Inseminaatio/muut hoidot 2018

Ja kemialliseks jäi tämäkin, testiviiva haalistumassa ja digi sanoo ei raskaana. Lämmötkin vähän laski.

No, meillä loppuvuosi taukoo hoidoista, sit alkuvuodesta olis vissiin IVF-suunnittelua ja helmikuussa aikasintaan alotetaan IVF.
 
Ja kemialliseks jäi tämäkin, testiviiva haalistumassa ja digi sanoo ei raskaana. Lämmötkin vähän laski.

No, meillä loppuvuosi taukoo hoidoista, sit alkuvuodesta olis vissiin IVF-suunnittelua ja helmikuussa aikasintaan alotetaan IVF.
Voi ei Anxious Face With Sweat- tsemppiäBeating Heart meillä varmaan edessä myös tuo ivf. Tosin tilkassa 5kk jonotConfounded Face

pikkulintu, hyvä että oli auki! :) Pidetään peukkuja että myös miehen näyte olisi hyvä.

Ultrassa näkyi vasemmalla 15-16mm folli ja limis oli 7,7mm. Tänään vielä Gonal 50iu ja huomenna Ovitrelle. Tuntuu niin kovin aikaiselta nää ajat kun pistetään irrotuspiikki. Huomenna folli varmaan 17–18mm ja Ovitrellen pistämisestä se ehtii enää kasvaa noin 3mm. Eli on irtoamishetkellä n. 20mm. Onkohan se vielä kypsä siinä vaiheessa? :confused004

Mitä lisäravinteita te muut syötte? Itse tuolta ivf-ketjusta poimin ubikinonin, mitä nyt ostin pari päivää sitten… Sen lisäksi on d-vitamiini, foolihappo, b-vitamiini ja vehnänalkioöljykapselit. Ja metformiini, mutta se onkin lääke eikä lisäravinne. Koko ajan arsenaali vaan kasvaa, eikä vitamiinit enää edes mahdu dosettiin :hilarious:
Kuulostaa hyvän kokoiselta follilta tuo Clapping Hands Light Skin Tone muistaakseni itsellä ollut just 20-24mm väliltä follit kahdesta plussa kierrosta. Mulla perus monivitamiinit tällä hetkellä, foolihappoa pitäis käydä ostaa. Metformiinit odottelee kaapissa, kun vaan jaksais dosettiin laittaaCat With Tears Of Joy ja jos taukoa hoidoista tulee niin aloitan inositolin uudestaan kiertoja tasaamaan.

ON. Pistelin gonalia sen 112.5iu n. viikon verran. Tänään ultrassa näkyi edelleen se luhistunut kysta, e2 oli 0.32, ja limis tosi hyvä, mutta johtofollia ei näkynyt taaskaanConfounded Face lääkärin mukaan taas "pökköä pesään" ja nosti annoksen suoraan 150iu, omasta mielestä ei kuitenkaan mikään radikaali nosto, kun miettii aijempia kiertoja Confused Face Lekuri oli siis sitä mieltä, että jos nyt jostain syystä kasvaiskin enemmän rakkuloita kuin 1-2kpl, niin yritettäisiin mahduttaa polin aikatauluun ja kerätä ne. Näin ei menisi sit kuitenkaan hukkaan nuo mahollisesti kasvaneet rakkulat. No jokatapauksessa jos ei perjantaina näytä mikään arvo tai folli liikahtaneen mihinkään suuntaan, niin ivf odottaa.
 
Osanotot, Deb :sad001

tttii, on kyllä kumma ettei noin isolla annoksella ole enempää vastetta :O Tosi kurjaa! Toivotaan nyt, että tuo 150 iu tehoaisi!

Mulla dpo 1 tänään, jos eilen oli ovis. En muistanut aloittaa lämpöjen seurailua tässä kierrossa joten täyttä varmuutta ei ole, ehkä ensi kierrossa sitten. Mutta laskennallisesti pitäisi olla näin, kun la iltana pistin Ovitrellen. Ja nyt ollaan ainakin kaikkemme yritetty, seksiä oli dpo -2, dpo -1 ja dpo 0 Cat With Tears Of Joy
 
Osanotot, Deb :sad001

tttii, on kyllä kumma ettei noin isolla annoksella ole enempää vastetta :O Tosi kurjaa! Toivotaan nyt, että tuo 150 iu tehoaisi!

Mulla dpo 1 tänään, jos eilen oli ovis. En muistanut aloittaa lämpöjen seurailua tässä kierrossa joten täyttä varmuutta ei ole, ehkä ensi kierrossa sitten. Mutta laskennallisesti pitäisi olla näin, kun la iltana pistin Ovitrellen. Ja nyt ollaan ainakin kaikkemme yritetty, seksiä oli dpo -2, dpo -1 ja dpo 0 Cat With Tears Of Joy
No ainakin on talletettu tarpeeksi Beaming Face With Smiling Eyes toivottavasti teillä nyt nappaaBeating Heart
Mulla tosiaan ei vaan tehoo noi pienemmät annokset. Aikoinaan ne kaksi plussa kiertoakin saatu sillä 175iu annoksella ja monen monen viikon pistelylläAnxious Face With Sweat
 
Tttii: Toivotaan et jollain keinoilla saisitte nyt follit kasvamaan ja käytettyä solut hyväks!

Misa: Tärppionnea!!

Me saatiin nyt ivf suunnitteluaika tammikuun loppuun, siitä sit seuraavaan kiertoon lähettäis toteuttaa ivfää!
 
Lääkärin soitto ens viikolla miehen näytteestä. Kätilö sanoi, että siittiöitä on mutta jotenkin hieman hitaita tai jotain. Lääkäri sit päättää meneekö antamaan toisen näytteen. Mutta kuitenkin sen verran hyvä oli, että ovulaatioinduktiolla mennään. Mutta itse katsoin netistä, niin minusta on liian vähän siittiöitä.. Sanoi että 24 miljoonaa ja näyte oli 3ml..
Mutta jos joutuu uuden näytteen antamaan, niin mulle tarkoittaa sitä, että uusi kierto taas vain keltarauhashormoneilla, en haluisi niitä enään Anxious Face With Sweat mikäköhän on siittiöiden määrä, että menee sitten suoraan inseminaatioon tms
 
Muokattu viimeksi:
Lääkärin soitto ens viikolla miehen näytteestä. Kätilö sanoi, että siittiöitä on mutta jotenkin hieman hitaita tai jotain. Lääkäri sit päättää meneekö antamaan toisen näytteen. Mutta kuitenkin sen verran hyvä oli, että ovulaatioinduktiolla mennään. Mutta itse katsoin netistä, niin minusta on liian vähän siittiöitä.. Sanoi että 24 miljoonaa ja näyte oli 3ml..
Mutta jos joutuu uuden näytteen antamaan, niin mulle tarkoittaa sitä, että uusi kierto taas vain keltarauhashormoneilla, en haluisi niitä enään Anxious Face With Sweat mikäköhän on siittiöiden määrä, että menee sitten suoraan inseminaatioon tms
Olittekos te julkisella? Meillä miehellä tosi hyvä ollut aina simppa näyte ja silti me päästiin mun ongelmien vuoksi inseminaatioon sen kolmen OI kierron jälkeen. Sanoivat että jos mulle kaiken vaivan jälkeen saadaan ovulaatio aikaan, niin varmistetaan inssillä vielä paras mahdollinen siittiö saatavuus.

Tänään oli taas ultra. Ei mitään muutosta nähtävissä edelleenkään, ei E2 arvossa, eikä munasarjoissa. Edelleen jatketaan gonalia 150iu annoksella ensi keksiviikkoon asti ainakin. Olen jo henkisesti luovuttanut tän suhteen ja odotan jo ivf jonoon pääsyä.
 
tttii, en ymmärrä miksei sulla vois käyttää sitä 175iu annosta kun se on aiemminkin toiminut, ja 150iu:lla ei tapahdu mitään. Turhauttaa sun puolesta! :sad001

pikkulintu, uskoisin että on riittävän hyvä tulos ovulaatioinduktiohoitoon, jos lääkäritkin on sitä mieltä että on :)

Mä en muista enää miehen tuloksia muuta kuin että sekä määrä että laatu oli hyvät, kaikki viitearvojen yläpäässä. Varmaan sen takia me joudutaan käymään nää 4 OI-kiertoa ilman inssiä, ja kahteen kiertoon näiden jälkeen vasta saadaan inssit.

Dpo 4 ja jatkuu vaan vasemman munasarjan kipu :D Ehkä tää on tullut nyt sitten pysyväksi osaksi mun elämää, hahha. Muuten ei mitään tuntemuksia muttei tässä vaiheessa vielä voisi ollakaan. Eli odottelu jatkuu…
 
Misa, juu ja omasta mielestä ja yhden lääkärinkin, niin tietty vois pistää ihan kunnolla annos nostoa ja vain sitten keräillä pakkaseen jos enempi folleja kasvaisi. Ymmärrän tietty, että ivf:ssä on kovat jonot tilkassa ja se olisi ns "etuilua", mut jos nyt sais jotain edes siellä kasvamaan ja pakkaseen niin hyvillä mielin odottelisin kevääseen.

Pikkulintu, monesko OI kierto teillä onkaan nyt meneillään?
 
Misa, juu ja omasta mielestä ja yhden lääkärinkin, niin tietty vois pistää ihan kunnolla annos nostoa ja vain sitten keräillä pakkaseen jos enempi folleja kasvaisi. Ymmärrän tietty, että ivf:ssä on kovat jonot tilkassa ja se olisi ns "etuilua", mut jos nyt sais jotain edes siellä kasvamaan ja pakkaseen niin hyvillä mielin odottelisin kevääseen.

Pikkulintu, monesko OI kierto teillä onkaan nyt meneillään?

Letrozolin kanssa oon pistänyt 2 kertaa irroituspiikin,nää oli ihan normaalilla gynen vastaanotoilla.
Sitten siirryttiib felicitakseen, niin aloitin sillon gonalilla, mutta tuli liikaa rakkuloita joten keskeytettiin hoito siinä kierrossa.
Ja sitten kokeiltiin menopuria, joka toimi hyvin.
Sit päästiinkin tohon julkiselle. Nyt ois ollu eka kierto alkamassa menopuria julkisella, mutta odottelen lääkärin soittoa ens viikolla. Tämä suunnitelma oli siis, ennen kuin mies oli näytettä antanut. Mä itse mietin, että joudutaankohan kuitenkin rankempiin hoitoihin eikä vaan tolla oi..

En oikee tiiä mitkä noista kerroista lasketaan ovulaatioinduktioon vai kaikki?
 
Letrozolin kanssa oon pistänyt 2 kertaa irroituspiikin,nää oli ihan normaalilla gynen vastaanotoilla.
Sitten siirryttiib felicitakseen, niin aloitin sillon gonalilla, mutta tuli liikaa rakkuloita joten keskeytettiin hoito siinä kierrossa.
Ja sitten kokeiltiin menopuria, joka toimi hyvin.
Sit päästiinkin tohon julkiselle. Nyt ois ollu eka kierto alkamassa menopuria julkisella, mutta odottelen lääkärin soittoa ens viikolla. Tämä suunnitelma oli siis, ennen kuin mies oli näytettä antanut. Mä itse mietin, että joudutaankohan kuitenkin rankempiin hoitoihin eikä vaan tolla oi..

En oikee tiiä mitkä noista kerroista lasketaan ovulaatioinduktioon vai kaikki?
Kaikki tosiaan lasketaan OI hoidoiksi. Inseminaatio eli IUI tulee sitten jatkoksi jos on tullakseen, eli silloin olis OI+IUI hoito. Tuohon inssiinhän pystyy pesemään ne parhaimmat siittiöt, joten voisi sekin onnistua jos sulla se menopur toimii hyvin :) toivottavasti ei tartteis teidän alkaa jonottelemaan ivf:äänBeating Heart
 
Osaako joku sanoa, kuinka pitkät jonot Tilkassa on inssiin? 5kk vissiin IVF:n, mutta meillä varmaan ensin tulossa inssikierroksia ennen sitä. Joulukuun lopussa vasta arvioidaan tulevia hoitoja.
 
Nurppu, me ollaan myös Tilkassa, ja jonotettiin 4kk. Ensikäynti oli huhtikuussa ja hoidon suunnitteluaika saatiin elokuulle. Mutta en tiedä onko tilanne muuttunut tästä
 
Osaako joku sanoa, kuinka pitkät jonot Tilkassa on inssiin? 5kk vissiin IVF:n, mutta meillä varmaan ensin tulossa inssikierroksia ennen sitä. Joulukuun lopussa vasta arvioidaan tulevia hoitoja.

Ei inssiin ole sinänsä mitään jonoja käsittääkseni. Et jos hoito suunnitellaan aloitettavaksi suoraan insseillä niin se tod näk alkaa siitä hoitosuunnittelun jälkeisestä kierrosta. Tai sit on ne 3-4 normi oi-hoitokertoja ja niiden jälleem oi+inssi :)edit: tosiaan sen ensikäynnin ja hoitosuunnittelun välissä saattaa sit vissiin olla väli.
 
Joo siis hoidon suunnittelukäynnin jälkeen alettiin heti toimeen! Eli jos Nurppu teillä on jo ensikäynti takana, ei mitään jonotuksia pitäisi olla tiedossa :)
 
Joo, ensikäynti on jo takana :) tai kaksi käyntiä, ensin oli joku terveyskeskuksen lääkäri, sit jonkun aikaa odotusta ja tilkassa ensikäynti jossa vähän kartoitettiin. Ja tuolla käynnillä saatiin siitä vähän alle 2kk päähän hoidon suunnittelukäynti. Kiva kuulla että inssiin ei ole jonoja! Katsotaan siis, millä päättää silloin lääkäri edetä :) kiitos!
 
Takaisin
Top