imetyskeskustelu 2

Peukkuja ja varpaita Smelle!!! Vain hyvin harva olis jatkanut pumppaamista noin pitkään ku sä olet jatkanu. Hattua pitää nostaa.
 
Voimia Sme:lle!
Täällä on imetys loppunut nyt kokonaan. Viikko mentiin niin että poika söi yöllä rintaa, muuten kaikkea muuta, mutta nyt en ole antanut rintaa enää ollenkaan kun ei sieltä tule pojan tarpeisiin tarpeeksi. Voisin vielä hyvin aloittaa päivälläkin imetyksen ja jatkaa mutta nyt on semmonen hässäkkä elämässä muutenkin niin olen tyytyväinen tämänhetkiseen tilanteeseen että sain imettää kuitenkin ensin täysimetyksellä 4kk asti ja sit ku kiinteet otettiin mukaan niin 5kk 1vko ikäiseksi imetin osittain. :)
Tavoitteena oli aluksi imettää niin pitkään kun tulee maitoa mutta näin ne asiat vaan muuttuu.
Enkä tiedä edes miten eilen polveen pistetty kortisoni vaikuttaisi maitoon, sitä ei tullut kysyttyä kun olin jo imetyksen periaatteessa lopettanut.
Mutta näin täällä. Jotenkin sitä ei vielä ainakaan ole itselle myöntänyt että se on nyt loppu, tykkäsin kuitenkin imettää.
 
Täällä kans on imetys ohi, samoin pumppaukset. Viime viikolla poika söi vahingossa yhtenä aamuna vielä tissiä, mut ei todellakaan enää huoli sitä missään olosuhteissa. En viitti enää pumpatakaan, sillä puol vuotta tulee kuitenkin täyteen ens viikolla. Tissit tietty on nyt vielä maitoo "täynnä", ei kuitenkaan tee tuskaa. Odottelen vaan sitä ihanaa hetkee kun ne tyhjenee (tietty jossain julkisella paikalla, missä oon ohuessa paidassa ja sit on paita aivan maidossa...). On muuten ollu ihanaa saada syödä taa ihan mitä vaan haluaa - etenki ruisleipää on ollu toooosi ikävä.

Ja todellakin Sme, en voi käsittää miten oot jaksanu pumpata näin kauan!!!! Toivottavasti saat tulehduksen pois pian.
 
Kiitos Dessa + muut myötätunnosta...nyt on tulehdus helittänyt...rinta vielä turvoksissa joten syön koko 13 päivän kuurin antibioottia...sit sain "komennon" pikkuhiljaa lopettaa pumppaus...kuulemma nännien ympärillä oleva rohtunut alueet on allergiaa jollekin eli vissiin joko liivinsuojien ainesosalle tai rintapumpun kuppiosaan...
 
Täällä imetys jatkuu vielä. Maidon määrä pieneni kiinteiden aloituksen myötä, eikä rinnat enää tunnu pinkeiltä niin usein kuin ennen, mutta maito on silti riittänyt tytölle.

Neuvolan täti suositteli imetyksen jatkamista koko vauvavuoden ajan, jos maitoa vain riittää. Itse en ole ajatellut asiaa niin pitkälle, ja voihan olla, että tyttö tekee totaalistopin itse jossain vaiheessa.

Vastustuskyvyn ym. hyötyjen osalta ollaan päästy siihen pisteeseen, ettei rintamaidon saamisella ole väliä.Eli ei olisi maailman loppu, vaikka imetys yhtäkkiä loppuisikin.
 
Mun käsitykseni mukaan imetys tukee kehittyvää vastustuskykyä niin kauan kun vauvaa imetetään, se ei siis ole hyödytöntä.

Ite imetän viellä mut saas nähdä loppuuko maito raskauden puolivälis. Tai tuleeko nännit kovin kipeiks.. Ajatuksena kuitenki olis vierottaa poika ennen seuraavan syntymää.. Mut vast lähempän vuoden ikää. Ellen sitte rupee tandem imettää, noh en kait sentää...
 
Pumppausta oon saanut vähennettyä...Nyt oon pumpannut viimeeksi eilen klo 16.00....Eikä vieläkään tunnu sitä sellaista kihelmöimistä mikä aiemmin ilmoitti että syytä pumpata...
en ois kyllä koskaan uskonut miten haikeaksi olo tulee kumminkin...En ois kyllä silloin alussa itsekään uskonut jaksavani näin pitkään pumpata...Outoa kyllä jotenkin tuntuu siltä että luovutan kesken vaikka terve järki sanooe että oma terveys tärkeämpi ja poika on kuitenkin muutamaa päivää vajaa 7 kk, joten...

Tuntuu varmaan ihan samalta kuin imetyksen lopettavalta...haikeaa ja samalla helpottavaa...Toivotaan ettei tarvi enää pumpata ja saisin alkaa parantamaan nuita nännien ympärysalueita kuntoon...Niistä molemmista on pintaiho kuoriutunut pois ja ne hilseilee koko ajan ja eivät mee vereslihalle kun rasvaan bepanthenilla koko ajan...

Tänään maisteltiinkin jo taas pitkästä aikaa korviketta, koska pakastin varannot riittää vajaaksi viikoksi ja jollei nyt enää tarvi pumpata niin täyttöäkään ei tuu...

ostin tutteli 2, koska pienenä pojalle annettiin tutteli 1, eikä tullut muuta oiretta kuin kakan väri vihertäväksi...Saa nähä nyt minkä väristä tulee...emoticon
 
Eli viimeeksi pumpannut 13 päivä...Ei ole tullut sitä kihelmöivää täyttymisen tunnetta...Eikä rinnoissa tunnu pahkuroita...Mutta hellät on..Eli vähänkin jos joku painaa rintoihin (vauva potkii vaippaa vaihtaessa) niin sattuu...Teistä aiemmin imetyksen lopettaneet milloin tää loppuu...Ei pysty mahallaan nukkuun kun sattuu rintoihin...Sunnuntaina oon siis viimeeksi pumpannut...En oo ees kokeillut tihkuuko jotain...
 
Mulla imetys ei onnistunut oikeastaan ollenkaan. Vain sairaalassa ollessa tuntui rinnat niin täysiltä et niille piti tehdä jotain. Kotona yritin pumppailla ja imettää, mut ei siitä mitään tullut. Pumpulla en saanu ku ehkä 40ml korkeintaan ja Milla ei suostunut syömään rinnasta ollenkaan kun pullosta tuli paljon helpommin.
 
Mulla tyhjenty rinnat noin 1,5  vko siitä kun imetin / pumppasin viimesen kerran. Iltaisin ja öisin huomasin välillä märkää paidalla ja sit tissit vaan yks päivä oli tyhjät. Olipa kiva saada omat rinnat takas! Vaikka ne nyt vähän tyhjiltä tuntuukin...

Mulla loppu aristus siihen kun rinnat olis täysin tyhjät. Ei mullakaan enää täyttymisen takia sattunu, tiiä sit mitä kipua se oli. Kuuluu varmasti asiaan, vaikka inhottavaa onkin. Toivottavasti sullakin Sme alkaa kohta tyhjenemään, se helpottaa.
 
ääh. Jouduin aloittamaan pumppaamisen :(. Neiti syö päivisin niin vähän tissiä nyt kun saa kiinteitä, että mulla on ainakin kerran päivässä tissit kivikovat ja muhkuroilla ja kun ei neiti viitsi avittaa, niin pakko pumpata, on sen verran tuskaa. Pumppaan vaan sen verran, että olo helpottuu, tarkoitus kuitenkin olisi, että tarjonta vastaa kysyntää...
 
Meidän tyttö ei suostu syömään kiinteitä, korkeintaan 2-3 tl sosetta menee kerralla (eikä suostu kuin kerran päivässä tähän, toisen kerran kun yrittää niin pitää tiukasti suun kiinni, vaikka olisi kuinka nälkä tahansa), yleensä ei sitäkään. Ja jostain syystä ei enää vellikään kelpaa, ennen sentään meni aina 100-120ml iltavelliä.
Nyt siis taas imetetään ihan kuin alussa, parin tunnin välein vuorokauden ympäri. Saas nähdä mitä 6kk neuvolassa ens viikolla sanotaan, onko mitään vaikutusta painoon/pituuteen, kun lisäravintoa ei yksinkertaisesti tyttö suostu ottamaan.
 
Pupsu: jos ei vain ole vielä valmis syömään?

Lukemisen arvoista tavaraa:
www.imetystukilista.net
mm imetystietoa-> kun kiinteät tökkivät
 
Tänää ihania uutisia. Mehiläisestä soitettiin että saadaan vihdoin se maito mikä käy Lukalle. Postiin laitto kelan paperit ja reseptin. Tiistaina siis apteekkin ostoksille. Tuli haikea olo heti, yli puolvuotta imettäny ja nyt pitäis sitten lopetella kun saadaan se maito. Saa nähdä miten Luka edes suostuu juomaan sitä ja luopumaan tissistä. Uskon ettei ole helppo homma, poitsu on niin tissin perään :D
 
Louvre, tuolla saitilla oli tosiaan hyvä teksti tosta syömisestä. Nää meidän pikkuset on tosiaan niin pieniä että täytyis varmaan antaa niille enemmän aikaa opetella syömään. Etenki jos muksu kasvaa normisti ni kyllä se maito riittää. Ite ainakin yritän muistaa tän jatkossa paremmin.
 
Pumppaus on nyt sitten virallisesti ohi...palautin neuvolaan tänään pumpunkin...Eilen kokeilin huvikseni odotusajan liivejä ja nehän sopi...Vielä kun vähän saisi painoa pois niin mahtuis ehkä ennen raskautta olleet liivit päälle...

Nyt siis mennään korvikkeella Tutteli plus 2...Siitä on vissiin pakkaus muuttunut kun on erilainen kuin aiemmin...Pakkasessa on vielä pumpattua maitoa, mutta poika ei suostu juomaan sitä...Se kyllä tuoksuu raudalta ja maistuukin, et vissiin korvike on pojan suuhun parempaa...
 
Imetys on nyt sit 3 vai 4pv sitte loppunut kokonaan. Tisst tuntuu edelleen tosi pahkuraisilta ja yöllä vuotaa:/ koska tää loppuu, tahtoo omat tissit takas, vaika niit tuskin on muutaku tyhjät pussit:DDD 2 viikkoo sitten ku päätettiin jos siit nyt jo on niin paljon aikaa mut kuitenki niin pumppasin päivällä vähä ja lantrasin siihe apteekin maitoon niin 2pv:N maitolakkoilun jälkeen alko Luka juomaan ja nyt menee ihan yksinään. Luulin ettei tätä päivää tulis koskaan, tänää tein jauhelihapihvejä :) aikasemmin ku ei oo saanu syödä mitään :D kanaa tulee jo korvista ulos:/ Nyt alko lihotuskuuri, taidanki lähtee tästä hakee pitsaa iltapalaksi....
 
Voin kuvitella kuvitella miten ihanalta Neccusta nyt tuntuu ku saat taas syödä. Onnea ja mussutuksen iloa ;). Heh.

Mulla alkais olla itellä sellanen fiilis et olis kiva jo lopettaa imettäminen. Ja sit ku tuo on alkanu muutenki oleen sellasta et siin saattaa kestää yli minuutin ennenkö sieltä tissistä alkaa mitään tuleen. Olen akanu antamaan tuttelia ruokien kanssa ruokajuomana ja olen sitä yrittäny tuputtaa mut ei sitä saa menemään edes purkillista päivässä. Mut sit toisaalta toi tyttö tuntuu välillä olevan niin sitä mieltä et nyt on saatava tissiä ja sitä on sit saatava tai muuten se vaan huutaa. Ja eka meinasin et alan antamaan yöllä pulloa mut se ei taida kannattaa ollenkaan. Vähintään sen kaks kertaa siis imetän öisin vieläkin. Eipä huvittais sekään.

Tai sit vaan pitää päättää et ei anna sitä tissiä ja tarjoaa sitä pulloa vaan. Paitsi yöllä en anna pulloa. Nii ei tartte yöpullosta sit vierottaa. Kaippa se siihen tottuis niinku Neccullakin ku ei muuta saa. Toukokuussa viimestään mä lopetan ihan varmasti. Jos siis ei ole ite lopettanu. Kesäksi omat tissin rusinat takasin emoticon
 
Voin kuvitella kuvitella miten ihanalta Neccusta nyt tuntuu ku saat taas syödä. Onnea ja mussutuksen iloa ;). Heh.

Mulla alkais olla itellä sellanen fiilis et olis kiva jo lopettaa imettäminen. Ja sit ku tuo on alkanu muutenki oleen sellasta et siin saattaa kestää yli minuutin ennenkö sieltä tissistä alkaa mitään tuleen. Olen akanu antamaan tuttelia ruokien kanssa ruokajuomana ja olen sitä yrittäny tuputtaa mut ei sitä saa menemään edes purkillista päivässä. Mut sit toisaalta toi tyttö tuntuu välillä olevan niin sitä mieltä et nyt on saatava tissiä ja sitä on sit saatava tai muuten se vaan huutaa. Ja eka meinasin et alan antamaan yöllä pulloa mut se ei taida kannattaa ollenkaan. Vähintään sen kaks kertaa siis imetän öisin vieläkin. Eipä huvittais sekään.

Tai sit vaan pitää päättää et ei anna sitä tissiä ja tarjoaa sitä pulloa vaan. Paitsi yöllä en anna pulloa. Nii ei tartte yöpullosta sit vierottaa. Kaippa se siihen tottuis niinku Neccullakin ku ei muuta saa. Toukokuussa viimestään mä lopetan ihan varmasti. Jos siis ei ole ite lopettanu. Kesäksi omat tissin rusinat takasin emoticon
 
Juu kyl se sit pullosta alko syömään ku ei tissiä saanu mutta kyllä meinasin luovuttaa oli se simmosta huutamista että sydäntä raasto mutta 2 päivää ja sit pullon ku näki niin ihan innoissaan :) Kyl olenki syöny :D Ja joo ei kyl tahtois rusina tissei :D kylpylään ollaan loppukuusta menos saa nähä mimmoset pussit on sitten jäljellä, vielä tuntuu maitoa olevan täynnä...
 
Takaisin
Top