Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän inssit päätty sitte tähän. Ultrassa näkyi ylistimulaatio ja taas se melko varma endometriooma. Endoepäilyn vuoksi kolmatta inssiä ei tehdä ollenkaan, koska onnistuminen on hyvin epätodennäköistä. Ollaan nyt ivf-jonossa ja helmi-maaliskuussa eka hoito.

Hirmuisesti tsemppiä kaikille, toivottavasti inssit tuottavat teillä kaikilla tulosta eikä tarvitse edetä rankempiin hoitoihin! :smiley-angelic001
 
Meidän inssit päätty sitte tähän. Ultrassa näkyi ylistimulaatio ja taas se melko varma endometriooma. Endoepäilyn vuoksi kolmatta inssiä ei tehdä ollenkaan, koska onnistuminen on hyvin epätodennäköistä. Ollaan nyt ivf-jonossa ja helmi-maaliskuussa eka hoito.

Hirmuisesti tsemppiä kaikille, toivottavasti inssit tuottavat teillä kaikilla tulosta eikä tarvitse edetä rankempiin hoitoihin! :smiley-angelic001
Pahoitteluni <3 tsemppiä jatkoon sinulle.
 
Taustalta huikkaan Trianalle, että saathan jonkun lääkkeen hillitsemään endoa siihen asti että ivf alkaa? Eli e-pillerit tai procren/zoladex jotka aiheuttaa keinotekoiset vaihdevuodet ja surkastuttaa endoa. Ei ole mitään järkeä olla luomuna ja antaa endon levitä. Paras olisi lääkkeellä rauhoittaa tilannetta niin ivf-hoito voisi onnistua paremmin. Tsemppiä ja kaikkea hyvää! <3 Kurjaa, että ette saaneet inssillä plussaa ja ihan perseestä että sullakin on tämä paska sairaus :(

Muoks, nyt luin sun allekirjoituksesta että jatkatte OI:lla ivf:ään saakka. Mulla oli letrot muutaman kierron ajan kun oltiin ivf-jonossa ja endo räjähti käsiin niiden kanssa ja kivut muuttui aivan helvetillisiksi :( Jälkeen päin ajateltuna olisi pitänyt mieluummin se jonotusaika hillitä endoa eikä mennä letroilla.

Muoks muoks. Ootko naamakirjassa yhdessä ryhmässä ja olenkohan selittänyt sulle samat jutut siellä? :D

Täällä alkaa huomenna kolmas ivf, lyhyellä kaavalla tällä kertaa.

Tsempit ja plussatuulet kaikille!
 
Muokattu viimeksi:
Larissa juu minähän se ja siellä turistiin jo näitä juttuja :) Oon tässä nyt päivän mittaan paljon näitä juttuja miettiny, ja aion kysyä sit muutaman viikon päästä kun on se ultra, että oisko nyt oikeesti parempi ja turvallisempi jättää nuo OI:t tekemättä ja alottaa jotku pillerit tai nuo pistokset mistä kerroit. Luulis, että sitten on paremmat mahdollisuudet onnistua siinä ivf:ssä :woot:
 
Minä suosittelen jättämään OI:t väliin ja antamaan kropalle vähän huilitaukoa. Varmasti parantaisi mahdollisuuksia onnistua ivf:ssä kun endoa saataisiin kuivateltua. Aktiivinen endo tekee olosuhteet kohdussa aika epäsuotuisiksi (pesäkkeet vuotaa "myrkkylitkuja") eli vaikka munasolu hedelmöittyisi niin se ei kiinnity. Ja tekisi varmasti pääkopallekin hyvää, nimim kokemusta on :) Mulla oli ekan ja tokan ivf:n välissä yli vuoden tauko, kun ensin jonotin lapaan, sitten piti parantua siitä ja vielä kesätauko päälle. Tsemppiä oli sun päätös mikä hyvänsä :)
 
Itse ollaan miehen kanssa inseminaatio hoidoissa ja nyt on viimeinen inseminaatio tekeillä.Ultra aika perjantaina.Meistä kumpasestakaan ei ole löytynyt vikaa siis selittämätön lapsetttomuus diagnoosi.Itse pistelen tuota Gonal-F:ää parhaillaan.Ovulaatio tulee normaalisti.Noilla lääkkeillä yritetään saada inseminaatio sopivaan aikaan ja onnistumis prosentit nuosee kun on lääkitys mukana.Itsellä kauhean korkealla toivo tämän viimeisen inseminaation suhteen koska meillä viimeksi viimeinen inseminaatio toi plussan.

Tsemppiä! Toivon kovasti että teillä tärppää :)

Ja tsemppiä myös Trianalle! Varmasti harmittaa aina vaan tuo odottaminen kun aina vaan todetaan, että ei toiminut... Mut jospa helmi-maaliskuussa ois teidän onnen vuoro :)
 
Help! Sain luget jo tähän kiertoon vaikka inssi onkin ens kierrossa. Tiistaina ultrassa oli ovulaatio jo käsillä ja gyne arvioi sen tapahtuvan silloin tiistaina tai viimeistään eilen keskiviikkona. Eilen sainkin aamulla hymynaaman Cb:n testiin (eli testin mukaan ovulaatio oli joko jo eilen ke tai tänään to).

Gyne neuvoi aloittamaan luget tänään to illalla. Luin äsken tuoteselosteen ja siinä luki et ne pitäis aloittaa vasta kolmantena ovulaation jälkeisenä päivänä, eli sehän ois vasta huomenna perjantaina (jos ovis olis ollut jo ti, mitä epäilen kun hymynaama oli ke) tai sit vasta lauantaina tai vasta jopa sunnuntaina. Eli mitä teen? Aloitanko luget tänään vai vasta huomenna, la tai su? Onko jollain kokemusta? Voinko tehdä hallaa jos aloitan liian aikaisin tai myöhään?

Ei pitäis enää pitää toivoa yllä mut tietty nousee taas pieni kipinä et jos plussa tuliskin nyt lugejen avulla ettei inssiin tarviis lähteä... Siks en haluaisi möhliä. Toki koskaan en oo plussaa saanut eli tuskin nytkään vaik mitä tekisin :)
 
bluebe, voi olla haittaa jos aloitat liian aikaisin eli ovulaatio voi estyä (jos se ei jostain syystä olisikaan vielä ollut). Aloita mieluummin varmuuden vuoksi huomenna. Millä annostuksella sulla menee luget? Mulla oli luget alkuun apuna loppukierron tiputteluun (alkoi pahimmillaan heti ovulaatiosta). Tiputtelun ne piti hyvin poissa, mutta raskautta ei saatu alulle (pelkästään) niiden avulla.
 
Kiitos Larissa, aloitan siis vasta huomenna :) mulla on aamuin illoin 200. Mulla alkaa monesti dpo 7-8 tiputtelemaan ja sit kunnon vuoto 9-11.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä käyty follikkeliultrassa ja kaikki follikkelit alle 8mm limakalvo oli 5,5mm.Annosta nostettiin gonal-F:ää viidestäkymmennestä seitsemmään kymmeneen viiteen nosto.Uusi ultra tiistaina.
 
Hei kaikille! Nyt olisi kaikki tieto tervetullutta. Meillä lapsettomuushoidot aloitettu.eka käynti oli 3.10.käynnillä selvisi,että miehen siittiöiden määrä alentunut ja liikkuu huonosti.minulla kuulemma kaikki ok.nyt odotellaan tammikuuta jotta mies saa antaa uuden näytteen.ollaan julkisella puolella.mitä jatkossa tapahtuu? Kertokaa kohtalotoverit.olen ihan untuvikko tässä asiassa.
Yritystä 1,5 vuotta
Lapset -03 ja-04
 
Kyfi: Seuraavaksi teidät luultavasti ohjataan inseminaatioon. Niitä tehdään 2-4, tilanteesta riippuen. Toki jos siemenneste ”todella” huonoa niin voitte päästä icsi:hin (mikrohedelmöityshoitoon) tekeekö teillä oma sairaala hoitoja? Vai saatteko lähetteen eteenpäin?

Lääkitystäkin tulee. Ensin luultavasti helppoja hormoneja esim letrotzolit, mutta myöhemmin sitten pistettäviä hormooneita munasolujen kasvatteluun.. vaikkei sinussa mitään vikaa olekkaan. Kokeillaan moninkertaistaa mahdollisuudet.

Meillä jokseenkin sama tilanne. Minä oon okei, mutta miehellä sperma on alentunut. Käy ostamassa miehellesi vahvaa sinkkiä ja seleeniä sekä e-vitamiinia. Ne ravitsee siittiöitä. Nyt olisi hyvin 3kk aikaa kun siittiötuotanto kerkee uusiutua 3kk. Näyte voisi olla priima sitten. Kysy vaan mitä tulee mieleen niin yritän olla avuksi <3
 
Kiitos vastauksesta " herukka ".tuossa onneks vieressä on toi KYS missä hoidot tehdään.apteekkiin ostoksille tieni vie.päätettiin tikuttelu aloittaa,jotta viel se ovulaatio tarkentus.nää on ihan uusia juttuja ku aikoinaan lasten isän kanssa tytöt tulla tupsahti. Olen hiukan "nyt heti tai ei koskaan" ihminen ja ikääkin on jo 37. Tää odottelu ja menkat alkas riittää.
Mites se aukiolotutkimus? Oisko sen pitäny ultrassa näkyä vai pitääkö se tehdä.ei puhunu lääkäri mitään.
Kiitos jo etukäteen.
 
Kiitos vastauksesta " herukka ".tuossa onneks vieressä on toi KYS missä hoidot tehdään.apteekkiin ostoksille tieni vie.päätettiin tikuttelu aloittaa,jotta viel se ovulaatio tarkentus.nää on ihan uusia juttuja ku aikoinaan lasten isän kanssa tytöt tulla tupsahti. Olen hiukan "nyt heti tai ei koskaan" ihminen ja ikääkin on jo 37. Tää odottelu ja menkat alkas riittää.
Mites se aukiolotutkimus? Oisko sen pitäny ultrassa näkyä vai pitääkö se tehdä.ei puhunu lääkäri mitään.
Kiitos jo etukäteen.
Aukiolotutkimusta ei vältämättä tehdä jos on ennestään jo lapsia riippuu tapauksista joillekkin tehdään aukiolotutkimus jos on ennestään lapsia.
 
Täällä ihania uutisia :) limakalvon paksuus on nyt normaalisoitunut tänään follikkeliultrassa oli 6,4mm ja löytyi kaksi pientä rakkulaa ja kaksi isompaa rakkulaa kokoa kahdella rakkulla oli toisella oli 13-14mm ja toisella oli 11-12mm.Perjantaina olisi inseminaatio ja tänään ja huomenna pistelen stimuloivaa lääkettä ja torstaina olisi irrotuspiikki perjantaina sitten inseminaatio.Ihanteelinen asia olisi että lauantaina olisi inseminaatio mutta sitä ei voi tehdä viikonloppuna mutta ajoitettu yhdyntä plus inseminaatio perjantaille tehdään. Näillä eväillä eteenpäin :)
 
Heitsu: Kuulostaa hyvältä. Ohjataanko teitä harrastamaan seksi myös kotona inseminaation aikoihin? Meillä se on ehdoton ei, koska inseminaatiosta ei ole mitään hyötyä jos pesemättömät siittiöt pääsevät munasolun kimppuun ja puffaavat pestyt pois. Kai teillä on, että pitää olla ilman yhdyntää 3-4 päivää ennen inssiä?
 
Nyt täytyy tänne tulla kertomaan.6vuoden odotus palkittiin. En olisi uskonut että 11 inseminaatio on se meinän THE inssi. No olihan se :) älkää luovuttako koskaan, jaksakaa uskoa :) monta surua ja monta negaa...

Ja oireista sen verran, oireettomuutta on ollut. Ei mitään oireita :) paitsi turvonneet rinnat, mutta ei kipeät tai arat.
2e9f5ccdeaec50e75dcc4c8d1e8511a0

Ylempi dpo13 ilta 2h pissasta, alempi dpo14 tänä aamuna :)
 
Onnittelut tinkanen.

Meillä vika inssi aivan paska suoraansanottuna. Pesun jälkeen siittiöitä oli vain 50 000.. ennen ollut hyvä. Syynä luultavammin se, että mies tuli seuraavana päivänä kipeäksi, ei tiedä syytä. No tänään kontrolli, että mikä tilanne siittiöissä, onko normaali, vai onko syytä huoleen.

No anyway, niinkuin päätellä saattaa, ei raskautta. Siirrymme IVF:n. Tänään suunnittelukäynti ja ensikuussa hoidot alkavat. Tsemppiä kaikille!
 
Onnittelut tinkanen.

Meillä vika inssi aivan paska suoraansanottuna. Pesun jälkeen siittiöitä oli vain 50 000.. ennen ollut hyvä. Syynä luultavammin se, että mies tuli seuraavana päivänä kipeäksi, ei tiedä syytä. No tänään kontrolli, että mikä tilanne siittiöissä, onko normaali, vai onko syytä huoleen.

No anyway, niinkuin päätellä saattaa, ei raskautta. Siirrymme IVF:n. Tänään suunnittelukäynti ja ensikuussa hoidot alkavat. Tsemppiä kaikille!
Hyvää jatkoa teille ja toivotaan parasta että pian plussaat.
 
Takaisin
Top