Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Guang Xi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on NAN-korviketta, ei ole vatsaan käynyt tytöllä. Sitä sitten isin kanssa hörppii ja saatetaan antaa muutenkin jos ollaan kyläilemässä tai ostoksilla. MaM pullo pitää hänelle olla, se kelpaa :) Guang Xi eikö sulla ole pumppua, vai eikö sillä tule maitoa ? ite pumppaan pikkasen joka päivä, kerralla tulee sellanen noin 200ml.

Meillä ei tuttipullot kelpaa ollenkaan, pitäisi varmaan kokeilla anti-colic pulloa. Eikä sitä omaa maitoa pumppaamallakaan tule juotettavaksi. Vaikka kuinka hieroo ja heiluttelee niin pumppuun tulee enintään 10 ml, lypsämällä ehkä 20 ml. Nan-korvike ei maistunut, Valion Tuuti odottaa kaapissa seuraavaa kokeilua.

Ja siis pullosta syöttö olisi juuri sitä varten, että minä saisin olla esim. lenkillä pidempään kuin 30 min.

Meillä on käytössä Tuuti. Näppärä kun on kaksi vuorokautta aikaa käyttää, eikä tarvi vuorokauden jälkeen laittaa mäkeen. Minulla ei täysimetys onnistunut tälläkään kertaa, kahden viikon jälkeen oli otettava lisämaito käyttöön kun paino ei noussut riittävästi ja poika vaan huusi. Ihan taukoamatta en pystynyt imettämään vaikka olisin kuinka halunnut, oltiin lasten kanssa keskenämme pari viikkoa (viikonloput poislukien) kun isä oli reissutöissä ja pieni esikoinenkin tarvi välillä äidin syliä. Korviketta menee tällä hetkellä kolmisen desiä päivässä, muuten imetän niin paljon kuin pystyn, on ihan älyttömän tärkeä juttu minulle. Tämä nyt meni kyllä vähän väärään ketjuun, mutta liekö tuo vaarallista.

No sehän on pääasia kunhan lapsi vaan kasvaa ja voi hyvin :) Ja hyvä kun kuitenkin voi imettää edes osittain :) Tärkeä juttu myös itselleni, mutta arvostan kyllä toisaalta sitäkin että isi voi osallistua syöttöön ja äiti saa hengähdys taukoja sekä muutkin lapset tarvitsemansa huomion äidiltä :) itse en oo tuutia kokeillu, varmaan maistuis sekin. Meillä muutes kelpaa just se anti-colic pullo neidille :)

Guang Xi eikö sulla ole pumppua, vai eikö sillä tule maitoa ? ite pumppaan pikkasen joka päivä, kerralla tulee sellanen noin 200ml.

Lucky you!

Kuten olen useaan otteeseen aiemmin kirjoittanut, en saa pumppaamalla mitään. Käsin lypsäminen jäi sitten vaihtoehdoksi, kun en halunnut enää sähköpumppua hankkia. Käsin saan jaksamisen ja kivun sallimissa rajoissa kerralla vain 30-40ml, joten hidasta ja turhauttavaa. Ja siis imettäminen ei ole mikään ongelma, vain tulokseton pumppaus.

Pumpun heitin roskiin, suutuin hommaan niin hitokseen. Kaikkea kokeilin taas mutta ei vaan onnistu kuin vauvan toimiessa imurina.

Niin mitäpä sitä turhaan pumppailee jos ei tule mitään. Onneks on nuita korvikkeita saatavilla tarvittaessa ! Ja onneksi tissit heruu vauvalle :)

Mullakin saattaa syöttäessä herua maidonkerääjään parhaimmillaan 20ml, ja silti käsin lypsämisen ja pumppauksen yhteistyöllä saan työllä ja tuskalla juuri ja juuri noin puoli desiä kasaan, loogista! Nyt olen oppinut tekniikan, jolla tosiaan tuon puoli desiä saa kerättyä, ja yritän jaksaa/muistaa tehdä sitä, että saa omaakin maitoa pakkaseen. Ja sitten taas tänäkin aamuna oli suihkutissiongelmaa, eli vauva varmastikin saa maitoa tarpeekseen! Haaveilin maidon luovuttamisesta, mutta jäi haaveeksi kun olisi pitänyt pystyä menemään imettämään keskosvauvoja :D

Niin mitäpä sitä turhaan pumppailee jos ei tule mitään. Onneks on nuita korvikkeita saatavilla tarvittaessa ! Ja onneksi tissit heruu vauvalle :)

Kyllä. Mut hitokseen vaan sattunut nyt sitten vauvan mahaan tänpäiväinen korvikkeen juonti. Eri tavaraa mitä yleensä, vierasperäistä kamaa. Suolisto ihmeissään, että mitä tänne nyt kaadettiin. Onneksi vain kertaluontoinen asia. En taida mennä enää ikinä koskaan minnekään ilman vauvaa ennen imetyksen loppumista.

On niin kiireistä tämä kotiäidin arki, että nyt on sitten imetetty hississäkin. Toimii muuten hyvänä keskustelunavaajana, saa jopa suomalaisen miehen avaamaan sanaisen arkkunsa:wink.

Minä tein sitä virkavallan silmien edessä. Päätin, että jos ei suomalainen poliisimies kestä imettävää naista niin on sitten väärällä alalla.

Ihan paras (ergonomisesti) paras paikka on muuten autossa kuskin paikalla. Penkin saa aina sopivaan asentoon ja penkkien välinen käsinoja tukee. Toki tämä silloin kun auto on parkissa! :D

Poliisilla ei siis ollut mitään sanottavaa mun kuskin paikalla imettämiseen, visiteerasin asemalla ihan muista syistä.

Voi ei, tuo maha juttu ei oo kyllä hyvä. Meillä ei varmaankaan sillä käy ,masuun kun on ihan alusta annettu pienesti korviketta tytölle. Ei kuitenkaan päivittäin. Nykyään tyttö pihistelee kyllä kakkaansa 5-6 päivää. Todella pahan hajuisia pieruja kyllä tulee :grin onneksi ei masu kuitenkaan tunnu vaivaavan neitiä, vaikka kakkaa ei tulekaan joka päivä.

Niin ja mullakin pumpatessa tulee toisesta rinnasta paremmin kuin toisesta.

Meillähän silloin alkuun neuvolan painostuksesta sitä korviketta kokeiltiin, viikon verran, väsyin siihen pullorumbaan heti ja niihin isompii masuvaivoihin, phuuh! Sen jälkeen ei ole korviketta annettu ja sen jälkeen neuvolasta on tullut tosi paljon kehuja että imetän täysin. Tänäänkin terkkari sanoi, vaikka paino ei ole noussut odotetusti paljoa että "hienoa, se on parasta evästä pienelle", pelkäsin jo että alkavat kiinteitä tarjottamaan. Lääkärikään ei ollut huolissaan vaan sanoi että aletaan asiaa miettimään sitten myöhemmin jos vielä kasvaa hitaasti.
Tätä sitten pohtineena aloin ottamaan selvää tuosta rintakumista, siis kyllä, se on edelleen meillä ollut käytössä. Luin että sen kanssa maitoa voi tulla vauvalle liian hitaasti tai vähän ja aloin miettimään että josko se vauva saakin maitoa liian vähän, hän kyllä on tyytyväinen ja iloinen, oikein reipas mutta edelleen vois sanoa että asuu rinnalla eli vois ehkä kuitenkin saada/haluta maitoa enemmänkin.
Nyt sitten illan projektiksi otinkin heittää kumin pois, kyllähän se raivarit sai aikaseksi mutta lopulta meillä imaistiin rinta tyhjiin ilman kumia, ai että mikä voittajaolo! Vauva taas tapansa mukaan nukahti tissille ja sain sen jopa siirrettyä taljalle jatkamaan unia.

Hitto mä oon tyytyväinen, tissittely kävi juuri entistä helpommaksi!
:love7

No nyt se sitten alkoi... tukka lähtee päästä! :eek: Kohta kalju kiiltää... :shifty:

Esiintyykö muilla tätä ihanaa imetyksen sivuoiretta?

Mulla on tosi vähän hiustenlähtöä ollut. Epätavallista aiempiin kertoihin verrattuna.

Vauva heräsi about tunti sitten, söi pikana ja minä en saa unta. Tässä välillä ollut useampien herätysten öitä, minä ja tissit (vuotavat) tullaan taaa jälkijunassa vauvan rytmissä. Jännä, että näin yöllä valuttelee maitoa, päivisin en käytä enää liivinsuojuksiakaan.

Tytön maha oli useamman päivän sekaisin kerta-annoksesta korviketta. Kakka oli tosi outoa. Onneksi on palattu siinäkin ruotuun.

Mä olen varmaan kohta kalju kun tuntuu et hiuksia lähtee hemmetisti! Päätin kuitenkin hyödyntää irtohiukset ja teen niistä hiusvalkin itelleni \o/ onpahan oikean värinen ainakin!

Joo kaljuuntamassa täälläkin :wideyed: Lisäksi kampaaja laittoi raitoja, jotka meni muutaman pesun jälkeen siniseksi, että hyvää päivää vaan smurffi tässä terve :hungry: Muualta onneksi vielä vaaleat :p

Mulla myös lähtee tukka ihan tupoittain! Viimeksi lähti 3 v sitten kun oli ehkäsykapseli käytössä. Justiin oli hiukset palautuneet siitä, ja nyt taas... No, ranskanlettikampaukset pelastaa kaiken, ne tuli opeteltua jo viimeksi. :D

Iltatähti, voi ei! Voisithan sä mennä sen kampaajan luo ja näyttää, mitä kävi. Eikös niillä ole velvollisuus yrittää korjata virheensä (veloituksetta)?

Mulla lähti raskauden aikana hiukset, ohimoiltakin. Näin yleensä vasta imetysaikana..? Heti synnytyksen jälkeen alkoi palautua ja taas ovat ihanat paksut itsensä, toivotaan ettei nyt enää toistu sama homma sitten imetyksen takia.. :o :(

Takaisin