Influenssapiikki

Mä oon sillon 2010 sen sikapiikin ottanu kun olin terveydenhoitoalalla töissä, hyvä jos siitä voi vielä olla hyötyä kun enää en meinaa piikkejä ottaa!
 
Dodih, nyt meillä on töissä ensimmäinen influenssatapaus. Kivakiva! Mulla on huomenna neuvola ja soitin sinne, että varaavat piikin mulle. Eihän se tokikaan heti auta, joten normaalia aktiivisempi käsien pesu on nyt käynnissä...
 
Meilläkin heti tammikuussa alko tossa päiväkodis, mis oon töissä, ni alko lapset kaatumaan influenssaan. Onneks siis otin sen piikin jo alku talvesta..
 
Piikille heti aamusta, meilläkin on töissä influenssapotilas. Tosin toista viikkoa poissa jo ja mä olin viime viikon saikulla, joten kipikapi piikille. Vaikka kestää se suojan tulo hetken, mut on mulle ainakin psyykkinen suoja. Mulla ois pe neuvola, mut meen jo tänään ennen työajan alkua rokotteelle.
 
Oliko kellään apua piikistä? Saitteko influenssaa tästä huolimatta? :O
Meillä pöpökierre jatkuu.. Nyt mahapöpö :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mä olen nyt onnistunut välttämään jopa flunssat vaikka miehen muksut on melkein aina täällä käydessä jompi kumpi kipeinä. No, syksyllä oli kaksi flunssaa melkein putkeen eli ehkä niistä tuli vastustuskykyä.

En tiedä että töissä tai lähipiirissä olisi ollut kellään influenssaa, joten en tiedä onko sen välttäminen kiinni rokotteesta vai siitä että olen onnistunut välttämään myös tartuntalähteet. Otin siis piikin neuvolassa jo marraskuussa.
 
mä en oo ainakaan vielä saanut influenssaa vaikka se potilas tulikin paikan päälle takaisin hiukan oireisena. Ja se kannattaa muistaa, ettei se silti kunnon flunssia ja kovia kuumtauteja estä- vain sen influenssan. Tyytyväinen oon, että otin rokotteen ettei tuu sit vauvalle tai mulle mitään jälkiseuraamuksia.
 
mä en oo ainakaan vielä saanut influenssaa vaikka se potilas tulikin paikan päälle takaisin hiukan oireisena. Ja se kannattaa muistaa, ettei se silti kunnon flunssia ja kovia kuumtauteja estä- vain sen influenssan. Tyytyväinen oon, että otin rokotteen ettei tuu sit vauvalle tai mulle mitään jälkiseuraamuksia.
Hyvä että on ollut hyötyä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mie kun en noihin oikein usko. Koskaan en oo tarvinnu moisia, en ottanu ees sikainfluenssaan saati muutenki oon kipeenä kerran 15 vuoteen, vaikka sairaaloissa pääosin töissä ollu. Sivuutan siis tämänkin kerran.
 
Pikkulintunen, itsekin olen vähän skeptinen noihin.. Etenkin sek sikapiikin jälkeen!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en ottanu rokotusta, ja eikös se influenssa tullu. Tosi lievänä tosin, kuumetta oli 3pvää ja korkeimmillaan 38,5. Yskä ja heikko veto jatkuki yli viikon. Ikinä ennen en oo influenssaa sairastanu.
 
Meillä on töissä ollut nyt kaikenkaikkiaan kolme influenssatapausta (ja yli 10 vatstatautia). Henkilöstöä on reilu sata, eli saikkuprosentti jo pelkästään näistä on aika kova. Otin piikin, kun töissä oli eka influenssatapaus, ihan varmuuden vuoksi. Kädet on aivan rutikuivat kaikesta pesemisestä, mutta olen onneksi säästynyt sekä influenssalta että vatsataudilta. Siinä olis kyllä sellanen sairauskombo, että alkais kovempaakin tätiä itkettämään!
 
Mä oon tyytyväinen että otin piikin joulukuussa. Ehdin sairastaa tarpeeksi monta tavallista flunssaa sitä ennen, ja piikin jälkeen oon ollut terveenä. Mahdotonhan se on sanoa, olisinko sairastunut johonkin tautiin ilman piikkiä, mutta lähipiirissä on ollut tauteja enkä ainakaan ole saanut niitä.

Vastustuskykyhän on tosi yksilöllinen asia ja riippuu aika paljon geeneistä. Jos ei koskaan saa flunssaa, niin sitten ei saa, ja varmaan silloin on turha ottaa rokotusta. Mä en saa ikinä vatsatautia, mutta flunssat löytää mut hyvin (tosin harvemmin hirveän rajuina.)
 
Mullakin tullut tässä raskaudessa kaik mahdolliset pöpöt! Yleensä sairastan 3 kertaa vuodessa, jos sitäkään..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Otin piikin joulukuussa ja tammikuussa oli se yks flunssa. Pahin flunssa oliki mut ei ollu kuumetta.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Tyytyväinen olen ollut päätökseeni etten ottanut. Eipä oo ollu flunssakaan, ei minkäänlaista vaikka vanhempani olivat kumpikin pahassa influenssassa. Onpa nekin rokotusaineet vähemmän kehostani :)
 
Oon jopa pähkäillyt, että porukoilla ois vastustuskyky laskenu viime vuotisten rokotteiden takia, kun sitä ennen eivät oo olleet kipeenä ja nyt eivät ottaneet niin heti olivat kumpikin influenssassa. :rolleyes:
 
Takaisin
Top