Inseminaatio/muut hoidot 2018

Mulla samat kokemukset. Pihdeillä kohdunkaula suoraksi (aivan kauheeta) ja sitten piti alkaa etsiä jäykempää katetria. Koita siinä sitten hengitellä kun ihan järkyttävä vihlonta.

Mulla taitaa valitettavasti olla sama edessä seuraavassakin kierrossa koska googletus kertoo että ei mun follilla saada lasta aikaan: kp10 1x16mm, kp11 tuli jo plussa. Eihän se tossa ajassa ehdi kasvaa Oli siellä lisäks joku mini 1x10mm jota ei näkynyt enää kp12 kuten ei tuota isoakaan. Lääkäri väitti sitten molempien ovuloineen. En usko. Vähän paska fiilis kun inssikin oli niin raju kokemus.
Voi miten harmi :( mä en osaa sanoa mitään tuon kokoisista. Mutta mulla kasvoi viime kierrossa yhden päivän aikana 3mm se johtofolli, että kyl kai tuo sun on hyvin voinut tsempata kunnon spurtin ennen irtoamista!

Mulla tänään vilkkui ovistesti, eli päästään tässä kierrossa inssiin, huh! Vaikka nää teidän peräkkäiset kivuliaat kokemukset herättääkin hieman kauhua :Eyes:

Voi miten harmi :sad001 mä en osaa sanoa mitään tuon kokoisista. Mutta mulla kasvoi viime kierrossa yhden päivän aikana 3mm se johtofolli, että kyl kai tuo sun on hyvin voinut tsempata kunnon spurtin ennen irtoamista!

Mulla tänään vilkkui ovistesti, eli päästään tässä kierrossa inssiin, huh! Vaikka nää teidän peräkkäiset kivuliaat kokemukset herättääkin hieman kauhua :Eyes:

Mua jännitti ihan hirveesti ja se vaikutti varmasti. Kun kipuat siihen tuoliin niin koita vaan olla ihan rentona. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty Niin ja mullahan oli lisäksi se että valuin koko ajan alaspäin ja jouduin jännittämään jalkoja tukia vastaan eli varmasti sekin vaikutti. Jotenkin olin vaan niin paniikissa että en vaan saanut enää siinä vaiheessa sanottua asiasta.

Vähän huolestuttaa kun edelleen sattuu alavatsaan ja operaatiosta jo kuitenkin 4 päivää. Täytynee varmaan laittaa viestiä maanantaina jos jatkuu, että mitäs tää on.

Mua jännitti ihan hirveesti ja se vaikutti varmasti. Kun kipuat siihen tuoliin niin koita vaan olla ihan rentona. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty Niin ja mullahan oli lisäksi se että valuin koko ajan alaspäin ja jouduin jännittämään jalkoja tukia vastaan eli varmasti sekin vaikutti. Jotenkin olin vaan niin paniikissa että en vaan saanut enää siinä vaiheessa sanottua asiasta.

Vähän huolestuttaa kun edelleen sattuu alavatsaan ja operaatiosta jo kuitenkin 4 päivää. Täytynee varmaan laittaa viestiä maanantaina jos jatkuu, että mitäs tää on.
Joo, voihan tuo jännittäminen ehkä vaikuttaa. Mulla siis yksi inssi takana, sillon olin kyllä oikeastaan tosi chillisti. Ja se meni siis oikeen hyvin, kun ei tarvinnut napata kiinni kohdunsuusta vaan sujahti sisään. Voin vaan toivoa, että sama toistuu nyt! Ja joo, kannattaa varmaan varmistaa että onko normaalia noin pitkät tuntemukset!

Ja mitä nyt luin ja opiskelin, niin se täysi rakko ilmeisesti auttaisi tässäkin. Painaa jotenkin kohtua ja siten suoristaa kohdunkaulaakin! Mä olin just ennen käynyt vessassa :Grimacing Face: Koitan seuraavan täydellä rakolla.

Katetriin se nyt ei vaikuta, jos se kohdunkaula on ahdas, niin se on suoranakin ahdas, mutta nyt on papereihin kirjattu kumpaa käytettiin niin ehkä seuraavassa valitaan se jo heti alkuun.

Voi miten harmi :sad001 mä en osaa sanoa mitään tuon kokoisista. Mutta mulla kasvoi viime kierrossa yhden päivän aikana 3mm se johtofolli, että kyl kai tuo sun on hyvin voinut tsempata kunnon spurtin ennen irtoamista!

Unohtui muuten edellisestä viestistä että toi 3mm on ihan huikea vauhti. Mulle lääkäri sanoi että maks 2mm. En kuitenkaan uskalla herätellä toivoa turhaan.

Tsemppiä testailun loppukiriin, kohta homma taputeltu tässä kierrossa ja toivotaan että ei enää ens kierrossa sun ei tartte testilla ovista

Unohtui muuten edellisestä viestistä että toi 3mm on ihan huikea vauhti. Mulle lääkäri sanoi että maks 2mm. En kuitenkaan uskalla herätellä toivoa turhaan.

Tsemppiä testailun loppukiriin, kohta homma taputeltu tässä kierrossa ja toivotaan että ei enää ens kierrossa sun ei tartte testilla ovista
Aijaa! Hassu lääkäri, mä nopeella googlettamisella löysin tiedon että kasvaa 1-3mm päivässä ennen ovulaatioo. Ja ku mulla viimeks kasvo sen 3mm ni aattelin että se on mulla sit se normaali vauhti, ja siks pelkäsin kovasti että se torstain 17mm folli spurttaa ittensä täyskokoseks lauantaihin mennessä :D onneks ei, ja tänään vasta vilkutti :folded:

Ja mitä nyt luin ja opiskelin, niin se täysi rakko ilmeisesti auttaisi tässäkin. Painaa jotenkin kohtua ja siten suoristaa kohdunkaulaakin! Mä olin just ennen käynyt vessassa :Grimacing Face: Koitan seuraavan täydellä rakolla.

Katetriin se nyt ei vaikuta, jos se kohdunkaula on ahdas, niin se on suoranakin ahdas, mutta nyt on papereihin kirjattu kumpaa käytettiin niin ehkä seuraavassa valitaan se jo heti alkuun.

Mä kokeilen tota samaa ens kerralla. Tosin mulla kuulemma kohdunkaulassa mutka joka vaikutti. Mutkaa ei ollut aukkarissa eikä myöskään hysteroskopiassa eli joko oli väliaikainen mutka tai tullut tässä uutena

Täällä kun oli noista letroista ja limoista puhe, niin kerronpa nyt (liikaa infoa!) että tosiaan tänään aamusta oli vilkkunaama, ja äsken lorahti joku ruokalusikallinen kananmunanvalkuaista pöksyihin. Ihan litimärät pöksyt sit. Eli mulla ei letrot poista limoja!

Ja jatkan floodiani: Mä kanssa viime kerralla kävin siellä vastaanotolla oikeen pissalla ennen inssiä, eli mulla kans oli maksimityhjä rakko.

Hei, olisiko tietoa tuleeko ennen inseminaatiota miehen pidättäytyä minkä aikaa? Eka inssi tulossa tässä kierrossa ja eka ultra sovittu maanantaille, mutta näyttää siltä että ovis saattaa ollakin jo huomenna.

Hei, olisiko tietoa tuleeko ennen inseminaatiota miehen pidättäytyä minkä aikaa? Eka inssi tulossa tässä kierrossa ja eka ultra sovittu maanantaille, mutta näyttää siltä että ovis saattaa ollakin jo huomenna.
HUSilla ainakin on ohjeistus, että 1-2pv taukoa. Eli ohjeistavat olemaan omatoimisesti yhdynnässä 1-2pv välein ovulaation ympärillä, inseminaation lisäksi.

Laitanpa tännekin tän tutkimuksen mihin äsken törmäsin, inseminaation ajoituksesta. Siinä todetaan että inseminaatioiden onnistumisprosentit oli paremmat jos tehtiin sit kun ovulaatio oli jo tapahtunut: onnistumisprosentti silloin 23,5%. Jos tehtiin kun ei vielä ollut tullut ovulaatio, onnistumisprosentti 8,8%. Ihan mielenkiintoinen juttu! Mulla ainakin viimeksi ajoittui ennen ovulaatiota inssi. Katotaan miten nyt ajoittuu.

Lähde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2582119/

Mä pääsin nyt kans kokemaan kivuliaan inssin :Grimacing Face: otin etukäteen paracetamoliakin varuiks, en tiedä auttoko, koska sattu kyl ihan kunnolla. Se joutu tarraa kii siihen kohdunsuuhun ja avaamaan sitä, se siinä teki kipeää. Hyvä puoli oli, että kipu helpotti kun operaatio oli ohi. Mulla joskus otettiin joku näyte kohdusta, silloin oli samanlainen kipu, paitsi että se ei vaan loppunut, ja jouduin makaamaan johki takahuoneeseen missä oksentelin kivusta :Eyes: eli osasin kyllä arvostaa nyt sitä kun huomas että kivut tällä kertaa alko kadota eikä jääny päälle.

Tällä kertaa oli ovulaatio jo mennyt. Siittiöitäkin oli vähän, 1,2milj/ml joista onneksi 91% eteenpäin liikkuvia. Lääkäri oli alhaisesta määrästä huolimatta sitä mieltä, että kannattaa tehdä kolmaskin inseminaatio suunnitellusti vielä. Kuulemma olen niin nuori että ei ole mikään tulenpalava kiire sinne IVF:ään. :Eyes: (34v siis, kesällä 35.) Ei tuolla siittiömäärällä kyllä taas kannattas kauheesti vetoa alkaa lyömään onnistumisen puolesta. Lääkärin mielestä ens kerralla kannattaa ajoittaa inssi suoraan plussapäivälle.

Ja ens kierrossa tosiaan tsekataan polyyppiepäily, ja sen seurauksena ei hoitoja ens kiertoon. Saapahan sit vähän levätä. :P

Mä pääsin nyt kans kokemaan kivuliaan inssin :Grimacing Face: otin etukäteen paracetamoliakin varuiks, en tiedä auttoko, koska sattu kyl ihan kunnolla. Se joutu tarraa kii siihen kohdunsuuhun ja avaamaan sitä, se siinä teki kipeää. Hyvä puoli oli, että kipu helpotti kun operaatio oli ohi. Mulla joskus otettiin joku näyte kohdusta, silloin oli samanlainen kipu, paitsi että se ei vaan loppunut, ja jouduin makaamaan johki takahuoneeseen missä oksentelin kivusta :Eyes: eli osasin kyllä arvostaa nyt sitä kun huomas että kivut tällä kertaa alko kadota eikä jääny päälle.

Tällä kertaa oli ovulaatio jo mennyt. Siittiöitäkin oli vähän, 1,2milj/ml joista onneksi 91% eteenpäin liikkuvia. Lääkäri oli alhaisesta määrästä huolimatta sitä mieltä, että kannattaa tehdä kolmaskin inseminaatio suunnitellusti vielä. Kuulemma olen niin nuori että ei ole mikään tulenpalava kiire sinne IVF:ään. :Eyes: (34v siis, kesällä 35.) Ei tuolla siittiömäärällä kyllä taas kannattas kauheesti vetoa alkaa lyömään onnistumisen puolesta. Lääkärin mielestä ens kerralla kannattaa ajoittaa inssi suoraan plussapäivälle.

Ja ens kierrossa tosiaan tsekataan polyyppiepäily, ja sen seurauksena ei hoitoja ens kiertoon. Saapahan sit vähän levätä. :P

No ompas siellä nyt ollu kovan onnen inssejä viime aikoina :Grimacing Face: Mulla myös kipu loppui heti kun sai ne värkit pois sieltä toosasta, mutta menkkakramppimaisia tuntemuksia tuli kyllä myöhemmin samana päivänä. Ja eilenkin vielä kuivaa verta, kohdunkaula-parka :Face Without Mouth:

Hyvät prosentuaaliset osuudet sielä on kuitenkin kohteeseen pyrkimässä! Varsinkin kun olit sen tutkimuksenkin lukenut, että parempi tehdä oviksen jälkeen :Hugging Face:

Laitanpa tännekin tän tutkimuksen mihin äsken törmäsin, inseminaation ajoituksesta. Siinä todetaan että inseminaatioiden onnistumisprosentit oli paremmat jos tehtiin sit kun ovulaatio oli jo tapahtunut: onnistumisprosentti silloin 23,5%. Jos tehtiin kun ei vielä ollut tullut ovulaatio, onnistumisprosentti 8,8%. Ihan mielenkiintoinen juttu! Mulla ainakin viimeksi ajoittui ennen ovulaatiota inssi. Katotaan miten nyt ajoittuu.

Lähde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2582119/

Tämmönen tutkimus antaa toivoa! Itsellä huomenna eka inssi ja mietityttää, että onko liian myöhäistä, koska yleensä ovuloin samana päivänä, kun olen plussannut.

Tietääkö joku miten se menee (ollaan HUS:lla hoidoissa, sikäli kun on näitä paikkakunta eroja), että kun inssit on tehty ja pistetään IVF jonoon, onko ne jonossa olo ajan kierrot luomukiertoja vai letro kiertoja (jos siis ollut oi-kierrot ja inssit letroilla). Toki varmaan tapaus kohtaista, mutta kunhan taas etukäteen tuumin, meillä vasta se yksi inssi takana kun oli kemiallisen jälkeen se välikierto ja sit seuraava ovis osui viikonloppun..

siska: epäilen kans että tapauskohtaista, mutta en tiedä! Mä oon kuvitellut että omalla kohdalla se on sit lääkkeetöntä aikaa, kun ei ollu letrot käytössä siks ettenkö ovulois, vaan ainoastaan tukena.

Unelmanuppu: mites sulla meni inssi?

Tällä kertaa on ollu pientä tiputteluvuotoa pari päivää inssin jälkeen, sekä pientä alavatsanippailua. Viimeks ei ollu mitään. Onks muilla ollu vuotoja inssin jälkeen?

siska: epäilen kans että tapauskohtaista, mutta en tiedä! Mä oon kuvitellut että omalla kohdalla se on sit lääkkeetöntä aikaa, kun ei ollu letrot käytössä siks ettenkö ovulois, vaan ainoastaan tukena.

Unelmanuppu: mites sulla meni inssi?

Tällä kertaa on ollu pientä tiputteluvuotoa pari päivää inssin jälkeen, sekä pientä alavatsanippailua. Viimeks ei ollu mitään. Onks muilla ollu vuotoja inssin jälkeen?

Nurppu: Inseminaatio onnistui helposti, tuntuvasti toki vihlaisi. Follikkeli oli kyllä jo puhjennut(ei näkynyt ultrassa), että itselle jäi olo että oltiinko myöhässä...en tiedä miten nopeasti ne sitten puhkeamisen jälkeen katoavat.
Mullakin ollut nyt vähän tuhruttelua, mutta sanoivat että muutaman päivän vuotelu kuuluu asiaan inssin jälkeen.:White Smiling Face:

Nurppu: Inseminaatio onnistui helposti, tuntuvasti toki vihlaisi. Follikkeli oli kyllä jo puhjennut(ei näkynyt ultrassa), että itselle jäi olo että oltiinko myöhässä...en tiedä miten nopeasti ne sitten puhkeamisen jälkeen katoavat.
Mullakin ollut nyt vähän tuhruttelua, mutta sanoivat että muutaman päivän vuotelu kuuluu asiaan inssin jälkeen.:White Smiling Face:
Kiva kuulla että on normaalia :) luulen että mullakin ehkä mainittiin viimeks, nyt ei mainittu, just kun sit tulee vuotelua :D viimeks oli niin sujuva ja kivuton operaatio, että varmaan siks ei tullut mitään jälkioireitakaan.

Hei tuli mieleen taas yksi tyhmä kysymys, mutta kyselen silti. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kun oon lueskellut ihmisten kokemuksia insseistä ja monille on suositeltu olemaan lisäksi yhdynnässä, niin miten sitä on perusteltu? Järjellä ajateltuna siis joo, kun pääsee enemmän siittiöitä munanjohtimiin niin mahdollisuudet tärppiin kasvaa. Mutta siittiöitähän pestään ennen niiden ruiskuttamista apajille, mietin että mikä idea on laittaa sinne niitä valioyksilöitä uiskentelemaan jos lisäksi siellä voi olla huonompilaatuisia kavereita ja sellainen sitten hedelmöittääkin munasolun. :Eyes: Olen aina ajatellut, että tämä menisi tyyliin "ei se määrä vaan se laatu"-periaatteella. Mutta tässä varmaan on yksilökohtaisia eroja, riippuu kai siitäkin minkä laatuista sperma on ja paljonko siittiöitä on.

Takaisin