Imetys

Minäkin vielä imetän. Öisin ei enää syö. Tai lopetti jo lokakuussa yösyötöt :hilarious:Mutta päivisin imetän. Aamuisin syö pitkään ja rauhassa, mutta muutoin aika pikavisiittejä rinnalla on. Monta kertaa ollut jo olo, että nyt lopetan, mutta sitten onkin taas sujunut niin hyvin, ettei ole viitsinyt lopettaa. Tavoitteena imettää ainakin töihin lähtöön saakka eli ei 10 kk.
 
Meillä kans tissitellään yhä. Välillä saa mun maitoa pullostakin kyllä. Yösyöttöjä pitäis alkaa karsia, mutta oon ollu laiska kun sillä saa hiljenemään nopeeta ja on nopea syömään yöllä. Jos pelkän tutin kans tappelus niin ei tulis yöstä mitään. Nyttenkin ollut varmaan 4 viikkoo ihan törkeen huonot yöunet (alle 6 h yöhön ja väh ja herätystä joka yö) niin jos ees muutaman yön sais hyvät unet ennen yötissivierotusta :hungover:
 
Tissitellään toki, esikoista imetin 1v8kk asti kunnes vieroitti itsensä joten samalla kaavalla saa syödä sinne 2v asti jos maistuu. Yöllä syö ainakin kerran, joskus montakin kertaa. Katsotaan jos niistä pääsisi eroon ennen mun matkaa juhannusviikolla niin mies selviäisi helpommalla. Pullosta syö pumpattua jos mulla on menoa.
 
Täällä kans vielä imetetään. Vauva ei oo kyl missää vaihees antanu ymmärtää että olis sen enempää tissin perään, et jos siihe asti koittaisin imettää, kun voidaan siirtyy maitoon. Öisin ja aamuisin pisimmät imetykset mutta päivällä ei tunnu kerkeevän.
 
Täällä kans vielä imetetään. Vauva ei oo kyl missää vaihees antanu ymmärtää että olis sen enempää tissin perään, et jos siihe asti koittaisin imettää, kun voidaan siirtyy maitoon. Öisin ja aamuisin pisimmät imetykset mutta päivällä ei tunnu kerkeevän.
Meidän vauva aivan samanlainen. Ei ole tissiposki :joyful:
 
Käytiin pojan kanssa eilen ravitsemusterapeutilla. Oli sitä mieltä, että imetystä pitäisi rajoittaa jopa lopettaa kun lapsi ei siitä kuulemma ravitsemuksellisesti hyödy enää.
Meillä on siis menty vielä ihan lapsentahtisesti. En kyllä aijo vielä lopettaa, mutta kai sitä vois Imetyskertoja alkaa pikkuhiljaa vähentämään.. Miten muilla?
 
Täällä vielä imetetään ehkä 3-4 krt/vrk. Riippuu vähän päivästä, välillä tulee 10h tauko, toisinaan taas tissitellään 4h välein. Heinä-elokuussa nukkui yöt heräämättä, nyt herää syömään kolmen ja kuuden maissa.
 
Täällä tissitellään lähinnä unien lomassa, kun nukutan tissille. Eli aikalailla kolmesti päivässä maratontankkaukset ennen päivä- ja yöunia, joskus päivän mittaan hörpyt tai parit jos malttaa. Yöllä herää yleensä kerran tai pari. Tänään neuvolassa vain totesi että varmaan imetät vielä, hyvä juttu. Ei siitä haittaakaan ole, ja vaikka ei ravitsemuksellisesti hyödykään niin onhan sillä paljon muita etuja, kuten läheisyys, lohtu ja jotkut väittävät että edelleen toimii immuniteetin buustaajana.

Kansainvälinen suositus on 2v, ja vaikka en itse välttämättä niin kauaa imetä, niin en ajatellut kyllä lähteä vieroittamaankaan. Kyllä vauva itsensä vieroittaa ennemmin tai myöhemmin, se on tisseillekin kivempaa kun ei maito pakkaudu vaan hiljalleen lakkaa. Esikoinen vieroittui kuin itsestään 1v9kk eikä sitä tisseissä edes huomannut.
 
Täälläkin imetetään vielä. Esikoisen vieroitin 1v7,5kk iässä. Syyskuisen ajattelin vieroittaa 1,5v. iässä, kun Thaimaan reissu on tehty. Tulee tuntumaan kyllä taas pahalta se itelle :sad001 Nyt syyskuinen syö sata kertaa päivällä, mut yösyötöt lopetin elokuun puolivälissä.
 
Meillä alko tytsy purra tissiä niin, että veri vaan lensi ja huusi kun hyeena. Viikon sinnittelin sillai, että välillä tarjosin, mutta lopulta lopetin. Ei pakkautunut rinnat eikä oo vaavi tissiä haikaillut. Esikoinen teki saman 11kk iässä. Vähän on haikeaa, mutta kun vauva itse itsensä vierotti niin kai se paras näin on :rolleyes:
 
Meillä alkoi 9 kk jälkeen imettäminen oleen pakkopullaa. Kiemurteli, kiljui ja puri, jos yritti tunkea rintaa. 10 kk iässä lopetin. Vähensin viimeiset viikot pikku hiljaa ja sit kun lähdin töihin niin lopetin kokonaan. Tosi tyytyväinen olen 10 kk imetykseen. Ehkä hieman haikeaa mutta todellakim koen onnistuneeni ja lopetuskin meni nätisti. Ei ongelmia rintojen kanssa.
 
Täällähän on ollut varsin onnistuneita maitomatkoja! Onnistunut imetys on juuri sen mittainen, mistä äiti on haaveillut tai mitä tavoitellut :happy:
 
Takaisin
Top