Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilla2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Emily, mulla kans nimenomaan vasen nänni sattuu, kun poika imee ja tuo rintakumi auttaa siihen. Ehkä himpun helpommin myös poika ottaa sen ison kumitursakkeen suuhinsa, kun pelkän nänni edessä saattaa vaan heiluttaa nuppiaan eestaas ja lopulta kauhee huuto kun nänni ei millään osuis suuhun..

Metsäläinen meillä poitsu huitoo käsillään vimmatusti, ottaa kyllä tissin suuhun mutta sylkee pois hetken päästä ja ai että kun jokakerta sattuu ihan hulluna. Toivottavasti tosta rinta kumista olis apua, kohta se selviää kun pitäis olla ruoka aika. Mitenkäs se kumi niiku toimii, laitetaanko vaan siihen tissille ja sitten lapsi alkaa imeä?

Voin kertoa että kumista on apua! Se pelasti mun imetyksen heti alkuvaiheessa kun oli molemmat nännit verillä ja herkät. Ja kun huomaamatta tuli ensin ruvet ja sitten parantui kokonaan noin viikossa. Suosittelen tuota Lasinoh voidetta käytettäväksi. On aika tyyristä, mutta ajaa asiansa. Mulla ei muut rasvat auttanut, äitiyspakkauksessa tullut tökötti on ihan roskiskamaa tuohon Lasinoh voiteeseen verrattuna, auttaa oikeasti yhdistettynä tuohon rintakumiin! :)

Ja kuulostaa Metsäläinen niin tutulta tuo syöminen! Meijän pojalla oikein hyvä imuote mutta tissillä syöminen on kirjaimellisesti raivoruokintaa, nokkii tissiä, lyö käsillä, potkii mua masuun ja huutaa turhautuessaan kun ei saa tissiä kunnolla tai jos tisso valahtaa pois. Seurauksena hirveästi haukottua ilmaa vauvan masuun!

Kuullostaa niinu ihan tiheän imun kaudelta.
Meillä noi on kestänyt 1pvä-2vko.
Onko vauvalla noussupaino ja tullu pissi- ja kakkavaippoja?

Tiistaina oli neuvolatäti käymässä kotona ja oli painoa tullut 2vk aikana n.500g. Nyt kun on poika halunnut jatkuvasti syödä niin tulee pissa ja kakkavaippoja ihan hirveän paljon! Siis jokaisella vaipanvaihtokerralla hirveät kakat vaipassa pissan lisäksi :D

Metsäläinen meillä poitsu huitoo käsillään vimmatusti, ottaa kyllä tissin suuhun mutta sylkee pois hetken päästä ja ai että kun jokakerta sattuu ihan hulluna. Toivottavasti tosta rinta kumista olis apua, kohta se selviää kun pitäis olla ruoka aika. Mitenkäs se kumi niiku toimii, laitetaanko vaan siihen tissille ja sitten lapsi alkaa imeä?

Se kumin nokka käännetään nurin, painetaan nännin päälle ja käännetään nokka takas oikein päin että on ihonmyötäisesti. Pitäisi tarrata tissiin kiinni. Kannattaa vaikka vähän kostuttaa sitä kumia, tarttuu paremmin. Meillä neiti välillä hosui tissillä niin paljon että irtosi osittain mutta ei haittaa. Kun vauva alkaa imeä palaa alipaine.

Tajusitkohan tästä mitään :D

Me ollaan pesty kumit parin-kolmen päivän välein. Kuitenkin joka käytön jälkeen tulikuuman veden alla huuhdeltu ja säilytysrasiaan odottamaan seuraavaa käyttökertaa. Mulla on useampi rintakumi, niin helpottaa kun ei tartte koko ajan olla keittelemässä.

Mä oon huuhdellu joka käytön jälkeen kylmällä vedellä ettei proteiinit pala kiinni. Keittänyt olen kiltisti kerran päivässä kun ohjeessa niin lukee.

Se kumin nokka käännetään nurin, painetaan nännin päälle ja käännetään nokka takas oikein päin että on ihonmyötäisesti. Pitäisi tarrata tissiin kiinni. Kannattaa vaikka vähän kostuttaa sitä kumia, tarttuu paremmin. Meillä neiti välillä hosui tissillä niin paljon että irtosi osittain mutta ei haittaa. Kun vauva alkaa imeä palaa alipaine.

Tajusitkohan tästä mitään :D

Whaaaaat miksei mulle oo neuvottu että sitä pitäis noin käyttää? Minä vaan länttään sen nännille :D Enkä saanu kyllä onnistumaankaan noin miten selitit :D

Whaaaaat miksei mulle oo neuvottu että sitä pitäis noin käyttää? Minä vaan länttään sen nännille :D Enkä saanu kyllä onnistumaankaan noin miten selitit :D

:D No jos onnistuu ihan laittamalla niin jee. Mutta siis noin niinkuin neuvoin se tarttuu siihen rintaan niin helpompi käsitellä kokonaisuutta kun ei sitä kumia tarvi pitää paikallaan ennen kun vauva saa otteen. Ei se mulla ainakaan paikallaan pysyny muuten.
ImageUploadedByVau Foorumi1452218540.031048.jpg

Osaankohan liittää tähän kuvan... Jos näkyy niin alapuoli siin rintaa vasten ja tuo nokka takas normaaliasentoon.

Juu niin meilläki, tuo on just kauheeta, kun sylkee pari imadun jälkeen tissin pihalle ja sitte vemputetaam päätä ja huuetaan ja sitten uusiks sama kipu tissiin... Siis ilman kumia ;)

Minä keittelen lypsykalustoa ja tuttipulloja muutenki aamuiltaa, niin rintakumet menee siinä samassa. Varmaan kerta päivässä piisais kunhan muistaa aina välis huuhella kylmällä veellä niitä.

Mulla maidontulo on ollut runsasta ja tänään sitten imettöessä vauva nykäisi itsensä irti kesken kaiken ja rinnasta tihutti maitoa kaaressa kuin jossain scifileffassa. Ymmärsin mistä tulee termi suihkutissi ja että se taitaa olla mun tapaus! :D

Sademetsa mulla kävi tänään samalla tavalla kun imetin sohvalla niin vauvan nykäistessä itsensä irti, lensi sohvan toiseen päähän kaaressa maitoa :D Siinä sitten äkkiä jotakin rättiä tissin eteen ettei koko sohva kastu... Selvisi siis syy miksi meillä poika on tissillä hermostunut. Onko tähän jotain apua?

Niinu mä pyrin röyhtäyttelemään kesken imetyksen ettei nielisi niin paljon ilmaa ja välillä annan pitkään samasta tissistä tai annan valua vähän aikaa maitoa froteepyyhkeeseen ennen kuin vauva palaa tissille

Tosta rintakumista, meilläkin se siis käytössä, niin mulle tuli ihan yllätyksenä että niitä on erikokoisia! Onkohan sillä koolla kuinka paljon merkitystä?

Mulla on siis yks synnäriltä saatu kokoa 16 mm ja kaks kaupasta ostettua kokoa 20 mm. Käytössä en oo huomannut eroa mut voiko silti vaikuttaa jotenkin johonkin

Uskoisin et vaikuttaa vaan siihen miten vauva saa siitä otteen. Mun käskettiin ostaa suoraan isompi. Tästä puhuttiin toissapäivänä muistaakseni, jos haluat kurkata vielä tarkemmin :)

Takaisin