IVF-hoitoja odottavien keskustelu

Mulla amh melkein 5, eli oudon korkea, no ei pitäis munat loppua mutta laatu lienee kuraa..

Mäkin kokeillut vaikka mitä konsteja, nyt lähinnä syön enää d vitskua, Donafertya mennyt melkein 3kk, sitä jatkan seuraavassa kierrossa vielä ton kolmannen paketin loppuun ainakin. Ja foolihappo. Ja silloin tällöin magnesium tmv.

Mun suurin osa tutuista tullut helposti raskaaksi...
 
Mulla amh melkein 5, eli oudon korkea, no ei pitäis munat loppua mutta laatu lienee kuraa..

Mäkin kokeillut vaikka mitä konsteja, nyt lähinnä syön enää d vitskua, Donafertya mennyt melkein 3kk, sitä jatkan seuraavassa kierrossa vielä ton kolmannen paketin loppuun ainakin. Ja foolihappo. Ja silloin tällöin magnesium tmv.

Mun suurin osa tutuista tullut helposti raskaaksi...
Oliko sulla monirakkulaiset munasarjat?
 
Täälläkin 34 ensi kuussa täyteen. Alkoholia on kulunut, vasta heinäkuussa vähensin turhat tissuttelut ja satunnaiset kännit pois. Meinaan kyllä vetää kunnon kännin pitkästä aikaa, jos tästä hoitokierrosta nega..
 
Täällä ikää kohta 31 ja amh taisi olla 3 tai 3,5 jonka sanoivat olevan normaali ikään nähden. Jos amh on korkea niin voi viitata pcos:ään.
 
No ainut joka siihen viittaa, on amh-arvo.. että tiedä sitten
Ehkä sulla on sitten vain hyvä reservi ja hoidoilla onnistuu hyvin :) Itelläkin joskus ollut monirakkulaiset munasarjat ja välillä ei, en tiiä mistä tuokin sitten johtuu,että välillä on ja välillä ei..
 
Luin tuosta toisesta ketjusta tuosta amh-arvosta ja ihmisillä oli ollut tosi huonoja arvoja, vaikka ultrassa näytti olevan munasoluja. Äh, pelkään että vedän nyt hirveät stressit tuosta arvosta. Ultrassa munasoluja on näkynyt välillä enemmän ja välillä vähemmän. Joskus sitä ei edes aateltu otettavan, kun oli ns. monirakkulaiset munasarjat, mutta silloin oli letrozol käytössä. Nyt "normaali" tilanne ja pelottaa, että tuo rakkuloiden väheneminen kertoo amh-arvon alenemisesta. Sori vuodatus, mutta nyt nämä asiat mielenpäällä tosi vahvasti.
 
Ajattelin taas tulla päivittelemään missä mennään. Eilen oli vihdoin 0-ultra ja pääsin aloittaa pistoksilla, annoksena Gonal-F150 UI.

Synarelasta ollut vahvoja oireita, pahin on ollut jatkuva kova päänsärky. Kolmannella viikolla alkoi vasta hikoilu. Heräsin joka aamu viideltä ja olin märkä hiestä mutta silti paleli. Lisäksi kävely tai kevyt liikunta sai helposti hien pintaan. Ärtymystä ja näppylöitä naamassa on myös ollut. Nyt vaan odotellaan että gonal veisi päänsäryn pois ja että päästäisiin punktioon johon olisi vajaat 2 viikkoa. 0-ultrassa osasivat jo sanoa että tulevat antamaan antibioottikuurin punktion jälkeen sillä minulla on kummassakin munasarjassa kystat (3,5cm ja toisessa 4,5cm). Kystat ilmeisesti lisäävät tulehdusriskiä. Nämä kystat ja tämä endometrioosi pisti minut kesäkuussa naistenklinikan osastolle pariksi päiväksi joten tuntui hyvältä tietää että ottavat nämä seikat huomioon.
 
Onkos täällä enää hoitoa odottavia?

Täällä todettu tänään keskenmeno, plussa tuli vikasta julkisen inssistä. Huhtikuussa suunnittelukäynti husille. Pääsispä punktioon ennen kesää ja mahdollisesti siirtoon. Odottelisko nyt sit että hcg nollissa ja suunnittelukäyntiä ja yrittää luomusti, vai kävisikö inssissä yksityisellä.. letroja löytyy vielä yhteen kiertoon, ehkä kokeilen vain ne helmikuun/maaliskuun menkoista.. Saa nähdä kuinka sekaisin kierto menee keskeytyksen jäljiltä
 
Onkos täällä enää hoitoa odottavia?

Täällä todettu tänään keskenmeno, plussa tuli vikasta julkisen inssistä. Huhtikuussa suunnittelukäynti husille. Pääsispä punktioon ennen kesää ja mahdollisesti siirtoon. Odottelisko nyt sit että hcg nollissa ja suunnittelukäyntiä ja yrittää luomusti, vai kävisikö inssissä yksityisellä.. letroja löytyy vielä yhteen kiertoon, ehkä kokeilen vain ne helmikuun/maaliskuun menkoista.. Saa nähdä kuinka sekaisin kierto menee keskeytyksen jäljiltä

Olen todella pahoillani Jannn :Heartbigred

Meillä on suunnittelukäynti helmikuun lopussa. Osasiko lääkäri/kätilö arvioida, kuinka kauan pitää odottaa suunnittelukäynnin jälkeen, että pääsee varsinaiseen hoitoon?

Meidän kolmas inssi oli lokakussa ja aika on mennyt yllättävän nopeasti ja minusta tuntuu, että suunnittelukäyntikin on ihan pian.
 
Olen todella pahoillani Jannn :Heartbigred

Meillä on suunnittelukäynti helmikuun lopussa. Osasiko lääkäri/kätilö arvioida, kuinka kauan pitää odottaa suunnittelukäynnin jälkeen, että pääsee varsinaiseen hoitoon?

Meidän kolmas inssi oli lokakussa ja aika on mennyt yllättävän nopeasti ja minusta tuntuu, että suunnittelukäyntikin on ihan pian.

Oletteko myös husilla? Puhuivat että jono 4kk mutta 3kk päästä suunnittelukäynti. Usein suunnittelun jälkeen seuraavassa kierrossa voi aloittaa hoidot, varmaan riippuu tuleeko pitkä vai lyhyt kaava jne. Saitteko postissa lisätietoa, esim mikä kaava teille mahd suunniteltu? En ole saanut käynnistä muuten tietoa, kuin satuin huomaamaan maisasta ajan. Mutta kai siitä vielä joku virallinen kutsu/tieto tulee.
 
Oletteko myös husilla? Puhuivat että jono 4kk mutta 3kk päästä suunnittelukäynti. Usein suunnittelun jälkeen seuraavassa kierrossa voi aloittaa hoidot, varmaan riippuu tuleeko pitkä vai lyhyt kaava jne. Saitteko postissa lisätietoa, esim mikä kaava teille mahd suunniteltu? En ole saanut käynnistä muuten tietoa, kuin satuin huomaamaan maisasta ajan. Mutta kai siitä vielä joku virallinen kutsu/tieto tulee.

Husilla ollaan. Postissa tuli lappu, jossa oli vain suunnittelun päivämäärä ja ehkä jotain muuta, mutta ei otettu kantaa esim. kaavaan, vaan siitä keskustellaan varmaan suunnittelukäynnillä. Kiva, jos jono on lyhyempi nyt kuin syksyllä! :dance008
 
Mäkin siirryn tänne hoitoja odottavien osastolle. Todettiin eilen kkm viikoilla 9+2 mutta kasvu oli loppunut 8+2.
Perjantaina aika kohdun tyhjennykseen ja nyt oikeastaan odotellaan sitä, että tulee ne ensimmäiset kuukautiset ja päästäisiin jatkamaan hoitoja. Pakkanen on tyhjä eli tiedossa 2.IVF-kierros.
Ollaan yksityisellä, niin voitaisiin jatkaa heti. Toivottavasti ei tule mitään komplikaatioita että päästäisiin pian taas hoitoihin kiinni.
 
Voi ei, pahoittelut Cherryred ja Jannn :pale :Heartred

Muokkasin pois omanapaisuudet.
 
Muokattu viimeksi:
Olen tosi pahoillani CherryRed, että kävi noin. Toivottavasti seuraavalla kierroksella onnistaa❤️
Pahoittelut myös sinulle jannn!
 
Jannn ja CherryRed, pahoittelut kummallekin, oon itse ollut samassa tilanteessa kaksi kertaa :sorry:

Tulkaa ihmeessä tonne IVF 2021 keskusteluun juttelemaan! Siellä on muitakin joilla alkamassa keväällä hoidot ja aika hiljaista vielä :)
 
Jannn ja CherryRed, eikä! Mä oon niin pahoillani... Tämä on aivan hirveetä. Ensiksi meitä oli monta elokuisissa ja nyt sitten vissiin jatketaan muissa ryhmissä...
 
Takaisin
Top