Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eea
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulle käy ihan samalla tavalla.Viimeksi eilen,kun ei vaan malta lähteä vierestä.Ja edelleenkin nukkuu sisällä vain miun sylissä ja hyvällä tuurilla kainalossa.Pysyy äidin syömiset ja herkuttelut aisoissa. :D

Oisko ideaa (jos ei oo koiria kotona) et tekee sellaisen kuiva-ainekassin sohvan nurkkaan. Jos nälkä yllättää nii ois hätäruokaa saatavissa (kuivattuja hedelmiä jne)? :angelic:

Oisko ideaa (jos ei oo koiria kotona) et tekee sellaisen kuiva-ainekassin sohvan nurkkaan. Jos nälkä yllättää nii ois hätäruokaa saatavissa (kuivattuja hedelmiä jne)? :angelic:

Olis varmasti, mutta meillä mies varmasti verottaisi suurimman osan ennen kuin itse edes ehtisi apajille.. se on melkoinen napostelija.

Normaalisti mulla on suklaata käden ulottuvilla, jos oikein uhkaa verensokerit lähteä laskuun, mutta kun tyhjensin kaikki talon herkut ja oon ollut (jopa) kolme päivää kotona ilman suklaata, niin ei nyt ollut mitään stashia sohvapöydän alla. :hilarious:

Olis varmasti, mutta meillä mies varmasti verottaisi suurimman osan ennen kuin itse edes ehtisi apajille.. se on melkoinen napostelija.

Normaalisti mulla on suklaata käden ulottuvilla, jos oikein uhkaa verensokerit lähteä laskuun, mutta kun tyhjensin kaikki talon herkut ja oon ollut (jopa) kolme päivää kotona ilman suklaata, niin ei nyt ollut mitään stashia sohvapöydän alla. :hilarious:

En vaan pidä verottajasta :facepalm::hilarious:

Onko muita käynyt mietityttämään imetys ja sen lopettaminen?! Minua on käynyt mietityttämään imettämisen jatkaminen/lopettaminen. Taloudellisista syistä joudun todennäköisesti palaamaan töihin loppuvuodesta, tytön ollessa n. 10kk. Tuntuu ihan kamalalle ja ahdistaa jo valmiiksi, mutta elämä on. :/ Ja nyt olen käynyt sit miettimään, milloin olisi hyvä aika lopettaa imetys ja toisaalta, miten saadaan tyttö opetettua nokkamukille. Toisaalta tuntuu aivan kamalalta ajatus imetyksen lopettamisesta ja surettaakin. Mutta toisaalta, jos typy oppis nokkamukille, niin olisi yksi huoli vähemmän kun edes ajattelen töihinpaluuta. Mutta milloin on "oikea aika" lopettaa imetys? Olen vähän mietiskellyt, josko imettäisin 6kk asti ja sit pikkuhiljaa rupeaisin vähentämään imetystä.. Siis jos typy on oppinut nokkamukille. Mutta mitäs sit, jos ei opikaan?! No, kaikki varmasti tapahtuu hyvin luonnollisesti aikanaan..

Mä kyllä ajattelin jatkaa imetystä vaikka töihin syyskuussa palaankin. Ehtiihän sitä aamulla ja illalla hyvinkin imettämään, vaikka päivät olisikin töissä. Eli ainakin sinne vuoden vanhaksi olisi halu jatkaa imetystä.

Yhtäänhän en tiedä, miten kaikki käytännössä menee, mutta eiköhän asiat tuppaa jollain tavalla järjestymään - vaikka sitten joutuisi työpäivän aikana tissejä välillä tyhjentämäänkin.

Tiitu, ei tarvitse lopettaa imetystä. Jos välttämättä haluat niin ehtii vaikka kuukautta ennen töitä. Me harjoitellaan nokkamukista vettä soseiden kanssa.

Mie oon aatellu et täysimetän sinne 6 kk asti ja sit pikku hiljaa vähennän ja lopetan. Lopettaminen saattaa tietty kestää kun pikku hiljaa vähennän. Ei mitään kummempaa syytä oo kun oma tahto. Ehkä vähän koen huonoa omatuntoa kun luen miten joillekin on tärkeää että imettää sinne 1 vuotiaaks tai pidempää mut en kuitenkaan koe olevani sen huonompi äiti kuin muutkaan. Jokainen tekee miten parhaalta tuntuu :)

Kaikki ovat parhaita äitejä lapselleen, imettää tai ei :)

Mulle on itselle tullut kova halu imettää sinne 2-vuotiaaksi asti, mikä on who:n suositus. Luulen siihen vaikuttavan sen, ettei esikoisen kanssa imetys mennyt kuten halusin. Tämän pienemmän kanssa ei oo ollut mitään ongelmia sen suhteen.

Mun on tarkoitus imettää ainakin sinne 1-vuotiaaksi saakka, siitä suoraan saa siirtyä sitten tavalliseen maitoon eikä tarvi kikkailla korvikkeiden kanssa. Näin olen tehnyt kahden isommankin kanssa. Toki vettä poika hörppii nytkin jo mukista, nokkamukin käyttöä ruvetaan harjoittelemaan lähitulevaisuudessa.

Minä imetin ensimmäisiä lapsia sinne vuoden ikään. Nyt ajattelin jatkaa pidempään, kun äidinmaidon vasta-aineista on vielä apua.

Kaikki ovat parhaita äitejä lapselleen, imettää tai ei :)
Just näin! :happy:

Mä haluaisin imettää 2-vuotiaaksi asti.

Esikoista imetin n. 10 kk. Hän aloitti päivähoidon 9 kk:n ikäisenä ja ennen hoidon aloitusta vähensin imetystä pikkuhiljaa. Päivähoidon alettua imetin kuitenkin aina aamuisin ja iltaisin. Minä olin aloittanut metallialan koulutuksen ja olin huolissani siitä, että pääsevätkö hitsatessani ilmaan vapautuvat myrkyt jotenkin maitooni. Kysyin koulun terkkarilta ja hän suositteli lopettamaan imetyksen ja niin sitten tein.

Toista lasta imetin 1v8kk. Odotin tätä kolmatta vauvaa kun halusin lopettaa, tyttö ei olisi ollut valmis luopumaan tissistä, vaikka sieltä ei raskauden myötä paljon mitään enää tullut.

vauva kohta 6kk ja imetän vielä.
Haluaisin jatkaa mutta alkaako vauva itse vähentämään kun esim tänään aamulla kiukutteli vain eikä halunnut rintaa millään, sitten viimein annoin soseita ja niitä tyytyväisenä söi.
Sitten sen jälkeen koitin taas tarjota rintaa ennen nukkumaan menoa niin ei huolinut vaan alkoo taas itkeä naama punaisena.
Tarkoittaako tää että imetys alkaa loppumaan kun vauva ei kohta enää halua? :O

Kaitsu, nämä isommat vauvat eivät aina malta syödä. Pitää olla rauhallinen paikka ilman uusia virikkeitä, niin on mahdollista onnistua. Jos ei heti onnistu, niin kokeile myöhemmin uudestaan. Kyllä vauva silti maitoa tarvitsee, vaikka ei aina malta.

Meillä hivenen vähentynyt imetys, kun syö puuroa illalla ja nyt myös aamulla (tosin huomattavasti vähemmän kuin illalla), mutta niin yöunille kuin päikkäreille käy vielä tissin kautta ja muutenkin imetän yleensä päivällä vielä ja yöllä kun herää. Tosiaan vaatii kyllä sitä rauhallista paikkaa toisinaan, että malttaa syödä.

Meilä on jo pidemmän aikaa syöty tissiä vaan yöaikaan. Päivisin se alko olee semmosta säätöö ettei siit oikei meinannu tulla mitään.. toki mua harmittaa mut ei voi mitää. Tyttö syö tissiä illalla nukkumaa käydessä,yöllä 1-2kertaa ja sit aamulla enneku noustaa ylös sängystä. :)

Joo huomaan tosiaan että on tuo rinnalla olo vähentynyt :/ koitan aina antaa rauhallisessa paikassa muuten ei siitä tule yhtään mitään kun pää heiluu ja katselee muualle :D

Vähän ehkä aiheen vierestä, mutta..

Ihana imetys.. mulla on varmaan kakskymmentä kesä-/juhlamekkoa, joista yksikään ei mennyt rintamuksen kohdalta enää päälle. Tai yks meni, mutta näytin kyllä todella säädyttömältä siinä.. :wacky:

Lähdettävä sitten näköjään juhlakoltun ostoon, että selviän kesän lakkiaiset/rippijuhlat ynnä muut karkelot. :happy:

Ilyana, täällä sama, juhlia on mutta missään mekossa ei voi imettää :D kävi ristiäismekon kanssa samoin ja me oltiin sit makkarissa vauvan kanssa kaksin ja mekko nostettu kainaloihin et sain tissin suuhun. :D

Kaitsu_ vauvan pääasiallinen ruoka yksivuotiaaksi on äidinmaito tai korvike, kiinteät tulevat kakkosena ja siks aina ennen kiinteitä kannattaa imettää niin maidontuotanto pysyy. Mutta korvikkeita jos antaa niin silloin korvikkeen voi antaa kiinteiden jälkeen. Meillä poika 6kk ei malta tissillä syödä varsinkin jos isi on samassa huoneessa tai veljet leikkii kuuloetäisyydellä, kaikki muu kiinnostaa. Mä oon antanut sen leikkiä imetyskorulla tai jollain vaikka rasvapurkilla ja on samalla syönyt tissiä.

Jos ei muuta niin mennään makkariin kaksin ja siellä viimeistään sit rinta maistuu.

Mä ekaa imetin vuoden ja neuvolassa sanottiin et voi lopettaa koska maito on muka sokerilitkua. Tokan kanssa lopetin 8kk kun refluksi paheni ja rintaraivareita sai. Syynä sit oli maitoallergia joka todettiin vasta 2v. Tän kuopuksen päätin et nyt saa mennä ihan lapsentahtiin ja ukkeli lopettaa kun itse haluaa :) oon kertonut tän miehelle ja hän on oikein tyytyväinen asiaan (miehelle eka vauva) :)

Naureskeltiin isäpuolen kans et hän on ollut 5v kun on lopettanut tissillä käymisen ja muistaa hailakasti asian. Voihan olla et jonku 3v kanssa saatetaan neuvotella tarviiko tissiä mut jos tarvii niin sitten :) Ken tietää :)

Ja Voikukka on oikeassa! Jokainen on paras äiti lapselleen <3

Takaisin