Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En pumppaile, vaikka joskus mennään läpi yön imettämättä. Onhan ne rinnat pakahtua silloin, mutta en herää yöllä, ellen siis syötä. Viime yönä vauva heräski jo kolmelta syömään. Vauva sai tissillä raivarit ja vaihdoin tissiä. Kun olin imettänyt, huomasin, että vauvan yökkäri oli jalasta läpimärkä! Vaihdettiin siis yöpuku keskellä yötä. Pakko olla liivinsuojat eikä tosiaan passaa pitää molempia rintoja paljaana imettäessä, ellei oo ihan tyhjäksi imenyt.

Mä joudun pitää liivejä ja suojia 24/7. Tosi rasittavaa. Välillä huomaamatta menee liivinsuojastiki maidot läpi. Välillä ärsyttää tää, ku tuntuu, et on ihan maidossa koko ajan. :wtf:

Mullakin toinen rinta valskaa kun toisesta imettää. Pakko nukkua liivit päällä että saa pidettyä liivin suojia yölläkin. Inhottavaa kun en ole tottunut nukkumaan liivit päällä, pakko on, kun muuten kastuu paitajo siitä kun mehen hakenaan pojan sängystä. :meh:

Mun on ihan turha yrittää pumpata vaikka rinnat olis aika täynnä. Pumpulle heruminen on vaan vaikeeta vaikka poika söis toisesta samalla. Tulee vaan nänni kipeäksi vaikka pumppaa

Mä nukun yöllä ilman liivejä, rinnat falskaa, mutta pidän harsoa aina rinnan päällä josta en imetä :) en pystyisi liivien kanssa nukkumaan.

Mulla on semmoset lindexin saumattomat liivit. Nää on yölläkin aika mukavat ja huomaamattomat. Ja sithän vois yön nukkua myös sellanen suht napakka trikootoppi päällä, ni sinne sisään vois sit laittaa harson tai liivinsuojat.

Mä nukun öisin Lindexin imetystoppi päällä ja sinne saa laitettua liivinsuojat ja muutenkin on kiva päällä.

Mikähän mun tisseihin on iskenyt kun ovat vähän kipeät ja nännit kosketus arat samanlailla kuin raskausaikana. Tulehdusta ei pitäisi olla kun ei ole kovia kohtia tai mitään kuumotusta, nännitkin on ehjät eivätkä näytä mitenkään runnotuilta. Pojan imuote on taas parantunut kun olen sitä tarvittaessa korjannut, eikä imettäessä tunnu kipua. Onko kellään samanlaisia tuntemuksia?

Josko ois nännin päällimmäisin ihokerros päässy jotenkin hiertymään? mulla ei oo juuri kipuja ollu..sammas meinas iskeä mutta onneksi sitruuna mehu taltutti sen. Niin..ja eihän sammasta vois olla? Voi olla ettei oo mitään näkyvää mutta kipua. Mulla muuttu nännin iho vaalean punaiseksi kylläkin.

Mulla liivit yötä päivää :) päivisin en osaisi olla ilman ja muutenkin tukevat hyvin kun vaunulenkkeillään useasti päivässä :) toppeja pidän liivien päällä päivisin. Lindexit käytössä, ne kyllä tosi mukavat ja hyvät hintaansa nähden :)

Mulla oli yhdessä vaiheessa rinnanpäät tosi arat ja sattu imettäminen, sammasta ei ollut. Kipu tuli tiheänimun jälkeen ja meni muutamassa päivässä ohi.

Varmasti saa, en usko että maidon riittävyyttä voi päätellä unien pituudesta, kun ne vaihtelee eri vauvoilla niin paljon. Jos maitoa ei tulisi tarpeeksi niin varmaan itkisi nälkäänsä koko ajan. (Ja sit on vielä tiheän imun kaudet, jolloin jatkuva nälkäisyys on normaalia) Tärkeintä on että vauva kasvaa. Jos maidon riittäminen huolestuttaa niin voithan punnita vauvaa kotona vaikka viikottain.

Olin maanantaina päivän kipeänä ja sen jälkeen tuntunut ettei maito nouse rintoihin. Edes yöllä tunnu rinnat täydemmiltä. Tänään poika sitten lakkoillut kumpaankin rintaan jatkuvasti ja muutenkin vaan karjuu hikipäisenä kokoajan :( odotan kiinteiden aloittamista. Kun päivisin oltu jo pari viikkoa 30min - tunnin välein tissillä. Veikkaan ettei nälkä pysy poissa tai sitten jotain muuta kekkuilua. Muilla samanlaista?

En usko että olis sammasta nännit ihan normaalin väriset, eikä pojan suussa näy peitteitä.

Meillä alkanu kitinä. Sylivauvana viihtyy. Epäilen hampaita.

Vasta luin jutun siitä, ettei vauvalle ole normaalia nukkua koko yötä heräämättä kertaakaan. :)

Nyt meni jo yökin ihmetellessä. Poika heräili vähän väliä, rinnasta otti vain vähän ja jatkoi unia mutta heräili vähän väliä hörpylle ja unikin oli levotonta, heilui puolelta toiselle ja ynisi koko yön :( ajattelin jos huomenna vielä tämmöistä niin kysyn ohjeita neuvolasta. Voihan tämä olla joku vauvan oma vaihekin, hammas tjtn mutta äitiä kummastuttaa..

Kuullostaa että hampaita voisi olla tekemässä. Meillä aamut 6 eteenpäin tollasta ähräämistä..ei oikein syvää unta enää riitä.

Kuulostaa tutulta, täällä pari tuollaista yötä takana. Hampaat varmaan tai tuo hurja kehittyminen häiritsee myös unta. Neiti kyllä heräsi pirteänä, äidistä ei voi sanoa samaa.

Antaa kyllä voimaa kun muutkin kokee samaa <3 puhhuh, ei voi edes sanoin kuvailla. Poitsu viihdy sitterissä eikä missään missä yleensä :D ja itku ei ole normi itkua vaan lohdutonta karjuntaa jos vauhtiin pääsee :( ja tissiraivokin jatkuu

Takaisin