Imetys

Se on sitten taas ensi viikon lopulla aika painokontrolliin kun tytöllä ei noussut paino tarpeeksi 1kk neuvolaan. Sitten pohtimaan alotetaanko korvike vai ei... Järki sanoo et jos ei paino nouse seuraavaan kontrolliin tarpeeksi niin korvike käyttöön tietysti, mut mikä minussa oikein inttää vastaan!? Ärsyttävää...

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Muruska, voithan yrittää imettää tehostetusti! Tiheämpää imetystä, tarjoa aina molemmat rinnat per ruokailu tai vaihda rintaa niin monta kertaa kuin vauva vaan haluaa lisää, se tilaa lisää maitoa ja niin vauva saakin tietty enemmän :) nyt aloita jo ennen tuota painokontrollia, niin ehtii tapahtua. Mieti sitten vasta korviketta, jos kerta nyt tuntuu vastenmieliseltä se. Muista myös itse syödä ja juoda :)

Mikähän tällä vauvalla muuten. Eilen söi lähes joka kerta ei edes viittä minuuttia ja 3 tunnin välein, tänään lussuttaa vartin kerralla hyvä jos 1,5 h välein... Toivottavasti vaan tilaa lisää maitoa ja pian taas välit pitenee :) jos tällä mennään mennään koko yö, on huomenna aika zombi äiti :o

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mäkään en saanu aamupumppauksella kun 90ml yhteensä pumpattua! Oli tosi outoa kun oli kuitenkin täyden ja painavan oloset tissit...

Sama vika täällä Tuhinamurmeli. Neljän tunnin välein saan vielä yhden syöttökerran tarpeet, mutta muuten mennään korvikkeella.

Mun äidillä oli kuulemma loppunut kokonaan vaikka yritti täysimettää. Kai se niinkin voi mennä.

Mullakaa ei enää paidat kastu eikä liivisuojissa oo mitään. Eikä toinen tissi vuoda, kun toisesta imettää?

Tuntuu että tuo jäbä ei täyty koskaan. Molemmista tisseistä annan samalla kerralla.

Pumppaan kerran päivässä pullollisen, johon laitan dvitamiini tipat sekaa ja mies saa siten syöttää pojan illalla. Ja eilen 150ml tulikin sit yhdestä tissistä huijauksessa, mikä on ihan ristiriidassa tähän maidontuotantoon tällä hetkellä?

Tuleepa teiltä ihanan paljon maitoa yhdellä kertaa! Mulla on ollut aika paljon haasteita tossa pumppauksessa ja saan yhdestä rinnasta vain noin 40 ml kerralla. Ja usein pystyn pumppaamaan vaan yhden ku poju syö toisella (auttaa herumista kun muuten pumpulla niin vaikea saada alkamaan).

Vauva kasvaa kuitenkin hyvin, eli probleemat nimenomaan pumpun kanssa. Toki vaikuttaa myös varmasti se että poju syö todella usein; 1-1,5 tunnin välein kaikki päivät, yöllä vähän harvemmin. Harmittaa vaan että lyhyttä poissaoloa varten pitää kaks päivää pumppailla.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Taas oli kasvussa nollaviikko. Tähän asti antanut korviketta fiilipohjalta mut nyt tarttis kai oikeasti kehittää siihen rutiinisysteemit. Vaikea vaan tietää paljonko antaisi kun tähö0än asti määrä vaihdellut niin paljon.

Henkisesti kyl edelleen tosi kova paikka syöttää korviketta. Tankkasin tänään läpi maidontulon tehostuskeinoja, mut aikalailla kaikki on kokeiltu.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Suosittelen kokeilemaan weledan imetysteetä. Se ihan oikeasti toimii. Oon sillon tällön ottanut iltadrinkkinä sitä ja seuraavana aamuna maito suorastaan suihkuaa tisseistä.

Ja joo, mulla on kahdesti maidontulo tyssännyt. Kakkosen jälkeen kun alkoi kuukautiset ja kolmosen jälkeen kun tulin raskaaksi.

Mutta mun tissit on muuttuneet nyt hiljan ihan nahkapussukoiksi, eikä tunnu enää ollenkaan pinkeiltä, mut maitoa tulee koko ajan hyvin, lapsi kasvaa ja pissaa. Ilmeisesti tissit on ainoa osa mussa mikä on vähän hoikistunut... :D

Meillä paino ei oo noussu tarpeeksi vaikka Tontti on ahkerasti rinnalla. Pissa ja kakkavaippoja tulee kyllä hyvän tahtiin eli kyllä sieltä maitoa tulee. Ei tosiaan voi olla ilman liivinsuojia! Oisiko sitten imeytymisessä ongelma? Vettä rupean tänään juomaan kun on nyt juonu enemmän kahvia kun vettä!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon unohtanut ton teen! Weledan siis. Sitä on kaapissa, mut en muista juoda. Nyt laitoin 1,5 l vesipullon pöydälle, et juon sen kun oon niin huono juomaan ja jos lähtis kuona-aineita samalla liikkeelle. Koitanpas nyt pumpata taas pulloon. Annatteko jääkaapista oman maidon kuinka nopeasti vauvalle? Löysin kahta ohjetta, et säilyy 2-3 päivää taikka sitten jopa viikon! Kumpi on oikein?

Ameeba, moon lyöny suoraan pakkaseen vaikka enpä tiä millon niitä tule sieltä tytölle annettua. Oon sellasessa käsityksessä että jääkaapissa ei maito kauaa säily, päivän pari(?)

Mä oon antanu jääkaapista viimeistään seuraavana päivänä pumppaamisesta. Mutta mulle sanottiin neuvolassa että 3 vrk säilyy jääkaapissa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin