inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jännä et vaihtelee tuo minkä ajan sisällä irrotuksesta inssi. Voikohan olla eroa riippuen irrotuspiikkivalmisteesta?
Tänään pistän vikan gonalin, saa nähä riittääkö kynästä tää annos. Se on siinä ja siinä. On kyllä uus määräys mutta en nyt varalta viittis ostaa jos riittääki mut illalla vähän säätöä sit lähtee ettii apteekkia jos ei riitäkkää tosta kynästä.
Eilen unohin pistoksen ja pistin tunnin liian myöhään!
Yritän olla realistinen miten pieni onnistumisprosentti on mut silti tahtomattakin toiveet on aika korkeella..

Meillä oli perjantaina nyt eka inssi, torstaina sain folliultran jälkeen reseptin, että jos ei tule luomuplussaa ovulaatiotestiin niin pistän irrotuspiikin perjantai aamuna ja iltapäivästä sit inssi, mutta sainkin jo torstai iltana yllätys ovulaatiopositiivisen, joten päästiin tekemään se nyt luomukiertoon. Tosi allapäin olo ollut, odotin tuota niin kovin, mutta en tiedä epäonnistuiko se, kun tunsin jo siinä pöydällä että kaikki valui heti pois :'( Viimeksi ei valunut kuin vasta tunteja myöhemmin. Lääkäri ei kyllä sanonut mitään, mutta mitäpä se olisi auttanut, kun ei sinne uutta annosta ollut antaa. Tosi surullinen olo ollut!!!!!

Moikka!

Kyfi9223140: Toivotaan että huoles on aiheeton ja se plussa sieltä pärähtää :)

sofiask: peukkuja sullekkin täällä pitelen :)

Oma napa: Kävin tänään folliultrassa, nyt kp 11, folli 14mm ja limakalvo 9mm..en mä näistä mitään ymmärrä, enkä huomannu kysyy et onko ne ok, mutta määräs 3pväks lisää puregonii ja torstaiaamulla irrotuspiikki ja perjantaiaamulla klo 9 inssi, hui, se on menoa sitten, anskattoo kui ämmän käy :D

Oii ihanaa että oletta päässy alkuun.:smiley-bounce012 Mie se täälä vielä ootan menkkoja...niin kaukana mutta niiin lähellä,tämän viikon lopulla pitäis alkaa... olispa jo,mie en jaksa oottaa että sais alotettua tämän kaiken.

Mä käyn tänää hakee ja pistän irrotuspiikin. Tuntuu tosi oudolta että vasta keskiviikkona inssi.

Eihän se mitään kerro jos tavara valuu ulos, jos yksikin siittiö päässyt perille. Ymmärrän toki fiiliksen..

Sofiask, jänniä päiviä odotellessa, tiedän. Onneksi enää kaksi yötä ja pääset piinailemaan mun kanssa, hui :Heartpink

Milloinkas muilla nyt siis on, toivonkipinällä perjantaina? :Heartred

Mulla alkoi nyt särkeä selkää, menkkakivuilta tuntuu jos olo on entistä raskaampi. Huoh. No, tätä se nyt on, ei auta. Jotenkin ei uskalla toivoa yhtään, pelottaa että miten korkealta sitä sitten tippuu jos yhtään uskaltaa innostua.

Täällä eletään niin jänniä hetkiä!! Pidän peukut tiukasti pystyssä jokaiselle!

Varovaisesti iloitsen pienestä ylläristä, plussatestistä, joka tuli sunnuntaina. Eli toistaiseksi inssi jäi kokematta. Luulen, että ne letrot oli mun onni.. Katotaan, miten tässä nyt käy :)

Hei, täällä kirjoittelee uusi käyttäjä tällä foorumilla!
Lapsettomana ollut nyt 2vuotta. Menkatkin takkuili ja yhdesti olikin 4kk tauko..raskaana en ollut. Menkat viime vuoden puolesta välistä loppuvuoteen saakka starttasin usein Terolut- tableteilla.
Lapsettomuuden syyksi todettiin vuoden 2015 loppupuolella taaperona sairastamani syöpä ja sen tuhoisat hoidot. Pelkäsinkin että syy löytyy juurikin siitä, ja muserruin täysin ja pelkään pahinta. Kukaan ei oikein osaa sanoa miten pahasti on vaikuttanut. Nyt ainakin sanottu että kehoni ei anna siittiöiden kiinnittyä vaan ressukat jää orpona pyörimään :banghead:

Lääkärit on kuitenkin sanonut että olen onnekas kun syöpähoidot ei ole kaikkea tuhonnut... Diagnoosina myös mulibrey nanismi eli kasvuhäiriö joka joillakin heikentää hedelmällisyyttä ... Ja kyllä, minä kuulun myös siihen joukkoon. Muuten ei arkeen mitenkään vaikuta tämä "sairaus". Miehellä sentään ei todettu mitään sairauksia ja kaikki normaalia.
Ikää minullla 21v ja miehellä 24v. Sanottiin että hyvä kun on aikasin liikkeellä koska minun tilanteessa myöhemmin vielä hankalampaa tai mahdotonta saada lapsi. Siksi ahdistaakin joka kuukausi enemmän ja enemmän kun ei mitään tapahdu :sad001

Aloitin viime vuoden puolella lapsettomuushoidot popsien pari kk kierron 3-7 päivinä Letroja. Ovulaatiot joo kyllä tuli ja meni, mutta niin tuli negatiiviset tulokset ja menkatkin.
29.12 popsin Primoja että kuukautiset varmasti alkaa oikeaan aikaan hoitoihin eikä taas jää pois. Ja nyt ihan alkuvuodesta aloitin Menopurin pistämisen ja pari päivää sen kanssa pistin myös Orgalutrania. Ultrassa näkyi vain kolme pientä follia ja sanottiin ettei lääkkeet juurikaan tehoa ja annosta nostettiin pariksi päiväksi. Seuraavassa ultrassa näkyikin enää yks joten päätettiin ettei sitä kerätä vaan tehdään ivf:n sijaan inssi..

Nyt 23.1 n. 36 tuntia ennen inssiä pistin Pregnylin. Ja 25.1 oli siis eka inssi mutta monien huonojen uutisten jälkeen raskaus on alkanut tuntumaan koko ajan enemmän mahdottomalta :(... Ei tietenkään saisi menettää koskaan toivoa!

Ihanaa kun löysin tämän paikan mistä olen saanut lukea että toivoa on ja että ei heti saa luovuttaa vaan on jaksettava yrittää!
Olen tuntenut koko ajan että olen ainoa joka näiden asioiden kanssa painii, mutta onneksi nyt tajusin enemmän ottaa asioista enemmän selvää ja löysinkin hyvin monta asian kanssa kamppailevaa, ja teidän ansiosta pääsin ainakin hetkeksi takaisin jaloilleni!! :)

Suuresti onnea toivon teille kaikille hoitoihin!!

Muokattu viimeksi:
Meillä tuli nyt siemennestenäytteen tulokset ja niissä ei mitään vikaa ole. Ensikäynti lapsettomuusklinikalle on 29.2, jännittää! mitä siellä tehdään ekalla kerralla? kuinka nopeesti alkaa tapahtua?

Tervetuloa ja kiitos kun jaoit tarinasi! Varmasti raskasta. Epätoivo on täälläkin tuttu tunne, voiko koskaan onnistua!
Meillä huomenna 1. Inseminaatio ja mua häiritsee toi ajotus hirveesti. Kiva kuulla, et joku muukin pistäny n 36 h ennen inssiä irrotuspiikin. Pistin ovitrellen illalla ja sillon ovistesti nega(hyvin haalea viiva). Tein tänää n.15h ovitrellestä ovistestin ( vaikka ei täytyny) ja se oli nii vahva plussa ettei koskaan. Pelottaa että huomenna puolen päivän aikaan myöhästä kun inssi. Ja häiritsee myös et ne käynnit on nii hätäsiä ja tuntuu ettei saa kysyttyä/kunnon selityksiä lääkäriltä.

Muokattu viimeksi:
Sofiask, ymmärrän..kuulemma tuolla miedän polilla pregnyl tuikataan just ennen inssiä, mikä sekin on musta vähän outoa. Mutta joo, miksiköhän ne noin aikaisin sitten haluaa siellä sen antaa? Toivottavasti saisit selityksiä, sinuna kyllä kysyisin.

N, käytännöt vaihtelee hirveästi, mutta ainakin sut todennäköisesti ultrataan. Alkuvaiheessa otetaan perusverikokeet (kilpirauhanen, verenkuva, prolaktiini) ja saatetaan tehdä kierron kartoitus, eli tsekata verikokeilla hormotasoja eri vaiheissa kiertoa. Myös munanjohdinten aukiolotutkimus tehdään yleensä, jos ei oo alkaneita raskauksia taustalla. Se pitää tehdä alkukierrosta.

N: onpa huojentavaa ettei simpoissa vikaa!

Ekalla käynnillä käydään läpi onko sairauksia suvussa ja jotain terveystottumuksia. Mut ultrattii ja sit määrättiin verikokeita. Kartotetaan kiertoa ja sit ne kertoo mitä vaihtoehtoja ois hoidoissa..mä tosin saatan sekottaa ekan ja tokan käynnin. Ekalla käynnillä ei ollu tehty vielä sperma-analyysia eikä verikokeita.

Nähtävästikään lähetettyä viestiä ei voi poistaa, halutessaan voi vain muokata? :bored:Laitoin äsken vahingossa kahdesti saman viestin ja mietin pääni puhki miten saa mokan peruutettua :nailbiting:

Muokattu viimeksi:
Mä tulen myöhemmin lukemaan ja kommentoimaan ajankanssa, mutta nyt on pakko tulla laittamaan miljoona :Heartred Suvetarille, ihanaa ihanaa ihanaa!!!! Ps. Ai niin, piti kuitenkin kysyä vielä: Miksi varovainen? Harvoin plussa huijaa kuitenkaan.

kyfi9223140, kiitos onnitteluista! Mulla on takana yksi keskeytynyt keskenmeno, se saa ajattelemaan, että mikään ei oo varmaa ennen kuin lapsi on elävänä maailmassa. Mutta parasta toivon ja yritän olla stressaamatta liikoja.

Moikka! Kävin eilen aamulla ultrassa ja siellä oli yksi iso folli,lääkäri sanoi että näyttää siltä että munasolu irtoaa minä hetkenä hyvänsä

Muokattu viimeksi:
Takaisin