Inseminaatio/muut hoidot 2018

Miten se muuten menee kun seuraavassa kierrossa ei ole seurantaultraa mutta on Letrot :Nerd Face: Merkkaanko sinne kp1 jokatapauksessa vaikka ei seurantaultaa olekaan :Weary Cat Face: Vai sitten vasta positiivisen ovistestin silleen "Tultais inssiin NYT!"?
Mun mielestä silti ilmoot kp1! Sit ne merkkaa kalenteriin sen letrojen syöntiajankohdan ja millon alat tekee ovistestei, ja sen jälkeen tosiaan kai vaan ovisplussasta inssi :D Mut nyt tajusin että mitenhän sit kun mulla taas ei oo ens kierrossa inssiä ollenkaan mut silti oli tärkeetä alkukierrosta tehdä se aukiolotutkimus tms :D teenköhän silti "ilmottaudu inseminaatioon" vai mikä se oli :D ehkä kyselen niiltä siellä viestien kautta lisätietoa sit lähempänä.

Mun mielestä silti ilmoot kp1! Sit ne merkkaa kalenteriin sen letrojen syöntiajankohdan ja millon alat tekee ovistestei, ja sen jälkeen tosiaan kai vaan ovisplussasta inssi :D Mut nyt tajusin että mitenhän sit kun mulla taas ei oo ens kierrossa inssiä ollenkaan mut silti oli tärkeetä alkukierrosta tehdä se aukiolotutkimus tms :D teenköhän silti "ilmottaudu inseminaatioon" vai mikä se oli :D ehkä kyselen niiltä siellä viestien kautta lisätietoa sit lähempänä.

Aaaaivan, ja se aukkari on tosiaan alkukierrossa mutta mitään vuotoa ei enää saanut olla. Mulla oli vielä kohdunsuulla jotain pientä jämää ja pohdinnan jälkeen tekivät kumminkin. Ei tullut mitään tulehduksia onneksi :Grinning Face With Smiling Eyes: Nää on kyllä ihanan mutkikkaita juttuja. Just juttelin yhden kaverin kanssa, jolla nyt PAS lapsi matkalla, että koko rahan edestä hänkin sinne lähetteli omapolulla viestejä :Face With Tears Of Joy: Hoitajat varmaan piti bileet kun vihdoin pääsivät siitä eroon :Face With Tears Of Joy:

Mä myös aina pommitan hoitajia Omapolulla viesteillä :tears: Välillä pahoittelen että vaivaan taas, mutta kun on usein asiat jätetty niin epäselviksi, että on pakko kysellä!

Joudun palaamaan tänne, kun tämäkin raskaus keskeytyi. Kuten pelkäsinkin. Lauantaina hcg oli enää 34, ja joudun käydä vielä ensi maanantaina verikokeessa. Jos hcg sitten on riittävän matala, voin siitä laskettuna 2 viikon päästä (eli 14.3.) aloittaa Primolutit, että saan seuraavan vuodon tulemaan joskus maaliskuun lopussa, ja pääsisi vihdoinkin seuraavaan hoitokiertoon. Johon mukaan sitten tulee inssit. Näitä inssejä on suunniteltu vain kaksi, minkä jälkeen varmaan vuorossa IVF-jono. Sinne en kyllä haluaisi! :side_tear:

Toisaalta myös hyvä, että nyt on tämä välikierto... Jo 11. vuotopäivä menossa, enkä tiedä koska tää loppuu. :Angry Face: Mutta harmittaa, kun tämä kierto menee ihan todella pitkäksi kaiken tuon odottelun takia. Tekisi mieli aloittaa Primolutit jo aiemmin, mutten tiedä viitsinkö tehdä toisin, kuin mitä on polilta ohjeistettu. Ehkä vaan tottelen kiltisti ja odotan...

Voi harmi Misa, että kävi noin :(

Oon ite tässä pitkään pohtinut ja pyöritellyt päässäni tätä ekaa inssikiertoa, joka nyt tuntemuksista päätellen tulee löpsähtämään normaaliin veriseen loppuunsa ihan ajallaan :Crying Cat Face: Harmittaa kun kaikki speksit oli kohdillaan ja silti vaan ei onnistunut. Tottakai tiesin, että onnistumisprosenteissa puhutaan jostain 8 ja 20% väliin sijoittuvasta numerosta, mutta silti, ainahan sitä toivoo, että omalle kohdalle osuisi se pienimuotoinen ihme :Smiling Face With Halo:

Väitän tuntevani tämän prakaavan kroppani jo niin hyvin, että voin sanoa menkkojen alkavan torstaina. Miehelle aamulla ennen töihinlähtöä sanoin asiasta ja kyllähän se harmitti. Lähinnä tosiaan sen takia, että se inssi kokemuksena oli niin jäätävä että mieskään ei toivoisi niitä meikäläiselle useampia. En ole vielä raukalle avannut mitä IVF:ssä tapahtuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Voi harmi Misa, että kävi noin :sad001

Oon ite tässä pitkään pohtinut ja pyöritellyt päässäni tätä ekaa inssikiertoa, joka nyt tuntemuksista päätellen tulee löpsähtämään normaaliin veriseen loppuunsa ihan ajallaan :Crying Cat Face: Harmittaa kun kaikki speksit oli kohdillaan ja silti vaan ei onnistunut. Tottakai tiesin, että onnistumisprosenteissa puhutaan jostain 8 ja 20% väliin sijoittuvasta numerosta, mutta silti, ainahan sitä toivoo, että omalle kohdalle osuisi se pienimuotoinen ihme :Smiling Face With Halo:

Väitän tuntevani tämän prakaavan kroppani jo niin hyvin, että voin sanoa menkkojen alkavan torstaina. Miehelle aamulla ennen töihinlähtöä sanoin asiasta ja kyllähän se harmitti. Lähinnä tosiaan sen takia, että se inssi kokemuksena oli niin jäätävä että mieskään ei toivoisi niitä meikäläiselle useampia. En ole vielä raukalle avannut mitä IVF:ssä tapahtuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Voi itku, jos inssi ei tärpännyt! :crying-face:

Voi itku, jos inssi ei tärpännyt! :crying-face:

Siltä se nyt vahvasti vaikuttaa. Lisäksi vaikuttaa kyllä, että jotain yritti tapahtua. Mutta tämän siis pohjaan ihan pelkästään tuntemuksiin ja faktaan, että nyt on dpo 14 ja tiputtelua ei ole juurikaan ollut. Yleensä on ollut ruskeaa vuotoa pari päivää ennen menkkoja. Ja luteaali ollut tässä jo jonkun aikaa 12-13 päivää. Mitään progetukeahan mulla ei ole, eli se ei ole luteaalia pidentämässä. En ole testannut, enkä testaa ennen klinikan testipäivää.

Lämmöt laski tänään, ummetus loppui tänään ja krampit alkoi tänään. Ihmisviha alkoi tänään :tears: Eli aika selvä peli, nyt vaan odotan vuotoa. Mies näki eilen kaveriaan ja tämän kaverin vaimo laittoi minulle paketin miehen matkassa. Heillä siis syntyy kesällä ekan PAS:in tuotos. Paketissa oli 10 CB dual tikkua ja Geisha salted caramel suklaalevy. Vollotin puoli tuntia :red-heart:

Siltä se nyt vahvasti vaikuttaa. Lisäksi vaikuttaa kyllä, että jotain yritti tapahtua. Mutta tämän siis pohjaan ihan pelkästään tuntemuksiin ja faktaan, että nyt on dpo 14 ja tiputtelua ei ole juurikaan ollut. Yleensä on ollut ruskeaa vuotoa pari päivää ennen menkkoja. Ja luteaali ollut tässä jo jonkun aikaa 12-13 päivää. Mitään progetukeahan mulla ei ole, eli se ei ole luteaalia pidentämässä. En ole testannut, enkä testaa ennen klinikan testipäivää.

Lämmöt laski tänään, ummetus loppui tänään ja krampit alkoi tänään. Ihmisviha alkoi tänään :tears: Eli aika selvä peli, nyt vaan odotan vuotoa. Mies näki eilen kaveriaan ja tämän kaverin vaimo laittoi minulle paketin miehen matkassa. Heillä siis syntyy kesällä ekan PAS:in tuotos. Paketissa oli 10 CB dual tikkua ja Geisha salted caramel suklaalevy. Vollotin puoli tuntia :red-heart:
Kuulostaa kyllä selvästi siltä, että jotain ainakin yritti tapahtua! Ja voi miten ajattelevainen pieni lahja! :red-heart:

No voi vttu. Ei mahduttu hoitoihin tässä kierrossa. Kuulemma henkilöstöpula jne.
Eikä! Toi on ihan perseestä :( Olit myös HUS:lla, eikö niin? Tuntuu että noita on nyt aika usein, viimeksi joulukuussa jouduin itse pakotetulle välikierrolle heidän henkilöstöpulan takia...

Eikä! Toi on ihan perseestä :sad001 Olit myös HUS:lla, eikö niin? Tuntuu että noita on nyt aika usein, viimeksi joulukuussa jouduin itse pakotetulle välikierrolle heidän henkilöstöpulan takia...

Jep. Musta tuntuu, että meidän tie HUS:lla on ollut ihan vitsi. Meille esim sanottiin että eivät tee mitään ennen kuin yritystä on 2v täynnä. Yhtäkkiä tilanne oli eri kun aloin itkemään tuon tiedotuksen jälkeen.

Jep. Musta tuntuu, että meidän tie HUS:lla on ollut ihan vitsi. Meille esim sanottiin että eivät tee mitään ennen kuin yritystä on 2v täynnä. Yhtäkkiä tilanne oli eri kun aloin itkemään tuon tiedotuksen jälkeen.
Ohhoh! Mä oon syyttänyt itseäni et miks odotettiin se 2v ennen ku hakeuduttiin hoitoihin. Mulle jotenkin lohdullista kuulla toi, että olisivat heivanneet meidät mäkeen jos olis ennen sitä koitettu!

Mutta siis, mulle on vähän tullut olo että HUSilla jotenkin aina jokanen lääkäri on täysin itsenäinen toimija eikä oo oikein konsensusta mistään :D monta kertaa yks lääkäri sanonu yhtä ja ens kerralla toinen lääkäri toista. Vähän tuntuu hassulta mut minkäs tässä teet.

Mitä ihmettä, uskomatonta! Meillä yritystä oli täynnä ensikäynnillä vasta 3kk, mutta koska PCOS:n takia en edes ovuloi, päästiin heti (tai no, 4kk myöhemmin) hoitoon. Meille siis luomuna yritys olisi ihan ajan hukkaa koska mahdollisuudet onnistua on lähes olemattomat. Eikä mun tietääkseni tosiaankaan ole mitään 2 vuoden sääntöä... Kyseinen lääkäri siis on puhunut sulle ihan p*skaa.

No voi vttu. Ei mahduttu hoitoihin tässä kierrossa. Kuulemma henkilöstöpula jne.

No voi ei! :loudlycrying: Meillä oli marraskuun jälkeen kans taukoo, lopulta 3 kierron ajan kun eivät enää alottanu TAYSissa uusia hoitokiertoja ja sit päätettiin jonottaa IVF:ään. Päästiin suht nopee onneks kuitenki ja huomenna onkin eka punktio!

No voi ei! :loudlycrying: Meillä oli marraskuun jälkeen kans taukoo, lopulta 3 kierron ajan kun eivät enää alottanu TAYSissa uusia hoitokiertoja ja sit päätettiin jonottaa IVF:ään. Päästiin suht nopee onneks kuitenki ja huomenna onkin eka punktio!

Tehtiinkö teille edes inseminaatioita vai pääsittekö suoraan ivf-jonoon?

Jaaha. Hyvä tietää, että tilanne on taas tämä :Grimacing Face: Faaak. Meillä myös hangattiin vastaan kun yritystä oli takana "vain" 18kk ensikäynnillä. Lääkäri kun oli sitä mieltä, että en muka ole ovuloinut edes silloin kun prolaktiinit oli koholla yms. Omat fiilikset oli eri mieltä. Sai rukoilla, että päästäisiin insseihin, ja päästiinkin sitten kun miehen tulokset oli tosi vaihtelevia. Siinä mielessä olen "tyytyväinen" että tämä eka inssi ei tuota tulosta, ei pääse sanomaan, että oli oikeassa edes jollain taholla...

Meillä ilmeisesti hoitoonpääsy estyy tässä kierrossa ylimääräisen ultran takia, koska lääkärin mielestä oli niin hälyyttävää, että oli kehittynyt kaksi munarakkulaa yhden sijasta.

Olispa rahaa ku roskaa niin olisin yksityisellä.

Jaaha. Hyvä tietää, että tilanne on taas tämä :Grimacing Face: Faaak. Meillä myös hangattiin vastaan kun yritystä oli takana "vain" 18kk ensikäynnillä. Lääkäri kun oli sitä mieltä, että en muka ole ovuloinut edes silloin kun prolaktiinit oli koholla yms. Omat fiilikset oli eri mieltä. Sai rukoilla, että päästäisiin insseihin, ja päästiinkin sitten kun miehen tulokset oli tosi vaihtelevia. Siinä mielessä olen "tyytyväinen" että tämä eka inssi ei tuota tulosta, ei pääse sanomaan, että oli oikeassa edes jollain taholla...

Tuu kertomaan, jos jotain tapahtuu. :red-heart:

Takaisin