Musta siinä inssin pesussa on tarkotus ainakin just pestä se kama (ettei oo tulehdusriskiä) ja sen lisäks käsitellä ne siittiöt niin että ne on heti hedelmöityskykyisiä. Kun yleensä siittiöllä kestää muuttua kohdussa hedelmöityskykyseksi (en kyllä ny muista mitä siinä tapahtuu, kuoriutuuko se siellä emättimen kemikaaleissa vai mitä?). Ja idea inssissä on sujauttaa se kama mahdollisimman valmiina, mahdollisimman lähelle oikeaa paikkaa, mahdollisimman oikeaan aikaan :) että mun ymmärtääkseni ei niinkään ole kyse siitä, että siivotaan onnettomat siittiöt joukosta pois. Siinä pesussa vaan käy niin, että heikoimmat ei siitä selviä.Hei tuli mieleen taas yksi tyhmä kysymys, mutta kyselen silti. Kun oon lueskellut ihmisten kokemuksia insseistä ja monille on suositeltu olemaan lisäksi yhdynnässä, niin miten sitä on perusteltu? Järjellä ajateltuna siis joo, kun pääsee enemmän siittiöitä munanjohtimiin niin mahdollisuudet tärppiin kasvaa. Mutta siittiöitähän pestään ennen niiden ruiskuttamista apajille, mietin että mikä idea on laittaa sinne niitä valioyksilöitä uiskentelemaan jos lisäksi siellä voi olla huonompilaatuisia kavereita ja sellainen sitten hedelmöittääkin munasolun. Olen aina ajatellut, että tämä menisi tyyliin "ei se määrä vaan se laatu"-periaatteella. Mutta tässä varmaan on yksilökohtaisia eroja, riippuu kai siitäkin minkä laatuista sperma on ja paljonko siittiöitä on.