Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilla2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rintakumeista. Ostin joulun alla prismasta medelan rintakumit. Kotona huomasin että himskatti. Ovat kokoa L. Nyt kävin tonkiin koko pridman valikoiman ja ne on kaikko sitä L kokoa. Mulla on pienet nännit, joten oikea koko lienisi paremminkin S... Onko tuolla koolla kauheesti väliä? Pitääkö sen nännin istua kumiin täydin? Mullahan jää nuihin L kumeihin puolet tyhjää...

Mistä te ootte rintakuminna hankkinu?

Tinapilli, oliko nuissa apteekin kumeissa eri kokoja? Oliko kalliit? Mulla tahtoo nännit palaa pojan lussutuksesta vaikka en siis es täysimetä ollenkaan.

Mun mies koitti metsästää mulle rintakumia joka ei olisi kokoa L, ei koko kaupungista, yhdestäkään kaupasta löytynyt muita kuin kokoa L! :confused: Apteekista löytyi sitten hieman kalliimmalla sekä kokoa S ja M.

Mä sain synnäriltä koko L olevan kumin ja onhan se iso.. Metsästin pienempiä täältä tuppukylästä kissojen ja koirien kanssa kun joka paikassa oli vaan tuota isoa kokoa, lopulta löysin S kokoa paikallisesta tavaratalosta, 2kpl hintaan 11e.. Ei ollut paha mun mielestä :) Paljonhan apteekissa kustantaa?

Juu, mua harmitti kun törsäsin melkeen kympin :) mokomaan ja vasta kotona kun olin jo repiny intona pakkauksenki ihan topoliksi, huomasin että hitto vie tottakai niissä on koot, kun nännejä montaa kokoo, ja L on ihan liian suuri mulle. Ja olin jo mielessäni hekumoinut kuinka imetys nyt onnistuu eikä nännit säre, niin katin viikset. "Madennuin" niin että piilotin kumit pois silmistäni, ettei olis harmittanut!

Täällä imetys lähtenyt hyvin käyntiin. Nyt eletään ihania turvotustissejä, toivottavasti helppaa loppuviikkoon mennessä. Nti syö hyvin, öisin pidempään, päivällä usein lyhyissä pätkissä. Syöminen on vielä rankkaa ja väsyttävää, mutta nti vasta 4 pv. Imuote kuitenkin hyvä ja napakka. Luottavaisin mielin mennään! Täydellinen lapsi, joka ei ees itke! Känisee vähän ja syö nyrkkiä, ku nälkä iskee. Koko suku on ihan ymmällään, ei tollasta lasta olekaan :angelic:

Mulla pienet nännit, mutta L-kokoisella mentiin sujuvasti. Kun kumi asetettu oikein ja vauva alkaa imeä, niin kumiin syntyy alipaine ja maito alkaa tulla rinnasta kumin sisälle. Liian pienellä rintakumilla ei saa stimuloitua imurefleksiä, jos se käytön syynä.

En hoksannut katsoa kokoa ollenkaan, kun ei ollut kuin kaksi pakkausta jäljellä. On aika reilu, mutta nänni muotoutuu imussa hyvin kun kumi on niin pehmeä vauvan suuhun. Mulla myös pienet nännit. Hinta oli reilut 10 e muistaakseni.

No minäpä vielä koitan nuita älliä. Mulla vasen nänni sattuu imettäessä. Ajattelin jos tuo kumi auttas siihen kipuun.

Mulla synnäriltä saatu M hinkkas jotenki nännin kipeeksi ja uusi Prisman L lopulta helpotti, vaikka näytti ihan ylisuurelta ja jäi paljon ilmaa. Eli ei sen välttis tarvi olla nännin kokoon verrattava :)

Sairaalassa ensin toivat pienemmän mut vaihtoivat sen heti isoon ja sanoivat et hanki sit kotiinki se isompi. Sit se kätilö mietti vähän ja totes että ei noita pienempiä kaupassa enää myydäkkään.. Mutta joku oli vissiin löytänyt.. Mut siis, ei oo mullakaan isot nännit, varmaan mahtuis kolme nänniä sinne kuppiin :D mut sen ku tosiaan saa hyvin paikalleen ja kun vauva alkaa imeä niin hyvin toimii. Eli uskoakseni nännin koolla ei ole väliä vaan enemmän sillä että se isompi on helpompi vauvalle.

Mä en oo ees aatellu, että rintakumeja voisi olla erikokoisia :grin Voisikohan tosiaan toisen kokoisella saada sitä kipua vähennettyä, vai väheneekö vaan kun nännit tottuu imetykseen. Noh, täytyy seuraavalla kauppa/apteekkireissulla vilkaista sattuuko näkymään eri kokoja ja ostaa testaukseen :)

Tuossa äsken ihmettelin miksei neiti ota tissiä sitten millään suuhunsa. No, onhan se hankalaa, kun yritin sitä korvaan tarjota... :D Miten niin puoliunessa ja väsynyt? Tämä pimeässä työskentely ei tietenkään helpota.

Mites muuten kun paljon puhutaan äidin ruokavaliosta, kuten mitkä kaikki aiheuttaa niitä vatsavaivoja (sipuli, kaali, kahvi...jne...), niin ootteko törmännyt sitten semmoisiin listoihin, jossa suositeltais jotain erityisiä aineita vauvan masuvaivojen helpottamiseksi? Noita "kieltolistoja" vaan näkyy kaikkialla, mutta oiskohan olemassa joitakin ruoka-aineita, jotka äidinmaidon kautta pistäis sitä suolistoa toimimaan ja olisi erityisen hellää ja hyväksi vaukin vatsalle?

Hei onkos täällä jollain kokemusta niistä kuuluisista tiheän imun kausista? Kauanko kestävät kun päälle paukahtavat? Epäilen että meillä alkaa olla ensimmäisen tiheän imun aika, poika on nyt 2vk2pv vanha ja aina kun herää pitäisi olla tissi suussa. Tutin olen ottanut apukeinoksi sillä ei poika nälkäänsä koko aikaa huuda, vaan ilmeisimmin vain sitä että saa imeä jotakin.

Tosiaan poika ei oikein enää kunnolla nuku, vain lyhyitä pätkiä ja aina näiden pätkien välissä tissi suuhun. Ennen nukkui yötkin yhdellä/kahdella syötöllä, nyt meni viime yö 20-30min välein heräillen kitisemään. Ja ei hiljennyt muulla kuin tissillä/tutilla. Kuulostaako tämä teidän korvaan nimenomaan tiheän imun kaudelta?

Takaisin