Inseminaatio 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heitsu: Tässä kierrossa olen käynyt jo inssissä. Seuraava on sitten syyskuussa jos tosiaan ei tärppää nyt. Mikä vahvasti siltä tuntuu. Mikä sun vointi on?

Näitä lugejen oireita aika runsaasti vielä kärsin.9pvää enää lugeja ja raskaustesti päivä on 4.8.Vielä en oikein osaa sanoa onko tärppi vai ei.

Onko kukaan onnistunut inseminaatiossa?
Tuntuu että onnistumis prosentti on tosi surkea 10-15%.

Meillä siis tilanne se että itselläni ei folli kypsy kunnolla luomusti. Letroilla saatu aikaan 18mm folli. Käytiin yksityisellä klinikalla joka nyt suosittelee inseminaatiota.
Klinikan mukaan miehellä normaali sperma.

Liikkuvuus:
Eteenpäin liikkuvat: 15%
Paikallaan liikkuvat: 55%
Liikkumattomat: 30%
Liikkuvat yhteensä: 70%

Viite: eteenpäin liikkuvat vähintään 32% TAI yhteensä liikkuvat 70%

Kokonaismäärä 93,6miljoonaa siittiötä eli normaali määrä.

Epänormaalit 98%
Normaalit 2%
Näillä muodoilla ei kuulemma merkitystä.

Jotenki on tosi negatiivinen fiilis inssiä kohtaan... :/

Hep! Poika synt 01/15 ja tytön la 12/17. Toivoa on :)
Ollaan hakeuduttu hoitoihin 2013. Clomit+inssi ja letrot+inssi testattu. Molemmat raskaudet saaneet alkunsa clomeilla. Esikoinen tärppäsi neljännestä kierrosta, tämä kolmannesta.
Tsemppiä :)

Meillä ensimmäinen vasta käyty vajaa kaks viikkoa sitten. Mulla ei oo mitään lääkitystä muutoin kun luget. Ne on niin yököttäviä :( seuraavaan inssiin otetaan letrot avuksi jos ei tärppää. En tiedä kyllä miksi, kun miehessä vika.. ehkä se buustaa sitten enemmän niitä munarakkuloita Mulla ovulaatio tapahtuu ihan normaalisti sekä follit kasvaa niin kun pitää. Onneksi...

Moi Heitsu, Vasemmalla puolella jomottaa menkkamaisesti, mutta vuotoa ei ole näkynyt vielä. Lueskelin just lugesta enemmän ja siinä oli, että pitkittää menkkoja monella päivällä? Onko sulla kokemusta? Mitäs sinä, testasitko? :)

Täällä pöljänä tyttönä testasin :( nyt ainakin tiedän että irrotuspiikki hormoonia ei ole kehossa ja testi oli nega.Testipäivä on ens viikolla hieman masentunut mieli ja itkuinen miksi ihmisellä ei voi olla itse hillintää!!!Ens kuun ennen 14pvä pitäis kouluunkin ilmoittaa tulenko takas kohtukuoleman jälkeen :( ei jaksa ,ei kykene.Nyt siis menossa 12dpo irrotuspiikkistä ja hoidosta.

Viikonloppuna loppuu lugesteronitkin.Olikohan tuo 12dpo liian aikaisin ja vielä tuo lugesteron lääkitys menossa?

Heitsu: Niin monena kertana on petytty itsekin, niin tällä kertaa ajattelin säästää omia hermoja ja testata myöhemmin. Säästyy rahaa ja hermot :) Toivotaan vielä, että se muuttuu plussaksi :)

Herukka,Toivotaan parasta :) en sitten tiiä oliko niillä lugesteronin jäämillä mitään osuutta asiaan mutta tehty mikä tehy.Katsotaan ensi viikolla viimeistään asiaa uudestaan silloinhan se testipäiväkin on.

Hei kaikki!
Aattelin nyt liittyä myös piinailijoihin, kun pitkiä päiviä elellään..onneks en oo ainoa!

Ollaan kolmekymppinen naispari ja hoitoihin ilmoittauduttiin tammikuussa Helsingissä. Lääkäri heti totesi mun kierron kuullessaan, ettei ovista lähdetä edes ettimään eli huhtikuun inssi oli Letrozol + Pregnyl, toukokuussa Letrot+ Pregnyl ja Terolut (olin aika varma onnistumisesta ku Terolut aiheutti repäisykipuja, mut ei onnannu, eikä testiin tullu missään vaiheessa ees haamua. Kesäkuussa mokasin ja söin terolutei ja letrozolei sekaisin ni lääkäri päätti ettei edes yritetä. Kierto oli kuitenkin onneks n. 30 pv ja nyt heinäkuussa päästiin taas yrittää Ovitrellen avulla. Lääke oli kallis ja mitään sivuvaikutuksia ei netistä oo pahemmin löytynyt, mut huomenna vika piikki otettava. Inssi tehtiin viime viikon ti ja 1.8 on testi. Yhen testin tein jo 6 päivän pääst, joka yllättäen oli nega. :D Mut eipä mulla kovin suuri usko raskauteen ole.. :( Viime viikolla oli tosi kovat menkkaoireet, mut täl viikol vaan jossai vaihees päivää vaan vähä julimista, jonka ehkä kuvittelen. Nyt kolmena aamuna heränny kovaan vessahätään ja nenä vuotanu, mut kaikille oireille muitakin selityksiä.

Lääkäri viime kerralla varoitteli, et pitäis alkaa miettii ivf:ää, mut aluks klinikal oli puhe et yhtä luovuttajaa kokeillaan 3 kertaa ja sit vaan vaihdetaan luovuttajaa. Nyt se sit sanoikin, et yleensä jos täs vaihees ei ala onnistuu ni siel olis joku syy miks ei onnistu. :( Päätettiin, et yritetään inssiä viel kaks kertaa ja sit ivf kerran tai pari, ku kuitenki ivf on 3000 kalliimpi. :(

Niin siis, meillä on multa ennestään jo 8v lapsi (nappas kerrasta) ja reilu kaks vuotta sit onnistuin 5kk yrityksen jälkeen raskaaks kotona, mut meni kesken rv10.

Sori, et on sekava teksti, töissä tätä naputtelen. :D

Heippa kaikille!

Mun täytyis varmaan alkaa miettimään jo syksyn kuvioita, että mennäänkö inssiin vai ei. Yritys alotettu 2v sitten, ei minkäänlaista tärppiä koko yritysaikana. Keväällä käytiin tutkimuksissa, ei muuta vikaa kuin että mulla toinen munatorvi tukossa ja lievä pco. Lääkäri käski laihduttaa ja yrittää luomuna syksyyn asti, ja jos ei tärppiä niin sitten ovulaation induktio pistoksin + inssi. Ihmettelen miten heti alotetaan pistoksilla ja inssillä, mulla kuitenkin säännöllinen kierto 25-27pv ja oviksen saan tikutettua aina. Kerran otettu progesteroni, se oli vain 18,9 mutta lääkärin mielestä riittävä.

Kysyisinkin, että jos vastetta ei tarvitse odottaa normaalia kauempaa, niin kuinkahan paljon nuo pistoslääkkeet mahtaa maksaa per kierto? Mulle oli ajateltu pistää irrotuspiikki myös. Jostain oon saanut sellasen käsityksen, että niihin menis 300-400e per kierto? Mietin lähinnä sitä, kannattaako sittenkin aloittaa hoidot vasta ens vuoden alussa, niin samaan lääkemaksukattoon sais sitten tarvittaessa ivf lääkkeet.. Meille on suunniteltu 3 inssiä ja jos niillä ei tärppiä tule niin ivf.

Elisenda,Minulla ainakin inssi lääkkeet missä on irrotuspiikki maksaa tuolla 300-400€ suunalla.Täällä on myös säännöllinen kierto ja silti pistokset :)

Kyfi,tervetuloa

Elisenda,Minulla ainakin inssi lääkkeet missä on irrotuspiikki maksaa tuolla 300-400€ suunalla.Täällä on myös säännöllinen kierto ja silti pistokset :)

Kyfi,tervetuloa

Kiitos tiedosta Heitsu, olin siis ymmärtänyt oikein :) kerryttääkö kaikki ne lääkkeet kelan maksukattoa, tiedätkö?

Laskeskelin tässä että eka inssi menis jokatapauksessa marras/joulukuulle, joten sama siirtää ens vuoden alkuun, niin saa tehtyä samaan lääkekattoon kaikki :)

Takaisin