Influenssarokotus

elomami85

Oman äänensä löytänyt
Moikka, Ootteko ottaneet? Ja ketkä ei oo viel ottanut niin meinasitko viel ottaa. Ja mitä teille on neuvolasta sanottu?

Meillä eka käynti vasta 4.1. ja vähän mietityttää enää ottaa sitä. Oon tainnut parina vuonna sen ottaa, kun olen hoitoalalla. Ikinä en oo sitä sairastanut vaikka tapaan työssäni paljon ihmisiä. Mieheni saa ainakin ottaa sen niin ei sit ainakaan tuo kotiin sitä ja tartuta mua ja masuasukkia.
 
Hei, oon ottanut rokotteen jo ennen kuin tulin raskaaksi. Sairastin viime vuonna influenssan enkä koskaan enää halua kokea sitä uudestaan. Suosittelen kyllä ottamaan rokotteen, vaikka joka vuosihan rokote ei ole niin tehokas kuin toisina. Tänä vuonna rokoteteho on tietääkseni ihan ok.
 
Otin jo ennen kuin tulin raskaaksi ja olen ottanut jo 3 vuotta putkeen. Lehdessä oli lukenut, että puolet influenssaan sairastuneista olisi tänä vuonna saanut rokotteen. :sad001 Meillä jyllää nyt lähipiirissä ainakin influenssan kaltainen tauti, alkanut korkealla kuumeella. Esikoinenkin rokotettiin, mutta hänellekin tuo tauti on tarttunut. Minulle ei vielä.
 
Mä otin myös jo ennen kun tulin raskaaksi. Onneksi, koska olisi muuten aiheuttanut pohdintoja. Influenssa voi olla vaarallinen raskaana oleville ja rokote kuitenkin lievittää oireita, vaikka tartunta pääsisi syntymään.
 
Täällä kanssa otettu jo ennen raskautta.
 
Mä en ole ottanut, enkä aio ottaa. En ole kokenut tarpeelliseksi.
 
Olen ottanut koska ammatti lähes velvoittaa. Tosin tänä vuonna on paljon populaa, jotka ovat sairastuneet rokotuksesta huolimatta. Ei ole arpapeli ollut tänä vuonna niiden virusten valinnan kanssa suosiollisin.
 
Otin jo ennen raskautta, kun työnkin puolesta suositellaan kovasti ja perhepiirissä on pienia lapsia ja heikkokuntoisia ja haluan omalta osaltani ehkäistä etten itse tartu ja tartuta muita.
 
Ennen raskautta otin minäkin. Osittain työn vuoksi, mutta myös koska raskautua yritettiin. Jos raskausaikana ottaa influenssarokotteen niin sehän suojaa myös tulevaa vauvaa ensimmäisten 6kk ajan syntymästä. Ja tutkimusten mukaanha raskauden aikana sairastettu influenssa voi aiheuttaa kohtukuoleman tai ennenaikasen synnytyksen, mutta en tiiä kuinka yleistä sitten loppujen lopuksi on...
 
Me otettiin koko perhe rokotteet. Oltiin varattu aika rokotteisiin jo ennen kuin tein positiivisen raskaustestin.
 
Mullekin tarttui nyt tämä meidän lähipiirissä jyllännyt tauti. Muut ovat käyneet testeissä eikä niiden mukaan ole influenssa, mutta karmea silti. Luin, että alkuraskaudessa korkea kuume (38,5 ja yli) voi aiheuttaa sikiövaurioita eli tiedoksi muillekin, että kannattaa syödä Panadolia, jotta saisi kuumeen pysymään alempana, jos sairastutte.
 
Minä en oikein tiedä pitäskö ottaa?? Kannattaako ottaa kun on raskaana? ois varmaan ollu hyvä ottaa aiemmin..
 
Mie otin työn puolesta jo syksyllä sen. Oisin kyllä ottanu sen raskausaikanaki jos en aiemmin ois ottanu.
 
Mie oon niin piikkikammoinen etten pysty ottamaan.. Mutta harvemin sitä on tullu sairasteltuakaan.
 
Mä sain sen neuvolasta samalla kun esikoiselle laitettiin. Se oli muistaakseni niihin aikoihin kun olen jo ollut ihan aluillaan raskaana vaikken tiennytkään. Ja helpottaa että sain sen jo silloin kun kerran influenssakausi on nyt tosi aikaisessa tänä vuonna!
 
Itse otin jo marraskuun alussa työn puolesta. Lapselle otin kanssa ja olisin sieltä toki sitten saanu itellekin, jos en olisi jo ottanut. Viime vuonna vauva oli alle 6 kk, niin silloin otettiin miehen kanssa kummatkin, kun vauvaa ei vielä voinut rokottaa.
 
Takaisin
Top