Imetys

Suihkutissi bongattu! Imetin tänään ja irrotin vauvan hetkeksi tissistä et ois petrannut imuotteen kunnolliseksi ja jumaleisson sieltä oikeesti suihkusi sitä maitoa! Olin ihan hämmentynyt, en oikeesti ollut tajunnut että suihkutississtä oikeesti _suihkuaa_ maitoa.:grin Ton syöntikerran jälkeen tulikin puklu, en ihmettele.

Tuottaako teillä molemmat tissit yhtälailla maitoa? Musta tuntuu et mulla oikee tissi on aina tyhjempi ku vasen, tuntuu et vasemmasta vois aina syöttää pari kertaa peräkkäin ku oikeen täyttymisessä tuntuu aina kestävän tovi. Maitoa kyllä todistetusti tulee molemmista mut oikee tuntuu olevan hitaampi tuottaja jos sellanen on mahdollista. Oikee tissi kyl tuntuu vuotavan vasempaa enemmän koko ajan, tänään oon vaihtanut liivinsuojia varmaan viidesti ja oikee aina märempi...

Vihaan imetysliivejä. Kävin eilen ostaa kahdet,joista toiset on jees(niissä kaarituki) mutta nää toiset oli ihan floppi. Sovituskopissa tuntuivat ihan jees mutta kotona totesin flopiksi. Ostin nää pehmeet ja kaarituettomat lähinnä öitä varten(kaarituellisia en pysty öisin pitää, painaa liikaa) mutta kyljellään nukkuessa nää lollerot pysy kuopissaan ja liivinsuojatkin lähtee heti karkoteille ->maitoa valoo paidalle ja pitkin poikin.

Mut muuten kyllä tää imetys on ihan jees. Tyttö on tissillä päivästä riippuen 8-13 kerta/vrk ja en muista milloin ois kestänyt 20min kauempaa syöminen. Oon oppinut lopettaa ruokailun kun tyttö ekan kerran päästää irti, joskus sen jälkeen ottaa tissin uudestaan suuhun mutta siitä seuraa aina vaan puklu, likka välillä ahnehtii niin ilkeä äiti rajottaa:p Pikkuhiljaa alkaa olee helpompi lähtee kotoa, kun ruokailujen välillä on minimissään se 1,5h. Toki päiväytmi on vielä hakusessa mut askel kerrallaan:)

Mua yritettiin tänään lohdutella, että pojat kuulemma on enempi just tämmösiä tissistä nautiskelijoita, mutta ei, ei lohduttanut. Tyyppi on elämänsä aikana varmaan tasan kerran sylkäissyt ite nännin suustaan ja senki jälkeen tajusi tehneensä virheen ja ahmaisi se takaisin suuhunsa. Toivoton olo kun tuntuu, että en saa lasta kylläiseksi, vaikka kaikesta päätellen ruokaa kyllä saa ja hakeekin ehkä enemmän läheisyyttä tissillä olemisella.

Meillä syödään 7-9 kertaa vuorokaudessa 5-15 minuuttia kerrallaan. Musta se on just sopivasti niin että ehtii välillä tehä kaikkea muutakin. Tänään tosin kun vauva on ollu hereillä klo 13 lähtien niin ollaan menty aikalailla vauvan ehdoilla...

On se nukkunu 2 x 15 min välissä :D tänään on vaan ollu tällanen päivä et on ollu juttutuulella koko ajan!

Meillä imetysväli on sen 2-3h en oo siis kertoja laskenu mut näin meillä mennään. Tosin yöllä menee jo yhdellä syötöllä tai on mennyt nyt muutaman yön.

Ja tuohon tissien maidon tuottamiseen voin sanoa että mullakin eri parit. Eli oikea rinta tuottaa enemmän ja nopeammin ja näin oli esikoisen aikanakin. En siitä ala ressaamaan jos kuitenkin maitoa tuntuu lapselle riittävän mainiosti. Tosin kyllähän tuota piti tiheällä imetyksellä kokeilla sitä vähän elvyttää mut eipä ollu paljoa vaikutusta

Mustakin tuntuu, että toisesta rinnasta tulisi paremmin maitoa. Aluksi vasen rinta oli "aktiivisempi", mutta nykyään taas oikeasta tuntuis tulevan paremmin maitoa. Oikea rinta heruu myös pumpulle paljon nopeammin ja enemmän kuin vasen.

Imetysliivit ärsyttää myöskin kun mulla on käytössä vaan kaarituettomia ja noi bravadon liivit tuntu aluksi ihan napakoilta ja riittävän tukevilta, mutta jo parin käyttökerran jälkeen joutuu laittaa hakaset viimoseen rivistöön ja sais silti olla tiukemmalla. Pakko kait siirtyä kaarituellisiin kun kokoakin riittä j/k kupin verran. Tosi vaikea vaan löytää oikean kokoisia liivejä kun useimmiten ei oo riittävän suurta kuppikokoa saatavilla ja kun ympäryksen pitäis kuiteskin olla 70 tai max 75. Ja sitte jos netistä tilaa niin se on niin hakuammuntaa kun ei pääse sovittamaan etukäteen.

Sarava kannattaa käydä changella! Mulle ainakin changen imetysliivit 65H on ainoot jotka sopii ja on hyvät päällä :) Noita tehään ainakin J-kuppiin saakka myös pienillä ympäryksillä!

Meil syödään päivällä 2-3h välein ja yöllä 3-4h välein. Montas kertaa siitä nyt tulee sit.. en jaksa laskea. :D

Mä oon taistellu näiden henkkamaukan imetysliivien kanssa, sillä oon liian laiska ja pihi mennäkseni ostamaan kunnon liivejä. :O Nyt on 75D:t, isompia en ko. puljusta löytänyt ilman että ympärysmittakin lähti kasvamaan. Ja nää on liian pienet, mullakin yöllä luiskahtaa tissi vapaaksi. Ei se sillon haittaa jos en imetä, kun sillon ei heru, mut unenpöpperössä kun alkaa imettää, niin sillon vapaasta tissistä saattaa suihkuta pitkänkin aikaa ennen kuin huomaan sitä. Not nice. :D

Kivoja nää 9-10h tauot imetysten välissä. On vähän pakottava tunne tisseissä kun herää!!
ImageUploadedByVau Foorumi1402893932.264728.jpg
125ml pumpattu taas parissa minuutissa ennen imetystä ja silti maitoa vaan suihkuaa niin että tyttö on kainaloihin asti ihan maidossa!

Onks mulla ennätys? Keskimäärin 20 kertaa päivässä, kesto yleensä 10-15 minuuttia mutta mukaan mahtuu lyhyempää ja pidempää. Aamu- ja iltatankkaukset selittää suurimman osan tosta määrästä, silloin menee pari-kolme tuntia yhteen syöttösarjaan. Niiden voimalla jaksetaan iltapäivät ja yöt vähillä syötöillä.

Alussa oli rankempaa kun syötöt oli paljon pidempiä ja rytmi täysin arvaamaton, silloin tuntui etten muuta teekään kuin imetän. Nyt on yllättävän helppoa. Oon kiinni imetyshommissa joka päivä 9-12 ja 19-22 mutta muun ajan oon aika vapaa ja tyttö kulkee iltapäivät mukana mihin vaan.

Muokattu viimeksi:
Mä en ole voinut käyttää niitä carriwelleja ollenkaan kun se sivusuiru (mikä jää pitämään liiviä päällä kun avaa luukun, niin painaa jotekin tissiä ja tulee niitä pirun tukoksia. Ne olis muuten ihanat ja yöllä paremmat kuin nää stockan liivit mutta toistaiseksi en uskalla kokeilla...

Nii totta. Tuskin niin tukevat enää on, mutta jos et niitä muutenkaan voi käyttää, ni et ainakaan menetä mitään :)

Kai se olkain sitten voi karata imettäessä selän puolelle, mutta ei se varmaan kotikäytössä ainakaan ihan sietämätöntä ole.

^ Tajusin ton ite vasta ku puin liivit äsken päälle. Ihan en ole välkyimilläni, myönnetään.

Mä alan olla todella väsynyt ja rikki tähän taisteluun maidon tulon kanssa. Imetän kaiket päivät, lapsi huutaa nälkää ja kasvaa huonosti. Ja silti pitää säätää noiden korvikkeiden kanssa sihen päälle.

Tää ei tunnu reilulta enkä tiedä mitä enää kokeilisin. Olen niin kateellinen teille, joilla maitoa riittää.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon monta kertaa pumppua keitellessäni miettiny sitä että se on kyllä pieni vaiva siihen verrattuna et jos maitoa tuliskin liian vähän eikä liian paljon. Eikä mua haittaa vaihtaa paitaa pari kertaa päivässä kun oon maidossa. Mua harmittaa tosi paljon lukea toisten vaikeuksista imetyksen suhteen kun meillä se on menny alusta asti niin helposti. Mutta tää on vaan niitä juttuja joille ei voi ite mitään, toisilla sujuu ja toisilla ei, vaikka se onkin tosi epäreilua :/

Takaisin