AamuElokuun
Puuhakas puhuja
Omasta imetyskokemuksesta voin kertoa, että koska epi vei synnytyskivut pois, niin imetys sattui enemmän kuin synnytys. (Minulla siis). Tarkistettiin imuote, kielijänne, asennot. Läträttiin nännivoiteilla, bepantenilla.. hyödynnettiin rintakumit. Ekan viikon itkin tissejäni enkä nauttinut vauvasta juurikaan. Mutta halusin imettää. Se oli se voima joka kaikesta kivusta huolimatta sai jatkamaan ja hyvä tukiverkko. Imetys oli hel***tiä 3 ekaa kuukautta. Mutta kun vauva kasvoi niin kivut lievittyivät. Neljän kuukauden kohdalla sain rintakuminkin jätettyä pois. Täysimetin 6kk ja jälkikäteen olen onnellinen ratkaisuista mitä tein. Tällä haluan siis kertoa ääripääesimerkikin, mitä se voi olla. Mutta kaikkien onneksi tämmöinen kipuilu on aika harvinaista ja yleensä imetyskipu voi esiintyä ensimmäisten viikkojen aikana, kun nännit eivät ole vielä tottunut vauvan tuomaan stimulointiin. Neuvolasta saatu ohjeeksi suihkun jälkeen vähän kovemmin kuivata pyyheellä nännit, niin karaistuu. Ps. Vauva kasvoi rintamaidolla.+2 painokäyrällä, että kermaa pukkas :')
kyllä kaikki järjestyy aivan varnasti. Oot tehny ja valtavan raskaan työn ja on lupa olla voimaton, pikiuhiljaa alat varmasti palautumaan. Mulla oli kanssa viimeksi nännit ihan verillä ja itkien sai imettää aluksi, se meni ohi parissa viikossa jos sen jaksaa