imetyskeskustelu 2

Mä olen jo kokeillu jotain noita vinkkejä. kiitos vaan Pupsu Mut tuntuu et ei taho auttaa. Välillä maito lähtee ihan hyvin herumaan. Mut nyt ainakin parin vikan viikon ajan ollu sitä et kestää tosi kauan et lähtee herumaan.

Ja ku Siina ei ole ollenkaan sellasta sorttia et jaksais odottaa. Ei muutenkaan taho malttaa syödä. Vaikka vain Eemi kotona niin menen makkariin syöttämään, koska sen pitää seurata veljeään koko ajan eikä se malta syödä. Ja auta armias jos sieltä ei vieläpä tule mitään pitkään aikaan.

 
Nyt se on loppu kokonaan. Imetys. Kiitos, mutta ei kiitos, tuumasi siis meidän poika.

Oon vielä pumpannu omaa maitoo pojalle, kerta sitä vielä vähän tulee. On ollu ton herumisen kanssa myös pumpatessa tosi paljon "ongelmia", varmaan sit siihen poikakin kyllästy ja vaihto tissin pulloon.

Minkälaisia määriä maitoo pullottajat antaa lapselle yöllä? En haluis opettaa pojalle enää tässä vaiheessa et yöllä saa syödä mahansa turvoksiin. Sellasen hyvän määrän hakeminen saattaa öisin olla kyllä tosi hankalaa. Huomasin heti pulloon siirryttyä et nukahtaminen pullon jälkeen on paljon vaikeempaa kuin aiemmin. Se tissin tuoma läheisyys puuttuu ihan selvästi ja poika sitä vielä kaipais. Tuttia syö päivisinkin nykyään paljon ahkerammin.

Ajattelin siirtää pojan omaan huoneeseen puolenvuoden iässä, mikäli heräämisten määrät ei nyt hirveesti lisäänny. Mä niiiin kaipaan lukemista sängyssä ennen nukahtamista:)
 
Imetys itkeäkkö vai nauraakkoemoticon
Niin eli täällä mennään pelkällä imetyksellä siis maidon suhteen. Lukalle ei käyny apteekin almiron ja määrättiin taas jotain muuta maitoa, en jaksais kiusata pikkusta niil maidoil ja tää imetys on ok juttu joo mutta olen taas 3kiloo kk laihtunu eli tätä menoa ei voi jatkua. 51kg näyttää enää vaaka ://
Mul on nyt lista mitä en saa syödä: maito tuotteita, soija tuotteita, nautaa,palkokasveja,herneitä,omenaa,banaania,viinirypäleitä,kiiwi,
luumu,selleri,paprika. Joten ei ole oikee mitään epäterveellistä mitä voisin syödä ku ei pääse enää ees heseen eikä pitsalle..

Jos on jotain ideoita mitä lihottavaa:D voisin syödä niin niitä kaivataan. Imetystä voi olla että 1v asti pakko kun ei ole maitoa mikä pojalle käy ainakaan vielä löytyny.
 
Eipä sitä kannata mitään kovin epäterveellistä syödä, vaikka painoa lisää haluaisikin. Sun täytyy vaan neccu ahtaa ittees tuplasti enemmän sitä normiruokaa ja lisätä välipaloja.

Mustakin kyllä tuntuu, että syön ihan hillittömästi, mut paino tippuu sen melkein puoli kiloa viikossa. Onhan tässä vielä vähän varaa, mutta ei nyt ollut tarkoitus laihtua kun vasta imetyksen jälkeen... Onneksi terveelliseen tahtiin putoaa, ei mene huonot rasvahapot neidille maidossa.
 
Ei voi kuin kannustuksen sanat Necculle antaa. Se on tosi raskasta tarkkailla omia syömisiään niin tosi tarkasti. Helppohan se on sanoa mut jos joku kerta joku ruoka tai syötävä maistuu oikein hyvältä niin syö sitä niin et napa ruskaa.
 
Dessa aiemmin kun heräsi yöllä syömään lämmitin ihan normimäärän maitoa, josta poika joi niin paljon kuin halusi...eli 200 mll lämmitin...
 
työ jotka imetätte, ootteko syönyt pähkinöitä ja kuin paljon?ite en tiiä saisko niit syöödä, joten en oo syönyt...mieli vaan tekis suklaata pähkinöillä...eix pähkinät oo allergisoivaa ainetta?
 
Sme, voithan kokeilla ensin syödä pienen määrän ja sit jos sen jälkeisestä maidosta tulee oireita niin jättää syömättä.
Suklaahan muutenkin saattaa tehä vauvalle masukipuja, en tiiä enää tässä iässä mut ainakin sillon ihan pienelle saattaa tehdä.
Itse en onneksi ole suklaan ysävä joten tuollaisia mielihaluja ei tule ;) Kaikki muu kyllä käy.
 
Sme, meillä pähkinät ei aiheuta oireita, mutta jos suklaaseen kosken niin vietetään yö tunnin välein heräillen ja mahaa itkien...
emoticon
Minä vetäisin sitä suklaata paketin päivässä jos voisin...

Hmmm.... Ehkä siis tavallaan hyvä että tyttö kontrolloi mun sairaanloista suklaan kulutusta
emoticon
 
Mitämitä?? En ole kuullutkaan, että suklaa saattaisi vaaville (siis äidin syömän ;)) masuvaivoja aiheuttaa. Tämä selittää niiin paljon. Viime yökin oli taas aika levoton kun pitkästä aikaa söin suklaata. Höh. Kiitos!
 
Mä oon syönyt suklaata Huldan syntymän jälkeen enemmän, kuin tähänastisessa elämässäni yhteensä.. jäi ihan hillitön himo. Hulda onneksi näyttää kestävän sen.. kohtuudella nautittuna. emoticon
 
Louvre, joo, mullekkin se tuli yllärinä pari kk sitten, päätin testata miten meidän levottomien öiden käy jos en syö ja kas! ei enää kiukuteltu öisin!!
Paitsi tuossa jouluna kun kiskoin väh. paketin suklaata päivässä............................................................  Mä en ikinä ole ollut hyvä kohtuudessa
emoticon
 
Suklaatia vetelen minäkin levyllisen kerrallaan ku sile päälle satun ja nyt viime syksystä lähtien sitä on todella taas kulunut... ihan liikaa. Pähkinöitä rouskutin just napaani ku tuota ekaa pähkinä kysymystä luin. Käsi pysähty hetkeks mut sit tajus et mähän olen syöny pähkinöitäki vaikka kuinka ja paljon. Se uus fazerin suolapähkinä suklaa on ihan ielettömän hyvää!!! Me syödään se eemi pojan kanssa kahteen pekkaan tuossa matkalla lähiostarilta kotiin emoticon .

Mut ei ole Siina onneksi reagoinut näihin syömisiin.  Tai niin mä ainakin luulen.
 
Hugo ei ole kyllä mun mielestä reagoinut suklaaseen mitenkään. En tosin ole kovin paljon sitä kerralla syönyt, mutta kun on ollut levy kaapissa niin siitä pari palaa päivässä on tullut syöytyä, eikä ole minusta vaikuttanut mitenkään. Ainut mikä on vaikuttanut, tai minkä vaikutuksen oon huomannu, on ollut jouluna porkkana/lanttulaatikko (en syöny aattona suklaata kuin ehkä palan ja kaikki muukin oli tuttua ruokaa, joten pakko olla noi laatikot). 
 
Ei meilläkään huomaa, jos syön suklaata (jota tulee syötyä päivittäin). Aika harva ruoka-aine muutenkaan vaikuttaa meidän tytön vatsaan.

Ajattelemattomuuttani huomasin muutama kuukausi sitten, että hernekeittoa ei kannata syödä.. emoticon Neuvolan täti varoitti, että lanttulaatikko aiheuttaa aika monelle vauvalle vatsanväänteitä, osasin siis välttää sitä jouluna.
 
Huoh...Sain sitten rintatulehduksen oikeaan rintaan...Toissapäivänä tuli oikeaan kainaloon kipeä kohta, mutten aatellut sen olevan kuin revähtymää vaunulenkistä pöperöisessä lumikadulla...No eilen aamulla alkoi olo olla melko vetämätön ja sen tuntuinen olo että kuumetta nousemassa...kuume alkoikin nousta hieman...sit alkoikin pumppaaminen tökkiä molemmista rinnoista...En saanut 6 h välillä kuin 40 ml per rinta...Sit yhtäkkiä menikin rinnan toinen puoli punaiseksi ja turvonneeksi...Korkeimmillaan kuume oli 39.4 ennenkuin jouduin ottamaan buranan päänsärkyyn...Luulin olevan tav. kuume kun oli pää kipeä ja niveliä särki...

Tänään aamulla sitten oli rinnan toiselle puolelle ilmestynyt punainen rantu myös, joten soittelemaan lääkärille aikaa ja onneksi pääsinkin ylimääräisenä päivystykseen...Soitin aikaa siis 8.30 ja soittoaikojen varaus alkoi klo 8...Sain antibioottikuurin kefexin 750 mg 1 x 3...Ja ohjeen ottaa buranaa särkyyn ja kipuun...Nyt oon sitten yrittänyt pumpata rintaa yms...Täytyy varmaan vielä enemmän hautoa lämpöisellä jotta tyhjenisi paremmin...

Ehkä tää tästä...Vieläkin ihan väsy olo mutta onneksi ei kuumetta sen enempää...ehkä just ja just jotain...
 
Tänään taisi vasta irrota jokin tukos kohdista...On ollut tosi tuskaista pumpata...Hampaat irvessä saa herutuksella yrittää tyhjentää kun sattuu ihan h...tisti....!!!!tiistaista saakka jatkunut tää...Nyt kyl näyttää et antibiootti alkaa tepsiä koska pahin ärtyneisyys = punaisuus on hävinnyt rinnasta, eikä oo enää niin turvoksissa...Mutta tilanne ei lähimainkaan oo ohi...emoticon
 
Tänään haettu lisää antibioottia...sain siis 6 pvän kuurin ja nyt sain 4 lisää...rinta vieläkin turvoksissa ja tuntuu pistävää terävää kipua rinnan sisällä sekä pumpatessa että muulloin...Lisäksi rinnan nännissä on haavoja ihan h...tisti...eli pumppaaminen sattuu jokaikinen kerta ihan tolkuttomasti...Ei selviä ilman kyyneleitä...En saa ees rintasuojaa otettua nännistä pois ilman kipua...Voitelen siis bepanthenilla ihan jatkuvasti...

Kunpa tän vois lopettaa siis imetyksen pillereillä..Ei vissiin oikein toimi näin myöhäisessä vaihessa eikä ilman pahoja sivuvaikutuksia...Muutoin vielä sujuisi vasemman rinnan kaa, mut toi oikea...Täytyy vissiin alkaa aktiivinen vähennys pumppaamiseen...ja pitää kaikki sormet ja varpaat pystyssä ettei tuu tulehdusta uudelleen...
 
Takaisin
Top