Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä käytin esikoisen kohdalla rintakumia lähes joka imetyksellä alusta loppuun. Ei siitä mitään haittaa ollut. Nytkin välillä. Jos rinta pinkeenä, vauvan vaikee saada otetta. "Venytän hieman ihoa" nännin vierestä, jotta saisi paremman otteen, ellei rintakumi käytössä. Auttaa myös, jos lapsi itkee. Haukkaa silloin rinnan suuhunsa eikä nuoleskele ja hamus vain nänniä suuhunsa.

Minä käytän monenlaisia pulloja, mutta suosin nyt Ainun Medelaa, kun ei saa ihan niin nopeaa ahmittua kuin muista.

DT kuinka kauan imetit esikoistasi? Mullakin on rintakumit käytössä , enkä ole varma onnistunko lopettamaan niitten käyttöä, kun toi neiti ei edelleenkään saa otetta toisesta rinnasta ollenkaan ja toisestakaan se ei jaksa imee paljoo ilman kumia. Haluisin täysimettää sen puoli vuotta ja sittenkin vielä jatkaa, mut pelottaa että noi kumit pilaa sen suunnitelman...

Mä käytän myös Ainun koliikkipulloa. On nyt mun suosikki. Toisaalta Aventiksen pumpun mukana tullut pullo on myös ihan ok.

Meillä esikoinen ei huolinu ekan 3vkon jälkeen pulloa ollenkaan ja nyt ei olla edes kokeiltu :oops: Vois varmaan kokeilla joku pv kun omaa maitoa kuitenkin on pakkasessa. Toki ei mulla mitään menoa minnekään olekaan tiedossa, et vauva pitäis isille jättää pitkäks aikaa eikä ole tullu vielä oloa, et tarviskaan mihinkään päästä. Shoppailemassa oon käyny niin et imetän vauvan ja lähden sit heti. Kyllä siinä pari tuntia on ehtiny olla pois kotoa, ja siinä ajassakin on tullu jo ikävä :rolleyes:

Mä käytän kans suurimmalla osalla imetyksistä rintakumia! Tyttö om tottunut siihen ja mun rinnat kiittää. Öisin tai jossain tilanteissa kun on rintakumi kaukana syö vähän pelkästä rinnasta. Toinen nänni herkkä edelleen, toinen ei.
Oon kans miettinyt että kauanko tätä kumin kanssa sähläystä jaksaa.

Oisko jollain linkittää vinkkejä imetysasentoihin? Yritin sellaista puoli-istuvaa imetysasentoa jossa vauva on pystyssä ja hamuaa rinnan suuhun. Ei ihan tuntunut toimivan näin ekalla kertaa..
Onko jollain kokemusta kireästä kielijänteestä? Aloin epäilemään oisko se syynä näihin imetyshaasteisiin..

Kauanko teidän vauvat syö kerralla? Mulla syö 20 min tissikumin kans ja 10min ilman. Vasta harjoitellaan ilman kumia ja mietin että saako vauva saman määrän maitoo kun syö niin eripituisia aikoja.

Niin oon kuullut että ilman kumia voi imetysaika puolittua jopa :)
Meillä n. 10-15 min tissittää yhtä ja sit vaan luputtaa huvikseen :)

Sain tänään pumppaamisen jälkeen pojan rinnalle ilman rintakumia. Ajattelin, että josko vähän saisi stimuloitua. Kun laitoin tissiä otteen irtoamisen jälkeen uudelleen suuhun, poika sai ruiskauksen maitoa nenän pieleen. Tuli sieltä siis pumppauksessa jälkeenkin hyvin maitoa.

Vaikuttaa siltä, että suoralla imulla maito riittäisi paljon paremmin kuin rintakumilla, vielä kun rinnat olis sen malliset ettei tarvis niin paljon säätää. Pumppu muokkaa nännejä pojalle helpommiksi imeä, tosin nykyisin on todella eripariset, vasen on muokkautunut alusta asti paremmaksi kuin oikea.
Sai silti imuotteen oikeastakin :smiley-bounce012

Söi vielä 30 ml korviketta rintamaidon ja pumpatun maidon jälkeen, eli nälkä jäi. Ei kuitenkaan tarvinnut syöttää 60 ml tai jopa sitä 90 ml mitä tavallisesti.

Meillä tyttö on rinnalla esim iltaisin jopa 4h putkeen. Välillä pidetään vartin taukoja ja välillä tyttö torkahtaa rinnalle, mutta herää heti kun yritän laittaa häntä vaikka sohvalle viereeni pötköttämään. Viimeaikoina näitä tissimaratooneja on ruvettuviettämään myös aamuisin... Voiko tää johtua näistä rintakumeista vai onko muillakin tämmöstä?

Oisko tiheän imun kausi? Meillä oli yksi yö ja aamu kahden viikon tienoilla että likka söi tunnin välein..rytmi palautu ennalleen kun maitomäärä nousi.

Nää iltasyönnit on ollu tämmösiä jo varmaan yli viikon, eikös sen tiheän imun pitäis kestää vaan päivän tai pari?

Meillä tankataan iltaisin yötä varten pari tuntia. Ellen ehdi imettää, annan pullosta vastiketta lisäksi, mutta hieman pidemmät syöntivälit öisin, kun saa rauhassa tankata tAi pullosta lisää. Esikoisen kans oli sama juttu. Varhain mentiin yöt yhdellä heräämisellä ja lopetti sit ite yösyömisen ensimmäisenä. Kaverilla lapset myös tankanneet aina iltaisin. Eikö muilla?

Joo no meillä on sillai iltasin että syö yötä vasten molemmat rinnat pienellä tauolla välissä. Yleensä syö yhden rinnan verran/ruokailu kerta. Mutta mitään pitkää tissittelyä ei oo. Meilläkin esikko alkoi nukkua täysiä öitä 5kk jolloin maidon tulokin väheni hurjasti ja imetys sit loppuikin reilu 6kk kun hampaat tuli..huuti kun hyeena tissin nähdessään. Pullolla sai kai kipeät ikenet levätä paremmin. Saas nähdä miten tän beben kans käy..

Anskurai, meillä on kans täällä tissimaratoonari. Oon varmaan kerran tai kaks selvinny vartissa, mut yleensä puol tuntia - useampi tunti menee imettäessä. Tiheän imun päivinä saa olla kokoajan tissit esillä.
Itselle tää on ollu se yllättävin ja rankin asia näin ekan lapsen kans, miten voi oikeesti mennä näin kauan aikaa pienen ihmisen syömiseen....

Imettäminen vie kyllä päivästä melko paljon aikaa. :D Pitäny kyllä taas totutella siihen.

Takaisin