Inseminaatio/muut hoidot 2018

Tästä kp1:stä tulikin mieleeni. Tein ilmoittautumisen seuraavaan letro + inssikiertoon ja katsoin äsken kirjaukset. Siellä luki nyt, että aloita Letrot kp3 illalla. Ei sillä siis kai mitään merkitystä ole, mutta ensimmäisessä kierrossa kun mietin, onko väliä koska sen napin nappaa, niin tulipa vastaus siihenkin :thumbs-up:
 
Tästä kp1:stä tulikin mieleeni. Tein ilmoittautumisen seuraavaan letro + inssikiertoon ja katsoin äsken kirjaukset. Siellä luki nyt, että aloita Letrot kp3 illalla. Ei sillä siis kai mitään merkitystä ole, mutta ensimmäisessä kierrossa kun mietin, onko väliä koska sen napin nappaa, niin tulipa vastaus siihenkin :thumbs-up:
Ohoo, mielenkiintoista! Vaikuttaakohan se teoriassa vähän ovulaation ajankohtaan vai miksihän! :Eyes: mäki aamulla nappaillu.
 
Päästäänköhän me ikinä insseihin, kun hus:n tilannetta seurailee :Grimacing Face: Meillä tämän kierron haaveiltu inssi muuttui välikierroksi, kun meillä oli korona. Niin ei tehdä inssiä, vaikka heidän vaatimat viikot olis kyllä tulleet täyteen jos olis laskettu ovulaation todennäköisen ajankohdan mukaan, eikä letrojen aloitusajankohdan mukaan - tuntui että oikea syy oli henkilöstöpula... Mut mitäpä minä vänkäämään, vastahan me joulukuussa pidettiinkin välikierto ilman lääkkeitä (sen henkilöstöpulan takia), sekin kierto venyi 40+, tähän välikiertoon napsin letrot (omin lupineni), että pysyis jotenkin kierrot ennustettavina ja tärppi mahikset ylipäätänsä. Menen kyllä linjoja pitkin jos ei päästä seuraavassakaan kierrossa inssiin tilkan säädön takia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: tai jos se ovis taas osuu viikonloppuun niin pitänee pitää puhuttelu mun munasarjoille :Face With Tears Of Joy:
 
Mä oon syönyt letrot joka kerta klo 18 maissa, ihan vaan jos tulee sivuoireita niin eipä tarvii töissä niistä kärsiä.. kysyin sitä kaiketi, ja muistelisin että vastaus oli, että kunhan ottaa joka päivä suht samaan aikaan, niin saan itse päättää ottoajankohdan.

Illalla musta parempi, kun vikat 2 tbl aina aiheuttaa pientä päänsärkyä noin 2h lääkkeen otosta ja menee nukkuessa ohi.. :)
 
Mä oon syönyt letrot joka kerta klo 18 maissa, ihan vaan jos tulee sivuoireita niin eipä tarvii töissä niistä kärsiä.. kysyin sitä kaiketi, ja muistelisin että vastaus oli, että kunhan ottaa joka päivä suht samaan aikaan, niin saan itse päättää ottoajankohdan.

Illalla musta parempi, kun vikat 2 tbl aina aiheuttaa pientä päänsärkyä noin 2h lääkkeen otosta ja menee nukkuessa ohi.. :)

Mietinkin et jos liittyisi jotenkin siihen jäätävään hedariin, joka näistä ainakin meikäläiselle tuli :Grimacing Face: Kokeillaan nyt sitten ottaa illalla tässä kierrossa. Ja toi munasarjojen puhuttelu, kannattaa kokeilla, mutta ei ne mulla ainakaan kuuntele...

Screenshot_20220226-092508_Instagram.jpg
 
Meillä huomenna eka inssi, ja jännittää niin etten oo nukkunu koko viikonloppuna kunnolla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Iltapäivällä pitää pistää vielä ovitrelle, ovis on digin mukaan lähellä mut ei vielä tänään, mikä varmaan ihan hyvä.
Miten tohon inssiin kannattaa varautua? Lääkäri sanoi että on ihan 10 min toimenpide, eikä tarvi välttis edes ottaa lääkettä etukäteen mutta miten te kanssaihmiset asian koette? :Face With Tears Of Joy: munatorven aukiolotutkimus ei itelle tehnyt kovin kipeetä, toki tuntu inhottavalta mutta onko niiden tuntemukset ees verrattavissa keskenään?
 
Meillä huomenna eka inssi, ja jännittää niin etten oo nukkunu koko viikonloppuna kunnolla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Iltapäivällä pitää pistää vielä ovitrelle, ovis on digin mukaan lähellä mut ei vielä tänään, mikä varmaan ihan hyvä.
Miten tohon inssiin kannattaa varautua? Lääkäri sanoi että on ihan 10 min toimenpide, eikä tarvi välttis edes ottaa lääkettä etukäteen mutta miten te kanssaihmiset asian koette? :Face With Tears Of Joy: munatorven aukiolotutkimus ei itelle tehnyt kovin kipeetä, toki tuntu inhottavalta mutta onko niiden tuntemukset ees verrattavissa keskenään?
Mulla on vasta ens kierrossa tulossa aukiolotutkimus, en siis voi verrata! Mut kaks inssiä takana, joten vähän osaan siitä kommentoida. Ekalla kerralla ei melkeen tuntunut koko toimenpide missään, ei varsinkaan mitään kipua ollu! Johtu siitä, että se katetri meni sisään ilman ongelmia. Tokalla kerralla taas ei menny yhtä helposti sisään, lääkäri joutu nappaa kii kohdunsuusta ja avaa sitä. Se taas teki kovasti kipeää. Mutta molemmilla kerroilla oli tosiaan loppujen lopuks todella nopea operaatio! Eli sen mahdollisen kivunkin kestää koska tietää että kohta se loppuu. Mut kuten sanottu, joskus se ei edes tunnu yhtään miltään :)

Kovasti onnea matkaan! Toivotaan että teillä onnistaa heti ekasta! :)
 
Mä kyselin muuten omapolulla miten mun kuuluu ens kierrossa ilmottautua siihen aukiolotutkimukseen. Kuulemma pitää soittaa kun menkat alkaa! Vois myös laittaa chattiin viestiä, mutta (kuten aiemmin ollu puhetta) henkilöstöpulan vuoksi sit voi kestää eikä saa hyvää aikaa.

Mulla alkanu olee vähän PMS oireita jo (eilen kiukutti), oletan että ei oo siis tärpänny tästäkään inssistä. Huomenna on kaks viikkoa inssistä ja tänään ja huomenna pitää viel käyttää lugesteronia. Ja virallinen testipäivä on kolme viikkoa inssistä. Mut viimeks ainakin alko menkat kolmantena päivänä lugejen lopetuksen jälkeen, jos samalla mennään, niin ens to alkaa menkat.
 
Aloin tässä just lukemaan Omapolun ohjeita. Ja voi Jeesus taas jos en olisi jo alan ammattilainen :tears: Vai miltä kuulostaa? "Aloita Letrotzol lääke sunnuntaina 3.3 ja ovulaatiotestaus 5.3." Olin et hetkinen ja mitä?!

Ne varmaan yrittää sanoa "Aloita Letrozoli kiertopäivänä 3, sunnuntaina 27.2 ja ovulaatiotestaus 5.3, kiertopäivänä 9."
 
Joo, perus :D mäkin oon vastaavan kaltasia merkintöjä joutunu tulkitsee, mulla oli joku "kierron 16. päivä" kääntyny muotoon "16.1" ja sitä sai kans sit ite viikonloppuna arvuutella. Noin mäkin sen tulkitsisin! Ja laittasin perään viestin että minä tulkitsin tämän näin, menikö oikein :D
 
Nää, olkoot sielä. Viitti sitten enää kommentoida jos on henkilöstöpulaa muutenkin :Eyes: Sen verran pitäis jossain välissä kysäistä, että onko inssi taas plussapäivänä, kuten tässäkin kierrossa. Se kun vaikuttaa tohon miehen aikatauluun inasen myös :Winking Face:
 
Eka inssi ohi! Miehen siittiöt erinomaisia pesun jälkeen ja mulla oli folli n. 20mm tänään ja mullakin kaikki erittäin hyvin. Toki meillä on ollut kaikki hyvin muutenkin koko ajan, selittämätön lapsettomuus.

Ei tuntunut juuri miltään. Vähän painetta ja paineentuntu nyt on jatkunut sen jälkeen. Ylihuomenna alkaa terolut tukemaan. Aika jännää. 16.3. saa tehdä raskaustestin. :No Evil Monkey:
 
Eka inssi ohi! Miehen siittiöt erinomaisia pesun jälkeen ja mulla oli folli n. 20mm tänään ja mullakin kaikki erittäin hyvin. Toki meillä on ollut kaikki hyvin muutenkin koko ajan, selittämätön lapsettomuus.

Ei tuntunut juuri miltään. Vähän painetta ja paineentuntu nyt on jatkunut sen jälkeen. Ylihuomenna alkaa terolut tukemaan. Aika jännää. 16.3. saa tehdä raskaustestin. :No Evil Monkey:
Ihanaa, että oli noin onnistunut keikka! Kovasti lykkyä matkaan, toivotaan että onnistuu heti ekasta! :)
 
Mä nyt suoraan pistän tähänkin ketjuun, minkä laitoin tonne letro keskusteluun:

Onko muilla muuten käynyt sillain, että kierrot lähtee pikkuhiljaa venymään letrojen kanssa? Siis jos on ollut alunperinkin epäsäännölliset/pitkät kierrot? Täällä ovistesti on edelleen vaan hailura, ei lupailevia oireita ja nyt kp 15.. tosin voihan se sieltä vaikka tullakin tässä piakoin, aika yllärinä noi o+ on tulleet näissä kierroissa.
1. letrokierto - ei vastetta (-> annoksen nosto)
2. ovis + kp 15
3. ovis + kp 14
4. ovis + kp 15 (+ inssi)
5. lääkkeeton välikierto
6. ovis + kp 16 (lauantai, ei tehty inssiä)
 
Onkohan toi tilkan raskaustesti ohje joku uusi, koska mun ekassa inssissä ei sanottu kauan pitäisi odottaa ennen kuin ilmoittaa tuloksen tai millon olis virallinen testipäivä.. mä ilmoitin, kun menkat oli muistaakseni 2 päivää myöhässä ja testi oli edelleen positiivinen. Sit joutui melkeen heti toki ilmoittaa, että vuoto alkoihin, että perukaas se varattu ultra.
 
Onkohan toi tilkan raskaustesti ohje joku uusi, koska mun ekassa inssissä ei sanottu kauan pitäisi odottaa ennen kuin ilmoittaa tuloksen tai millon olis virallinen testipäivä.. mä ilmoitin, kun menkat oli muistaakseni 2 päivää myöhässä ja testi oli edelleen positiivinen. Sit joutui melkeen heti toki ilmoittaa, että vuoto alkoihin, että perukaas se varattu ultra.
Mietin itsekin, että noin pitkä testiaika on varmaan laitettu siks, että vältetään enimmät kemiallisten aiheuttamat lisätyöt. Nyt kun niillä on kauhea työvoimapula niin varmaan koittavat keksiä kaikkia keinoja vähentää työtä. Ihan puhdas arvaus tämä!
 
Mä nyt suoraan pistän tähänkin ketjuun, minkä laitoin tonne letro keskusteluun:

Onko muilla muuten käynyt sillain, että kierrot lähtee pikkuhiljaa venymään letrojen kanssa? Siis jos on ollut alunperinkin epäsäännölliset/pitkät kierrot? Täällä ovistesti on edelleen vaan hailura, ei lupailevia oireita ja nyt kp 15.. tosin voihan se sieltä vaikka tullakin tässä piakoin, aika yllärinä noi o+ on tulleet näissä kierroissa.
1. letrokierto - ei vastetta (-> annoksen nosto)
2. ovis + kp 15
3. ovis + kp 14
4. ovis + kp 15 (+ inssi)
5. lääkkeeton välikierto
6. ovis + kp 16 (lauantai, ei tehty inssiä)
Vastailen vaikkapa täällä: mulla ei vielä oo kauheesti kokemusta, kaks letrokiertoa ollu. O + tuli ekalla kerralla kp12, tokalla kerralla kp13. Mun ovulaatiot on heitelly letroja edeltävän puolen vuoden aikana kp10-22. Että teoriassa mahdollisesti on vähän tasoittanut heittelyä, mutta tällä otannalla vois ihan hyvin liittyä johonkin muuhunkin :)
 
Tulee olemaan kyllä piiiiitkät kaksi viikkoa! Inssistä 3 päivää, terolutit alkoivat eilen ja herran jumala onkin pää kipeä. Inssin jälkeen oli todella kipeä vasen puoli mahasta, missä follikkelikin oli. Töistä tuli vaan niin kurjia juttuja, mitkä stressaa. Sanoinkin eilen miehelle että tuskin raskaudun kun on niin paha mieli kaikesta ja karsee stressi :side_tear::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: meille tehdäänkin vain tämä yksi inssi, seuraava vaihe on ivf. Mut nyt vaan pitäs keksiä itelle tekemistä kaheks viikoks niin, ettei kerkeä ajattelemaan.
 
Teroluteista kauhee migreeni koko ajan, ja pitää aina miettiä et uskaltaako sumatriptaania aina ottaa siihen. Se vissiin vähissä määrin on ok esim raskauden aikana. Vaikken uskokaan että eka inssi onnistui, mut aina noita lääkkeitä miettii! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mut jos sumatriptaanin ottaa joka päivä niin se ei ehkä oo ”vähissä määrin”
Yh. En tiiä miten päin olis tän pään kanssa :Face Without Mouth:

Kiinnostuin myös hirveesti akupunktiosta ja haluaisin sitä kokeilla! Jos ootte käyneet niin ootteko ennen inssiä vai inssin jälkeen?
 
Takaisin
Top