Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sakura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on viimeset pari yötä menny paremmin mutta nyt saatiin rotarokote että saapi nähdä mitä se tuo tullessaan. Toivottavasti ei pahoja vatsavaivoja tulisi.

Imetys sujuu kivasti nyt ja öisinkin on ollu vähän pidempää väliä eikä tyttö itke masua enää niin paljon. Iltaisin annan vähän lisämaitoa mutta sitäkin menee vähemmän nykyään. :)

Onko teillä kokemusta imetystyynyistä? Tuntuu etten löydä oikein hyvää asentoa ollenkaan ja hartiat on ihan jumissa. Mietin oisko sellaisesta oikeesta imetystyynystä apua...

Ja päivä auts-kokemus: Vauva säikähtelee nukahtaessa rinnalle ja yhtäkkiä vetää päänsä taaksepäin tissi suussa. Melko epämukavaa!

Syysmorsian meillä on myös noita säpsähdyksiä! Olen ollut onnellinen rintakumista, koska sen kanssa säpsyt ei tunnu yhtään niin pahalta.

Mulla on imetystyyny ja kokeilin sitä aluksi, mutta en oo enää käyttänyt, kun en koe tarpeelliseksi (tai osannut käyttää sitä sopivasti?). Meillä on divaanisohva, jossa saan hyvän asennon niin, että nostan jalat sohvalle koukkuun ja tuen vauvaa kannattelevan käden reiteen. Tai sitten nojatuoli tai muu tuoli, jossa on käsinojat auttaa mua myös.

Mäkin mietin jossain vaiheessa imetystyynyn hankkimista, mutta huomasin selviäväni yhtä hyvin tai paremminkin, kun on kasa erikokoisia pienehköjä sisustustyynyjä, joita voi tarpeen ja asennon mukaan kasailla vauvan tueksi syliin ja sivuille. Sohvan käsinojat ovat hyvä perustuki myös. Asento-ongelmia on enemmän makuulla imettäessä yöllä, kun en jaksa asetella unista vauvaa oikeaan asentoon ja välillä itsellä on sitten selkä aika luonnottomalla kaarella.

sairaalalla oli imetystyyny, ja oli se mukava ainakin pitkillä imetyssessioilla. meillä ei kotona ole sohvaa tai muuta, niin pitää imettää aina sängyllä. normaalit tyynyt meinaa aina valua pois vauvan alta, tai niitä ei meinaa saada aseteltua hyvin ja tarpeeksi lähelle vartaloa. imetystyyny olisi tukevampi.

Mulla on imetystyyny (oisko Pikku-Piia vai mikä se merkki on) ja on kyllä jäänyt tosi vähälle käytölle,istualleen imettäessä tulee viriteltyä sohvatyynyjä.Toi ei jotenkin tuu tarpeeksi lähelle kroppaa ja on kömpelö asetella.Jotkut pystyy hyödyntämään imetystyynyä niin et saa molemmat kädet vapaaksi kun vauva pötköttää tyynyllä mut meillä ei toimi,ehkä sit kun vauva on isompi..Raskausaikana käytin kyllä nukkuessa omien jalkojeni asetteluun. :D

Aika moni valittelee et tyyny on huono joten ehkä ite jälkiviisaana ostaisin kirppikseltä kokeiluun tai en ainakaan hurjia summia heti panostais..

Mulla ainaki muumi-imetystyyny ollu parhaimpia hankintoja, tulee mukavan tukevasti vyötärön ympärille :)

mulla on kans imetystyyny. kyllä se hyvä on jos sen saa hyvin aseteltua ja välillä onnistuu juurikin niin että saa molemmat kädet vapaaksi. kirppikseltä on hankittu. näitäkin on niin monenlaisia.

Kiitos vinkeistä! Meillä oli sairaalassa sellanen säkkituoli- tyyppinen imetystyyny siis että oli niitä pieniä styroxpalloja sisällä. Se ei ollu kovin tukeva, että en ainakaan sellaista halua. Mutta ei sekään oo hyvä jos on liian kova, mikä ei muotoudu hyvin lähelle kehoa...

Sain ystävältä imetystyynyn ja on ollut ihan huippu! Koko ajan tulee uusia ideoita hyödyntää sitä ja tosiaan saan kädet vapaiksi! Suosittelen kaikille! :) tavallista tyynyä käytän yöllä sängyssä kun imetän.

Mulla on imetystyyny, hankin sen jo esikoiselle ja käyttämättä jäi. Nyt loppuraskaudessa käytin sitä öisin jalkojen välissä, helpotti jalkojen turvotusta ja lonkkakipuja. Tuolla se on edelleen yläkerrassa mutta ihan toista tyynyä olen imettäessä käyttänyt.

Mekin saatiin lahjaksi tuollainen doomoo imetystyyny. Ihan hyvä mut ei tarvita oikeen enään kun en imetä, pari krt kerkesin käyttää..

miksei tuo vauva voi huolia tuttia... ensin vingutaan tissiä, mutta maiskutellaan suuta sen verran, ettei sinne saisi edes nänniä sisään ellei vauva kovalla voimalla sitä sinne imaisisi. sitten pitäisi saada katsella ympärille, eli tissiä venytetään metri joka suuntaan. ja hirmu huuto jos "tutti" otetaan pois.

ImageUploadedByVau Foorumi1413937497.590282.jpg
Tällainen tyyny mulla, mutta eri kuosilla.
Zousan: mulla auttaa se, että vauvan vaihtaa toiseen imetysasentoon. Eli kääntään vauvan ns. Kehtoimetysasennosta esimerkiksi kainaloimetysasentoon. Sillä loppuu riuhtominen ja maiskuttelu ainakin täällä.

meilläkin auttaa riuhtomiseen ja muuhun raivoamiseen, mutta nyt tuo ihan rauhassa vaan meinaa tissi suussa jatkaa muita touhujaan. nälkäkään ei näytä olevan, pitäisi vaan saada lutkuttaa.

Pitikin kysyä onko joku saanut toimimaan sitä kainaloimetysasentoa? Oon kokeillu pari kertaa, mutta se on niin hankala, kun ei pysty yhtä hyvin korjaamaan imuotetta.

Täällä on ollut zousan kans hankalaa saada vauva hyväksymään tutti, mutta kai se oli sitten vain mallista kiinni. Illalla ja yöllä jo torkahteli eilen ostettu MAMin ensitutti suussa, kun aiemmat on pullauttanut naamaa nyrpistäen pois. Silti imee tissiä kirjaimellisesti enemmän kuin napa vetää: ensin vetää överit ja vähän ajan päästä tulee puklu.

meilläkin on kahta eri mallista tuttia, joista toista tuo joskus pariviikkoisena imeskeli ihan mielellään, mutta enää ei kelpaa.

Syysmorsian, mä koitan välillä imettää kainalon puolelta, mutta siinä on tosiaan vaikea saada hyvä imuote. vauvakin meinaa aina kääntää päätään ihan ihmeelliseen suuntaan. tuossa asennossa imetystyyny oli musta hyvä, ainakin sellainen aika kova.

AstaE mulla taitaa olla sama tyyny myös eri kuosilla!Nämä tyynyt taitaa olla sama juttu kuin imetysasennot eli toisen suosikki ei sovi toiselle ollenkaan.Varmaan ton tyynyn kanssa vaikuttaa just asento,vartalon malli,imetyspaikka..Sohvalla toi ottaa selkänojaan niin äkkiä etten saa lähelle vartaloa.

Takaisin