Imetys

Meillä on menossa ihan mahdoton konsertti syödessä. Juttua tulee tissi suussa. Sain vähän rauhotettuu tilannetta, kun kateltii vähän aikaa ympärille. Nukkumisen jälkee virtaa riittää :)

Sori kun myöhään huomasin kun en jäänyt seuraamaan... Mutta tosiaan 1ml/painokilo on suositus, 2ml/painokilo ehdoton maksimi ja jaettuna tasaisesti pitkin päivää, viimeinen annos ennen nukkumaanmenoa. Ite annan kolmessa annoksessa 1,5ml kerralla kun on vähän vajaa 5kg tyttö ja se on hyvin auttanut vaikka ei oo kokonaan oksentelua poistanut. Disflatyliä annan aina samoilla syöttökerroilla ruokailua ennen 10 tippaa, se tuntuu pahentavan tota oksentelua vaikka helpottaa pieruja. En jotenkin enempää henno antaa kun tuollakin on huudot loppunut ja alkanut nukkua yöt vaikka yhä nieleksii ja oksenteleekin välillä niin sentään vähemmän ja harvemmin.

Viisaammat hei! Oonkohan tehny nyt virheen kun muutamia kertoja maitoa pakastaessa olen siis suoraan pumpusta pistäny pakkaseen enkä jääkaapin kautta? On tullu kerralla sen verran iso satsi niin en ole aatellutkaan että pitäisi jääkaapin kautta pakkaseen laittaa eikä suoraan.

muoks. Että onkohan käyttökelpoista se maito kuitenki?

Ei tartte laittaa jääkaapin kautta :) Se on niin pien erä lopulta kuitenkin ettei varmasti pakastimen lämpenemistä aiheuta ja tuskin viereisiäkään maitoja merkittävästi sulattaa jos niiden viereen joutuu (parempi jos ei joudu vaan sijaitsee jossain erillään). Ja maidon kantilta parempi vaan et jäähtyy nopeammin.

Niin. Josko siis ihan käyttötavaraa olisi huh :) Itsekin vain ajatellut että jäähtyy nopeasti pakkasessa joten ei oo tullut mieleenkään jääkaapin kautta kierrättää. Sitten menee jääkaapin kautta kun pumppaa pienempiä eriä pitkin päivää ja illasta sitten pakastaa. Kiitoksia vastauksesta, enköhän siis tohdi pikkuiselle maitoa antaa pakkasesta :)

Viimeöisen huutorupeaman jälkeen alan kyllä itsekin kallistua lääkityksen puolelle. Kun ei halua antaa toisen kärsiä jos helpotus vaan on olemassa. Olin eilen jo Gaviscon,purkki kädessä, mut en uskaltanu antaa. Tyyppi on kuitekin vielä tosi pieni, niin e tiedä vaikuttaako se jotain. Mun mielestä oireet on aika selvät, mut jos nyt kävisi lääkärillä kuuntelemassa vielä valistuneemman veikkauksen. Meil olis ke neukkulääkäri, mut jos ens yökin on vielä samanlainen niin ehkä kokeilen jos pääsis jo aikaisemmin näytille johonkin.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon nyt juhannuksen ajan kokeillut sitä gavisconia eikä se musta ole auttanut! Pulauttaa sen jälkeen ihan samalla tavalla mut se tulee vaan enemmän kokkareisena ulos... Itkut on pysynyt samana... Ja yöllä pulauttelee yhä edelleen! Eli enpä tiedä... Meilläkin on torstaina neuvolalääkäri mut en oikein usko et ne osaa sanoa juuta eikä Jaata noihin refluksiepäilyihin...

Joo, eikai sekään mikään ihmelääke ole. Mut jos auttais siihen poltteluun puklausten välillä kun tuntuu että tää on koko ajan kivulias. Eilen kyllä oli monta muutakin muuttujaa ja ilmaakin vatsassa oli. Täl on ollu vatta kovalla ja annoin siihen luumuvettä. Se tais lisätä vatsanväneitä mutta laittoi kyllä sinappitehtaankin käyntiin.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

En voi itsekään näin yhden yön kokemuksella ainkaan vielä ylistää gavisconin tehokkuutta.. Mut jatketaan nyt vielä pari päivää. En ala syöttämään, jos selvää apua ei ole.

Miehen analyysin mukaan vauva oli yöllä hereillä 24-04 tai 04.30 saakka. Välissä kahdelta vartin ajomatkan mittaiset unet. Mulla ei oo tietoakaan oonko imettänyt aamusta... :oops: Onkohan vauva voinut tehdä ennätyksensä ja nukkua 04-12 o_O. Tissit pinkeenä ainakin... äiti on vähän väsynyt...

Kyllä tuota toisinaan huomaa miettivänsä että miksi mää oikeen imetänkään kun selvästi toiselle tulee siitä aika ajoin hankalaa oloa ja jopa kipua vatsaan kun syö mun suihkutisseistä!
Kamala tunne äitinä kun tietää tekevänsä toiselle pahaa oloa vain sillä että on joku pakko imettää vaikka ei olisikaan!

Ps. Tänä yönä ei taideta ihan alkuyöstä nukkuakaan vaan huudetaan ilmaa masussa ja nälkää mutta raivotaan tissille!

Mä mietin Elisha ihan samaa.. Et miks pitää imettää kun lapsi vaan kärsii?! No tietty on monta muuta syytä miksi imetys kannattaa mut kipuileva lapsi ei ole yksi niistä! Suihkutissit on perseestä!!!

Voi pieniä reppanoita. Kuulostaa tosi kurjilta noi vaivat sekä pikkuisille että vanhemmille. Toivottavasti lääkitys auttaisi tai alkaisi mennä muutoin ohi. Jaksamista, mä pidän täällä peukkuja että helpottaisi!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Gavisconia kannattaa antaa viikko tai kaksi kokeeksi, koska jos on ehtinyt refluksia olemaan jo pahana niin se ruokatorvi on niin auki että ärtyy syömisestä ja vähästäkin mahahaposta pahasti. Ei se täälläkään oo kokonaan oksentelua ottanut pois, välillä oksentaa enemmän, välillä vähemmän. Mut tosiaan huudon määrä on tippunu varmaan kolmasosaan aiemmasta ja nyt esim. ylipäänsä suostuu vaakatasoon nukkumaan sen sijaan et se pitäis ihan taju kankaalla sänkyyn huijata (ja sit herää nieleskelemään ja huutamaan kuitenkin). Meillä on huomenna neuvola ni pitää ottaa puheeksi koska tytöllä on mahavaivaa muutenkin ja posket kuivat ja näppylöillä niin ettei nyt kuitenkin olisi allerginen jollekin. Toivottavasti ei maidolle...

Ei tässä muukaan auta kuin mennä sillä, mitä nyt on saatavilla. Pikkimmiten vaan haluaisi avun kärsivälle lapselleen :(

Itse esikoisen kohdalla olin kyllä helpottunut kun kuulin että maitoallergiaa ne hänen oireet olivatkin eikä sitä refluksiaa. Maitoallergia kun jää useimmilla pois siinä kahden vuoden paikkeilla ihan kuin esikoisellakin meillä jäi! Toisilla vastasyntyneillä suolisto vain on yliherkkä maitoproteenille mutta ajan saatossa suopuu sillekin.
Jostain kuullut tai lukenut että lapsen suolisto ja ruuansulatus on epäkypsä sinne kolmevuotiaaksi saakka joten näitä yliherkkyyksiä saattaa ilmetä ensimmäisinä vuosina.

Refluksikin useimiten alkaa helpottaa jo kun tulee kiinteät mukaan tai viimeistään vuoden ikään, jos on siis rakenteellinen refluksi et mahalaukun läppä falskaa. Joillain toki jää pysyväksi vaivaksi sitten. No, pitää huomenna neuvolassa jutella. Raasu pieni kun taas meni ilta huudoksi ja kolmet vaatteet oksennuksessa vaihtoon.

elmiina, niinhän se kyllä maitoallergiakin saattaa vaivata pidempäänkin mutta tosi harvoin enää aikuisiässä on vaivoina.
Tunnen vain yhden aikuisen jolla refluksi ja hänen kertomanaan se ei ole mikään helppo vaiva. Toivottavasti tyttösi saa kuitenkin lääkäriltä apua oli se sitten refluksi, allergia tai jotain muuta

Huh! Tänään on ollut hirvee tankkaus käynnissä pojulla. Yhden koneellisen pyykkiä sain pestyä mut siihen on omat aktiviteetit sitten jäänytkin. Kaikki muut toimet, ruokailu yms. on tehty poju tississä roikkuen. Ilokseni huomasin kehittyneeni yhden käden leivän voitelussa jo aika proksi :) Juustohöyläilyn ajaksi piti vielä laskea poju matolle känisemään. Päivä jatkuu sohvaan juurtuneena...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on ollut lapsena maitoallergia. Paino ei noussut, maha oli kuin sammakolla ja huutoa paljon. Äiti oli sitten miettinyt, ettei tämä voi mennä näin ja vihdoin oli tullut vastaan lääkäri, joka oli tutkinu tarkemmin. Mulle ei sitten sopinut soijamaitokaan, joten sain vauvana vuohenmaitoa. Bäääää vaan kaikille :grin! Nyt ei oo allergioita, mitä nyt hiukan ärtyvä suoli tai muuten vaan turvottaa maito, venhä, peruna ja kahvi.

Takaisin