Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olettaen että tämä sisarpuoli on aikuinen ihminen niin on todellakin kohtuutonta olettaa että pienen vauvan kanssa lähdetään koukkimaan tuollaisia matkoja. En edes keskustelis asiasta miehen kanssa jos olis vastaava tilanne. Kyllä aikuisen täytyy osata julkisilla matkustaa edes sen verran että on jossain matkan varrella sopivasti ja pysähdytään ottaan matkalta kyytiin. Sitten on tuo tavaramäärä ja koirat. tuntuu kyllä aivan mahdottomalta yhtälöltä...oot kyllä liian kiltti jos suostut :-)

• Tykkään
Reaktiot: DT
Minä voin kans imettää melkein missä vain, mutta toki hieman katson, että sopivaa ko. paikassa ja pyrin huomaamattomasti imettään just harsoa tms. käyttäen. Samoin meni esikoisen kanssa, vaikka käytin rintakumia.
Mutta se mitä tulee matkoihin niin meillä esikoinen huusi aina automatkat, kunnes alkoi katsoa iPadilta/matkaDVD:ltä vauvojen piirrettyjä eli noin vuoden iässä. Me ajoitettiin aina matkat vauvan päiväunien ajoille. En todellakaan ois suostunu koukkaan 200 km ylimääräistä! Bussit ja junat kulkee.
Meillä mahtu Volvo V70 vaunut ja laukut ja sinne ois yks keskikokoinen koiraki menny lyhyelle reissulle. Kuinka pieniä koirat? Nykyiseen farkkuun ei mahtuis yhtään pikkukoiraakaan vaunujen ja laukkujen jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Mä imetin ekaa kertaa julkisesti kauppakeskuksessa just yks päivä :) olin varmaan hassu näky kun oli huonot liivit ja liikaa paitoja päällä ja tissin kaivaminen esiin oli hankalaa, heitin harson vaan pokkana omankin pään yli niin sai piilossa rauhassa kaivella ja asettaa vauvan hyvin. Muutamat katseet sain mut mua ei haittaa, kaikki on jo raskausaikana näytetty! ;)

No joo en mäkään haluais 200 km ylimääräistä ajaa millään reissulla, ihan kohtuutonta edes pyytää!

• Tykkään
Mä oon kans näitä "voin imettää missä vaan tyyppejä". Nytkin oon vauvaa jo kahdesti imettänyt mm.ravintolassa :rolleyes: Katon vaatteet tarkkaan aina kun lähden liikkeelle, että on helppo imettää. Ja yleensä on vielä huivi mukana et peitän loput mahdollisesta näkyvästä tissistä. Imetys t-paita on hyvä kun sieltä saa tissin vain vähän näkyviin ja loput peitettyä. Mieskin nauro ekalla ravintolaimetyksellä et jo on tissi hyvin naamioitu :grin ja mm.ravintolassakin yritetään pöytää kattoo vähän reunemmasta kun tietää, et jossain vaiheessa pitää kuitenkin imettää. Ehkä joissain 5 tähden ravintolassa en kehtais imettää pöydässä :happy:

Keskikokoisia paimenkoiria eli ei mitään kirppuja. Mä veikkaan et kun auto saatu pakattua niin todellisuus paljastuu ;) helpointa olis miehen kanssa yhdessä matkustaa, tuntisin olon niin paljon mukavammaksi. Tämä sisar kolmekymppinen yllättäen lapseton, julkisella ei kotiovelta ole mahdollista päästä jos kirstu tyhjänä eikä töitä viitsi edes hakea. Ymmärrän toki että miehelle tärkeä saada läheiset juhliin mutta mielestäni nyt tärkeämpää ajatella mikä just meidän perheelle parasta. Ollaan ennenkin kuskattu tätä sisarta, silloin oli ok, mutta nyt asiat vauvan myötä muuttuneet. Jotenkin vaan häpeän niissä juhlissa jos joku kysyy miksei sisko ole täällä ja jos anoppi sitten sanoo ettei mulle sopinut vaikka autoon tilaa olisi jäänytkin ja äkäiset katseet osuu muhun :D ehkä tässä on nämä hormoonitkin osatekijänä kun reagoin herkästi kaikkeen. Se on vaan niin raskasta jos vauva raivoaa rinnalla ison tien varressa ahtaassa autossa ja siinä ylimääräiset silmät voivottelemassa.. Mies sanoo tähän ettei mun kannata stressailla.

olen kyllä sitä mieltä että pitäisi vähän tilannetajua olla eikä edes vitsillä pyytää mitään kuskipalveluja. Vielä meidän ensimmäinen pitkä matka.

Annappas mulle sen sun miehes siskon numero nii mä vähän kerron sille kuinka sen kuuluu käyttäytyä. Ärsyttää sun puolesta!

• Tykkään
...tai siis en käyttäytymksestä tiedä mutta voisin ilmottaa sille että jos haluaa kyseisiin juhliin osallistua niin matka taittuu ihan omatoimisesti parhaalla katsomallaan konstilla, ja jollei halua niin olis syytä tehdä hyvin selväks äidilleen ettei hän todellakaan suostu siihen että te joutuisitte pikkuisen kanssa koukkaamaan hänen takiaan.

Eka kerta tänään kun imetin vauvaa muualla kuin kotona. Happy! :-D vauva tänään 7 viikkoa. Imetys onnistu tosi hyvin. Vauva söi 10 min ja nukahti. Oltiin miehen kans brunssilla Malmin lentoasemalla. Alakerrasta löytyy myös lastenhoitohuone wc pienen etsinnän jälkeen jossa saatiin vaippa vaihdettua. Sitten mentiin yläkerran kuppilaan jossa ihan takana on pikkusohva jossa mukavasti sai rauhassa vauvaa imettää. Vähän ujostutti mutta olin varautunut poncholla joten mitään ei vilkkunut.:-D täytyy alkaa treenaan istualtaan imettämistä enemmän jotta ulos lähteminen ei jännitä niin paljon. Kotona imetän pääasiassa vaan sängyllä.

Itse imetän lähes yksinomaa istuen "perinteisesti" vauva poikittain sylissä. Viikonloppuaamuisin ehkä sängyssä jos mies tuo vauvan mulle vaipanvaihdon jälkeen viereen. Alussa vaihtelun eri imetysasentoja mutta ne on kyllä jääny.

Sama kuin edellä.

Julkisilla paikolla en o imettäny ja toivon, et ei ihan heti tarvikaan. Ongelma on suihkuva maito. Aina ei ehdi saada harsoa esteeks, jos poika irrottaa ottensa ja sit lentää maitoa kauniissa kaaressa, yleensä pojan naamalle. :oops: missään julkisilla paikoilla ei viittis alkaa suihkimaan. Ehkä, TOIVOTTAVASTI, tuo paine tuosta tasaantuu jossain välissä...

Meillä oli tänään vieraita, ja päätin etten ala imettää vaan annetaan korviketta. Kun vieraat lähtivät, oli pakko pumpata maitoa, oli aika kipeä vasen rinta (oikea on aika turha). Sain pumpattua 70 ml. Olen neuvolassa jo epäillyt, ettei maitoa tule paljon kun olen viime aikoina saanut pumpattua kymmentä milliä kerrallaan. Niinpä en ole juuri enää pumpannutkaan.

Harmi että oikea rinta on niin surkea. Ei tarvis antaa juuri lainkaan korviketta, jos molemmista tulis 70 ml kerrallaan ja poika saisi oikeastakin kunnon imuotteen.

Sumppi, mul on samat suihkutissit! Ei haittaa yhtään kun laitat harson tissin alle/vauvan leuan alle. Siihen valuu ylimääräiset ja kun vauva irrottaa, sen saa salamana nostettua nännin eteen. Mielestäni näppärää julkisilla paikoilla myös vilauttelun estämisen kannalta.
Rohkeasti siis vaan ulos kotoa!
Mä imetin eilen kirjastossa ja keilahallilla.

Älä KoBe luovuta!! ♡ Mä en nyt muista että miks sä annoitkaan korvkketta, mutta ootko koittanu tehostaa omaa maidontuotantoas? 70ml on mahtava todiste siitä että sulla on meijeri käynnissä!

KoBe, jääkö poika nälkäiseksi jos imetät oikeesta rinnasta? Jos aloitat aina imettämään oikealla ja jatkat vasemmalla puolen. Ja jos ei anna ollenkaan korviketta vaan aina rumba uudestan kun vauva haluaa ruokaa.. Toki oot varmaan jo kokeillukin ja asiasta puhunutkin mutta en tähän hätään muista enkä jaksa näillä silmillä selailla juttuja :oops:

Oikea rinta tuotti alussa (siis ihan ihan alussa) saman verran kuin vasen.
Rintakumillakin oli kuitenkin vaikea saada poikaa ottamaan oikeaa rintaa imuotteeseen. Vasen muotoutui paljon paremmin, ja muutama viikko sitten sain jätettyä rintakumin pois, mikä helpotti valtavasti.
Imetys ei kuitenkaan tahdo nytkään onnistua oikealla rinnalla, ilman kumia tai sen kanssa.

Tämän seurauksena rinnat on ihan erikokoiset. Nykyään saan oikeasta rinnasta pumppaamalla 5-10 ml, ja senkin puolen tunnin työn jälkeen.

Kobe, minä en saa pumpattu enää, ku yhteensä 20-50 ml ja täysimetyksellä mennään! :)

On mullaki toinen rinta tehottomampi. Aloitan yleensä sillä ja yritän sitä tyrkyttää enemmän ja pidempään, vaikkei selvästi saakaan siitä enää mitään.

Muoks! Siis tyrkytän sen jälkeen, kun vauva kertaalleen syönyt tyhjäksi ja silloin ei saa siitä oikein mitään, mut lopulta takamaito irtoaa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin