Imetys

Mä yritin kerran pumpata samalla kun imettää. Sillä seurauksella että vauvan jalka jäi pumpun kahvan väliin. Joten päätin lopettaa moisen.

Missä asennossa imetät, Jonsson, silloin kun pumppaat samalla?

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Lyyti, kyllähän se vähän voi helpottaa suihkuamista jos pumppaat pahimmat paineet pois. Toisaalta pumppaamisella voit saada enemmän maidontuotantoa joten ongelma vaan pahenee... Suihkutissihoidossa imetetään monta kertaa samasta tissistä peräkkäin jolloin maidontuotanto vähenee. Koeta imettää vähän takakenossa puoli-istuvassa asennossa tai valuta suihkuavat maidot harsoon/kerääjään jos vauva malttaa odottaa alun pahimman suihkun...

Spiraali tuossa yllä jo kaiken kiteyttikin eli suurimmat pingotuksethan voi pumppailla mutta ei liikoja jottei se maidontuotanto tosiaan villiinny. Mutta tosiaan kun vähä odotellaan niin alkaa suihkutisseilläkin imettäminen luonata paremmin :D

Meillä oli pari iltaa oikein rauhallista, mutta tänään päivällä tuli uusi kipukohtaus. :(
Se ei kestänyt kauaa, ehkä tunnin. Ei siis onneksi ole päivittäistä se huuto, ja sitä osaa kyllä arvostaa ihan eri lailla niitä iltoja kun toisella on kaikki hyvin. ♡

Olen pumpannut ihan istualtaan, hiukan hankalaa se on kieltämättä. Kun ottaa pienimmän pullon pumppuun ja pitää sitä hiukan poikittain niin onnistuu kohtuu hyvin. :)

Mulla on sama tekniikka kuin jonssonilla. Eli pumppaan maitoa vauvan imiessä, koska muuten en saa kuin max 20ml talteen. En vaan heru muuten. Tosin en tälläkään tekniikalla saa(jaksa) 60ml enempää. Mut en usko, että sillä paljon saa pumpattua voi päätellä riittääkö maitoa vauvalle. Koska kyllähän tuo varmasti enemmän syö kuin 60ml kerralla, eikä kuitenkaan jää ikinä ruokailun päätteeksi nälkäiseksi. Tänään tuli oikeen viitenä eri suihkuna ja suihkus edelleen ku otin pumpun pois tissiltä. Olivat päässeet liian täysiksi, ku poika veti kolmen tunnin päikkärit vaunuissa parvekkeella. Ja sit meni semmoseks ahmiseksi, että koettiin meilläkin ekaa kertaa varmaan tunnin itkut. Ilmaa tuli kilpaa molemmista päistä.

Apua, mä luin jostain et maidontuotanto pysyy samana riippumatta siitä imettääkö yöllä, mutta vasta 3kk jälkeen! Eli ei se nyt välttämättä pysykään! Oon siis luullu ettei yöimetys oo välttämätöntä.
Ei mulla vielä oo varsinaisesti isoja ongelmia sen kanssa ollu, ihan oon tyytyväinen siihen miten oon saanu imetettyä mutta ei se sais pahemmin vähentyä eikä missään nimessä loppua! Mä en tajua mitä mä nyt teen, alanko väkisin imettää yölläkin?

Kääk! Monta kertaa ois sit suotavaa imettää per yö??

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mustakin tuntuu että tuo tuotanto ei tosiaankaan ole vakio, joka päivä eri tilanne!

Mä imetän kanssa välillä silleen, että pumppaan toisesta tissistä. Tosin mun pumppailut on vielä lapsen kengissä, mutta nyt kun tota kiristystä on ollut, ajattelin laittaa ylijäämän pakkaseen. Säilyykö normi (ei-arkkupakastin)pakkasessa toi maito kuinka monta kuukautta? Eri lähteet sanoo eri tavalla.

Neuvolassa mulle sanottiin eilen, et jos luovuttaisin, oisi se kannattanut aloittaa jo. Toki saan soittaa synnärille halutessani, mutta taidanpa tyytyä tuohon pakkaseen pumppaamiseen tämän imetyssession aikana.

Meillä vauva ei ole enää ollut ihan niin huutavainen kuin aiemmin, ehkä tykit on tasoittuneet tässä viimeisen parin viikon aikana. Disflatyliäkään en oo tainnu antaa kolmeen päivään tms.

Mä koitin eilen pumpata, että pääsen aikaisin nukkumaan, mut sain hikiset 20ml tulemaan ja sit rupes nännistä vuotamaan verta! :o toi paskarohjopumppu menee nyt kyl myyntiin! :(

Meilläkin syödään yhtäkkiä tosi tiheästi. Tuntuu että ei päästä edes siihen kahden tunnin väliin.

Meillä on taas just päinvastoin. Eka tehtiin isot maitotilaukset ja nyt syödään enää vaan kolmen tunnin välein. Pitänyt ottaa pumppu jo ahkeraan käyttöön, mut mitäs teen noilla pumpatuilla maidoilla kun en niitä kerkee kolmessa päivässä(eikö ne sen verran säily jääkaapissa?) vauvalle edes syöttää kun ne on vähän niinku ylimääräisiä. Pakastaakaan en voi ku en usko, että sammas on vieläkään selätetty..

Sama täällä, nyt vauva saa 5-10 minuutissa itsensä täyteen syöttövälin ollessa 2-3 h ja yöllä 2-5 h. Vaikuttaa jo ihan kivalta.

Miten teillä on Lälly hoidettu tuota sammasta? Ootko saanut tuloksia vielä? Meillä sitruunamehutiiviste käytössä (tavoitteena saada annettua sitä 5-6 kertaa päivässä). Sienilääkeresepti on oottamassa, mutta toistaiseksi ollaan vielä yritetty tällä mehulla käyttökertoja tihentämällä, kun suu ei ole vaikuttanut kipeältä ja ruoka maittaa hyvin. Mutta tulokset mehulla olleet niin laihoja, että kaipa lääkitykseen täytyy siirtyä kohta, että sen saisi häädettyä. En vaan tiedä, pitäisikö nänneillekin tehdä jotain, sitruunamehua eivät enää ainakaan kestä. Liivit ei ehkä kestä 40 astetta lämpimämpää pesua myöskään. Onneksi tilanne ei toistaiseksi ainakaan ole tuon pahempi, katetta on vain kielessä ja muuten kaikki tuntuu olevan hyvin.

Aloevera vauvan suusta sammasta oon yrittänyt hoitaa puolukka-sitruunamehu yhdistelmällä. Kielessä katetta ei ole juurikaan, mutta koska kitalakeen ja ikeniin on vähän vaikeampi päästä käsiksi niin niissä sitä vielä on. Enkä usko, että lähtee muuten kuin geelillä. Tai ehkä jos joka syötön jälkeen hinkkaisi, mutta ei tulisi yöllä mieleenkään lähteä virkistämään vauvaa, varsinkaan kun ei juuri nauti toimenpiteestä. Neuvolatäti tänään vaan sanoi, että jos vauva syö hyvin niin hoitoa ei tarvita. Mutta mua kyllä häiritsee, ettei päästä tästä eroon. Varsinkin kun nänneissä toi hiiva on todella kiusallinen. Mulla kutisee ja kirvelee, ja oon yrittäny hoitaa daktarin pulverilla, mutta ei se auta että yksin nänneistä yritän siitä päästä eroon, kun sitä tulee lisää vauvan suusta.

• pumpattua maitoa voi kyllä juottaa lapselle, mutta sammaksen synnyn aikaan pumpattua maitoa ei pitäisi pakastaa ja käyttää myöhemmin, koska pakkanen vain inaktivoi sienen, ei tapa sitä, eli myöhemmin käytettynä maito saattaa aiheuttaa sammaksen uusiutumisen.
Eli tän lähteen mukaan jos halutaan tästä joskus eroon, meidän ei kannata pakastaa tätä "saastunutta" maito. Harmittaa todella!

Mä oon vieläkin vähän epäileväinen että onko vauvalla sammasta. Sen kielen takaosassa näkyy valkoista peitettä, välillä enemmän, välillä vähemmän. Terkka sanoi että sen mielestä olisi vaan maitoa, mutta koko ajan se peite siellä pysyy. Sain kyllä reseptin sienilääkkeeseen vauvallekin mutten ole uskaltanut antaa sitä jos onkin turhaa. Ei vauvalla ainakaan kipuja tunnu olevan.

Mulla itsellä toi vissy-ja puolukkahoito oli yhtä tyhjän kanssa sammakseen. Daktarin-geelikin alkaa nyt vasta viikon käytön jälkeen tehota. Ihna vaiva :/

Ja päätinpä sitten rohkaistua kokeileen vielä pumppausta samalla kun imettää ja sainkin reilun parikyt milliä aika nopsaan vaikken viitsinyt kuin pari minsaa lypsellä. Kun tarpeeks usein viitsii kokeilla niin tuollakin määrällä voisi saada jo kohta korviketta kompensoitua. Jos vaan tissien tuotanto lisääntyisi samalla määrällä myös. Olen toiveikas :)

Takaisin