Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sakura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie olen ottanu sellasen kannan, että jos vauva vain hyörii ja huitoo omassa sängyssään, mutta ei itke eikä muutenkaan "komenna", niin annan vauvan melskata sängyssään ja odotan hänen uudelleen nukahtamista. Meillä ei vauva tunnu enää kaipaavan syömistä öisin ja yleensä aina kyllä nukahtaa uudestaan sänkyynsä ennemmin tai myöhemmin. Mutta luonnollisesti jos vauva itkee ja/tai tuntuu kaipaavan syliä, hänet sängystä nostan syliin/viereeni rauhoittumaan.

Välissä se valitettavasti tarkoittaa, että itse valvon kuuntelemassa hyörinää, mutta yhä useammin osaan itsekin nukahtaa uudestaan, jos vauva vaikuttaa tyytyväiseltä.

Meillä tänään tasan 2 kuukautta täynnä. Neiti syö taas tunnin välein, yöllä oli onneksi kolmen tunnin unipätkä, mut sitten taas parin tunnin välein ruokailua. Mietin kans olisiko nyt sitten tiheän imun kausi...taas. :P

Itu, mää syötä, jos on hereillä (=silmät auki). Kun oon miettinyt kanssa ihan samaa, että mistä sen nyt tietää, pitääkö syöttää vai ei. Nyt, kun on ollut tuota levottomuutta, oon nukkunut ihan kokoajan korvatulpat korvissa. Silloin en herää jokaiseen tuhinaan, mutta itkut ja kitinät herättää kyllä. Tulee itsekin nukuttua paljon paremmin :)

Mä oon alkanut kuulla korvatulppienkin läpi sen hyörinän. :mad: Käyn varmaan jotenkin ylikierroksilla itse. Täytyy varmaan ottaa toi tulpat korviin ja leiki kuollutta -linja jos tätä nyt jatkuu, ei luulisi tiheän imun kaudesta loputtomiin olevan kyse. Tutin avulla vauvan kyllä aina saa nukahtamaan uudelleen - hetkeksi.

Mä oon miettinyt tota tiheän imun kautta kun meilläkin tyttö on kaksi yötä asunut tissillä koko ajan. Alkaa olla juuri sopivasti sen 3kk ikäinen. Meillä siis neiti saa myös korviketta mutta öisin olen vielä pitäytynyt pelkässä imetyksessä. Mä haluaisin imettää vielä pitkään joten taidan nyt sinnitellä vielä huonoja öitä jos oliskin vaan kyse maidon lisätilauksesta.

Mua jotenki niin rasittaa kun toi poika ei millään nukahda näin iltasin. Nytki on monta tuntii koitettu nukuttaa ja välillä hiukan torkahtaaki mut sit taas herää. Ei se itke tai mitään. Ähisee vaan, eikä nuku, ei sit millään. En tiiä miks tää rassaa mua niin paljon ku ei mua ees oikeestaan väsytä. Ääh

Mulla taitaa nyt loppua imetys ton migreenin takia.:( ei oo maito noussu enää..noh sain melkeen 4kk imettää:)

Täälläkin taistellaan unta vastaan joka yö, joskus 01 maissa yleensä nukahtaa ja sit heräilee syömään 2-3 tunnin välein, mut yleensä nukahtaa aina uudestaan syöttöjen jälkeen..Mut nukuttaminen on kyllä vaikeeta!

Mulla on myös se linja, että jos vauva ei meinaa syötön ja / tai vaipanvaihdon jälkeen nukahtaa, annan sen huitoa mitä nyt pahimpiin hepuleihin hyssyttelen -- siis sanon ihan "ssssh" tai "rauhoitu" matalalla äänellä. Jos se ei ole ihan överikierroksilla, se hiljenee varmaan lähinnä koska muuten ei kuule mitä sanon :D Sylissä rauhoitan vasta jos uhkaa mennä itkuksi tai pierut pistävät kovasti kitisemään. Täällä vauva siis nukkuu samassa sängyssä viimeistään eka syötöstä eli noin puoliltaöin alkaen. Jos nukkuisi pinniksessä, hermoilisin varmaan paljon enemmän sitä, tunnistanko milloin kitinään alkaa tulla vaativampi sävy,.

Vauva on tänään tasan kaksi kuukautta. Saa nähdä, toimiiko sama vielä viikon tai kahden päästä...

Meillä on nukutukseen auttanut tuo kapalon tapainen päivällä!Ja vähän yölläkin.Ulkovaatteet toimii myös kun niissä ei pysty kovin helposti huitomaan,mutta hikihän niissä tulisi jos joka torkuille pukisi. :D

Levottomia on meidän yöt,tyttö känisi pieruja vaikka ei ole koskaan ennen yöllä niitä itkeskellyt!Eikö tän pierushown pitäisi päinvastoin helpottaa tässä 3kk kohdalla... :( Alkaa hermostuttaa onko maito sittenkin loppumassa kun väsymys on kova ja tässä on ollut kaikenlaista stressiä meneillään.Pumpulla en saa enää irti melkein mitään,täytyy vaan toivoa et vauvan lisätilaus nyt menisi perille..

Viime yö oli taas syvältä mutta nyt meillä on sitten flunssa täällä riesana, molemmilla muksuilla vuotaa nokka. Neiti yski pitkin yötä ja nenä oli tukossa. Imemisestä ei tahtonut tulla mitään. Pirteä kumminkin on ja hyvin on syönyt nyt päivällä. Neiti ei enää oikein huolisi mun vasenta rintaa joka on koko ajan tuottanut huonommin maitoa. Tänäänkin tuli kauhea itku kun ilmeisesti ei saanut sieltä riittävän nopeasti maitoa. Sinnillä vaan yritän vetää että imetys ei vielä hyytyisi. Oon vasta nyt alkanut itsekin nauttia imettämisestä kun ei enää satu.

Kurjaa Itu jos maitoasiasta tulee vielä ylimääräinen stressinaihe! Itsekin tuota riittävyyttä hermoilen tasaisin väliajoin varsinkin nyt, kun rinnat eivät täyty pinkeyteen asti enää kuin yöllä ja välillä tuntuu, ettei tyyppi ota / saa kunnon imuotetta ollenkaan vaan syöminen on yhtä leikkimistä. Mutta kai se riittää niin kauan kuin vaippoja kuluu... Kasvu käydään tsekkaamassa neuvolassa keskiviikkona.

Tsemppiä Aamu sullekin,täällä vähän samat fiilikset imetyksen suhteen eli ei haluaisi luovuttaa kun on homma alkanut sujua ihan mukavasti eikä jaksaisi alkaa pullojuttuja opetella!Tässä parhaillaankin tyttö kiukkuaa vähän väliä tissillä,veikkaan ettei sieltä oikein tarpeeksi irtoa. :( Päivisin on kyllä enimmäkseen tyytyväinen mutta illat ja yöt on levottomia.Meilläkin on maanantaina neuvola,tosin punnitus ei nyt taida oikein kertoa maidon tulosta mitään kun tässä välissä on ollut monta hyvää viikkoa jolloin varmasti on painoakin tullut ja vasta viime päivinä on alkanut takkuamaan.

Musta kans tuntuu että vasemmasta rinnasta tulee paljon huonommin maitoa. Rintaraivareita on aina iltaisin ja nukahtaa hetkeksi, mutta herää aina ja yöunille nukahtaa sängyssä tissi suussa vasta puolen yön jälkeen. Sit nukkuu parhaassa tapauksessa neljäkin tuntia ennen kuin herää syömään. Mutta viime yö oli taas vaikea ja koko ajan piti saada syödä. En varmaan taas oo muistanut juoda tarpeeksi ja väsymys painaa, että ei varmaan tuu maitoa riittävästi...

Oonkohan mä muuten ainoa, jolta imetys ei tunnu vievän kiloja pois yhtään? Vaikka imetän tosi usein. Mutta sen saamani ohjeen mukaan myös yritän syödä paljon,että maitoa tulisi ja se olis rasvaisempaa...

Ei mullakaan kilot katoa niin mihinkään ja imetystä tapahtuu tiuhaan!
Täällä kukutaan kaikki yöt, kolme viikkoa mennyt niin, että yöt huudetaan ja valvotaan :( mikään ei tunnu auttavan tai tuovan helpotusta tilanteeseen. Koliikkia :( Tosi raskasta vaan kuunnella sitä huutoa yöstä toiseen ja mistään tyttö ei saa lohdutusta tai helpotusta. Omatkin unimäärät on ihan säälittävän pieniä.
Sitä toivois, että menispä tää aika nopeasti ja koliikkivaihe loppuis jo. Päivisin en jaksa itsekään käydä missään, kun oon niin väsynyt valvomisista.
Imetys on muuten sujunut ihan hyvin, mitä nyt yöllä tyttö raivoaa rinnalla ja tosiaan syö melko usein edelleen.

Mustakin tuntuu että vasemmasta rinnasta tulee huonommin kuin oikeasta. Vasemmasta ei tule mitään kun yritän pumpata maitoa ja muutenkin vauva jää nälkäiseksi kun on syönyt vasemmasta..

Täälläkin sama, vasemmasta rinnasta tulee huonommin maitoa kun oikeasta, enkä minäkään saa pumpattua vasemmasta juuri mitään. Johtunee varmaan siitä että syötin ennen oikealla enempi ja pumppasin pääasiassa vaan oikeaa kun sieltä sai pumpattua ja vasemmasta ei tullut juurikaan.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin on paino jämähtänyt, eipä ole imetys pudottanut vaikka olen syönyt terveellisemmin kuin ennen raskautta. Täytyisi vaan nyt yrittää ehtiä ja jaksaa syödä silti kunnolla, vaikka väsyneenä tahtoo unohtua ruokailut.

Sama juttu Iness, mäkin olen huonosti "käyttänyt" tuota vasenta rintaa, vaikka just siks pitäis varmaan käyttää kun sieltä tulee niin huonosti.. Vois ehkä maito nousta sinne jos sitä käyttäis.. Ei vaan huvita kun se ei tapahdu heti ja meidän vauva ei oo kärsivällistä sorttia :D

Takaisin