Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muumuu: Voi veljet :( Meillä on kanssa nokka kohti icsi:tä. Panikoin viimeisen inssin tulosta, (testipäivä 30.10) kun 15milj siittiötä lähti menemään. Meillä lääkäri sanoi, että näyte on huono, että se on lähempänä 10milj (huonoa) kun 50ilj (huippua). Olen niin valmistautunut jo tulevaan :(
 
Heitsu: Kuulostaa hyvältä. Ohjataanko teitä harrastamaan seksi myös kotona inseminaation aikoihin? Meillä se on ehdoton ei, koska inseminaatiosta ei ole mitään hyötyä jos pesemättömät siittiöt pääsevät munasolun kimppuun ja puffaavat pestyt pois. Kai teillä on, että pitää olla ilman yhdyntää 3-4 päivää ennen inssiä?
Yleensä inseminaatio aikoina ei ole ohjattu harrastamaan seksiä nyt sanottiin että kotona voi varmistaa mutta perjantaina tähänkin asian tulee varmuus tarvitseeko vai ei.Meillä pidättäytymis aika on 2-5päivää ja pejantain inssin kohdalla tulee tuo 2päivää.Lääkäri sanoi että ehkä inssi ja ajoitettu yhdyntä mutta ei vältämättä tarvitse koska siittiöt elää sen pitkän tovin.Jos nyt pitää silti ajoitettu yhdyntä tehdä plus inseminaatio ehkä me nyt sinun kertoman tiedon jälkeen jätetään tuo yhdyntä.
 
Heitsu: En tiesä. Minusta tuntuu että kaikilla lääkäreillä on ihan omat kuviot miten tämän asian kanssa toimitaan, mutta ainakin itse jos asiaa tarkemmin miettii niin kyllä se varmasti paikkansa pitää, että ns miehen omat siittiöt kumoavat pestyt siittiöt.. Tsemppiä kovasti tulevaan <3
 
Heitsu: En tiesä. Minusta tuntuu että kaikilla lääkäreillä on ihan omat kuviot miten tämän asian kanssa toimitaan, mutta ainakin itse jos asiaa tarkemmin miettii niin kyllä se varmasti paikkansa pitää, että ns miehen omat siittiöt kumoavat pestyt siittiöt.. Tsemppiä kovasti tulevaan <3
Kiitos,Itse olen miettinyt samaa kun pestyt siittiöt kuitenkin ovat sitä parempaa ja sitten ilman pestyt ei niinkään.Taidetaan skipata tuo yhdyntä.Ei missään inseminaation jälkeen oo sanottu että pitäisi seksiä tehdä ja kuitenkin kerran raskauduin sellaisesta inseminaatiosta missä ei mitään varmisteltu.
 
Heitsu: Niin justii. Me ollaan menty noin, mutta ei ole onnistunut kuitenkaan. Kuitenkin varmasti parempi mahdollisuus niin kun varmistus yhdynnän kanssa. Sehän olisi sama kun ei olisi inseminaatiota ollenkaan.
 
Heitsu: Niin justii. Me ollaan menty noin, mutta ei ole onnistunut kuitenkaan. Kuitenkin varmasti parempi mahdollisuus niin kun varmistus yhdynnän kanssa. Sehän olisi sama kun ei olisi inseminaatiota ollenkaan.
Niinpä.Toivotaan että nappaa :) ja toivotaan kans että tärppää kaikesta huolimatta vaikka sperman tulos inssin aikaan oli huono.
 
Helsingissä Naistenklinikalla kävijät: Miten ihmeessä onnistutte varaamaan aikoja tai ylipäätään soittamaan sinne?? Meillä oli lapsettomuustutkimukset siellä keväällä, ja meille piti alkuperäisen suunnitelman mukaan alottaa inssit, jos ei lokakuuhun mennessä raskaus ala. No ei alkanut, ja soitin tänään sitten ajanvaraukseen. Laittoivat soittoajan hoitajalle, niinkuin yleensä. (Eli täytyy olla vapaapäivä että pystyy olemaan yhteydessä sinne, kun töissä ei pysty vastaamaan puhelimeen.) OmaKannassa oli, että varattais sitten aika meille molemmille jotta saatais tehtyä ne hoitosopimukset. Hoitaja sitten soitti muutaman tunnin päästä, enkä meinannut saada mitään selvää mitä se puhui, kun kauhea kälkätys kuului taustalta. Yritin selittää, että haluaisin varata ajan lääkärille, ja että mun kuukautis yms kivut on lisääntyneet. Ja että en ole saanut painoa putoamaan, vaikka lääkäri käski sillon tutkimusten yhteydessä puottaa painoa. No hoitaja ymmärsi siitä, että ei haluta hoitoihin ollenkaan. Wtf. Loppujen lopuksi se varasi soittoajan lääkärille ens tiistaiksi, vaikka sanoin etten välttämättä pääse puhelimeen. Mitä ihmettä mä sille lääkärille sanon, jos ylipäänsä pääsen puhelimeen ku se soittaa.. o_O eipä niitä hoitosopimuksiakaan puhelimitse voi tehdä.

Vaikka oon kuullut pelkästään hyvää naikkarista, niin täytyy ihmetellä että miten meille on sattunut ihan kummaa kohtelua/palvelua sieltä. Muunmuassa lääkäri oli keväällä sitä mieltä, että kyllä se raskaus kesällä alkaa ihan ilman hoitoja, kun on lämpimämpää :grin joo eipä alkanut. Kai niillä vaan on siellä niin ruuhkaa ettei huvita kaikkia hoitaa...
 
Helsingissä Naistenklinikalla kävijät: Miten ihmeessä onnistutte varaamaan aikoja tai ylipäätään soittamaan sinne?? Meillä oli lapsettomuustutkimukset siellä keväällä, ja meille piti alkuperäisen suunnitelman mukaan alottaa inssit, jos ei lokakuuhun mennessä raskaus ala. No ei alkanut, ja soitin tänään sitten ajanvaraukseen. Laittoivat soittoajan hoitajalle, niinkuin yleensä. (Eli täytyy olla vapaapäivä että pystyy olemaan yhteydessä sinne, kun töissä ei pysty vastaamaan puhelimeen.) OmaKannassa oli, että varattais sitten aika meille molemmille jotta saatais tehtyä ne hoitosopimukset. Hoitaja sitten soitti muutaman tunnin päästä, enkä meinannut saada mitään selvää mitä se puhui, kun kauhea kälkätys kuului taustalta. Yritin selittää, että haluaisin varata ajan lääkärille, ja että mun kuukautis yms kivut on lisääntyneet. Ja että en ole saanut painoa putoamaan, vaikka lääkäri käski sillon tutkimusten yhteydessä puottaa painoa. No hoitaja ymmärsi siitä, että ei haluta hoitoihin ollenkaan. Wtf. Loppujen lopuksi se varasi soittoajan lääkärille ens tiistaiksi, vaikka sanoin etten välttämättä pääse puhelimeen. Mitä ihmettä mä sille lääkärille sanon, jos ylipäänsä pääsen puhelimeen ku se soittaa.. o_O eipä niitä hoitosopimuksiakaan puhelimitse voi tehdä.

Vaikka oon kuullut pelkästään hyvää naikkarista, niin täytyy ihmetellä että miten meille on sattunut ihan kummaa kohtelua/palvelua sieltä. Muunmuassa lääkäri oli keväällä sitä mieltä, että kyllä se raskaus kesällä alkaa ihan ilman hoitoja, kun on lämpimämpää :grin joo eipä alkanut. Kai niillä vaan on siellä niin ruuhkaa ettei huvita kaikkia hoitaa...
Hyvin olen saanut ainakin aikoja ja puhelimessa puhuessa ei myöskään ole ollut mitään ongelmaa.Hyvin on pelannut palvelu meille ainakin vaikka on mokiakin käynyt esim. Väärän henkilön e-resepti paperin antaneet,kirjoittaneet toiselle henkilölle tarkoitettua lääkettä minulle,unohtaneet antaa hoitokarttaa ja laittaneet vääriä verikokeita minulle vaikka tarkoitus oli laittaa toiselle ne verikokeet ja minulle laittaa aivan eri verikokeet.
 
Meillä helsingin naistenklinikalla joka inssissä kehoitettu inssipäivän iltana olee vielä yhdynnässä!

Joo kyl se yhtä säätöä on niide puhelujen kanssa. Töissä en pystyis vastaa mut oon sit jotenki onnistunu ja joskus käskin töissä soittaa yleiseen numeroon jossa ei kerro mistä soittaa vaan kysyy vaan mua.
 
Meillä helsingin naistenklinikalla joka inssissä kehoitettu inssipäivän iltana olee vielä yhdynnässä!

Joo kyl se yhtä säätöä on niide puhelujen kanssa. Töissä en pystyis vastaa mut oon sit jotenki onnistunu ja joskus käskin töissä soittaa yleiseen numeroon jossa ei kerro mistä soittaa vaan kysyy vaan mua.
Ihmettelen vain että nyt eka kerta kun käsketään olla inssin jälkeen yhdynnässä.Inssin jälkeisenä päivänä.Tämä Helsingin Naistenklinikalta.Raskauduin juuri sellaisesta kierosta vielä missä ei ollut inssin jälkeen yhdyntää.
 
Varmaa lääkärikohtasta kun meille aina että sanottu et kannattaa olla samana päivänä viel illalla yhdynnässä, et se lisää inssin onnistumista.
 
Varmaa lääkärikohtasta kun meille aina että sanottu et kannattaa olla samana päivänä viel illalla yhdynnässä, et se lisää inssin onnistumista.
Kai sitten kannatta kai olla yhdynnässä.Katsotaan nyt mitä perjantaina lääkäri on mieltä.
 
Meille annettiin ohjeeksi Kys:llä, että yhdyntä 2 pv ennen inssiä (jotta laatu ja määrä olisi inssissä mahdollisimman balanssissa) ja sitten mielellään vielä inssin jälkeen, jos intoa löytyy. Pidättäytymisohje on ollut että minimissään 2 pv, max 5 pv (mutta 2 päivää on kuulemma paras vaihtoehto) sekä ivf:ssä että inssissä.
 
Meille annettiin ohjeeksi Kys:llä, että yhdyntä 2 pv ennen inssiä (jotta laatu ja määrä olisi inssissä mahdollisimman balanssissa) ja sitten mielellään vielä inssin jälkeen, jos intoa löytyy. Pidättäytymisohje on ollut että minimissään 2 pv, max 5 pv (mutta 2 päivää on kuulemma paras vaihtoehto) sekä ivf:ssä että inssissä.

Sama ohje on saatu Tays:sta :)
 
Moi. Hei tuli mieleen, että oletteko kuulleet solisluuarkuudesta hoitojen aikana?
Sellaisesta pistosta kaulalla/olkapäällä?
 
Maurizio, tarkoitat varmaan hartiapistosta? Se tulee siitä, että jokin ärsyttää palleahermoa (esim. kaasu tai neste vatsaontelossa). Hartiapistos on endometrioosissa aika tyypillinen oire. Mulla on endo, mutta hartiapistos on ollut vain kerran ja se oli leikkauksen jälkeen kun oli vatsaonteloon pumpattu kaasua. Todella viheliäinen oire! Parhaiten siihen kipuun mulla auttoi lämpötyyny hartioilla.
 
Joo sitä juuri. Silloin tällöin nimittäin minulle tulee se kipu. Ja minulla ei ole todettu endoa. Nyt ihmettelen, kun kierto pitkällään, että mistä tää johtuu..:wideyed:
 
Takaisin
Top