Influenssarokotus

Mä otin rokotteen ennen kuin tiesin että olen raskaana. Täytyy kysyä neuvolassa to et onko siitä jotain haittaa.
 
eli sen voi ottaa vielä raskaana ollessakin?
Juu! Siis raskaanaolevat nimenomaan on ykdi riskiryhmistä joille rokote tarjotaan. Ei ole väliä missä vaiheessa raskautta ottaa. Tosin nyt influenssa on jo alkanut poikkeuksellisen aikaisin tänä vuonna... Ja 2 viikkoa rokotuksesta kestää että kunnollinen suoja on muodostunut. Eli vähän kiirettä pitää että ehtii rokotteesta saada hyödyn!
 
Minä jätin tänään neuvolaan soittopyynnön. Huomenna pitäs 12 aikaan tulla puhelu. Haluan saada sen rokotteen. Nyt ois vielä hyvä tilanne kun loma jatkuu 9.1 asti itselläni.
 
Tänä vuonna vaan näyttäis siltä, ettei rokotteen teho ole kovinkaan häävi. Olen terveyskeskuksessa töissä ja täällä alkaa nyt olla aalto käynnissä influenssan suhteen ja tosi monet sairastuneet on rokotteen saanut. Toivottavasti säästyisi taudilta, vaikka altistuttu kyllä on jo :confused:
 
Tänä vuonna vaan näyttäis siltä, ettei rokotteen teho ole kovinkaan häävi. Olen terveyskeskuksessa töissä ja täällä alkaa nyt olla aalto käynnissä influenssan suhteen ja tosi monet sairastuneet on rokotteen saanut. Toivottavasti säästyisi taudilta, vaikka altistuttu kyllä on jo :confused:

Voi kurjuus :/ Lehdissä on jo väitetty että näyttäisi tehoavan...:eek:
 
Tämän vuoden rokote ei täysin suojaa, mutta voi tosiaan lieventää taudin kuvaa niinkuin Junibea sanoi. Tällä hetkellä liikkeellä oleva kanta on muuntautunut sen verran, ettei rokote täyttä suojaa anna. Ja tämän talven influenssa tuntuu olevan ärhäkämpää sorttia oireiltaan.
 
Neuvolassa tarjottiin influenssapiikkiä, ja sanoi että saat tämän myöhemminkin täältä jos muutat mielesi. Mietin vaan kun pahin flunssapiikki on varmaan nyt juuri menossa, että onko tuosta hyötyä enää kun eikös siinä mene pari viikkoa että suoja aktivoituu?
 
Neuvolassa tarjottiin influenssapiikkiä, ja sanoi että saat tämän myöhemminkin täältä jos muutat mielesi. Mietin vaan kun pahin flunssapiikki on varmaan nyt juuri menossa, että onko tuosta hyötyä enää kun eikös siinä mene pari viikkoa että suoja aktivoituu?

Menee pari viikkoa, mutten tiedä onko kaikilla paikkakunnilla piikki saavutettu... ja ethän silti välttämättä ole vielä saanu tartuntaa silti ennen kuin rokote tehonnut. Ja saattaa siitä vähän silti saada lievitystä vaikkei täysin ois ehtiny tehota.
Itse siis ottaisin kyllä jollen ois jo saanu sitä rokotetta.
 
Kuka ihmeessä voi sanoa ettei ole haittaa sellaisesta jota ei varmasti ole tutkittu vauvojen kustannuksella(raskaana olevilla)ainakaan tarpeeksi. Ja eihän suoja ole edes varma kuten nyt on jo todettu sairastuneilla. Onhan rokotetta vastaankin ollut ehdottomia mielipiteitä yksityisiltä lääkäreiltä,tohtoreilta ym.
Tottakai thl;n ja sen kautta muidenkin terveydenhuollon pitää ehdottomasti suositella rokotetta koska se kuuluu heille.
Kukin päätoksensä tekee.
 
Takaisin
Top