Inseminaatio 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tietääkö kukaan mikä on kunnallispuolella niin sanottujen inssi lasten määrä.Toisin sanoen miten monta vauvaa suostuvat hoitojen kautta avustamaan.Yksityisellä on taas omansa juttunsa.Ainakin meidän kunnallisessa Naikkarilla eivät ota hoitoon jos on ennestään kaksi lasta.Onkohan tuo kaksi se raja minkä suostuvat tekemään?

Heitsu: Kyllä täällä kaakon kulmalla ainakin apua saa, oli sitten kuinka monta lasta tahansa. Jos vikaa on. esim miehessä, eikä siemenneste toimi ilman pesua, niin hoitoon pääsevät kyllä :)

Tulee tälläiset kysymykset nyt jo mieleen kun edellinen raskaus oli inssi raskaus mutta päättyi siihen kohtukuolemaan.21rv todettiin sydän ei syki ja synnytys oli 22rv.Niin laskevatko onnistuneeksi vai ei.Vai laskevatko ne elävät lapsoset siihen.

Elisenda, mulla kehittyy folli aina itsekseen ja ovulaatio muutenkin tapahtuu niin kuin pitää. Kaksi inssiä tehtiin yhdistelmällä Puregon + Pregnyl + lugesteron. Mulla oli niin minimi annos millä pistelin, niin se yksi kynä riitti per kierto. Eli mulla ei maksanut inssien lääkkeet kuin reilu 100€/kierto. :)

Ronya: millä sait ne antamaan pistettäviä lääkkeitä? Mulla joskus kasvaa folli itekseen ja ovis plussaki tulee mutta välillä on kiertoja kun folli jää liian pieneksi tyyliin 12mm ja tikussa ovisplussa. Mulle vaan letroja antavat... Niillä vain yks johtofolli 18mm oviksen aikaan. Jotenki en usko yhtään letroihin...

pätkis85, kyllähän ne mullekki ensin meinasi ihan lääkkeetöntä inssiä. Itse sitten kuitenkin pyysin, että saisi jotain tukea ovulaatioon. Ollaan yksityisellä, niin ei ne vastaankaan sen enempää sanoneet. :)

Tähän kiertoon en sitten käyttänyt mitään lääkkeitä ja inssi toivon mukaan saadaan tehtyä tässä tulevalla viikolla. Huomenna folliultra :)

Heitsu: ei mulla mitään tietoa ole, mut maalaisjärjellä jos ajattelis niin luulis et rv 21 päässeet jo vois laskea onnistuneeks?

Täällä tehtiin aamulla testi, ei aamupissasta kuutenkaan. Tikussa näkyi haalea punainen viiva, mut ei siitä mitään kuvaa saanu. Ite olin jo lähteny menee ku olin niin varma et nega, mut puoliso oli sen hokannu! Uimassa pidättelin ja uus testi missä myös haalea viiva..mut se ovitrelle..onko ovitrelleviiva vaan. :( tekis mieli hakea apteekista testi, mut ovitrelleviiva näkyis siinäkin eli tiistaihin asti odotettava (eli huomisaamuun :angel9) vaik edelleen oon aika negan kannal.

Ronya, yksityisellä mekin ollaan. En sitte tiedä miks letroja haluavat. En kyllä tosin oo pyytänyt muuta. En tiedä kuinka mä sen perustelisin että miksi mieluummin pistettävät lääkkeet haluaisin.

pätkis85, mä sanoin lääkärille, että oon lukenut että lääkkeellisten kiertojen inssien onnistumisprosentti on suurempi. Lääkäri sitten itse päätti, että kokeillaan Puregonia :wideyed:

Ronya, mä oon syönyt letroja marras-joulu 2016 ja tammikuu 2017. Sillon ei tehty yhtään inssejä, oli folli ultra vaan yhdessä kierrossa ja sillon oli 18mm folli. Tulin sitte helmikuussa luomusti raskaaksi mutta se meni kesken rv 9+5. Ehkä ne sitte ajatteli että letrojen pitäis riittää.. Huomenna pitäis soittaa klinikalle että voidaanko nyt tähän kiertoon inssi tehdä.. Jos ei tuu tärppiä ekasta inssistä meinaan kyllä kyseenalaistaa letrot...

Ronya: millä sait ne antamaan pistettäviä lääkkeitä? Mulla joskus kasvaa folli itekseen ja ovis plussaki tulee mutta välillä on kiertoja kun folli jää liian pieneksi tyyliin 12mm ja tikussa ovisplussa. Mulle vaan letroja antavat... Niillä vain yks johtofolli 18mm oviksen aikaan. Jotenki en usko yhtään letroihin...

Mulla loppui usko niihin myös, vaikka periaatteessa samaa rintasyöpälääkekamaa kuin clomit. Eivät vaan antaneet mulla mitään vastetta, kun taas clomit toimi täysin.

Mulla loppui usko niihin myös, vaikka periaatteessa samaa rintasyöpälääkekamaa kuin clomit. Eivät vaan antaneet mulla mitään vastetta, kun taas clomit toimi täysin.

Mulla clomit ei toiminut ollenkaan. Kaks kiertoa niillä yritettiin, ensin 50mg ja sitte 100mg. Ei kunnollista vastetta ja 100mg tuli jo kauheat näköhäiriöt niin jouduttiin vaihtaa letroihin.

Mulla clomit ei toiminut ollenkaan. Kaks kiertoa niillä yritettiin, ensin 50mg ja sitte 100mg. Ei kunnollista vastetta ja 100mg tuli jo kauheat näköhäiriöt niin jouduttiin vaihtaa letroihin.

Ah :/ mä vetelin 150, ilman sivuoireita, ja se oli ainoa millä vaste saatiin.

Kyfi,En itsekään tiedä meidän vauva vain kuoli.Epäilen että TK vastasi nappiin :)

Epäilen myös :) etenkin kun et ole rv 21 vielä saanut edes todistuksia raskaudesta jne. Ja olisihan se julmaa, että tässä kohtaa laskettaisiin jo ns yksi kerta käytetyksi :/

Epäilen myös :) etenkin kun et ole rv 21 vielä saanut edes todistuksia raskaudesta jne. Ja olisihan se julmaa, että tässä kohtaa laskettaisiin jo ns yksi kerta käytetyksi :/
Olisihan se julmaa.Itellä olisi ollut raskaustodistus neuvola samana päivänä kuin synnytys.

pätkis85, toivottavasti saisitte vasteen letroilla. Luulisi, että ne sitten ainakin vaihtaisi pistoslääkkeisiin jos kunnon vastetta ei tässä kierrossa tule. Soititko klinikalle, että tehdäänkö tähän kiertoon inssi?

ON: Kävin tänään folliultrassa ja vasemmalta löytyi himpun alle 20mm folli. Nyt illalla tikutin ovisplussan, niin huomenna kolmas inseminaatio.

Saatiin lupa inssiin tähän kiertoon, jes! Folli ultra olis ens viikon maanantaina. Inssi ajankohta tarkentuu sitten sen mukaan minkä kokoista follia löytyy ja ovisplussan ajankohdasta. Folli ultra on kp11 ja yleensä ovisplussa tullu letroilla kp12.

Takaisin