Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla tapahtunu semmosta että vauvalle ei kelpaa enää samat imetysasennot. Meillä tulee hirveitä raivareita noissa kahdessa eniten käytetyssä, eli normi syli-imetys kehtoasennossa ja kyljellään sängyssä
. Sit kun kääntelen vähän erilaisiin asentoihin ni rauhoittuu imemään.

Sama meillä on, mutta pienikin asennonvaihto auttaa usein. Väsyneenä tuo korostuu entisestään, kun taas virkeämpänä asento kun asento kelpaa.

Joo meillä on jo jonkin aikaa protestoinut kun yritän sängyllä kääntää vauvaa kyljelleen masut vastakkain. Ei suostu syömään niin vaan vääntää itsensä väkisin selälleen ja kääntää vaan pään sivulle ja syö sitten siinä.

Korvatulehduksen aikana ei suostunut syömään kyljellään, muuten ei ongelmaa. Tosin mun imetysasento on aina vaan yks ja sama eli hyvin harvoin poikkeuksia siinä. ;)

Meillä kans ihan pienet muu asentoihin auttaa. Esim nyt tyttö on enemmän kyljellään mun sylissä syömässä ja nukuttaessa taas autto kun laitoin käden tytön niskan ja ylävartalon alle, eli otin hänt kanaloon ja yöllä olin hetken kyyryssä hänen yllään... Tässä saa kyllä ihan käyttää mielikuvitusta :O

Tiedän tunteen Bluemoon... Meillä 1,5kk ajan jo heräilty yöllä 0,5-2 tunnin välein... :/

Meillä taitaa olla jo kuukaus menny niin että on kelvannu vain makuullaan imetys, joko selällään tai kyljellään. Ei malta enää syödä siinä perinteisessä syliasennossa. Vissii liikaa kateltavaa ympärillä ja pyrkii kokoajan istumaan :D ei kuitenkaan vielä osaa istuu ni en oikee parempaakaan asentoo oo keksiny sylissä imetykseen. Tuo vähän haasteita siihen jos tarvii ihmisten ilmoilla imettää :D ottaa muutaman imasun ja se on siinä, sit ku kotiin pääsee ni malttaa syödä enemmän sängyllä makuullaan.

Meillä tyttö syö autossa niin että istuu hajareisin mun reidellä, kasvot rintaan päin. Tuen tietty ettei itsellään ihan istu. Hyvin onnaa jos keskittyy syömiseen, välillä kyllä menee ihan pelleilyks :D

Mä imetän myös lähinnä vain yhdessä ja samassa asennossa. Meillä on tällainen käsinojallinen Ikeasta ostettu "tietokonetuoli", jossa on kaikkein parasta imettää. Enää ei oikein kai voi kuvata pojan olevan kehtoasennossa, kun toisinaan rötköttää niin äijämäisesti :grin Tämä tuoli myös kiikkuu, joten nukuttaminenkin on helpohkoa. Öisin toki imetän makuulla, kun otan Oliverin viereeni. Joskus olen kokeillut myös yöllä imettää istuen sängyn laidalla (pinnasänky meidän sängyn vieressä), mutta nuokuin niin pelottavasti itse, etten enää toista kertaa uskalla kokeilla. Oliver jääkin tästä ensimmäisestä yösyötöstä viereeni loppuyöksi, koska nukahdan ennen kuin hän lopettaa... Ja taitaa poikakin nukahtaa tissille.

Meillä ei onneksi ole vielä ollut ongelmia tuon imetyksen kanssa. Toisinaan Oliveria kiinnostaa hyvinkin paljon ympäristö, mutta kyllä hän aina lopulta malttaa syödä. Mua jaksaa yleensä nauratta, kun Oliver ottaa imaisun tai pari ja kääntää päänsä katsoakseen tietokoneen näyttöä, taas muutama imu ja jälleen pää kääntyy, tätä voi jatkua muutamankin minuutin. Kotona ihan ok, mut jossain yleisellä paikalla toki toivoo, että söis nyt niin saisin rintani piiloon...

Yks asento kun edelleen siinä imettäessä viihtyy. Om herännyt nyt viikon verran useammasti yössä niin aloitin puurot ja liSätään annoskokoa

Meillä nukuttiin eka täysi yö syömättä, 20-07. Liekö kiinteät sitten vaikuttaa, vaikka määrä on kyllä ollut vasta 2-3tl kerran päivässä.. voihan se vähän tietty vaihella, ei ole montaa yötä takaperin kun söi 2krt/yö. Toivon vain ettei maidon tulo hiivu liikaa :(

Miulla riittää hyvin maitoa kun poika edelleen tissittelee melko ahkeraan öisin :hungover: Mut oonpa saanu pitkästä aikaa pumpattuu maitoo pakkaseen :) En nimittäin sillon pari kuukautta sitten pumppaillessa tajunnu että ois voinu pakastaa maitoo myös vähän pienempinä annoksina soseita ja puuroja varten... nyt on maitokuutioita pakkasessa :)

Voi kun itekki heruisin pumpulle, mutta saan vaan hädin tuskin 40ml per rinta vaikka poika söisi toista. Onneks toi vähänen määrä riittää kuitenkin soseiden tekoon. Muuten siitä ei sitten iloa olekkaan.

Mua harmittaa, kun en ole kerennyt pumppaamaan ollenkaan piitkään aikaan,kun poika syö niin tiheästi :( herun pumpulle vieläpä tosi hyvin. Ja yöllä en jaksa herätä ellei rinnat ole oikeasti räjähtämäisillään.. Silloinkin on helpompi vaan lyödä tissi pojan suuhun :D

Mä en oo edes kokeillu pumpata ekan kk jälkeen. Voisin kuvitella et jotain tulis kun maitoa riittää. Ruoka annoksiin suihkaan suoraan tissistä jonkin verran maitoa kun annos on valmiina lautasella.

Mie oon pari kertaa lypsäny jonkun tipan maitoo suoraan ruokaan, tuntuu vaa jotenkii nii vaikeelta se käsin lypsäminen. Ehkä en vaa osaa tekniikkaa et ois tarpeeks tehokasta :D Pääsen helpommalla ku heitän pumpatun pakastetun maitokuution ruokaan :)

Mä oon alkanut hikoilemaan, siis mun on koko ajan kuuma :wtf:
En oo koskaan ollut mikään kova hikoilemaan, paitsi nyt kunnon jumpassa ja saunassa. Raskausaikana hikoilin hieman enemmän ja imetyksen alettua, mutta nyt mun on koko ajan kuuma. Ihanat nää hormonit :rolleyes:

Miullakii on koko ajan kuuma :grin Oon aina ennen ollu sellanen vilukissa, koko ajan kylmä, mut raskausaikana se muuttu. En oo paljoo palellu sen jälkeen ku raskaaks tulin ja edelleen sama tilanne ku imettää.

Takaisin