Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ollut samantyyppistä nännin nuolemista.. Ensin imetään kunnolla sitten jossain vaiheessa lopettaa ja vain kuolee nänniä tai lutkuttaa, ei jotenkin ota sitä imua mukaan.
Meillä imetysongelmat jatkuu mutta eri ongelmilla. Tajusin että vauvan imuote on huono ja nyt nännit alkaa olemaan hemmetin kipeät. Yritän korjata mutta ei oikein onnistu.. Ensi ti on neuvolan imetysryhmä , toivottavasti nännit eivät irtoa ennen sitä.. :-(

PiPaNat, mietin tuota, että olisi pitänyt mennä osteopatiaan kun varmaan sitten sun tekstin jostain osiosta luin ja muitakin hyviä kokemuksia kun googletin asiaa.. paikka jossa käytiin tekee myös niitä, mutta sieltä sattui vastaamaan nainen jonka alaa oli tuo vyöhyketerapia. Ajattelin, että koitetaan sitä nyt sitten. Toistaiseksi ei muutosta, vaikka sanoi että nukkuu heti jälkeen 3-4 tuntia.. joopa joo, heräsi jo autossa matkalla kotiin :/ Ruokahalua tuntuu löytyvän paremmin.. Mutta takapuoli rutisee ja herää siihen..
Vähän menee aiheen vierestä nyt tämän otsikon alla.. :D
Meilläkin neuvolassa tosiaan sanoi, että tässä tilanteessa loppuu maidontulo aika nopsaan.. Mutta lypsän nyt sen mitä tulee niin kauan kuin tulee edes vähän.. Nyt kun saa aikaa lypsää kun mieskin ymmärtää asiat paremmin, näitä tällaisia asioita kun ei vain varmaan osaa miesnäkökulmasta niin järjellä heti ajatella.. :)

Joo samaa mieltä PiPaNatin kanssa että oot Mariel tehny mielettömän työn!! Jokainen oma maitotippa on arvokas ja antaa vauvalle niitä vasta-aineita, eli jatka niin kauan kun saat pisarankin ulos! ♡

Ähellystä, lipomista ja lussuttamista joo täälläkin usein, tänään oli eka kerta kun touhusta ei oikeesti meinannut tulla mitään. Pienen aikalisän jälkeen saatiin onneksi homma taas luistamaan. Mä olen jotenkin aatellut, että rintakumilla olisi vaikutusta - ainakin ilman sitä sähläämistä on selvästi enemmän.

Noin muuten tissihommat menee tällä hetkellä ok. Illalla yleensä tankataan ja yöllä vedetään 5-8 h unta putkeen. Syötöissä menee puolisen tuntia, mutta syömisen jälkeiseen nukahtamiseen voi vierähtää parikin tuntia. Mulle sanottiin neuvolasta että puolen tunnin jälkeen olisi hyvä saada vauva rinnalta pois, kun sen jälkeen kaikki energia kuluu siihen imemiseen. En sitten tiedä auttaisiko rinnalla kauemmin pitäminen nukahtamiseen...

Joo siis hei noista lipomisista tuli mieleen et muistakaa rintakumin käyttäjät antaa vauvan välillä (vaikka ruokailun päätteeks) olla tissillä ja/tai sen lähellä ilman kumia, koska just noi nuoleskelut ja äheltämisethän on just sitä parasta heruttelua ja tilailua! ♡

Niin siis ainaskin kaikki jolla maidontuotannon kansaa vähääkään häikkää..

Meillä ei jäädä nuoleskelemaan kovinkaan usein. Syötän iltasella pitkään aina yhdestä rinnasta tai sitten molemmat kahteen kertaan. Kyllä siinä yli puolituntia vierähtää. Saa vauva sitten sen ravintorikkaan eli rasvaisen takamaidonkin. Nukkuukin pitkän ensimmäisen pätkän eli n. 6h

Joopati joo. Nyt sitä Primperania ei saakaan enää käyttää vaan pitäis mennä imetyspolille. Tuskinpa niillä siellä on tarjota tähän vaivaan mitään uutta ratkaisumallia, jota ei olis jo kokeiltu. Antaa olla hitsi vieköön *angst* Kyllä kiukuttaa ja itkettää.

Mä syötän aina öisin ilman rintakumia ku en jaksa etsiä sitä pimeässä. Mutta päivällä pääaee helpommalla kun käyttää sitä. Valitettavasti pimu on niin tottunut tuohon kapistukseen!

elämän ihmeitä, jos sulla on halu imettämisen jatkamiseen niin suosittelen että ota yhteyttä tukiäitiin! Jos oot facessa, niin sieltä liityt Imetyksen Tuki Ry -sivulle ja kirjotat sinne tai sit imetys.fi ja sieltä etit yhteystiedot.

Anteeks jos jauhan tota Imetyksen Tukea, mutta mua harmittaa niin paljon että oman ykköseni kohdalla annoin liian helposti periks kun neuvolassa sanottiin että mun maito loppuu. Ja mä perkele menin ja uskoin sokeesti, ei käyny mielessäkään et neuvolan ohjeita vois kyseenalaistaa. Jos vaan olisin silloin tienny tollasesta väylästä ja olisin saanu imetykseen perehtyneeltä (ja koulutetulta) taholta oikeita keinoja asiaan niin olis varmaan ollu aika lailla pidempi imetystaival. Tällä erää en aio luovuttaa! Huutelen vertaistukee ja teen tukipyyntöjä sit jokaiseen imetykseen liittyvään ongelmaan. Suosittelen! ♡ Ja aion muuten jauhaa tästä vastakin että koittakaa kestää. ;)

Meillä piakkoin edessä pitkä ajomatka sukuloimaan. Vauva ei vieläkään viihdy hyvin autossa ja herätessä huutaa sydäntä raastavasti. Kun lähdemme reissuun meidän täytyisi koukata parisataa kilsaa mieheni sisarpuoli kyytiin kun ei mukamas muuten pääse. Yritin sanoa etten koe tilannetta mukavaksi. Matka jännittää muutenkin ja lisäksi kun auto pakko välillä pysäyttää imetyksen vuoksi kun matkalla huoltoasemiakin harvakseltaan ja eihän vauvan nälkä välttämättä juuri siihen satu. En koe oloani hyväksi imettää muiden kun mieheni nähden. Imetän aina toisessa huoneessa oli kylässä ystäviä tai vanhempamme. Imetys sujuu mutta autossa olen varmasti hieman kömpelö kun pitää tissiä esille kaivella. Ahdistaa vielä se kun autoon pitäisi mahtua vaunut, monen päivän vaatteet ja koiratkin. En edes tiedä onko mahdollista.. Ärsyttää ihan kamalasti. Mies ei tunnu ymmärtävän minua ja mietinkin reagoinko nyt itse turhan vahvasti..? Ahdistaa ajatus että mies ja sisko istuvat mukavasti ja itse viihdytän karjuvaa vauvaa takapenkki täynnä tavaraa ja vielä pitäisi bussipysäkillä kaivaa rinnat esille kun usein vauva vielä raivoaa rinnalla jos vähänkin pidempään joutuu odottamaan ja imuotteen löytymiseen menee aikaa :(

Eli sympatiaa kai kaipaan, onko muita äitejä jotka haluavat imettää rauhassa vain puolison nähden? Meillä tosiaan pojan ristiäiset siis toisella puolella suomea ja sielläkin aion imettää rauhassa. (meillä imetys kestää sen max. 10min päiväsaikaan, iltaisin tankkaa pidempään)

Ja harso olalta vauvan pään yli auttaa suojaamaan myös. Laita mies ja sen sisko ulos autosta ja ole rauhasaa takapenkillä. Auto käynnissä niin on lämminkin! :)
Muistan kerran imettäneeni jumbon tai ison omenan tms (en tunne noita mestoja) parkkihallissa miehen äitin miesystävän autossa rauhassa kun ovat pamahti lukkoon ja auto alko huutaan ku mikä hälytysten mentyä päälle :D

Itse oon kanssa estoton imettämisen suhteen, mut ymmärrän kans jos haluaa rauhassa imettää.
Mutta sitä en ymmärrä mikasei miehes tajua että sitä kampetta on paljon mukana ja sitten pitäis vielä hakea yks ylimääränen kaukaa kyytiin.. :/

Sanoppa muuta sande. Must tuntuu et hän ei hahmota sitä miten paljon tavaraa tarvii mukaan vaikka vaan 5pv reissu :( turhaan mä miestä syytän, mulla ei ole kunnolla luonnetta sanoo El vaan kiertelen ja kaartelen.

En niinkään pelkää sitä että tissit näkyy ylimääräisille silmille vaan kun itse hermostun jos vauva karjuu pää punaisena ja raivoaa rinnalla autossa eikä suostu tissille vaikka haluaa. Siinä sitten muut vaan pällistelee kun mun hyssyttelyt epäonnistuu..

Se kuulostaa kyllä aika ikävältä, et jos teidän vauva ei viihdy autossa ja sit tulis vielä monta tuntia ylimääräistä ajoa tuon miehesi siskon takia... :(

Noihin imetyssuojiin pitäis saada myös äänenvaimennus niin sais touhuta rauhassa ;)

Me lähettiin pe-su reissulle viime viikon loppuna ja meillä oli rattaat mukana, jotka vei melkeen koko kontin vaikka iso bemari onkin.. Matkalaukku (joka oli ääriään myöten täynnä) mahtu takapenkille vauvan viereen. Hoitolaukku oli myös täpösentäynnä takapenkillä. Ei siihe paljoa muita ois kyytiin enäö mahtunu..

Anna sille rattaat, turvakaukalo ja ne laukut mitkä aattelet ottaa mukaan ja sano että pakkaa auto ja kato mahtuuko sinne niitten jälkeen vielä kolme aikuista :)

Ja kaks koiraa lisäksi :D Juu.. Kyllä vaadin et katsotaan mahtuuko kaikki. Ja todellakaan en istu takana mikään laukku jalkatilassa.

Mä en todellakaan ole mikään julki-imettäjä. Vasemmalla rinnalla saan imetettyä ilman rintakumia, oikealla en enkä todellakaan halua näyttää sitä äheltämistä ke-nel-le-kään miehen lisäksi. Vasemmalla rinnalla imettäminen ei ole enää niin ahdistavaa, joten äitini ja muutamien naisten läsnäollessa voisin imettyäkin.

Poika kuitenkin hoitaa vatsakipujaan roikkumalla tissillä, joten en ole kovin innokas ottamaan ihmisiä yökylään. Syöttäminen on lisäksi pitkä prosessi, alle puolen tunnin ei selvitä ja silloin annetaan korviketta, ei rinnasta.

Takaisin