Inseminaatio/muut hoidot 2018

Nii ja itellä ei minkäänlaisia tuntemuksia että olis onnistunu. Mut viiden päivän päästä testi jos ei sitä ennen menkat ala.
Olen yrittäny olla ajattelematta asiaa koska ilmeisesti mun kroppa käy ylikierroksilla jo muutenki. Tuli treenikielto pariks viikoks koska mun pulssi ei laske edes nukkuessa alle 70 ja päivisin hakkaa yli sadan koko ajan. Osasyy varmaankin tää henkinen stressi/pelko että onnistuuko vai ei.
Joulu onkin nyt sit täynnä saunomista, makoilua ja ruokaa :Kissing Face With Closed Eyes:
Oho, onpas korkee pulssi. Ja toivottavasti teillä olis napannut kuitenkin :folded: eipä täälläkään ole muita oireita ollut kun kipeet ja herkät tissit, joka mulla myös ennen menkkoja, nyt parin päivän sisään vasta on alkanut pissattaa kauheesti:loudlycrying:
 
Mulla nyt vasta kp 9, aloitin tekemään ovulaatiotestejä jo.. Heti tuli vilkkuvahymynaama, viime kierrossa tuli pysyvä kp 21,tuliskohan nyt vähän aikaisemmin, voi olla tietenkin toive ajattelua. Jos ovulaatio tapahtuu "luomusti" , niin loppukiertoon otan luget käyttöön kun viimeksi vuoto alkoi jo dpo 4.
Jos menkat ei ala tammikuun loppuun mennessä, niin sitten aloitan primolutit jotta vuoto tulee. Jännittää jo kun ensi kierrosta päästään inssiin..
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä pikkulintu123!
Ihan hyvä et aloit tekemään aikasin. Mulla on nyt molemmilla kerroilla ollu yllätys kuinka aikasin ovulaatio on tapahtunut kun tuntemukset tullu vasta parii päivää myöhemmin.

Itsellä iski migreeni eilen. Edellisestä migreenistä on 3 vuotta ja ne johtui pillereistä. Tuli ihan puskista. Oon yrittäny googlettaa et voiko Terolut aiheuttaa mutta en löytänyt mitään pitävää.
Ei ole ikinä ollut näin voimakas pahaolo bussissa. Oli ihan uutta mun migreeniin.
 
^ voi aiheuttaa. Terot ja letrot on sellasia, että voi laukaista hormonaalisen migreenin. Ystävä alkoi oksentaa migreenissä ihan manaajana kun oli määrätty terot, soitti lääkärille joka käski lopettaa välittömästi. Eli kannattaa kysyä omalta lekurilta.
 
Kiitos! Mä soitin lääkärille ja sanoi että voi johtua, mutta toisaalta migreenin olis pitäny tulla sit kuulemma aikasemmin. Olen syöny sitä nyt 12pvä. Sovittiin että jos päänsärkyä rupee tulemaan uudestaan niin lopetan sitten. Nyt on ihan normaali olo. :Smirking Face:
Sanoi myös että voi tulla siitä, jos nyt onnistui.. Mutta en uskalla uskoa siihen vielä. Odotan kiltisti ylihuomiseen ennen kuin teen testin. (oli niin lähellä että olisin tehny sen jo tänää mut en uskaltanu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:)
 
Paljon onnea tttii!! :Heartred Ihanaa, vahva viiva näkyy kuvissa!

Oon pysynyt poissa täältä, ja se oli hyvä valinta. Joulu meni niin, ettei tullut kauheasti ajateltua tapahtunutta, tai tätä aihetta muutenkaan. Kaikki vauva- ja raskausaiheiset jutut jotenkin aiheutti kamalan surullisen olon, ja vieläkin kyllä vähän.

Käytin 10pv Primolut-kuurin ja viime yönä alkoi menkat. Super niukat tietty, kun ei ole mitään limakalvoa mitä vuotaa pois, mutta pääsinpä vihdoin ilmoittautumaan taas hoitoon nyt kun se taas on sallittua. Sunnuntaina alkaa taas Gonalin pistely annoksella 50iu/pvä.
 
Mä tässä mietin huomista, että lähdenkö juhlimaan.. Voiko se vaikuttaa tulevaan ovulaatioon, että jäisikin sitten pois? :tears: mö kun juon alkoholia ehkä kerran puolessa vuodessa.
 
Sovittiin nyt lääkärin kanssa, että aloitan keltarauhashormonit 10.1 eli kp23, jos ei ovulaatiotesti oli positiivinen sitä ennen. Viime kierrossa kun ovis oli vasta kp21.

Tän aamuisessa testissä, ei juuri edes toista viivaa näkynyt. Viime kierrossa oli sama, että kp 10-13 oli melko vahva viiva, sitten haaleni ja sitten tulikin yhtäkkiä kunnon ovisplussa ja kivut. Hyvin mielin kohti uutta vuotta, ja ekaa inssiä.

Hyvää uutta vuotta kaikille. :red-heart:
 
Kiitos! Mä soitin lääkärille ja sanoi että voi johtua, mutta toisaalta migreenin olis pitäny tulla sit kuulemma aikasemmin. Olen syöny sitä nyt 12pvä. Sovittiin että jos päänsärkyä rupee tulemaan uudestaan niin lopetan sitten. Nyt on ihan normaali olo. :Smirking Face:
Sanoi myös että voi tulla siitä, jos nyt onnistui.. Mutta en uskalla uskoa siihen vielä. Odotan kiltisti ylihuomiseen ennen kuin teen testin. (oli niin lähellä että olisin tehny sen jo tänää mut en uskaltanu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:)
Joko on testi tehty? :Grinning Face With Smiling Eyes:

Paljon onnea tttii!! :Heartred Ihanaa, vahva viiva näkyy kuvissa!

Oon pysynyt poissa täältä, ja se oli hyvä valinta. Joulu meni niin, ettei tullut kauheasti ajateltua tapahtunutta, tai tätä aihetta muutenkaan. Kaikki vauva- ja raskausaiheiset jutut jotenkin aiheutti kamalan surullisen olon, ja vieläkin kyllä vähän.

Käytin 10pv Primolut-kuurin ja viime yönä alkoi menkat. Super niukat tietty, kun ei ole mitään limakalvoa mitä vuotaa pois, mutta pääsinpä vihdoin ilmoittautumaan taas hoitoon nyt kun se taas on sallittua. Sunnuntaina alkaa taas Gonalin pistely annoksella 50iu/pvä.
Kiitos :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: ja tsemppiä pistelyyn! Ihan hyvä välillä pitää taukoa kaikesta tästä jos raskaalta tuntuu, näin minäkin aina tein.

Sovittiin nyt lääkärin kanssa, että aloitan keltarauhashormonit 10.1 eli kp23, jos ei ovulaatiotesti oli positiivinen sitä ennen. Viime kierrossa kun ovis oli vasta kp21.

Tän aamuisessa testissä, ei juuri edes toista viivaa näkynyt. Viime kierrossa oli sama, että kp 10-13 oli melko vahva viiva, sitten haaleni ja sitten tulikin yhtäkkiä kunnon ovisplussa ja kivut. Hyvin mielin kohti uutta vuotta, ja ekaa inssiä.

Hyvää uutta vuotta kaikille. :red-heart:
Itseasiassa mä huomasin pitkin vuotta, että ovulaatio tapahtui nimenomaan jonkun tälläisen "juhla päivän" jälkeen, en tiedä vaikuttiko itse alkoholi siihen mitenkään :Face With Tears Of Joy: ei varmaan, ehkä se stressittömyys, ken tietää. Tai sitten se oli vaan aina sattumaa, itsekin niin harvoin juon. Mutta jos siltä tuntuu niin anna palaa ja juhli kunnolla! Kerta ovista ei ole vielä tullut.

Hyvää uutta vuotta kaikille täältäkin! :Dancer:
 
Ei tullu plussaa. Harmittaa. Ja en ehdi oikee käsittelee tätä rauhas yksin nyt kun meille on tulossa kavereita viettämään iltaa. Toivottavasti en rupee parkumaan parin lasillisen jälkeen.. :Smirking Face:
Nyt sit odotan et menkat alkaa. Ei oo yhtään tuntemuksia niistäkään ja ollu yleensä ihan säännölliset viimeisen vuoden.
Aika epävarmalla fiiliksellä seuraavaan vuoteen.

Mutta toiveikasta uutta vuotta silti kaikille! Mä pidän peukkuja meille kaikille että ensvuos on meidän vuosi :Two-hearts:
 
Nyt sit meidän kohdalla heitettiin inssit roskiin ja siirrytään ivf+icsiin. Jos munasoluja saadaan kerättyä tarpeeksi niin molempia yritetään.
Oon ite ihan hämmentyny miten tää näin nopeesti onnistu mut tuurilla saatiin suunnitteluaika lääkärille just tälle päivälle ja tämä päivä on viimeinen päivä kun voi aloittaa pistokset tähän kiertoon.
Hyvällä fiilikselle eteenpäin :smiling-eyes:
 
Mä alan ensi viikolla metsästää ovulaatiota. Sen verran heittelyä ollut mulla viimeaikoina kierroissa, että en osaa ennustaa, mille päivälle ovulaatio osuu. Erityisesti kiinnostaa tuo perjantai. Eli Tilkassa ajoitukset menee näin: ovulaatioplussa ilmoitetaan ennen kello kahdeksaa, inseminaatiopäivänä miehen näyte oltava perillä 7:30-8:30 välillä. Jos o+ osuu perjantaille, inseminaatio on samana päivänä. Meiltä kestää n. 45min Tilkkaan. Eli oletettavasti perjantaina täytyy sit aika aikaisin alkaa testailemaan, että mies ehtii antamaan näytettä ennen klo 8:30? (Tämä ei varmaan monelle aamuvirkulle ole kysymys eikä mikään, mutta me tavataan nukkua yli kymmeneen aamuisin, niin nuo aikaiset herätykset tekee kipeää :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:)
 
Huomenna pitäisi alkaa kuukautiset, sit kp 5 mennessä uä ja sit pistelemään menopuria.

Mun tuurilla ovulaatio osuu kuitenkin viikonlopulle ja inssiä ei tehdä..
Viime kierrossa irtosi ilman pregnyliä, tämä todella harvinaista minulle. (ikinä näin käy)
 
Mä alan ensi viikolla metsästää ovulaatiota. Sen verran heittelyä ollut mulla viimeaikoina kierroissa, että en osaa ennustaa, mille päivälle ovulaatio osuu. Erityisesti kiinnostaa tuo perjantai. Eli Tilkassa ajoitukset menee näin: ovulaatioplussa ilmoitetaan ennen kello kahdeksaa, inseminaatiopäivänä miehen näyte oltava perillä 7:30-8:30 välillä. Jos o+ osuu perjantaille, inseminaatio on samana päivänä. Meiltä kestää n. 45min Tilkkaan. Eli oletettavasti perjantaina täytyy sit aika aikaisin alkaa testailemaan, että mies ehtii antamaan näytettä ennen klo 8:30? (Tämä ei varmaan monelle aamuvirkulle ole kysymys eikä mikään, mutta me tavataan nukkua yli kymmeneen aamuisin, niin nuo aikaiset herätykset tekee kipeää :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:)
Vastaan itselleni: joo, se ovulaatio osui mulla just siihen perjantaille. Ja meni juuri noin: miehen pitää tosiaan ehtiä samana aamuna ennen klo 8:30 antamaan sitä näytettä. Mulla oli onneksi kotona sen digiovulaatiotestin lisäksi liuskatestejä, ja olin edellisenä iltana jo saanut liuskatestiin positiivisen tuloksen. Eli tiedettiin jo etukäteen, että perjantaina on sit aikanen lähtö miehellä, ja ehdittiin varautua sen mukaan :)
 
Vastaan itselleni: joo, se ovulaatio osui mulla just siihen perjantaille. Ja meni juuri noin: miehen pitää tosiaan ehtiä samana aamuna ennen klo 8:30 antamaan sitä näytettä. Mulla oli onneksi kotona sen digiovulaatiotestin lisäksi liuskatestejä, ja olin edellisenä iltana jo saanut liuskatestiin positiivisen tuloksen. Eli tiedettiin jo etukäteen, että perjantaina on sit aikanen lähtö miehellä, ja ehdittiin varautua sen mukaan :)
Jes! Eli ehditte inssiin :Two-hearts:

Huomenna pitäisi alkaa kuukautiset, sit kp 5 mennessä uä ja sit pistelemään menopuria.

Mun tuurilla ovulaatio osuu kuitenkin viikonlopulle ja inssiä ei tehdä..
Viime kierrossa irtosi ilman pregnyliä, tämä todella harvinaista minulle. (ikinä näin käy)
Toivottavasti nyt ei osuisi viikonlopulle :folded: :Two-hearts:

Täältä onnelliset terveiset toistaiseksi :smiling face with heart-eyes: tänään varhaisultrassa näkyi kaikki olevan todella hyvin, koko vastasi juuri rv7+6, eli tämän tiedon mukaan hedelmöittynyt just inssi päivänä 7.12. Syke näkyi ihan meidänkin silmään selvästi. Laskettu aika 30.8. Muutamalle ihmiselle kerrottu, mutta vielä odotellaan rv12 asti ennen kuin muille aiotaan kertoa.
 
Jes! Eli ehditte inssiin :Two-hearts:


Toivottavasti nyt ei osuisi viikonlopulle :folded: :Two-hearts:

Täältä onnelliset terveiset toistaiseksi :smiling face with heart-eyes: tänään varhaisultrassa näkyi kaikki olevan todella hyvin, koko vastasi juuri rv7+6, eli tämän tiedon mukaan hedelmöittynyt just inssi päivänä 7.12. Syke näkyi ihan meidänkin silmään selvästi. Laskettu aika 30.8. Muutamalle ihmiselle kerrottu, mutta vielä odotellaan rv12 asti ennen kuin muille aiotaan kertoa.
Voi miten ihanaa!! :loudlycrying: kovasti onnea teille, en tainnut aiemmin onnitella! Ihanaa kun kuulee että jotakuta inssistä onnistaa! :red-heart:

Meillä tosiaan inssissä oli sellanen takapakki, että vaikka aiemmin näytteessä miehellä oli ollut loistosperma, nyt pesun jälkeen jäikin jäljelle vain 0,68milj/ml eteenpäin liikkuvia, mikä on todella vähän. Tuo ehkä vihdoin saattaa selittää, miksi meillä niin kovin kestää tämä yritys. Eli vähän tarvis ehkä ihmeen, että tuolla määrällä onnistais, todari on n. 1%. Koitettiin sit vähän kotonakin tsempata että saadaan kasvatettua sitä vastaanottokomiteaa :) lääkäri sanoi, että vielä jatketaan insseillä jos tästä ei onnista, ja jos ensikin kerralla on noin kova kato, siirrytään sit varmaan suoraan IVF jonoon.
 
Oikealla 2kpl 7mm ja vasemmalla 1kpl 6mm.pe aloitan menopurin ja ens ti uä. Onkohan kuinka iso riski et 2 kasvaa, kun ovat nyt samankokoisia

Menopurin kanssa voi kasvaakki 2 samaa vauhtia. Mulla kasvaa monesti ihan luonnollisesti se 2 eikä se koskaan inssissä vaikuttanut. :smiling-eyes: mä tykkäsin ajatella että se on mahdollisuus, ei riski. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
 
Takaisin
Top