Inseminaatio 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli folliultra eilen. Kohtu vaan 7mm ja follikkeleita kyllä usiampi mutta pieniä vielä. Nyt syön kotona lisää Letroja kolmen päivän ajan ja maanantaina uusi ultra.

Miltä kuulostaa? Ekassa inssissä ei ollu tämmöstä vaan Letrot tehos alunperäsen suunnitelman mukaan. Onko merkki jostain vai pitää tuudittautua vaan ajattelemaan, että 'jokainen kierto erilainen'?

Kierrot todella erilaisia. Esikoinen sai alkunsa max määrä clomeja+inssi, alla oli 3 clomikiertoa jo. Pikkukakkonen toiveena ja aloitettiin uusi hoitorykäys kun esikoinen oli vuoden, kaikki täysin samalla tavalla kuin esikoisen aikaan. Niimpä lähdettiin samalla clomi+inssi yhdistelmällä. Neljä kiertoa, ei vastetta. Vaihdettiin letroihin, ei vastetta. Vuosi tämän alotuksesta keskustelu mitä tehdään, valittiin vielä yksi inssi ko clomitkin oli valmiina - raskaus.

Meillä oli aluksi diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Sitten alettiin inssiä varten buustaamaan ovulaatiota Letrozoleilla, ja eihän niillä tullu pienellä annoksella vastetta. Eli joku munasolun kasvuun ja irtoamattomuuteen liittyvä häiriö on diagnoosi tällä hetkellä. Toinen munasarja mulla on ilmeisesti kokonaan pois pelistä ja kohdussa pieni väliseinämä. Lisäksi mulla epäillään endometrioosia. Turhauttaa kyllä kun ei vieläkään tiedä mikä se perimmäinen syy on mikä aiheuttaa tämän :sad001

Meillä jäi inssi tekemättä. Miehen näyte ennen pesua 78miljoonaa siittiötä. Pesun jälkeen jäi alle miljoona jäljelle. Että se siitä.. Meidän inssit oli tässä. Miehen sperma kestää pesua jotenkin huonosti... Jatkosta ei tiedä lähdin lääkärin vastaanotolta niin äkkiä itku kurkussa...

Pätkikselle tsemppiä!
Minä tulin justiin väliultrasta. Johtofolli oli n.13mm nyt ja perjantaina sitten inseminaatio. Jännittää kyllä. Jännittää miltä siellä sillon näyttää ja millainen näyte mieheltä tulee. Näytteissä ei ole ongelmaa ollut, vaan mistäs sitäkään tietää.

Henta tsemppiä follin kasvatteluun! :) Pistätkö irrotuspiikin?

Mulla dpo/pp10, ei mitään mainittavia oireita. Keskiviikkoiltana oli melkonen päänsärky ja huono olo, sen jälkeen aika oireetonta.

Moi kaikille. Täällä kp 11 ja tänään folliultra kun pääsen töistä. Viimeksi oli 3 follia kypsynyt letrojen avustuksella 10mm, 10mm ja 11mm. Vika miehessä ja nyt kokeillaan moninkertaistaa mahdollisuudet mun munarakkuloiden avulla. Inssi tällä viikolla.. hetken päästä selviää että milloin..

Oliko niin että 16mm folli on jo "kypsä", mutta mitä suurempi (max22mm) niin sen parempi?

Täällä kanssa tänään folliultra, yksi iso siellä kuumotti 16,5mm ja inssi sovittiin torstaille. joku pieni osa minussa mietti, että olispa siellä kaks :D Mutta hyvä näin! :)

Me mennään NinskuPinsku samoilla huuruilla! Saadaan yhessä piinailla. [emoji3]
Triana: Sain mukaan Pregnyl reseptin ja haen sen varuiksi mukaan perjantaiksi. Jos ei ole munasolu irronnut silloin, niin hoitaja pistää inssin jälkeen. Jos irronnut, jää pistämättä. Munasolu silloin arviolta sen 18-22mm. Vähän on viivästynyt mulla tämä kierto, koska tuolloin jo kp19. Epäsäännöllisyyttä nyt menkoissa 'kesätauon' jälkeen. :/

Mää oon Herukka ymmärtänyt, että 18-20mm ois se otollisin, mutten tiiä minkä kokonen on jo 'kypsä'. Kuka tietäis?

Henta: okei. Kysyin lääkäriltä niin sanoi, että 16mm on kypsä :)

Mulla ultrassa oli 15mm folleja kaksi ja 14mm yksi. Inssi on pe jos ei aikasemmin testiin plussaa tule :)

Henta, perjantaina tulee 2 viikkoa inssistä, mutta aion testata jo torstaina (dpo13) ku on vapaata töistä niin saa surra rauhassa jos/kun tulee nega :nailbiting:

Mulla tänään kp1. Neljä inssiä tehtiin ja nyt siirrytään eteenpäin hoidoissa. Tähän kiertoon ensimmäinen IVF :) Siirryn kirjoittelemaan IVF puolelle. Tänne kaikille paljon tsemppiä ja plussatuulia! <3

Nonni, irrotuspiikitetty tänään ja huomenna inssi. Jospa tämä tällä kertaa pysyisi hetken (eli väh. 30 viikkoa) kauemmin kuin just sen 4 viikkoa. Viimeksi oli kaksi pienempää molluraa ja nyt on yksi huomattavasti isompi. Lupasin, etten testaile ennen kuin 14 päivää on kulunut inssistä, joten saapi nähdä sitten, millainen itsehillintä on... Onneksi on niin paljon töitä ja kaikkea, että ei välttämättä ehdi edes asiaa ajatella.

Mulle tuli tänään viikko inssistä. Aamulla heräsin jäätäviin vatsakipuihin. Siis niin koviin että meinasin jo soittaa ambulanssin. Kesti jonkun tovin ja hiki päässä mut onneksi meni ohi. Ei kai mikään kiinnittymiskipu voi olla noin lamaannuttavaa?

Maurizio,Silloin kun inssi meillä onnistui ja raskaus alkoi minulla oli juuri sinun kuvailemat kivut viikko inssistä.

Meillä oli eilen toinen inssi. 18miljoonaa b-luokan siittiöö lähti matkaan... MYÖHÄSSÄ! :'( Ei johtofollia enää, vain keltarauhanen nähtävissä. Pointti kuitenkin olis saada siittiöt sisään ennen ovulaatioo. Jos tästä ei raskautta ala, siirrytään IVF:ään.

Anannaa,Toivotaan nyt parasta ettei sittenkään tarvitse mennä ivf hoitoon.Eikös tämä ollut toinen kerta jo että keltarauhanen näkyi vain?

Heitsu1996, toivotaan että onni on myötä. Mulla ollut viime viikosta asti rinnat kipeenä, mut se ei tarkoita mitään, koska monesti oviksesta menkkoihin asti ollut. On tää jännää.

Takaisin