Inseminaatio/muut hoidot 2018

Koitin tänään päivällä. Mut oli sen verran vähän aikaa ollut rakossa :banghead: et näytti diginäyttö negaa mut huomenna apteekkinäytteellä.. Toivottavasti plussais :smiley-angelic001eikä menkat alkais :eek:.
 
Ainakaan vielä ei tullut apteekki näytteellä mitään tulosta :sorry:, mut menkatkaan ei oo vielä alkanut :).. Mut ajattelis että ees haamua, mutta ei.

No jos huomenna sitten. Jompi kumpi. :nailbiting:

EDIT. Kyllä ne menkat sieltä änkee mut yllättävän vähän oireita oli. Harmi. No täytyy uutta kierrosta vaan yrittää.
 
Muokattu viimeksi:
Ainakaan vielä ei tullut apteekki näytteellä mitään tulosta :sorry:, mut menkatkaan ei oo vielä alkanut :).. Mut ajattelis että ees haamua, mutta ei.

No jos huomenna sitten. Jompi kumpi. :nailbiting:

EDIT. Kyllä ne menkat sieltä änkee mut yllättävän vähän oireita oli. Harmi. No täytyy uutta kierrosta vaan yrittää.

Oon pahoillani :sad001
 
Moikka!
Tämä taitaa olla vielä aktiivinen ketju, vaikka aloitus vuosi on 2018?
Täällä kanssa jännitetään inseminaation lopputulosta. Mulle tehtiin inseminaatio 27.5. Käydään hoidoissa Virossa, sillä siellä on edullisempaa ja ollaan saatu myös tosi paljon parempaa hoitoa ja apua kun Suomessa yksityisellä. Meillä kaksi luomu lasta -09 ja -11, ikää mulla on 32v ja toiveena vielä vauva.
 
Moikka

Lilli90, tsempit sinulle. Olit varmasti sen ketjussa jo kertonut, mutta monesko inssi teillä/sulla oli nyt?


Minä täällä odottelen edelleen sitä ovista. Nyt jo kp 18 . Ehkä letrot myöhästyttää... ? Harmillista kun oviksen oottelu ja potentiaalinen inssiin meno vie mahdollisuudet suunnitella mitään muuta. Ollut pien loma, mutta eipä tässä hirveästi ole voinut rentoutua.

Mietin, että jos ovulaatiota ei tule, niin menkatko vain sitten saapuu ja tosiaan tää kierto oli tässä ilman edes inssiyritystä.
 
Moikka

Lilli90, tsempit sinulle. Olit varmasti sen ketjussa jo kertonut, mutta monesko inssi teillä/sulla oli nyt?


Minä täällä odottelen edelleen sitä ovista. Nyt jo kp 18 . Ehkä letrot myöhästyttää... ? Harmillista kun oviksen oottelu ja potentiaalinen inssiin meno vie mahdollisuudet suunnitella mitään muuta. Ollut pien loma, mutta eipä tässä hirveästi ole voinut rentoutua.

Mietin, että jos ovulaatiota ei tule, niin menkatko vain sitten saapuu ja tosiaan tää kierto oli tässä ilman edes inssiyritystä.

Oli siis kolmas, mutta nyt tässä rykelmässä toinen. Kerran kokeilen tässä nyt kesällä mut sit taukoa, sen verran kallista. :smiley-ashamed004 Oon siis yksin liikenteessä..

Itse varmaan huomenna soittaisin ja kysyisin ultraan pääsyä. Välttämättä et saa kiinni sitä ovispiikkiä. Ite en siis saanut sitä kiinni niin siksi pohdin myös olisko jollain muullakin näin. :dontknow
 
Heippa vaan pitkästä aikaa! :) Luin kolme sivullista viestejää, joten hyvinkään niistä en muista äkkiseltään. Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tervetuloa uusille! :Heartred

Meillä oli tässä kierrossa kolmas inssi, nyt kesätaukoa ja syksyllä vielä uusi. Tosiaan kaks kertaa ollaan nyt saatu irrotuspiikki, toinen inssin edellisenä iltana ja toinen n 5min ennen inssiä, kummallista.

Nyt kp27/jotain, perjantaina olis ollut se hcg-verikoe vaan en käynyt, tein testin ja sain (tosi pitkän ajan päästä) roskishaamun. Huomenna verikoe vaan tulos lienee jo selvillä, uskon varmaan negaan ja menkkoja odotellaan. :confused2

Luulin että tuo kesätauko harmittaisi, vaan tuntuu hyvälle vähän hengittää.. Mullahan ei kanssa toimi nuo ovistestit, joten nyt mennään hyvinkin arpapelillä kesä.
 
Olen viimeisen viikon aikana lukenut tämän koko ketjun läpi ja saanut siitä ihan hirveästi tukea. Meillä oli siis ensimmäinen inssi viime keskiviikkona, ja yllättäen se ottikin henkisesti aika koville, vaikka itse toimenpide oli ainakin minun kohdalla melko helppo.

Jotenkin tähän asti on voinut hokea itselleen, että on ihan normaalia, että raskautumisessa kestää ainakin vuoden verran. Kun se rajapyykki tuli vastaan, ja lääkäri vielä suositteli heti inssejä alhaisen amh-arvoni takia (olen 30v ja amh 1,7), niin jotenkin konkretisoitui että me oikeasti kärsitään nyt lapsettomuudesta. Kun vielä samaisena inssipäivänä ystäväni kertoi yllättäen olevansa raskaana hups vaan vahingossa unohdettaan ehkäisyn pari kertaa, niin täytyy sanoa että se otti todella koville ja olin pari päivää aivan rikki.

Aika tuntuu matelevan (nyt dpo5), töihin on vaikea keskittyä. Tutkailen oloani täysin hysteerisen tarkasti, mutta mitään oireita ei ole kyllä vielä tullut. Sitten mietin että ei inssi tietenkään onnistunut ja seuraavaksi sätin itseäni että no ei ainakaan onnistu jos en ole yhtään optimistinen. Huoh.

Tätä ketjua lukemalla on helpottanut. Joku oli myös suositellut beat Infertility podcastia ja se vaikuttaa hyvälle! Kun oikein masentaa, tulen tänne ja luen tsemppaavia viestejä ja onnistumistarinoita. Kiitos siis teille kaikille! ❤️ Sori pitkä avautuminen! Pidetään lippu korkealla jatkossakin! vinkkejä ajan pikakelaamiseen otetaan myös vastaan :smiley-angelic006
 
Lillille ja kaikille uusillekin super tsempit!

Vehka mä oon niin samoissa fiiliksissä tosta kesätauosta :sorry: mut jotenki tarttee nyt lomaa kaikesta :scared001:stop

Mulla on nopsu dpo 6 menossa ja vallan oireetonta on ollu tähän asti.. :sick009 että ei ees mitään piinattavaa...taaskaan.. meille tää oli nyt viimenen inssi ja sit kun menkat alkaa ni saa sentäs soittaa nimensä ivf listalle syksyks.
Tässä inssissä meillä oli miehen pesutulos surkea ja folli 25mm mut onneks tarvitaan se yks hopeanuoli:sign17 :evil6 mut olis kiva jos olis jotain oireita
 
Me ollaan siis yksityisellä toistaiseksi mutta nyt päästiin julkisen jonoon, ja eka aika siellä sitten vasta joskus arviolta syys-lokakuussa sen kirjeen mukaan joka sieltä tuli. Siihen on ikuisuus!! :shifty:

Tehdään varmaan kolme-neljä inssiä tässä välin tuolla yksityisellä, niin toivottavasti päästään sitten julkisella puolella nopeasti IVF jonoon syksyllä. Toki rukoilen että inssit nyt pelastaisi jo ennen sitä..

Oireet olis niin jees. Mä en ole koskaan saanut oikein mitään oireita, edes lääkkeistä (mikä on toki ihan kiva). Nyt on todella vaikea uskoa et mitään olis tapahtunut, vaikka voihan olla ettei edes kiinnittyminen olis vielä ehtiny tapahtua. Tuskin ennen sitä tulee juurikaan oireita..?
 
Teille oireita tutkaileville tiedoksi, ettei kaikille tule oireita edes raskaana, saati sitten ennen plussatestiä!

Mun ensimmäinen oire raskaudesta on ollut menkkojen poisjäänti, kaikilla kolmella raskautumiskerralla. Ei mitään ennen sitä. Ja senkin jälkeen oireet on olleet aika säälittäviä! :D

Tsemppiä piinapäiviin ja tärppionnea kaikille! :)
 
Moikka

Lilli90, tsempit sinulle. Olit varmasti sen ketjussa jo kertonut, mutta monesko inssi teillä/sulla oli nyt?


Minä täällä odottelen edelleen sitä ovista. Nyt jo kp 18 . Ehkä letrot myöhästyttää... ? Harmillista kun oviksen oottelu ja potentiaalinen inssiin meno vie mahdollisuudet suunnitella mitään muuta. Ollut pien loma, mutta eipä tässä hirveästi ole voinut rentoutua.

Mietin, että jos ovulaatiota ei tule, niin menkatko vain sitten saapuu ja tosiaan tää kierto oli tässä ilman edes inssiyritystä.


Onks vaahtis päässy jo inssiin asti? :angelic:
 
En :sad001. Nyt on kp 22 ovulaatiosta ei vieläkään merkkejä.

Harmittaa, että tää alkaa näin tahmeesti. En haluis valittaa. Mutta itse tositoimissa on jo tarpeeks jännitettävää, ite en pääse edes sinne asti.

Polille en ole soittanut kun sieltäkin tylyhköä palvelua tullut, tyyliin:"mitäs tänne soittelet!"

Anteeksi valitusvirsi :smiley-ashamed008
 
Sekin harmittaa, että omassa luonnollisessa kierrossa ovis suht tarkka kp14 ja kunnon limoilla jne. Nyt sitten lääkkellisesti onnistuttiin kytkemään ovis pois, etten vain pääse ekaan inssiin ennen kesäsulkua. Siitäkään ei ole minulle kerrottu, mutta oletan sellaisen tulevan. :smiley-angry003
 
Sekin harmittaa, että omassa luonnollisessa kierrossa ovis suht tarkka kp14 ja kunnon limoilla jne. Nyt sitten lääkkellisesti onnistuttiin kytkemään ovis pois, etten vain pääse ekaan inssiin ennen kesäsulkua. Siitäkään ei ole minulle kerrottu, mutta oletan sellaisen tulevan. :smiley-angry003

Onpa ikävää että letrot sotkee oviksen :sad001 minulla ne on yleensä aikaistanu ovista.. Oisitko voinu vaatia kontrolliultraa?
Mä en letrojen aloituksen jälkeen oo aina saanu tikutettua ovista ja sen takia oon vaatinu kontrolliultraa ennen inssiä. Kolmas inssi tehdään ens viikolla ja maanantaina kp 10 meen kontrolliultraa.. Viimeks inssi tehtiin ko 11. Meillä inseminaation tekee hoitaja, joten jos kontrolliultraa ei tehtäs niin pitäs vaan ovistesteihin luottaa että ovis tapahtuu.. Hoitaja joka tekee inssin ei nimittäin enää ultraa/tarkasta onko tilanne inssille sopiva.
 
Sekin harmittaa, että omassa luonnollisessa kierrossa ovis suht tarkka kp14 ja kunnon limoilla jne. Nyt sitten lääkkellisesti onnistuttiin kytkemään ovis pois, etten vain pääse ekaan inssiin ennen kesäsulkua. Siitäkään ei ole minulle kerrottu, mutta oletan sellaisen tulevan. :smiley-angry003

Omg Ompas ny surkee palvelu:dead:
.. onko muuten mitään mahiksia et ovis ois livahtanu jo ohi? :bag: mä en vaan voi ymmärtää tota kulttuuria että etsi itse tikuilla kotona :eek: koska mulla ei ois mitään toivoa löytää..!
 
Vaahtis, Onpa inhottavaa että oot saanut noin huonoa palvelua ja että lääkkeistä on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. :sad001
Mulla sekä letrot että gonal on aikaistanut ovista. Normaalisti mulla oli ovis vasta kp 16-18 (jolloin luteaalivaihe jäi kovin lyhyeksi 27 päivän kierrossa) mutta letroilla ovis tuli aina kp 13 ja gonalilla nyt ekassa kierrossa samoin.

Mä löydän oviksen kotitesteillä mutta kyllä mulla silti on ollut molempien lääkityksien ekoissa kierrossa tarkistusultra kp 10. Tosin yksityisellä sen maksaa itse eli ihan mielellään varmaan ultraavat :D

Täällä dpo 7, ja meinaa alkaa tiputtelemaan jo nyt teroluteista huolimatta, nyyh. Näin on käynyt usein ennenkin. En tajuu miten mikään voi koskaan kiinnittyä kun aina alkaa tiputtelee! :sad001 ja progesteronitasot mulla on testattu erittäin hyviksi ainakin yhdessä loppukierrossa verikokeella. Todella turhauttavaa!
Kellään muulla ongelmia tiputtelun kanssa?
 
Muokattu viimeksi:
Moi! Täällä jännitetään inseminaation tuloksia, me ollaan yritetty kolmatta yli 5-vuotta. Hoidot on kalliita yksityisellä, niin aina välillä ollaan oltu hoidoissa ja sitten taas vaan kotona yritetty. Yksi keskenmeno meillä oli syksyllä 2017. Nyt ensimäinen inseminaatio, hormoneilla. Kun saatte ovulaatiotestistä plussan, niin koska inseminaatio on tehty? Mietin omaa ajoitusta, tein aamusta positiivisen testin ja iltapäivällä oli inseminaatio. Meillä lääkäri pyysi tekemään ovulaatiotestin kahdesti päivässä, aamuisin ja iltaisin.
 
Täällä dpo 7, ja meinaa alkaa tiputtelemaan jo nyt teroluteista huolimatta, nyyh. Näin on käynyt usein ennenkin. En tajuu miten mikään voi koskaan kiinnittyä kun aina alkaa tiputtelee! :sad001 ja progesteronitasot mulla on testattu erittäin hyviksi ainakin yhdessä loppukierrossa verikokeella. Todella turhauttavaa!
Kellään muulla ongelmia tiputtelun kanssa?

Täältä sivustalukijana kommentoin (hoidot alkaa varmaan syksyllä) että mä kärsin samasta kuin sinä Nopsu. Mullakin tiputtelu alkaa jo noin viikko oviksesta, luteaali on kyl yleensä iha ok 12-13 päivää, ja proget hyvät. Onko sulla tietoa mistä johtuisi? Mulla on vähän tilanne tällä hetkellä ettei tiedetä, mikä on tosi kurjaa ja sitä pelkää että onko tää se raskautumisen este ja jos sitä ei saadakkaan ikinä korjattua :sad001 onko sulla muuten yhtään raskautta/kiinnittymisyritystä takana?
 
Takaisin
Top