Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä imetän enää pelkästään vasemmasta rinnasta. Viikkoja sitten jo oikeesta alko maito hiipua vaikka syötin tasasesti molemmista. Koitin pitää tyttöä siinä siitä huolimatta, jos maito alkaisi taas nousta, mutta koska ei muutosta, en pariin viikkoon ole edes yrittänyt enää. Pumpullakaan ei irronnut kun tippoja vaikka vasemmasta saan helposti 50-150ml vaikka heti sen jälkeen kun tyttö on syönyt o_OTyttö kasvaa vauhdilla ja maitoa riittää yhdestäkin niin en huolehdi. Toki olis kivempi jos tuo maitomäärä jakautuisi tasan kahteen rintaan, säästyis nänni ja olis vähän symmetrisesti olo :wink

Tuntuuko teillä muilla vähän niinku supistuksen kaltaisia tuntemuksia kun imettää? En tarkoita jälkisupistuksen vahvuisia mutta sellasta kummallista, vähän niinku painetta.. Hankala selittää. On nyt muutaman pv tuntunu, ei ihan joka imetyksellä mut muutaman kerran päivässä. En muista esikoiselta tämmöistä tunnetta!

Mulla on sillon tällön. Ehkä kerran viikossa. Ihmettelin yhessä vaiheessa että mitä ihmettä, mutta ei se sattunu kuitenkaan ja kesti hetken ni ajattelin et ei kai se vaarallista sit ollu :)

Siis mää imetin tänään LEIKKIPUISTOSSA :grin oli vaihtoehtona lähtee kotiin 10min jälkeen ( esikoinen ois saanu hepulin) tai imettää kesken unien nälkään herännyt pikkumies. Onneks olin varautunut helposti imetettävillä vaatteilla.. Ja toivottavasti ei tuu mitään rintatulehduksia!! Toimitus kesti kyllä vain alle 5 min ja poika nukahti uudestaan. Kaikkeen sitä "joutuu" :happy:

Meillä imetys sujunut alun haasteiden jälkeen todella hyvin. Maitoa on riittänyt ja voinut imettää lähes missä vaan. Nyt kun ikää on lähes 3 kk on ajoittain alkanut tulla pieniä rintaraivareita ja esim hälinässä imettäminen on haastavampaa , kun neito ei meinaa jaksaa keskittyä syömiseen , vaikka olisi nälkä.
Onko muilla tullut tällaisia haasteita vauvan kasvettua?

Meidän neiti on vihdoin alkanut imemään vähän oaremmin, eli enään ei ihan joka ateriaa tarvii pumpata!! Jee! :) Kyllä siinä kestikin....mutta kärsivällisyys kaiketi palkitaan. Piti tulla Kuusamoon saskka mökille, että alkoi tissi maistumaan :) Ei edelleenkään aina kelpaa eikä liian väsyneenä jaksa jeskittyä, mutta tänäänkin 4 kertaa syönyt ihan kunnon satsit rinnalta. Helpottaisi huomattavasti, jos ei tarttis koko ajan pumpata ja keitellä pulloja!

Nyt se sitten taitaa loppua tämä osittainenkin imetys.. Maidon tulo hiipuu, vaikka tekisi mitä kuperkeikkoja. No onhan kaksikin kuukautta parempi kuin ei yhtään, mutta surettaa silti.

pikku muru, 3kk tienoilla vauvoilla on tiheän imun kausi, voiskohan liittyä venkoilutkin siihen..?

Mä tylsistyin pumppaamiseen kun en oo pumpulle juuri herunut. Lisäpuhtia sain kuitenkin neuvolasta kun täti sanoi et vaikkei pumpatessa tulis mitään nii se tilaa kuitenki lisää maitoo, vaikka pumppais 5min. Mä sit päätin jatkaa pumppailua kuitenkin! Oon pakastanu kaikki lirut mitä irtoo, tällä hetkellä lisämaitona korviketta.

Meilläkin samaa havaittavissa. Tänään ja eilisen myös viihtynyt tavallista enemmän tissillä. Tuntuu myös kun joskus katson poikaa niin lopettaa heti syömisen ja alkaa hakee kontaktia :) poika nyt 2kk ja 1vk

Musta taas tuntuu et meillä ei ruoka maistu kunnolla kuin pari-kolme kertaa päivässä. Tosi vähällä mennään tällä hetkellä. Huomaan,et välillä yritän tuputtaa tissiä samaan tahtiin kun ennen ja poika vaan leikkii tissillä eikä syö. Pitäs vaan malttaa odottaa nälkä viestiä ja luottaa lapseen!

Meillä lähti imetys hienosti käyntiin vaikka teholla olo aika rajoitti ekojen päivien imetykset 2krt päivässä. En tosin ole varma maidon riittävyydestä. Välillä tuntuu että tulee hyvin ja poika syö hartaasti ja pitkään, mutta välillä on ihan hirveää venkoilua ja kamppailua tuo syöminen. Iltaisin ollaan annettu 60ml korviketta tissin jälkeen kun illalla poika tankkaa paljon ja jää selvästi nälkäiseksi.
Mitenhän sais maidon tuloo lisättyä vai hiipuuko se joillain kaikesta huolimatta? Olen välillä yöllä pumppaillut kun yissit kerkee täyttyä pidempien syöntivälien vuoksi. Päivällä poika on niin ahkerasti rinnalla että en ole katsonut tarpeelliseksi pumpata.

Mulla ainakin säännöllinen syöminen ja todella runsas veden juonti on pitänyt maidontuotantoa yllä , jos syönyt huonommin niin maitoa ei tule niin hyvin.

Meillä ollaan myös oltu tissillä iltaseiskasta lähtien.. Tultiin köllöttelemään sänkyyn siinä toivossa että poika sammuisi.. Vielä mitä, äitihän tässä sammuu ensimmäisenä..

Oon kyllä yrittäny syödä ja juoda hyvin, mutta silti iltaisin tuntuu että maito ei riitä. Vai tulkitsenkohan vauvaa väärin. Poika lipoo kieltään ja välillä imee nyrkkejään, mutta tyytyy myös tuttiin jos laittaa suuhun. Olen vain ajatellut että on vielä nälkäinen, mutta sammuu kuitenkin tissille. Herättelyistä huolimatta muutaman imun jälkeen taas nukahtaa. Vaippoja kastuu kuitenkin hyvin ja kakkaakin on 3-4 päivässä.

Mulla on torakka joka ilta sama fiilis kun neiti tankkaa yötä varten, ja kiukuttelee rinnalla kun eihän sieltä koko ajan maitoa virtaa tuntitolkulla... Paino nousee kuitenkin ihan normaalisti ja tyttö nukkuu öisin yli 4h pätkiä, joten ei hän nälkäiseksi jää, joten ole huolissani. Ja meillä siis mennään pelkällä rintamaidolla.

Muutamana iltana poika on kyllä nukkunut yli 3h tissin jälkeen kun on nukahtanut ennen pulloa. Normaalisti syödään yöllä 2,5-3 tunnin välein. Pitää varmaan yrittää nukuttaa pelkällä tissillä ja katsoa kuinka käy. Meillä on huomenna neuvola nii saa nähä miten on paino noussut.

Torakka, jos teillä vaan paino nousee hyvin niin kokeilin pelkällä tissillä, jos vauva on tyytyväinen.

Takaisin