Inseminaatio/muut hoidot 2018

Tuohon lisäkysymys, että tehdäänkö ennen inssiä aina ovulaatioinduktiolla ensin pari kierrosta? Vai ainoastaan jossain tietyssä tilanteessa?
 
Heippa! Jännittää nyt niin paljon että liityin tänne vertaistukea hakemaan Beaming Face With Smiling Eyes
3v yritysten jälkeen lähdettiin loppukesästä hakemaan apua tähän hommaan ja tällä viikolla oli ensimmäinen inseminaatio.
Kotona tein ovistestin ja seuraavaksi päiväksi saatiin aika. Ultrassa näkyi johtofollikkeli 20mm ja jo hieman luhistunut. Toivottavasti ajoitus onnistui! Toisella puolen oli 16mm follikkeli mutta eipä se sieltä ilmeisesti kasva jos ovis on jo tapahtunut. Kaksoset olisi unelma Beating Heart
Mitään selkeää syytä ei ole löytynyt tähän. Munasarjat auki ja kierto aina samanlainen. Miehelläkin siittiöt kunnossa. Jännittää hirveästi kun tuttava pariskunnalla ongelmana on se, että munasolu ei kiinnity kohtuun.. Anxious Face With Sweat-
Olen henkisesti varautunut siihen että tämä voi kestää vielä kauan ja yrityksiä olla enemmän kuin sormilla voi laskea. Mutta kunhan tämän tien päässä olisi se oma kullannuppu Beating Heart
 
Tervetuloa Vader!

Tutulta kuulostaa, meillä nyt pari vuotta ja rapiat päälle yritystä takana, ja hoitoihin hakeuduttu kesän lopulla (taisi olla elokuussa). Teillä vaikuttaisi vähän nopeammin etenevän, meillä vasta joulukuun lopussa aletaan hoitoja suunnittelemaan! Meilläkään ei mitään syytä ole löytynyt.

Täältä taisin kans lukea, että jollakulla oli munasoluissa paksu kuori, ja kuorinnan jälkeen vasta tärppäsi? Onhan näitä vaikka mitä vaivoja. Mutta lääketiede on ihmeellistä! Mullakin luotto hoitoihin, vaikka tiedän että niilläkin voi kestää!
 
pikkulintu ja Nurppu, taitaa olla ihan yksilöllistä ja monista seikoista kiinni, onko pelkkiä OI-kiertoja ennen inssiä vai mennäänkö suoraan insseihin :) Taitaa eniten olla kiinni siitä, miten hyvä on miehen siemennesteen laatu. Ja varmaan ihan siitäkin, mikä on lapsettomuuden syy. Jos syytä ei ole löytynyt, voisi kuvitella että mennään heti insseihin? Mutta en tiedä onko näin.

Mulla on pco-munasarjat enkä ovuloi luonnollisesti lähes koskaan, joten oli kovat toiveet näihin OI-kierroksiin, kun nyt kerrankin olisi todellinen mahdollisuus onnistua. Nyt kolmas kierros menossa, saa nähdä tuleeko tästäkin negaa.

Tervetuloa Vader! :cat: Epävarmuushan tässä on rankinta, ei niinkään se että joutuu odottamaan. Jos vaan voisikin jotenkin tietää varmaksi, että vielä jossain vaiheessa tärppää. Mutta onneksi eletään aikaa jolloin on hyvät hoitomahdollisuudet :)
 
Muokattu viimeksi:
Käsittääkseni jos syytä ei löydy niin oi-kiertoja tehtäis, mut jos esim siemennesteen laatu heikompi, niin suoraan inssiin (tai sit suoraan ivf jos laatu ei oo inssi kelpoinkaan).

Meillä kans syynä (ilmeisesti) mun pco tyyppiset munasarjat ja epäsäännölliset kierrot niin oli 3 oi kiertoa, joista ekassa ei ollut vastetta ja nostettiin annosta kahteen muuhun. Eka inssi tehtiin nyt viimeviikolla ja näitä on suunniteltu yht 3. Ovis oli jo tapahtunut sinne inssiin kun menin, et katotaan nyt sit miten menee.. seuraavat inssit mulla sit jo poikkeuksellisesti heti o+ päivänä.
 
Meillä syynä varmasti ainakin mun ovuloimattomuus. Kroppa ei vaan toimi, en ovuloi ollenkaan ja menkat ei tuu ilman lääkkeitä. Nyt sit tähän vielä se, että miehen näyte ei taida olla kamalan hyvä
 
Juu, käytiin juuri torstaina Tilkassa ja tammikuun kierrosta alkaa inssit. Eli joulukuu odotellaan yhteisymmärryksellä Beaming Face With Smiling Eyes
Tähänkin varmaan ihan syynä joulukuun sulut, ehkä ennakoivat sillä, ettei joudu keskeyttää hoitoa sulun takia.
Monta kiertoa yleensä tehdään pelkällä ovulaatioinduktiolla? Vai katsotaanko sekin aina tapaus kohtaisesti? Jännittää ens vk lääkärin soitto..
Julkisella kai yleensä 3 letro OI hoitoa, sitten 3 pistos OI hoitoa jonka jälkeen inssiin. Nämä siis arvioita vuosien vertaistuen kanssa jutustelusta. Mutta esim omalla kohdalla, sekä 2017-2018 ja nyt 2021 oli 3 letro OI hoitoa ja heti ekasta pistos OI hoidosta yritetty myös inssi perään. Nyt menossa kolmas OI+IUI yritys, johon ei vastetta siis ole vieläkään. Tosiaan tapaus kohtaisesti nuo katsotaan. Mulla pcos/ovuloimattomuus, mutta vaikka miehellä super hyvät simppanäytteet, niin silti päästiin heti ekasta pistos hoidosta inssiin.
 
Ultrassa käyty, kaikki edelleen ennallaan Angry Face- annosta gonal nostettiin 175iu ja seuraava kontrolli ens maanantaiksi. Vähän alkaa jo sapetta taas.. Noh katsellaan vielä maanantaina onko mitään tapahtunut ja sitten varmaan keskeytetään hoito jos ei mitään.
 
tttii, on kyllä todella turhauttavaa! Mutta nyt vihdoin sait sen annoksen jolla on ennenkin ollut vastetta, toivottavasti myös tällä kertaa :)

Mua alkoi taas stressata, että jos en ovuloikaan Ovitrellesta huolimatta. Näitä juttuja löytyy netistä pilvin pimein että on pistetty Ovitrelle eikä munasolu ole irronnut, vaan surkastunut. Aion ensi kerralla kysyä voisiko tän mitenkään varmistaa ultralla oletetun oviksen jälkeen, ja jos ei, niin meen yksityiselle tarkistamaan. Lämpöjen mittailut kuulemma on aika turhia jos on lääkkeillä triggeröity ovis, koska noi itse lääkkeetkin vaikuttaa lämpöön…

Tänään oletettu dpo9 ja ei mitään oireita, myös vasemman munasarjan jomottelu loppui pari päivää sitten. Ehkä se folli viimein surkastui siellä, jos ei ikinä irronnutkaan.
 
Miehelle joulukuulle uusi näyte. Jos yhtä huono, niin ivf jonoon sitten ens vuonna. Husiin, n. Puoli vuotta jonotusaika, kätilön mukaan . :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Nyt olis dpo7.. Rinnat aristaa ja tänää tuli matkapahoinvointia bussissa. En siltikään nyt innosta uskalla vielä hyppiä. Samoja oireita on tullu myös ennen menkkoja..
Mulle lääkäri sanoi että 16pvä pitää odottaa ennen ku teen testin ja ei ole kyllä ikinä menny aika näin hitaasti! Beaming Face With Smiling Eyes
 
tttii, on kyllä todella turhauttavaa! Mutta nyt vihdoin sait sen annoksen jolla on ennenkin ollut vastetta, toivottavasti myös tällä kertaa :)

Mua alkoi taas stressata, että jos en ovuloikaan Ovitrellesta huolimatta. Näitä juttuja löytyy netistä pilvin pimein että on pistetty Ovitrelle eikä munasolu ole irronnut, vaan surkastunut. Aion ensi kerralla kysyä voisiko tän mitenkään varmistaa ultralla oletetun oviksen jälkeen, ja jos ei, niin meen yksityiselle tarkistamaan. Lämpöjen mittailut kuulemma on aika turhia jos on lääkkeillä triggeröity ovis, koska noi itse lääkkeetkin vaikuttaa lämpöön…

Tänään oletettu dpo9 ja ei mitään oireita, myös vasemman munasarjan jomottelu loppui pari päivää sitten. Ehkä se folli viimein surkastui siellä, jos ei ikinä irronnutkaan.
Oi toivottavasti olisi tärpännyt Beating Heart
Miehelle joulukuulle uusi näyte. Jos yhtä huono, niin ivf jonoon sitten ens vuonna. Husiin, n. Puoli vuotta jonotusaika, kätilön mukaan . :sad001
Toivotaan että näyte olis ens kuussa parempiBeating Heart ja joo, pitkät on jonot HUSillaAnxious Face With Sweat- meille sanoi ihan hetki sitten, että 5kk, ja sekin on omasta mielestä jo tosi paljon, saatikka jos on vielä pidempää.
Nyt olis dpo7.. Rinnat aristaa ja tänää tuli matkapahoinvointia bussissa. En siltikään nyt innosta uskalla vielä hyppiä. Samoja oireita on tullu myös ennen menkkoja..
Mulle lääkäri sanoi että 16pvä pitää odottaa ennen ku teen testin ja ei ole kyllä ikinä menny aika näin hitaasti! Beaming Face With Smiling Eyes
Joo se aika vaan matelee kun odottelee, että pääsee testaamaan Beaming Face With Smiling Eyes tsemppiä piinailuun!
 
pikkulintu, voi kun miehen näyte olisi nyt parempi :Heartred

Tänään dpo 12, JOS ovuloin. Testi oli nega, enkä kyllä mitään muuta tulosta odottanutkaan.

Ultralla vissiin voi olla vaikea nähdä, onko ovulaatio tapahtunut. Aion siis kysyä ensi käynnillä, voisinko jättää ensi kierrossa Luget pois, jotta voitaisiin katsoa verikokeella progesteroniarvo, josta näkee oonko ovuloinut vai en. Voi kun siellä suostuttaisiin! Kuunteleeko Tilkassa yleisesti ottaen lääkärit asiakkaiden toiveita, vai ollaanko siellä jyrkästi sillä linjalla että asiakas tekee kuten lääkäri sanoo, piste? :sad001 Ahdistaa ja stressaa…
 
Näkyykö tässä jotain? Tärisen jännityksestä, kun itse näen tässä haamun!
 

Liitteet

  • 536EDE11-CC04-4605-90B4-73F20865B0E3.jpeg
    536EDE11-CC04-4605-90B4-73F20865B0E3.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 78
Kaikki testit OneStepin, täytyy ostaa jotain muitakin ja tehdä huomenna uudelleen. Mutta oon niin onnellinen! Vaikkei tää pysyisi mukana, todistetusti voi mun munasolu hedelmöittyä ja yrittää ainakin tarttua :Heartred Nyt alkaa raskaustestien suurkulutus. :D
 

Liitteet

  • 51B097A5-8FE1-460F-BCC9-115E491C268F.jpeg
    51B097A5-8FE1-460F-BCC9-115E491C268F.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 114
Kiitos, Nurppu! :) :Heartred

Antakaa anteeksi tää mun spämmäys, mutta oon ihan ällikällä lyöty. Puikkotesti vielä selkeytyi kun kuivui, kuva otettu lähellä ikkunaa, kun luonnonvalossa näkyy selkeämmin.

En tiedä, oonko ikinä ollut onnellisempi. En ainakaan usko. Raskaana kunnes toisin todistetaan!
 

Liitteet

  • A820FD1D-303F-4316-8085-82596EDEA06B.jpeg
    A820FD1D-303F-4316-8085-82596EDEA06B.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 79
Muokattu viimeksi:
Aivan ihanaa! :) Kuten sanoit, vähintäänkin tuo todistaa että hedelmöittyminen on mahdollista! Ja parhaimmillaan tietysti, että siellä nyt uunissa valmistuu pikku-Misa :D Oliko niin, että sulla oli ovulaatioindusointi tässä kierrossa?
 
Joo, ovulaation induktio Gonal F:lla ja Ovitrelle irrotuspiikkinä. Todisti tämä nyt senkin, että tosiaan ovuloin Ovitrellen avulla, vaikka toisin luulin :)
 
Takaisin
Top