inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Floral2: kurjaa että toi labrahomma haittaa hoitoja. Missä olitkaan hoidossa? Ainakin keski-suomessa on toiminut ihan ok kaikki.

Itä-Suomessa olen ja julkisella. Mulle on tehty 3 inssiä,ja lääkäri koko ajan puhunu että kun ovistesti näyttää plussaa,inssi on seuraavana päivänä aamupäivällä. Paitsi nyt se viime viikon inssi oli samana päivänä. Kumma juttu että tekevät eri aikatauluilla???

No on kyllä outoa! Ja tästäpä nousikin mieleeni kysymys, että tietääkö kukaan kauanko pestyt siittiöt elää? Normisiittiöthän elää päiviäkin siellä omassa nesteessään kohdussa uiden. Mutta entäpä pestyt? Luin äsken jonkun huonosuomiartikkelin, jossa luki että pestyt eläis vain 6-12h. Nyt oon ihan paskana.

Mullakin on kyllä se mielikuva että pestyt siittiöt elää lyhyemmän aikaa.. mut pitäähän niiden pysyä elossa jotta munasoli ehtii irrota. Eli jos inssi tehään esim. just sillon samana päivänä kun ovistesti plussa niin eihän se munasolu sillon heti viel irtoo..aikamoista matikkaa tämä..

Täällä pistetään tosiaan vasta inssin yhteydessä irrotuspiikki, joten ovis voi olla vasta 36h päästä joten en kyllä jaksa uskoa tuohon 6-12 tuntiin. :)

No niinpä, sitä juuri mietin että eihän se voi olla mitenkään mahdollista. En vaan Googlettamalla löytänyt minkäänlaista vastausta tähän kysymykseen. Enkä oo tajunnut klinikalta kysyä.

Enpä oo edes aiemmin ajatellu. Pitääpä yrittää muistaa kysyä seuraavalla kerralla. Toisaalta siinä ei välttämättä ole niin "yleistä aikaa" kun eikö ne aina puhu että toisilla siittiöt kestää paremmin pesua ja toisilla huonommin...

Mä muistelisin et 24h mut osa niistä voi elää kauemmin :)
Sillonkun esikoinen tärppäs niin Inssi tehtiin seuraavana päivänä pregnylin pistosta. Täällä Naistenklinikalla puolestaan Inssi tehdään samana päivänä ovisplussast.
Liina

Mä ainakin tiedän tyyppejä kellä on tärpännyt tälläkin inssi ennen ovista menetelmällä, joten en ois kauheen huolissani jos inssi on tehty ovis päivänä. Täytyy koittaa luottaa hoitohenkilökuntaan, tuskin ne tekis sillai ettei olisi mahdollisuuksia, ei nää sille hoitoyksiköllekkään ilmaisia ole. :)

No joo, oot ihan oikeassa. Tätä vaan toivoo niin paljon ja rahaa laittaa tähän prosessiin maltaita. Sitten yrittää etsimällä etsiä syitä miksei tärppää. Mutta totta, kyllä ne siellä klinikoilla tietää mitä tekee.

Meillä kyllä kotona lisäksi talletellaan inssin ympärillä eli eipä voi tietää onko tuo esikoinen juuri siitä inssistä vai kotihommista :) ja julkisella tosiaan isompi siivu menee lääkkeisiin kuin itse inssimaksuun.

Joo eipä ollut tarkotus ketään säikäyttää aanteeks <3 oon vaan itse ollut todella pohjalla tänään ja lähinnä omasta tilanteesta ajattelin et tästä ei tule mitään :) pahimmat piinapäivät menossa niin tavallaan haluaa jo valmistautua siihen ajatukseen ettei onnistanut.

Liina

Joo siis Niinkuin aiemmin kirjoitin, noin elämäni pahimmat pms-oireet. ei todellakaan tee hyvää takertua tälläsiin tiukkoihin faktoihin, koska ihmeitähän kaikki lapset on. mun kahdella kaverillaki on tärpännyt jopa ihan eri aikaan kun oleettu ovis olis pitänyt olla. Toinen kavereista oli vaan kerran yhdynnässä kp 9 koko kuun aikana ja 28päivän kierto normaalisti. Toinen sit taas tuli kierron loppupuolella yhdestä yhdynnästä.

Takaisin