Inseminaatio/muut hoidot 2018

Musta on tosi kiva kuulla tuollaisia tarinoita, että kuvitteli melkein varmasti että nyt ei ainakaan tärpännyt, ja sit tärppää! Kun sitä aina kuvittelee niin varmasti muka oloistansa tunnistavan mitä tapahtuu, ja sit saa huomata että väärin meni. Lähinnä tietty omalla kohdalla siihen liittyy sitä, että kuvittelee raskausoireiksi jotain muuta. Mut kiva kuulla, kun olikin toisin päin! :)

Mä ihmettelin täällä aiemmin sitä aukiolotutkimusta, kun mulle ensikäynnillä lääkäri sanoi ultran yhteydessä, että sille ei ole tarvetta. Tosiaan aiemmin olin kuvitellut, että se melkein aina tehdään. Nyt huomasin, että lääkäri oli siis ihan kantaan asti kirjannut, että "Ei HSSG:n tarvetta." Kovasti mietityttää, että mistä sen voi varmaksi todeta, että ei ole tarvetta :D Kai mun tästä pitää erikseen puhua siellä seuraavalla käynnillä, jossa hoitoja aletaan suunnittelemaan tarkemmin. Varmaan osaa lääkäri asian selittää. :)

Onnea Misa! Beating Heart
Pidän peukut pystyssä sun puolesta ja toivottavasti viivaa vaan vahvistuu!

Mulle sanottiin et yleensä mies testataan ensin ja jos häneltä löytyy syy miksi ei ole onnistunu, niin sitten aukiolotutkimus ei olis tarpeellinen.
Mulle sit kuitenki tehtiin se ensikäynnillä koska mun kierto sattu olemaan sopiva ja halusin tietää. Multa löyty vaan lihaskasvain kohdun ulkopinnasta mikä ei onneks haittaa mitään, mut selvispä syy miks mun vatsa on hiukan toispuoleinen Beaming Face With Smiling Eyes
Ja tämä siis yksityisellä. Haluttiin päästä heti etenemään niin katsotaan nyt nämä inseminaatiot ja jos ei auta, niin pitää ruveta miettimään julkiselle siirtymistä.
2-3 inseminaatiota suosittelivat meille ja sit pitäis siirtyä tehokkaampiin vaihtoehtoihin.

Nyt on dpo11 ja yhä varmempi olo että ei onnistunu. Tiedän et asennoidun pessimistisesti tähän, mut ei uskalla yhtään toivoa. Ei tippuis niin ylhäältä sitten alas perjantaina Beaming Face With Smiling Eyes

Nurppu, kantsii kysyä sitten lääkäriltä ensi kerralla, miksei tehdä aukiolotutkimusta. Onhan se harvinaisempaa että olisi johtimet tukossa, mutta toimenpide on niin nopea, etten ehkä ihan ymmärrä että miksei sitä voisi tehdä kaiken varalta :)

Vader, kiitos myös! Ja mulla oli myös tunne, että tästä kierrosta ei ainakaan onnistunut. Uskoin etten edes ovuloinut. Ei mitään oireita, ei minkäänlaisia tuntemuksia!

Eilen dpo 12 vielä testikin oli nega, kuten tänne kirjottelinkin, tosin illalla kaivoin sen vielä roskiksesta (aina dyykkaan testejä epätoivoisena ::)) ja olin näkevinäni jotain. En vielä tällöin uskonut että olisi plussa, mutta tänään aamulla silti testasin ihan varmistaakseni vielä asian. Eilen tuli juotua viiniäkin, kun uskoin negaan… Nyt ei voi muuta kuin toivoa ettei siitä tullut haittoja, ja että tämä pysyisi mukana <3

Nurppu mäkin suosittelen vielä kysymään ainakin syytä miksei aukkaria voitais tehdä, on niin nopee homma vielä.

Vader, tsempit vielä muutaman päivän piinailuunBeating Heart

Misa, ihanaaaa! Onnea niin paljon! Ja laatikollinen tarrasukkiaBeating Heart

Omaa napailua: Mä en päässyt piinasta pois vieläkään, entistä sekavammat fiilikset jotenkin. Olin jo ajatellut että nyt on joko tai. Noh, E2 noussut 0.48(lupaavaa), limis 7.2mm(viimeksi 8.8mm), ja isompi follikin sieltä vsemmalta löytyi 16mm, oikealla yksi ihan hitusen isompi kuin muut 9mm. Lääkäri ei kuitenkaan voinut luvata, että tuo vasemmalta löytynyt olisi johtofolli, vaan epäili, että mitä jos se onkin se kysta mikä jo oli nuukahtamassa. Kysta oli pari viimeistä kertaa jo ihan silmin nähden "rupsahtanut/littana" ja paljon pienempi, joten uskoo enemmän siihen, että tuo nyt olisi oikea folli. Myöskin tuo oikealla oleva 9mm voisi olla lähtemässä kasvuun. JOTEN taas keskiviikkona ultraan, ja jos näyttää siltä, että vasemmalla folli edelleen sopivan pyöreä ja sopivissa määrin kasvanut, niin ovitrelle heti perään, ja to päivällä inssi. Vaihtoehtoisesti jos oikealla tuo 9mm olis ottanut spurttia, niin vielä pistellään ja odotetaan sen kasvua ennen inssiä. Vaihtoehtona painaa edelleen vahvana myös hoidon keskeytys, siis jos mikään ei mee niin kuin tänään on kuviteltu. En halua edes innostua tuosta johtofollista, kun mun tuurilla se on vaan kysta.

tttii, kyllä nyt koetellaan! :( Pidän sormet ja varpaat ristissä että se olisi johtofolli, eikä kysta.

Täällä tilanne ei vaikuta kovin hyvältä, viivat ei vahvistu ollenkaan. Nyt täytyy ainakin toistaiseksi lopettaa haaveilu mihin olin parin päivän ajaksi sortunut, sillä todennäköisesti tää nyt ei pysynyt mukana :sorry: Jatkan tietty testailua vielä, mutta huonolta vaikuttaa…

Hei!
En ole täällä vähään aikaan kirjoitellut, aikaisemmin tuolla ivf puolella. Mutta nyt meille olisi tulossa torstaina inseminaatio lahjoitetuilla siittiöillä. Kaksi edellistä kiertoa on mennyt pommiin, niin ihan kiva viimein päästä sinne inssiin asti.

Mä sain ohjeeksi, että jos ovulaatiotesti ei ole huomenna aamulla positiivinen, niin pitäisi pistää ovitrelle. Tietääkö kukaan, että onko ovitrellesta haittaa, jos sen pistää vaikka ovis olisi tapahtunut muutenkin? Panikoin siis vähän sitä, että testi on epäselvä...

Tervetuloa, Marrukka! En valitettavasti itse tiedä vastausta kysymykseesi. Voisiko tätä kysyä lääkäriltä?

Niin vaan täällä testit näytti äsken aika lailla negaa, eli ei onni jatkunut pitkään. Olihan tää odotettavissakin, suurin riski on heti näin alussa… Vaikka oonkin iloinen siitä että onnistuin tulemaan raskaaksi edes hetkeksi, tuntuu tää silti ihan hirveän pahalta. Olin jo ehtinyt vähän tuntea huojennusta että hoitorumba olisi ohi, lapsen laskettu aika olisi elokuussa… Olin jo ajatellut miten ihanaa olisi kertoa anopille… Mutta ei, pitää nyt aloittaa alusta.

Tänä vuonna ei myöskään enää voi ilmoittautua hoitoon HUS:n henkilöstöpulan vuoksi, joten aion ensi kierrossa käyttää omatoimisesti Primoluteja, että saan sitten vuodon aikaan tammikuussa.

Tänään on synttäritkin, oli kyllä paskin synttärilahja ikinä :sad001

Edit / Tai no ei ihan negat, mutta todella hailurat… Hieman haaleampia kuin aiempien päivien. Ja viivat tulee näkyville vasta n. 10 min testin teosta. Joka tapauksessa nyt dpo 16 pitäisi jo olla vahvistunut, edes vähän, ei toisin päin. :sad001

Liitteet

• CF53C0CD-248A-475F-B0EA-F4F420B2023A.jpeg
    CF53C0CD-248A-475F-B0EA-F4F420B2023A.jpeg
    850.9 KB · Katsottu: 94
Muokattu viimeksi:
Misa voi ei Anxious Face With Sweat Broken Heart Oon niin pahoillani sun puolestaBeating Heart positiivista tietenkin, että raskaus on saatu alkuun. Hyvää syntymäpäivää sulle kaikesta huolimatta! Beating Heart ja juu oli aika raskas se HUSin viesti henkilöstöpulasta myösAnxious Face With Sweat surettaa kaikkien puolesta joiden hoidot siirtyy.

Marrukka heipsis! Kiva, että vihdoin pääsette inssiin! Valitettavasti mäkään en tiedä vastausta tuohon ovitrelle kysymykseen, mutta oisko sun mahdollista käydä ostamassa digiä? Sillä ainakin varmempi tulos.

Itsellä tänään oli siis taas kontrolli, ja kopsattuna maisasta:
Nykytila:
Endometrium 8,7mm, 3-kerroksinen.
UÄ: oikealla kaikki follikkelit pieniä, ed käynnillä vasemmassa ovariossa nähty 16-17mm follikkelimainen rakenne on kooltaan ennallaan eli onkin aiemmin todettu luhistumassa oleva retentiokysta. Sen sijaan nyt vasemmalla kaksi kasvussa olevaa follikkelia, jotka molemmat kokoa 10-11 mm.
Suunnitelma:
Kontrolli-UÄ 3.12. Gonal-F 175 jatkuu ennallaan

Elikkäs taas perjantaina uuteen ultraan, nyt sitten jänskätään kasvaako 1 vai 2 vai jopa 3 follia. Oikealla se 9mm folli lisäksi. Jos kasvaa 1-2 niin edetään joko inssiin tai ovitrelle+seksi(riippuu ajoittuuko vklp/itsenäisyyspäivälle) tai jos kasvaa 3, niin tietenkin hoidon keskeytys. Ja edelleen mun tuurilla on mahdollisuus, ettei nuokaan kasva mihkään.. Jännitystä pidätellään edelleen, huoh.

Misa voi ei, onpa kurja synttäriylläri Anxious Face With Sweat- mä olen noista testiviivojen vahvuuksista ihan ulalla, jos itsellä olisi noin, en varmaan olisi edes tajunnut, että tilanne on jotenkin eri - olisin ajatellut, että viiva ku viiva Anguished Face mutta todella harmi, jos tuosta nyt tosiaan näkee, että ei jatkunut :(

Ja voi, onpa harmi kuulla HUSin henkilöstöpulastakin vielä! Meillä tosiaan HUSissa joulukuun lopussa hoitojen suunnittelukäynti - katsotaan mitä sieltä sit tulee, jos nyt jo tuollainen tilanne :( en ole edes aiemmin miettinyt yksityiselle menoa, mutta katsotaan tilannetta sit sen mukaan, mitä tuolta HUS:ilta sanotaan...!

tttii, toivottavasti kasvaisi kaksi follia ja pääsisitte inssiin! Ei kai huono tuuri voi loputtomasti kestää :)

Nurppu, joo, no ainakin tästä näkee ettei kaikki ole kunnossa... Ja tosta HUS:n tilanteesta, 27.12. jälkeen alkavista kuukautisista saa taas ilmoittautua hoitoon, eli en usko että teitä ehtii koskettamaan tuo huono henkilöstötilanne ollenkaan :)

Mulla loppui OneStepit, joten kävin ostamassa Pregcheckin liuskoja. En siis voi enää verrata viivoja aiempiin päiviin, mutta ihan selvä haalea plussa edelleen tuli, ja tässä testissä vielä testiajan (3 min) kuluessa... Silti kun viiva on noin hailura (dpo 17 jo tänään) uskon kyllä että se pian haalistuu pois. Äsken tuli jotain tuhruvuotoakin, enteilee varmaan kunnon vuotoa.

Laitoin silti Omapolulle viestiä ja kysyin vähän neuvoa. Jos lauantaina eli ylihuomenna edelleen näkyy haalea viiva, ilmoitanko silti positiivisesta tuloksesta vai pitäisikö tässä tilanteessa odotella pidempään, jos se haalistuisi vielä pois.

Tietty nyt alkaa jo huolestuttamaan, onko kyseessä kohdun ulkoinen raskaus…

Liitteet

• B254A322-76A6-4D59-8598-5248CF384C46.jpeg
    B254A322-76A6-4D59-8598-5248CF384C46.jpeg
    557.6 KB · Katsottu: 90
Pääsisitkö misa käymään hcg verikokeissa? Ihan vaikka synlabilla tai jossain muullabyksityisellä jos ei muuta, en usko että olis kauheen kallis labra.. Antaisi tarkempaa tulostaAnger Symbol

Sain Omapolulle vastaukseksi odottaa viikon, ja ilmoittaa sitten tuloksen, jos ei ole vuoto alkanut… Niin tässä kai pitää tehdä, oli tilanne mikä vain niin ei kai tässä kohtaa vielä voi muuta kuin nyt odotella vain :/ En tiedä olisiko hcg-verikokeesta mitään varsinaista hyötyä vielä. Ehkä jos edelleen haamuilee ensi viikolla, niin sitten voisi olla ihan järkevää katsoa verikokeella.

En tosiaan huomanut kysyä lääkärissä tuosta ovitrellesta, että voiko siitä olla haittaa. Mutta ovistesti oli eilen niin selkeästi vielä nega, että ei tarvinnut siinä kohtaa enää miettiä pistääkö vai ei.

Inssikin meni tänään ihan hyvin. Jotain vaikeuksia oli saada sitä letkua sisään, mutta onneksi se ei sattunut, vähän nipisti vain pari kertaa. Mä aina ihan kauheasti jännitän, että tällaiset jutut sattuu...

Nyt sitten odotellaan reilu pari viikkoa. Katotaan saadaanko tästä joululahja vai ei...

Paljon voimia kaikille hoitoihin ja tähän ikuiseen odottamiseen!

Marrukka, hyvä että inssi meni hyvin! Nyt toivotaan että tärppäisi :) Tsemppiä piinapäiville!

Vihdoinkin testi näytti tänään negaa. Ehkä kääntelemällä on nähtävissä joku haamujen esiäiti, mutta sitä en saanut edes kuviin näkyviin. Surin tämän asian jo keskiviikkona (pillitin silloin koko päivän) joten nyt on vain tyhjä olo. Nyt täytyy yrittää tehdä kaikkia mukavia asioita jotka vie ajatukset muualle, ja sitten tammikuussa uuteen yritykseen.

Saatan pitää taukoa täältäkin, riippuu vähän olotilasta.

Marrukka, pidän peukut pystyssä! :thumbs-up:
Misa, voihan hemmetti. Harmittaa kyllä sun puolesta. :Broken Heart:

Tänää oli testipäivä (dpo16) ja mulle tuli kans joku haamujen esiäiti. Ei siitä saanu millään kuvaa ja tarpeeks kauan kun tuijotin niin päädyin että ei siinä mitään ole. Puol tuntia myöhemmin alkoi menkat..
Oli ollu jo pari päivää semmonen fiilis et ei onnistunu, kaikki "raskausoireet" mitä koin tuntevani väheni tällä viikolla.
Että niin. Kyllä se tästä taas.

Marrukka, jee tsemppiä piinaviikkoihin! :Two-hearts:

Misa, isot voima halit sinne :Two-hearts:

Vader, voi ei :loudlycrying: voimia sinnekkin :Two-hearts:

Nyt itsee oikeen inhottaa kirjoittaa oman päivän tapahtumista kun tullut näin huonoja uutisia jo kahdelta. Mutta kerron nyt kuitenkin.
Eli täällä vihdoin ja viimein monen kuukauden odotuksen ja hoito kokeilujen jälkeen saatiin follit kasvuun. E2 arvo aamulla 0.79, ultrassa näkyi edelleen vasemmalla se kysta, ja sen lisäksi kaksi johtofollia! Jes, vihdoin. Toinen 14-15mm ja toinen 15-16mm. Oikealla ei ole onneksi kasvanut mitään, joten päästään Tiistaina inssiin! Tuo itsenäisyys päivä vähän sotkee, koska lääkäri olis halunnut tehdä inssin maanantaille tuon isomman follin takia, mut onneksi tuo toinen millin pienempi siellä myös niin tiistaille saatiin sitten aika. Seksiä pe, su(ovitrelle) ja sitten ti se inssi. Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että sieltä yksi edes (ja toivottavasti vain se 1) lähtis hedelmöittymään. Jos tästä ei raskautta tule, niin ivf jonoon. :smiling-eyes::folded:

Hei!
En ole täällä vähään aikaan kirjoitellut, aikaisemmin tuolla ivf puolella. Mutta nyt meille olisi tulossa torstaina inseminaatio lahjoitetuilla siittiöillä. Kaksi edellistä kiertoa on mennyt pommiin, niin ihan kiva viimein päästä sinne inssiin asti.

Mä sain ohjeeksi, että jos ovulaatiotesti ei ole huomenna aamulla positiivinen, niin pitäisi pistää ovitrelle. Tietääkö kukaan, että onko ovitrellesta haittaa, jos sen pistää vaikka ovis olisi tapahtunut muutenkin? Panikoin siis vähän sitä, että testi on epäselvä...

Hei Marrukka! Ei haittaa vaikka Ovitrellen pistää ja ovis tapahtunut. Mulla oli kerran mukana inssissä Ovitrelle ja munasolu oli jo irronnut. Pistettiin se kuitenkin, koska lääkäri sanoi että vahvistaa limakalvoa ja parantaa mahdollisuuksia.

Inssissä käyty tänään. Ultrassa näkyi vasemmalla vielä yksi n. 19mm folli tai kysta, eli ainakin yksi johtofolleista oli jo irronnut, tai sitten molemmat, jos tuo yksi iso oli se kysta. Limakalvo n. 9mm, ja sperman laatu lääkärin mukaan erittäin hyvä, jopa pesun jälkeen jäi vielä n. 60miljoonaa/ml A luokkaista yksilöä (kokonaismäärä oli jotain 104miljoonaa/ml, vuonna 2018 204miljoonaa/ml joten onhan tuo nyt kuitenkin laskenut). Torstaina alkaa lugesteron aamuin illoin, ja virallisen testipäivän sain vasta 3 viikon päähän 28.12. Mutta ajattelin aloittaa testailee tuossa noin viikon päästä, niin näkee kuinka ovitrelle haalistuu :smiling-eyes: tuolloin 28.12. Saa kuitenkin vasta ilmoittaa tuloksen ja jos nega niin ivf jonoon. Kyllä jänskättää hitsi :rolling:

Muoks. Lääkäri myös mainitsi kun katetria laitettiin kohtuonteloon, että mulla on tosi ahdas se [kohdun suu?] , vähän kipeetä tekikin sitten se katetrin laitto. Mutta kiva, että inssiin päästiin, jos sekin nyt joku ongelma mulla, että "liian ahdas".

Tsemppiä hirveesti tttii että nyt lykästää!

Me sovittiin tänää että uus inssi heti seuraavaan kiertoon. Jos huonosti käy niin osuu viikonloppuun.

Takaisin