Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans käy kova pulputus tissillä ollessa ja maidot valuu pitkin poskia :) edelleen täysimetyksellä mennään, kiinteitä meinasin muutaman viikon sisään rueta maistattamaan. Tyttö tankkaa illalla ja nukkuu 20-05/06 pelkän rintamaidon voimalla..mitä lie kermaa sille tehtailen :)

Meillä poitsu syö edelleen 1,5-2h välein, öisin sen 2-3kertaa. Neuvolatädin mukaan mitä lähemmäs 5-6kk mennään niin sitä tiheämmiksi syötöt muuttuvat, kun energian tarve kasvaa, joten kohta meillä syödään varmaan 24/7 :D korviketta en ole uskaltanut antaa, kun pelkään että vaikuttaa heti omaan maidontuotantoon negatiivisesti, kun jää rintasyöttö välistä..

Mäkään en oo uskaltanut korviketta antaa. On pitäny kyllä opettaa vähän pullollekin omalla maidolla mutta arvatkaa vaan oonko saanut aikaiseksi:rolleyes: kohta tää ei varmaan suostu ollenkaan pullolle ja mamma voi unohtaa kaikki pidemmät menot. Meilläkin syödään päivisin 1.5-2h välein. Yöt jaksaa sit nukkua. Hitsi, pitäs kyllä yrittää muistaa/saada aikaiseksi välillä syöttää pullosta niin oppis siihenkin. Pääsis itsekin vaikka parturiin ennen kesää :D

Meillä ollaan aikalailla jatkuvasti päivisin rinnalla, yölläkin nyt tästä viikosta lähtien useammin. Korviketta tekis mieli kokeilla mutta sama kuin nibaballa :)

mutta Jee, nyt viikon lopuksi ne rintaraivarit vähän helpottanut :D mikähän vaihe sekin siis oli..

Tässä kuitenkin kivasti lähenee 4kk:n ikä, jolloin saa aloitella soseiden antamista, jolloin myös vauva alkaa saamaan sitä energiaa ruuasta ihan eri tavalla :) Itse sinnittelisin ilman korviketta, jos mitenkään vain mahdollista, kiinteiden aloitukseen asti ja arvioisin sitten vasta korvikkeen tarpeen.

Mulla olis tavoite juuri tuo 4kk neuvola johon 16 päivää :) nyt tosiaan poika tyytyväisempi ollut viikonlopun. Oli kyllä hurja tuo tämänviikkoinen rintaraivari viikko. Ei oikein tiennyt äitinä mitä pitäisi tehdä :D

Rintaraivareihin ainakin meillä on auttanu käveleminen. Jostain syystä tyttö tarraa heti kiinni rintaan kun nousen ylös ja kävelen ympäri kämppää vauva sylissä. Kuulin vinkin yhdeltä toiselta äidiltä, kuulemma on ollu toimiva kikka monelle vauvalle.

Mitä olette tykännyt imetyskorusta te kenellä sellainen on?
Mä tykkään ja neiti tykkää:Heartpink, kovasti sitä tutkii ja myös maistelee ja imettäessä ei enää kisko paitaa vaan korua.
Hyvä hankinta :happy:

Mä kanssa käytän omaa korua lähes päivittäin ja poika nyt tosi kiinnostunut siitä :) aina tavoittelemassa ja pitää kiinni kun imetän. Imetystuki illassa koru sai kehuja ja monia kiinnosti mistä oon hankkinu :)

Koruista kukkaruukkuun ja olisi varmaan parempi ketjukin tälle kyssärille, mutta kotimama oon ymmärtänyt, että liikut aika paljon ja imetät, niin syötkö huomattavasti enemmän ruokaa, kuin ennen raskautta esim. ? Kun itse eselleen pohdin tätä energiantarve asiaa itsellä :)

Juu syön NiBaBa. Varsinkin leipää menee yli puolet enemmän kuin ennen. Ja annoskoot suurempia. Syön pääaterioiden lisäksi myös ainakin kolme välipalaa (usein leipää, pähkinöitä, rahkaraetta tms) ja juon paljon nesteitä. Liikunta ei ole vaikuttanut maidontuloon vaikka maidon riittävyyttä välillä epäilenkin :)

Meillä imetys loppui viikonloppuna. Enää ei tule mitään. Oon yrittänyt tarjota tissiä aamulla ja illalla eilen ja tänään mutta likka vain tarraa kiinni, lipaisee ja naurahtaen kääntyy pois. Tuntuu jotenkin yllättävän ikävältä. En ajatellut mitään vuotta imettää mutta kyllä kesän yli piti päästä.. :/ ristiriitainen olo. Ja nyt pelkään että likka saa heti jotain flunssaa tms kun ei enää rintaa saa. Korvikkeella ja soseiden maistelulla mennään.

Se on yllättävän rankkaa, Minlex. Aika paljon työstivät asiaa itsekseni, kun 3 kk jälkeen itsellä loppui kokonaan.

Meillä on alkanut taas niin kauhee tissille raivoaminen ja nukahtaminen on menny ihan hulinaks, en saa tyttöä oikeastaan nukkumaan yö- tai pöiväuniakaan kuin tissille, ja voitte kuvitella kuinka hyvä kombo tää sitten on kun rinnalla vaan raivotaan... Oon ihan kyllästyny ja poikki tähän. Tyttö syö kiinteitä 2-3x päivässä, 2x juuressosetta ja kerran Marja/hedelmäsosetta välipalana ja sitä myös ns jälkkäriksi kun tyttö pistelee menemään hyvällä ruokahalulla. Puurohiutaleetkin on hankittu ja aamupuuro tarkoitus aloittaa nyt tällä viikolla, tyttö tulee torstaina 5kk. Olin ajatellu imettää syksyyn nyt ainakin mutta tää pelleily ei kiinnosta kyllä pidemmän päälle. Neiti tekee hampaita ja motoriikka kehittyy nyt kovasti, että voihan olla siihen liittyvää tuo rintaraivoaminen, mutta mielessä käynyt myös että josko sitä ei vaan tule tarpeeksi sitten enää. Imetän pitkin pv aina kun tyttö tuntuu olevan vailla ja ruokailuiden yhteydessä toki. 2kk jälkeen maitoa tullut vain toisesta rinnasta.

Takaisin