Imetysjutut

Meilläkin nukutaan perhepedissä, mies mukana. Vauvalla on ympärillä isosta paksusta viltistä käärityt reunat ja me nukutaan miehen kanssa kyljellään sängyn reunoilla eikä oo ollut lähelläkään, että kumpikaan pyörähtäis edes lähelle vauvaa. Nukutaan kaikki paremmin näin. :)
 
Meillä nukutaan vuorotellen alakerrassa sohvalla (mies alkuyön, minä aamuyöstä aamuun), vauvaa ei oo vielä viittiny siirtää yläkerran makkariin kun siellä on niin kuuma. Sitten kun joskus ilmat ja sisälämpötilat viilenee, niin pinnasänkyyn pitäs laittaa meidän sängyn viereen. Tai sitten laitan pinniksen ihan kiinni meidän sänkyyn ja vauva minun ja pinniksen väliin sänkyyn.
 
Kaks ekaa yötä sairaalasta kotiuduttamme mä nukuin vauvan kans ja mies nukkui vierashuoneessa, mutta sen jälkeen mä ja mies ollaan nukuttu meidän parisängyssä ja neiti pinniksessään vieressä, nostan hänet siis aina takaisin syötön jälkeen (joskus saatan kyllä hetkeksi torkahtaa...).
Ei uskalleta nukkua niin että vauva olis meidän välissä, sillä mies pyörii paljon unissaan eikä kyllä herää juuri mihinkään.
 
Ajoittain perhepeti käytössä. Nyt oon ollu ahkerampi nostamaan kehtoonsa takasi. Mut jos nukutaan kaim yhes koos niin ei haittaa mritä ketään. Esikoinen tais noin vuoden iässä alkaa nukkua omassa sängyssään säännöllisemmin. Ei siis oteta stressiä vaikka tän kans menis samallalailla.

Moni lähipiirissä taistelee tosi paljon vauvan kans nukkumisesta. En oo uskaltanu perhepetiä ehdottaa, koska ovat niin ehdottomia "oma sänky'" jotkut jopa omaan huoneeseen laittaat :O
 
Ekat 5 päivää vauva nukkui mun vieressä (paitsi päivisin osasi nukkua omassa sängyssä), kun mä nukahdin aina imetyksen aikaan. Sitten sain ekaa kertaa yöllä nukkumaan omaan sänkyyn, joka on vuokrattu ensisänky (vaavi.fi), joka on kiinni mun puolella sänkyä. Mä en pystyisi nukkumaan rauhassa, jos vauvakin ois samassa sängyssä. Ja joudun kuitenkin joka yösyöttöä ennen vaihtaa vaipan, ku siellä on aina kakat ja syötön jälkeen pesee rintakumin, niin samalla laitan vauvan omaan sänkyynsä nukkumaan.
 
Meillä on pikkunen nukkunu alusta asti omassa sängyssä ja nukahtanu sinne aina hyvin.välillä saan kyllä nukuttaa ensin syliin ja sitten siirtää pinnikseen.
Mä pelkään nukuttaa samaan sänkyyn kun molemmat pyöritään miehen kanssa unissa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sillon ku vauva imee tyhjää tissiä, ni se lisää maidontuotantoa. Vauva siis itse huolehtii, että maidontuotanto lisääntyy ku hän kasvaa.
 
-Stardust-, enpä oo osannu aatellakaan et huvilutkuttamisella on tuollanen vaikutus! kiitti :)
 
Omassa pinnasängyssä alusta asti nukuttu. Mies monesti tykkää laittaa meiän sänkyyn. En tykkää eikä vauvakaan. Pari aamuyönä oon kokeillu jos jatkais vieressä unia, mutta ei tykkää, siirto pinnasänkyyn ja jatkaa tyytyväisenä unia.

Oho, jännä että niin päin :p Meillä kyllä neiti kaikkein tyytyväisimmin nukkuisi viekussa... mutta omaan sänkyynsä mä hänet silti aina nostan.
 
Ollaan vielä sairaalassa ja tyttö ei oo kertaakaan suostunu tossa omassa sängyssään nukkumaan. Eli vieressä on ja tässä myös imetän (parhaillaan :D ), varmaan kotona mennään samalla lailla. Maito ei oo vielä kunnolla noussu mutta tää takiainen kyllä imee kokoaika, välillä hermostuu kun maito ilmeisesti loppuu tissistä. Imetysote hänellä oli heti hanskassa mikä tuntuu hyvältä, eikä imetys satu.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ollaan myös nukuttu perhepedissä alusta asti, se on ollut tietoinen valinta. Vauvan kanssa nukutaan mahat vastakkain kyljellään. Vauva saa läheisyyttä ja helppo antaa tissiä kun toinen sitä kaipaa. Mies nukkuu samassa sängyssä, hyvin mahdutaan enkä kyllä pelkää että vauva jäisi alle. Pahalta tuntuisi pistää toinen yksin nukkumaan kun on kohdussa kuitenkin tottunut tietynlaiseen läheisyyteen ja selkeästi nauttii olla lähellä.
 
Moni muuten sanoo et on nii helppoo nukkua vauvan kans samassa sängyssä, sen ku kääntää vaan kylkee kun pitää tissitellä. Mut siis häh, eihän se riitä et omaa kylkee kääntää, pitäähän se vauvakin nostaa eri puolelle? Vai mitä en nyt tajua? o_O :oops: Kun jos siis parikin kertaa yöllä pitää syöttää, niin pitäähän sitä tissiä vaihtaa?!

Plus meillä on kyl neidin vaippa aina yöllä kans tarkistettava, edelleen tuo kakkaa ihan sikana! Joka vaipassa on aina kakkaa kun herää! Tajutonta. Ja pylly on punanen ja ärtynyt tosi usein. Eli yöllä on kakkavaippa vaihdettava, joten siinä joutuu anyway nouseen ylös, niin ihan yhtä hyvin sit nostelen neitiä omasta pinniksestään ja sinne takas syötön jälkeen... Mä siis vaihdan eka vaipan ja sit syötän, öisin siis. Päivällä yleensä toisinpäin. Yöllä typy sit aina nukahtaa siihen tissille, ja mä ite torkahdan kans, saattaa mennä tunti kun havahdun ja nostan typyn takas sänkyynsä.
 
Ehkä vähän off topic,mutta mä vaihdan vaipan joka syötön jälkeen ja myös yöllä,koska pullovauvan kakka on hapanta ja helposti saa takamuksen punoittamaan ja tulee vaippaihottumaa.
alussa en vaihtanut yöllä niin jo parin viikon jälkeen vauvalla alko pylly punoittaa.tähän sitte bebanthenia joka vaihdon yhteydessä ja siis joka syötön jälkeen ja ei ole mitää ongelmia ollu.ja myös käytetää liberon vaippoja,koska pampperssista tuli myös peppuun punoitusta.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olen opetellut imettämään molemmista rinnoista samalla kyljellä makaamalla, menee vaan enemmän mahalleen toista rintaa antaessa :p. Joskus vauhdan puolta, kömmin vauvan yli. Meillä ei tule se kakka kun kerran päivään, vain kerran yöllä ( alkuviikkojen jälkeen) ja silloin piti kyllä vaippa vaihtaa heti, muuten tulee huuto.
 
^ Pitäiskin joskus kokeilla, saisko toisestakin tissistä syötettyä kylkeä kääntämättä.... mut mul on kyl tosi pienet ja kiinteet rinnat, et voipi olla ettei onnistu.
 
Enpä ollu ees aatellu et vois onnistua noin kylkee kääntämättä. Häätynee koittaa ens kerralla.
 
Takaisin
Top