inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kai siitä tule muuta kuin polikinikkamaksut ja lääkkeet, todennäköisesti liikutaan alle 1000€.

Epäilen hieman tuon tonnin riittävyyttä, mutta fakta on, että huomattavasti halvemmaksi se julkinen tulee kuin yksityinen.

Satsi lääkkeitä liikkuu kai jo tonnin pinnassa, tosin sillä kertaostolla paukkuu jo myös kelakatto.

TK: No joo, voi olla ettei tonni riitä, lääkkeet on kyllä kalliita. Mulla menee inssissäkin se 400€.

Meillä esikon aikaan saaminen maksoi liki 1500€ (jos nyt puhtaasti rahassa laskee). Tähän laskettuna kaikki hoitokäynnit, päiväkirurginen (aukkari tehtiin tähystyksellä) ja lääkkeet. Neljä kiertoa clomeja, kaksi insiä. Inssi julkisella on tosin vain polimaksu. Tämän perusteella jo siis veikkaan ettei tonni riitä alkuunkaan ivf:ään :)

Mulla inssit on maksanu tähän mennessä n 100e/kerta,itsellä tehdään siis luonnonkiertoon ja luget on tukemassa kiinnittymistä. Tottakai kaikki aiemnat käynnit ja tutkimukset tuohon päälle mut varsinaisesta inssistä selviää edullisesti. Tein nyt aamulla raskaustestin ja negahan se oli,huomenna tasan 2 viikkoa 2. inssistä. Vielä katotaan 3. mut sit mietintätauko

Floral2: harmi ettei tärpännyt! Minä laskin että toisen yritys on tähän mennessä maksanut 630€, siihen sisältyy polimaksut, yksi käynti yksityisellä ja lääkkeet. Jos laskisi vielä matkakulut polille se tekisi n. 280€ ja menetty työaika (olen yrittäjä) niin helposti päästään yli 1000€. Juu, halvemmalla pääsisi jos tulisi raskaaksi normaalisti. Tai eihän sitä tiiä, mies oli sitä mieltä että siinä tapauksessa meillä varmaan olisi jo viisi lasta

Meillä 300€ säästössä. Mahtaakohan sillä saada toivottua tulosta.. :( tulot meillä siis 450€&550€ eli opintotuki ja kodinhoitontuki. Siitä sit vuokra 600€ jne. Terveelliseen ruokaan riittää rahat mut lapsen tavarat kirpparilt yms. Onneks mies valmistuu kahden vuoden päästä :) vähän alko nyt surettaa.. Ei saada edes opintolainaa enää. Kaipa tässä on mentävä päivä kerrallaan :P

Liina

Kiitos tsemppauksesta,kyllä aika murtunu olo tällä hetkellä kun oman lapsen toive on niin kova....niinkuin kaikilla täällä..

Laskin rahat uudestaan ja nyt olis säästössä 380€ :) huh. Enemmän kun luulin saa sillä varmaan ensitapaamisen ja vaikkapa kaks inssiä ovulaation induktiolla mut pistoshoitoihin ei taida olla varaa. Kellään niistä kokemuksia?
Liina

Täältä löytyy! ...pistoshoidoista kokemuksia siis:D Ennen ensimmäistä inssiä oli kolme piikitettävää lääkettä: Menopur, orgalutran ja pregnyl

Minä täällä pohdiskelen missähän mahtaa menkat taas viipyä. Taasko tää alkaa että joka kierrossa pitää pillereillä aloittaa menkat :banghead: ... Kyllä nyt taas koetellaan hermoja ihan huolella.... Ja vielä on yli kaksi kuukautta että pääsisi aloittamaan uudet hoidot..hohhoijaa :sad001

Mulla on pistoshoito, viime inssissä Menopuriin meni n. 330€, ja tosi pienellä annoksella mentiin. 2 munasolua kypsyi. Pregnylhän ei maksa juuri mitään.

Tammikuussa oli eka inssi ja luulin että heti pääsisi seuraaviin hoitoihin jos ei tärppää. Mutta uutiseksi tulikin että seuraavat hoidot vasta toukokuun lopussa että kroppa palautuisi vähän ja seuraavat vapaat ajat onkin vasta touko-kesäkuussa. Mulla on vahvasti sellanen tunne että seuraavatkaan hoidot ei onnistu, ja seuraavat hoidot olisi sitten loppuvuodesta jos silloinkaan koska hoitajien kesälomat... :smiley-angry002

En ole vielä testiä tehnyt koska aiemminkin ollut menkat viikkoja myöhässä. Mutta pakko kai se on varuilta tehdä parin päivän sisällä ennen kun terolutit vetää napaan. Koitan vain yrittää säästä itseäni uusilta pettymyksiltä ja siksi en haluaisi testejä tehdä...himpura :(
Kelakorvauksien jälkeen pistoslääkkeet maksoi sen omavastuun verran eli jotain lähellä 700€. Ilman korvauksia monta tonnia olisi mennyt. Nyt loppuvuodesta jokainen lääke maksaa tietääkseni 2,50€
Mulla oli tosiaan menopurissa annoksena yli 300yksikköä niin rahaa ja lääkettä paloi ;(

Kontrollissa näkyi 3 munista ja mulle piti tehä ivf, mutta seuraavassa kontrollissa oli enää yks ja päädyttiin inssiin :/ ...joka päättyi siis negaan :'(

Muokattu viimeksi:
Voi iitu, ompas paljon taukoja :( älyttömän kallista, muta mahtavaa et on toi Kelan katto kuitenkin. Ymmärrän että et halua tehdä testiä. En itsekkään pidä siitä. Stressaa vaan enempi. Olispa teillä nyt onnistanut.
Liina

Takaisin