inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aikoja sitte kävin yksityisellä lääkärillä kerran ja kaikkien testien jälkeen tuli ilmi etten ovuloi aina(ainakaan siinä kierrossa) ja se määräs mulle clomifen kuurin. Söin sitä noin 3kierron ajan ja mulla meni kierto iiihan sekasin. Nyt ku alettiin lapsettomuushoidot niin tämä lääkäri oli ihan silmät pyöreinä siitä ettei minua ultrattu silloin ollenkaan,itekki luin siitä vasta jälkikäteen. Ne ei kuulemma toiminu silloin odotetusti. Että vissiin sen takia laitetaan mullekki hormonihoito lisäksi,ku en vissiin aina ovuloi,keltarauhashormoni alhaalla. Tosi pelottavaa ku missään ei olis niinkö vikaa mutta kuitenkaan mitään ei tapahdu niin pakkohan jossaki on olla se juttu mikä tämän kaiken estää.:sorry:

Minä ihmettelen myös miksi minulle määrättiin kuitenkin ne Letrozolit, kun ovulaation kanssa ei onneksi ole ollut ongelmaa. Huomenna otan viimeisen lääkkeen ja jään odottamaan ensi viikon ultraa. Tosi huono olo ollut lääkkeestä, rinnat tosi kipeät ja eilen oksetti :/

Floral, teillähän alkaa kohta myös jännät paikat, kun eka ultra lähestyy, tehdäänkö teille inssi kuitenkin jos on useampi folli tarjolla?

Tähti92, ei meistäkään ole löytynyt mitään vikaa ja joku lääkäri joskus sanoikin, että suurimmassa osassa ei koskaan selviä mistä kaikki johtuu. Olenpa kuullut, että ensimmäinen lapsi on saatu luomuna ekasta kierrosta ja toisen lapsen kohdalla kärsitty 4 vuotta lapsettomuudesta ja lopulta siirrytty icf-hoitoihin. Itse ajattelin kun ensimmäistä ei alkanut kuulumaan ja saimme tiedon ettei kummastakaan löytynyt mitään vikaa, että olisi ollut parempi että joku vika olisi löytynyt niin olisi ollut jotain jota hoitaa ja paremmat mahdollisuudet siten... Mutta meillä kävi niin upeasti ettei voisi parempaa toivoa kun ensimmäisestä inssistä saatiin raskaus alkamaan etten onnellisempi voisi olla siitä ettei vikaa ole löytynyt.

Heippa!
Täällä kp 2, käytiin tänään ultrassa, alotan gonal-f pistokset sunnuntaina ja inseminaatio tässä kierrossa. Tosi jännää jotenkin! Miten saan sumplittua työt, että pääsen ultriin jne.

Tosi hämäävää, kun tuntuu et kaikille alotetaan vähän eri hoidot.

Meillä selittämätön lapsettomuus. Yks lääkäri sano ettei hyödytä tableteista joten siks suoraan pistokset. Sit en oo tajunnu kysyä että miks. Samoin yks sano ettei inseminaatiota heti tarvi, kun siittiöt liikkuu hyvin ja tän päivän lääkäri oli sitä mieltä et yhdistetään inssi, koska selittämätön lapsettomuus.
En ihan ymmärrä muutenkaan miten toi toimii. Lääkkeillä kypsytetään, sit irrotuspiikki ja inssi. Mut voiko mulla tulla viel luonnollinen ovulaatiota?

Onko muita pk-seudulta ja julkisella?

Kyfi,samoin ajattelin mieki. Jotenki sitä "toivo" että olis joku selvä syy löytyny että se sitte hommata kuntoon ja se olis siihen. Nyt sitä vain ajattelee sitä pahinta,ettei syytä ja ei lasta. Mutta kuitenki sitä usein tulee toiveikas olo ku lukee näitä tarinoita että sillä inseminaatiolla me varmasti onnistutaan mutta ei kuitenkaan uskalla liikaa toivoa ettei pety kovin.

Niin ja sama täällä, ensin oltiin helpottuneita ettei syytä löytynyt, mut sitten toivoki et oispa syy vaikka ettei jokin hormoni nouse tarpeeksi, joka voitas lääkkeillä hoitaa ja ongelma ois ohi. Kun vie aika tosi paljon uskoa inseminaatioon, kun mihin se muka sit auttaa jos ongelmaa ei siittiöissä, ovuloinnissa jne.

No inseminaatiossa siittiöillä on kuitenki lyhyempi ja helpompi matka maaliin ja siihen hormonit päälle niin uskois että tärppäis melko helposti. Toivotaan parasta. Mie niiiiin jo ootan menkkoja ja että kaikki tämä alkais :woot:

Minä olen kuullut, että yksi syy voi olla esim. naisella mutkainen kohdunkaula, ettei siittiöt pääse perille sen takia. Jos joku tällainen on syynä, niin silloin ainakin inseminaatio on varmasti paras apukeino kun auttaa ne siittiöt siitä ohi.
Mä täällä vielä valvon, koskee tosi kovaa oikealle puolelle munasarjoihin, pelottaa että nyt siellä tietysti kypsyy niitä liikaa, eikä päästä inseminaatioon vielä tässä kuussa :(

Kyfi, kiitos, ehkä meilläkin on mahdollisuus!

Ja toivottavasti siellä ei kypsy liikaa.. Musta tää on inhottavaa, kun voi käydä niin, että kuukaus jos toinenki voi mennä "hukkaan". Tsemppiä!

Mitä sitte jos menee pari inseminaatio kertaa ihan hukkaan ku on liikaa munia:excited001 kasvanu? Muutetaanko hormonihoitoa tai jotain vai yritetäänkö sitä niin pitkään että se onnistuu?

Moikka.

Nonnih..uus kierto päällänsä..kp1 ja aamulla soittelin polille. Maanantaina tarttis alkaa piikittely 7pvää ja siit viikko ni ois ultra ja varmaan siitä parinpvän pääst inssi..huisin jännää :smiley-bounce016 nyt otetaan vkonloppu rennosti, ottakaa tekin :love7

Tähti92, oon ymmärtäny et yritetään löytää sopiva annos ja hoitomuoto.

Mihin aikaan ootte aina pistäny/aiotte pistää? Mulla alkaa pistokset sunnuntaina.

Toivonkipinä: meillä siis hyvin samoissa mennään. Tosin se inssiajankohta epäselvä kun eipä tiiä miten folli kasvaa.

Toivonkipinälle, sofiaskille ja diabolicatille tsempit ja paljon paljon hyvää onnea inssiin!

Lääkeannostusta yritetään säätää, jos näyttää, etttä folleja on liikaa (tai ei kasva), mulla esim. ohjeena ens kierrossa ottaa vaan joka toinen päivä letroja. Ja jotkut syö letroja 2 tbl/päivä. Mutta jos normaalisti ovuloi, on todennäköisempää, että 1/pvä tai joka toinen päivä on riittävä. Pistoksista en sitten tiedä.

Kyfikö se sanoi, et letroista on tullut sivuvaikutuksia, harmi juttu :( Mä oon huomannut limakalvojen olevan edelleen herkät (nyt kp20). Ärsyttää, kun petipuuhat on hieman kivuliaita :(

Sättäsin sen Pregnylin kanssa joten ruisku oli tyhjä ennenku sain ees pistettyä. Soitan aamulla polille et mitäs nyt. ....Tosiaan aamupäivällä pitäis olla inssi ja Pregnyliä piti laittaa illalla klo 21.

Miten piikittelyt lähteny käyntiin toivonkipinä? Mua jännitti hirveesti pistää itteäni ja vielä ku töissä piti laittaa ekan kerran. Vaikka oon hoitoalalla, itteensä pistäminen on ihan eri juttu kun toista.. Onko ollu mitään sivuoireita? Musta tuntuu et maha kovin turvoksissa ja alkuun kunnon nippailua mahassa.

Moikka!
Ihan hyvin on sujunut piikittely :happy090 Pistin lauantaina harjoitus piikin suolaliuoksella jonka sain polilta mukaan, niin sitten maanantaina olin kuin vanhatekijä:laughing025 Kyllä tää itteensä piikin pistäminen kyl jännittää, varsinkaan kun en oo ikinä niin tehnyt. Turvotusta mullakin havaittavissa ja munasarjoja polttelee ja nivusista särkee ja säteilee varpaisiin asti, toki tota on ollut ennenkin ennen ovulaatiota, tiedä sitten..sunnuntaihin asti pistelen ja sitten ultraan kattoon, onko mitään tehoa :excited001

Diabolicat millon sulla oli inssi?

Mulla maanantaina irrotuspiikki ja sit keskiviikkona inssi!

Eka lääkäri sano et inssin onnistumismahis 20%, jostain luin et 15% ja eilinen lääkäri sano et 10%.

Se oli maanantaina eli noin. 2 h Pregnylin laiton jälkeen. Laskurin mukaan ovis ois ollu maanantaina. Todellisuudessa oli joko ma tai ti.

Takaisin