Imetysjuttuja

Ailiina, mulla taas on oikea rinta ihan samanlainen :grin

Nyt sain vihdoinkin vähän syötettyä pullosta! Mutta kyllä oli sottaista puuhaa, kun kaula ja rinnus tytöllä ihan maidossa. Vieläkin ihmettelen miten toinen voi unohtaa kuinka siitä pullosta juodaa.. :think005

On ollut viime päivinä kamalan ristiriitaisia tunteita imetyksestä. Välillä tulee hetkiä, kun tekisi niin mieli lopettaa koko touhu. Mutta sitten kun tyttö on siinä rinnalla tyytyväisenä ja pitää sellaista ääntä, että selvästi nautiskelee ja välillä syödessään katselee silmiin ihan kuin tarkistaakseen, että se olen varmasti minä siinä.
Imetyksen jälkeen jää katselemaan mun kasvoja ja hymyilee ilahtuneena jalat ja kädet kovasti heiluen :Heartred
Kamala syyllisyyden aalto iskee eikä sitä tahdokaan vielä luopua näistä hetkistä :)

Nyt olen muutenkin jo päässyt imetyksen suhteen paljon pidemmälle kuin esikoisen kanssa, joten tuntuisi kyllä itsekkäältä ja hölmöltä ajatukselta jättää tämä tähän :rolleyes:
 
Mulla vasen tissi Ailiinan tavoin usein tyhjemmän tuntuinen eikä täytenäkään pingota yhtä komeasti kuin oikea rinta. Maidonkerääjäänkin jää aina oikeasta rinnasta parempi saalis. :grin Mutta kyllä sieltä maitoa tulee silti ja vauva tuntuu saavan pelkästä vasemmastakin tissistä mahan täyteen. Vasen nänni vaan meinaa kipeytyä, kun vauva imee vasenta rintaa jotenkin eri tavalla. Nipistää koko ajan vähän ilkeästi, kun taas oikean rinnan imua en edes tunne. Tuleekohan sieltä sitten vähän nihkeämmin maitoa kun oikeasta ja vauva joutuu imemään voimakkaammin tms... o_O
 
Tarkistin imuotteen, on se vähän pielessä. Tosi vaikee vaan korjata sitä. Oikeassa rinnassa imuote on kunnossa. Mistähän tuokin johtuu...
 
Mulla vähän samoja ajatuksia kuin Geminillä. Ja nyt vielä kun neuvolasta tuli käsky lisämaidolle, niin tuntuu siltä että voisin luovuttaa koko homman :sad001 Tytöllä ei ollut paino noussut tarpeeksi ja pituuttakin tullut vain 3mm parissa viikossa :oops:Nyt siis 2kk iässä 4180g ja 53,3cm, edellisellä käynnillä 6 viikon iässä oli 4040g ja sen 53cm. Niinku mun ei pitäny ressata...
 
Mulla on taas alkanut masennus tästä imetyksen loppumisesta, tulee niin paha mieli kun toinen selvästi haluais tissille, mut en uskalla laittaa kun ei sieltä tuu mitään. Pahimpia hetkiä pojulla tuntuu helpottavan kun pitää oikein tiukasti sylissä ja laittaa tutin suuhun.. mut milläs äidin oloa helpotat? :sad001

Sent from my SM-C115 using Vau Foorumi mobile app
 
pihla, ootko koittanu huijata vauvaa niin et syötät vauva kainalossa, et tavallaan luulee syövänsä toista rintaa jos sillon ottas paremman imuotteen
 
Imuote onneks suttaantuu nopsaan kun vauva kasvaa, ainakin yleensä, mutta sitä voi toki yrittää korjaillakin. Ja eikös sullakin ollut Pihla suihkutissipulmaa? Vauva saattaa säädellä tulvivaa tissiä kaventamalla imuotetta, jolloin maidontulo on hallittavampaa, meillä ainakin näin vielä kk sitten. Nyt kun vauva isompi, ei enää pulmaa.
 
No voi! Eikö pulloruokinnan jälkeen edes voisi laittaa tissille? Kun ei olisi väliä, vaikkei mitään tulisikaan? Vaikka kyllähän tuo sylissä pito ja tutti on varmaan aika vastaava.

Taistosille siis tarkoitettu tämä.
 
Mulla alkaa selkä oireilemaan ihan tosissaan imetystä (vanha vaiva...), kertokaas siis, minkälaisissa asennoissa imetätte? Mulla toimii tällä hetkellä oireetta vain kyljellään imetys, siten että nojaan jotain vasten. (Helpommin sanottu kuin tehty)

Mulla on yläselkä siis ihan jumissa :sad001 Siellä on nikamissa kai jotain yliliikkuvuutta ja jäävät sen takia sitten jotenkin vääriin asentoihin jumiin ja nyt kun vatsalihaksia ei saa harjoittaa, en oikein saa edes jumpattua kuntoon :sad001
 
Nii kai sitä vois mutta mitä jos se hölmö jääki "koukkuun" siihe? Pitäisi olla tyhjää tissiä imettämässä :/

Sent from my SM-C115 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin no, itsellä on siis se ongelma että vauva ei huoli tuttia, mutta käyttää usein mun tissiä siihen tarkoitukseen varsinaisten syöttöjen jälkeen, ja se on kyllä rasittavaa! Eli ei se tyhjän tissin imettäminen varmaan olekaan hyvä idea, jos on ihan varma että ei enää imetä.
 
Odecca, vasemman rinnan imussa tuntuu se nipistys missä asennossa hyvänsä. Suihkutissit tosiaan on vauvan riesana, ainakin joillain imetyksillä. En pidä näitä kovin suurina ongelmina, mutta ärsyttävää kuitenkin. Varsinkin kun vauva meinaa hylkiä vasempaa rintaa.
 
Itseäni rasittaa aika paljon, kun tyttö ei suostu syömään muuten kuin, että ollaan makuulteen, jonka takia joudun ajoittamaan kaikki kauppareissut ym. juuri silloin kun olen juuri syöttänyt ja tyttö nukahtanut, kun se pullosta syöminenkin on edelleen vaikeaa.
Ja koska syötän vain toista rintaa niin vasen hartianseutu on jumissa ja siihen sattuu, koska joudun nojautumaan käteeni, että saan pidettyä rinnan oikeassa asennossa, kun muuten tytön ote lipsuu.
Toivottavasti asiat lähtisivät pian kehittymään parempaan suuntaan, nyt tuntuu kaikki niin kovin hankalalta.
 
Onko sulla Sufi kantoliinaa? Jos on, olisko siitä apua? Ei tarvis käsin kannatella vauvaa ja voisit itse keskittyä hartioiden ja yläselän ergonomiaan sekä aktivoida core-lihaksia ja saada siten painetta yläselästä/käsistä pois? Kantoliinassahan voi imettää vaikka makuultaankin.

Mä ite aina iltamaratonit/öisin imetän makuu-asennossa tyynyin tuettuna ja vauva pötköttää kyllä siinä asennossa niin tukevasti mahan päällä, etten tarvi omia käsiä vauvan kannatteluun. Tosi tääki varmaan riippuvaista esim. tissien koosta, mutta tälleen tissittömällä onnistuu hyvin.
 
Skylar, onhan mulla. Olen sitä miettinyt että miten se siinä onnistuisi :) Tyttö nukkuu just sopivasti ehkä mä tutkin netistä ohjeita. Kehtosidontahan se kai olisi parhain. Tuo mahan päällä rupes myös kiinnostamaan - yösyöttö kun mulla sen pahimman jumin saa aikaiseksi. Otan tytön viereen ja yleensä nukahdan itse, kun tyttö on niin hidas syömään :D Sitten sitä ollaankin selkä ihan jumissa aamulla :sad001
 
Sain muuten lääkäriltä vähän helpotusta tähän ihmetykseen. Kertoi että imeväisikäinen etsii ja haluaa tissiä tasan niin kauan kun on imeväisikäinen. Eli ei se lapsi sitä ymmärrä ettei se saa tissiä eli turha potea huonoa omaatuntoa.. :) ihana lääkäri :D

Sent from my SM-C115 using Vau Foorumi mobile app
 
Kehtosidontaa ei muuten enää suositella vauvan hengityksen salpautumisriskin vuoksi, kun vauvalla painuu leuka liian tiukasti rintaan. Kietasuristi kakkonen siis näille pienille. Kantoliinayhdistyksen sivuilta voi hakea vinkkejä ja sieltä saa myös yhteyden tukihlöön, joka voi opastaa tarkemmin. Ite kävin just ohjauksessa tuohon Tulaan liittyen ja homma lähti pelittämään ihan eri tavalla :)
 
Mä kokeilin eilen imettää kietaisuristi kakkosessa, niin että vauvan pää oli toisessa olkapääharsossa ja peppu toisessa, ja sitten se vyötärökietaisu tuli vartalon ja jalkojen päälle. Meidän pojan pää kanssa painui aika tiukkaan rintaa vasten ja vähän jännäsin sitä. Mutta tuo söi vähän aikaa ihan hyvin, ja nukahti sitten heti! (Tässä vaiheessa nostin pään rinnan päälle, että varmasti sai hengitettyä). Yleensä ei tykkää olla kantoliinassa ollenkaan, vaan alkaa heti itkemään.

On ollut tosi vaikea löytää hyviä sidontoja imettämiseen, ja musta tuntuu ettei meidän hankkima trikooliina tainnutkaan olla paras vaihtoehto kun siinä on niin vähän vaihtoehtoja. Ja sitten kun meidän poika on vielä niin iso ikäisekseen, että pitäisi ehkä käyttää isommille tarkoitettuja sidontoja, mutten tiedä onko tarpeeksi kehittynyt niihin.
 
Hei, annatteko te yleensä lapsen olla rinnassa niin kauan että itse päästää irti, vai rupeatteko irrottamaan sitten kun tehokkain syönti on ohi ja kyseessä on lähinnä huvi-imuttelua tai tuttina käyttöä?
Tuo meidän poika yleensä syö jonkun aikaa tehokkaasti ja sen jälkeen rentoutuu ja vähän imuttelee silloin tällöin ja saattaa välissä intoutua vähäksi aikaa taas syömään ja sitten taas lähinnä lepää rinta suussa ja välillä taas imee vähän jne. Tätä jatkuisi kunnes nukahttaa, ja usein joudun tuon takia jumiin sohvalle pitkiksi ajoiksi. Aina oon yleensä antanut tehdä noin, mutta nyt kun haluaisin saada muutakin tehtyä kuin vaan imetettyä, oon ruvennut miettimään voisiko tuota tapaa jotenkin muuttaa. Periaatteessa haluisin kuitenkin imettää lapsentahtisesti ja varmistaa, että maitoa on tarpeeksi ja ettei tiheän imun kaudet mene multa ohi jne.
 
Hih, testasin youtubesta löytämääni sidontaa imetykseen.. Ei oikein toiminut. Kokeilempa tuota kietaisuristi2:ta myöhemmin :)

Mä olen ottanut kylmästi tissin pois aktiivisen imun jälkeen, tuo ois tissillä muuten koko ajan...
 
Takaisin
Top