Imetys

Meillä on Nipsumuki ihan sama homma, eli oon pohtinut onkohan tuo valkoinen peite sammasta vai maitoa. Vauva ei kyllä yhtään valita niin en oo toistaiseksi ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin. Joskus oon lukenut että kielen väriin vaikuttaa kaikki neljän tunnin sisään syödyt asiat (siis yleisesti - ei vain vauvoihin liittyen). Meillä ei vielä olla oltu juurikaan yli neljää tuntia syömättä, eli tän perusteella vois todella olla maitoa vaikka tuntuukin olevan siellä koko ajan.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Ja päätinpä sitten rohkaistua kokeileen vielä pumppausta samalla kun imettää ja sainkin reilun parikyt milliä aika nopsaan vaikken viitsinyt kuin pari minsaa lypsellä. Kun tarpeeks usein viitsii kokeilla niin tuollakin määrällä voisi saada jo kohta korviketta kompensoitua. Jos vaan tissien tuotanto lisääntyisi samalla määrällä myös. Olen toiveikas :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Nyt on asenne kohdillaan nipsumuki! :) Ja mulla käynyt ainakin niin nyt tän viikon aikana, että oon pumpulla saanut tuotantoa lisättyä, vaikka aluksi en siihen uskonutkaan. Ennen kun pumpulla sain hikiset 20ml viidessä minuutissa nyt tulee jo 60ml samassa ajassa. Eli kyllä se siitä!

Mäkin oon miettinyt et onkohan pojalla sammasta suussa ku ikenet on valkosen näköset. Oon yrittänyt vichyllä yms puhdistaa niitä. Voiks ne muuten vaan olla sen väriset? Pitää kysyy neuvolassa ens viikolla.

Ja just ku eilen puhuin sitä, että vauva syö enää kolmen tunnin välein, niin viime yönä tilanne kääntyi päälaelleen.. Aloitti syömisen kahden aikaan ja siitä tähän asti eli noin 12h syönyt vähintään tunnin välein. Sainpahan pumpatut maidot juotettua, mutta ei sekään riittänyt. Itsellä alkaa väsymys painamaan toden teolla kun en kerennyt tuohon kahteen mennessä saada unen päästä kiinni eli tässä on tullut jo yli 24h valvottua yhtä soittoa. Eikä ole pojukaan juuri nukkunut. Heti kun ottaa pois tissiltä, alkaa maidot nousta kurkkuun. Hengitys rohisee ja toinen vetää itsensä ihan kippuraan. En uskaltanut omaan sänkyyn edes laskea kun kuulosti välillä siltä että meinaa tukehtua :( Puklut kun ei tule ulos asti vaan seilaavat edes takaisin ruokatorvessa.

Meilläkin mennyt tuohon suuntaan, että refluksia pukkaa öisin ja unipätkät on lyhentynyt. Viime yönä oli hirveä huutokonsertti siihen päälle kun ilmeisesti kurkkua poltteli :(

Koitin syöttää istualtaan niin pitkään kuin jaksoin, mutta vauva ei suostunut sillä lailla nukahtamaan. Tissi suussa nukahti kyljellään syöttämällä onneksi aika pienellä tankkauksella mut sit kun aikansa nukkui niin kakominen alkoi.

Gavisconilla vauvojen refluksia voisi hoitaa mutta ei sitä mielellään pienelle alkaisi alumiinia syöttää kun tuntuu että pystyasento riittäisi. Mä vaan oon ihan avuton ton nukuttamishomman kanssa.

Mä oon syöttäny ihan mielelläni nyt kun näkee minkä eron se on tehny huudon määrässä ja juuri nukahtamisen helppoudessa. Ehkä sit vaan kaipaan "välitöntä hyvää" enkä ajattele "pidemmän päälle lapseni parasta" (voi että oon tätä punninnut), mutta kyllä se vaan on itelläkin niin paljon parempi mieli kun tytöllä on helpompi olla. Kyllä se vieläkin välillä itkee ja sit oksentaa mahahapot pihalle mut on vähentynyt tosi paljon ja selvästi helpompi olla. Vielä vois annosta nostaa mut just en haluais hirveitä määriä gavisconia antaa jos tälläkin jo saadaan hyvät yöunet ja ainakin verraten paljon helpompi olo jos kohta ei kokonaan oireeton.

Elmiina onko tuo gaviscon reseptillä? Jos on niin jouduitko itse yksityisellä käymään vai kirjoitettiinko julkisella puolella?

Ihan käsikauppatavaraa, joskin ohjeessa lukee että vauvan ollessa kyseessä pitää konsultoida lääkäriä. Itse kyllä annoin ihan omatoimisesti kokeilun vuoksi kun neuvolassa olivat sitä mieltä että ei voi olla refluksi kun ei puklaa paljon. No, kyllä se kunnon puklailukin nyt sieltä sit lopulta tuli. Mut yleensä tyttö vaan ei oksenna kaaressa syömisen jälkeen vaan "oksentaa suuhunsa" pitkän aikaa syömisen jälkeen ja siitä ei edes näy juuri muuta kuin kuolavana mutta se haisee sitten mahahapoilta. Huomattiin kun tuli miehen päälle ja jäi oksennuksen haju ja sitpä sitä huomas et kaikki sen vaatteet haisee niskasta oksennukselta.. Nykyään sitä kirkasta oksennusta tulee välillä isompiakin määriä ja kokkareita hapannutta maitoa mukana.

Kuulostaa tutulta.. Tota kuolaamistakin alkanut esiintymään. Ja mä en usko, että itsekään saan neuvolassa vakuuteltua vauvan pahaa oloa, kun ei oksentele joka kerta vaan nielee ja kakoo. Selkeästi tuskaisen olon tämänkin aiheuttaa, kun ei saa enää edes nukuttua. Minkälaisena annostuksena oot antanut?

Mä alotin eilen gavisconit ihan omasta aloitteesta. En oikein vielä tiedä onko auttanut... 1-2ml/painokilo/vrk jaettuna 4 annokseen on vauvan annos. Ja mielellään 30min ruoan jälkeen mut mä oon antanut n 10-15min koska usein nukahtaa. Ja lääkärit on sanoneet että vauvalle vois antaa heti... Mut nää on kuultua tietoa! Annostus on oikea :)

Mä etin tänään apteekin joka on auki. Kaks kokonaan valvottua yötä saa nyt ihan oikeesti riittää.. Miten vauvakaan tätä jaksaa?!

Tuskin on mikään apteekki auki kun ei kaupatkaan oo? Kannattaa googlettaa ennen etsimään lähtöä.

Mun mielestä ainakin Helsingin keskustassa on aina yks apteekki auki, mutta joo varmistan kyllä googlella ennen ku lähen sinne auton ratissa väsyneenä seikkailemaan.

Mun käsittääkseni se keskustassa mannerheimintiellä oleva yliopiston apteekki on aina auki 7-24 päivästä riippumatta ja se toinen mannerheimintiellä oleva apteekki on päivystävä 24h :)

...näin ainakin sillon kun mä vielä asuin helsingissä ja elin yötöiden takia ihan ihme rytmissä.

Just katoin saman :) sinne siis. Vaikka en kovin toiveikas olekaan, että vauvan vaivat katoaisivat kuin tuhka tuuleen, mutta jotain tässä nyt on tehtävä.

Mä olin ihan ihmeissäni kun muutin aikanaan tampereelle ja täällä ei ollu päivystävää apteekkia vaan yliopiston apteekkikin menee 24 kiinni! Tuli tosi pikkukaupunkiolo!

Jaaaaa ei täällä maalla oo noin hyviä palveluja... kaikki apteekit menee viimeistään 21 kiinni eikä pyhänä oo mitään auki.

No siis lähin apteekki on 10 kilsan päässä eikä se oo noin hyvin auki. Ison kylän paremman aukioloajan apteekit onkin sit vähn kauempana, 30 km päässä. :D

Mä oon kuvitellu et joka kaupungissa on joku apteekki aina päivystysvuorossa 24 h mut eipä oo ny hetkeen tullu tarkistettua asiaa.

Takaisin