Imetys

Nipsumuki, teilläpäin on varmaan myös imetyspoliklinikkaa tms, soittele ihmeessä sinne ja mee ammatti-ihmisten kanssa katsomaan imuotteet ym. Mä menisin jos ois ongelmia.

Imetys on asia mistä ei kannata tuntea mitään huono äiti kompleksia! Helppo ehkä sanoa mutta jos on esimerkiksi kaikkensa antanut asian eteen eikä homma luonaa niin ei se kenestäkään sen surkeampaa äitiä tee! Imetys ei todellakaan ole mikään superäidin mitta vaan kyllä siihen äitiyteen kuuluu niiin paljon muutakin! Läheisyyttä voi kokea lapsen kanssa söi hän sitten rinnasta tai pullosta!
Tuntuu niin kurjalta että nykyään imetystä nostetaan jollekin ihme jalustalle ja saadaan äidit hajoilemaan imetysrumban alle.
Kyllä niistä korvike lapsistakin ihan ihmisiä kasvaa eikä kenestäkään näe päälle päin vuosien päästä että söikö hän nyt korviketta vauvana vai tissiä!
Ugh, olen puhunut :)

Jes! Painokontrollissa tullut viikossa painoa hyvin eli nyt ei ihan kahden tunnin välein tarvitse herätellä syömään jos uni maistuu vaan siirryttiin korkeintaan kolmen tunnin syöttöväleihin. Helpotus ja huokaus...

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Eihän se multa ole pois että toisilla sujuu helpommin. Yleensä ei oo muutenkaan tapana velloa itsesäälissä. En tiedä edelleenkään miks tästä on tullut mulle nin iso murhe. Pääasia on kuitenkin että tyttö voi hyvin. En tiedä onko täällä imetyspolia, en ole ainakaan missään kuullut. Mutta ehkäpä juttelu imetystukihenkilön tms kanssa voisi olla paikallaan.

Käytiin tänän neuvolassa välipunnituksessa ja paino oli noussut jo vähän paremmin. Helpottavaa, vaikka tuntuukin että jokainen päivä on imetyksen onnistumisessa erilainen.

Olin sössiny neuvola-ajan ja oltiin siellä 4h myöhässä ku terkka oli töhertanyt kaksi käyntiä samaan kohtaan, joten toinen terkka otti meidät pikapikaa omien asiakkaidensa välissä. Hänkin oli tosi kannustava ja ehti kiireessäkin keskustella mun huolista.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Hymis. Mikä rintapumppu sulla on käytössä? Itellä tarkotus kans vähän kokeilla pumpata niin pääsee mieskin välillä syöttää ja muutenki :)

Menen ilalla kampaajalle ja ajattelin, et pumppaan ekaa kertaa vauvalle maidot. Isukki on antanut korviketta muutamia kertoja kun mulla on maito loppunut tiheänimun päivinä.

Olin ihan järkyttynyt... Vaikka en ole pumpannut ja näin saanut jonkinlaisen hallinnan tähän imetykseen... Niin molemmista rinnoista tuli 100ml, eli 200 ml yhteensä! :eek:
Enkä jaksanut pumpata loppuun asti, pumppasin varmaan puolituntia, käsi krampissa.

Tulee jotenkin syyllinen olo, et pitäis alkaa luovuttamaan maitoa. Mutta mä inhoon tätä koko imetystouhua!
Teen sen lapseni takia, koska se on hänelle tärkeää.

Olen onnellinen, että maitoa tulee hyvin, mutta liika on liikaa! Harmittaa kun vauva kärsii kamalista ilmavaivoista näiden maitotykkien takia ja yskii joka kerta kun vetää väärään kurkkuun. Mun täytyy olla suurin piirtein hengittämättä kun imetän, etten häiritse hotkivaa vauvaa.

Kateellisena ihmettelen miten voitte liikkua tai selata nettiä imetyksen aikana.

Pioni meillä kans tyttö yskii imetyksen aikana ja maitoa valuu suupielistä kun sitä suihkuaa niin ettei pieni ehdi nieleskellä tarpeeks. Pumppaan joka aamu sen 80-100ml/puoli ennen ekaa imetystä ja imetän päivän mittaan parin tunnin välein niin että tissit ei ehdi täyttyä liikaa vaan tyttö saa syötyä rauhassa ja pystyn myös liikkumaan imetyksen aikana. Toki sit jos tyttö irrottaa kesken syömisen otteen niin maitoa suihkuaa jokapuolelle... Illalla sit annan pullosta aamulla pumpattua maitoa ja lisäks tissistä niin saadaan ne ihanan pitkät yöunet :) Tää toimii mun suihkutisseille hyvin! Nykyään sitä maitoa ei kyllä onneks tuu muutenkaan enää niin valtavia määriä kun aikasemmin!

Muokattu viimeksi:
Musta ois kiva pystyä luovuttamaan äidinmaitoa, kun siitä kuitenkin on huutava pula, mutta meillä tarjonta vastaa kysyntää just eikä melkein. Oon yrittänyt saada pumpulla aikaan lisätuotantoa, mutta kaikki mitä tulee ni menee oman vauvan kurkusta hyvällä ruokahalulla.

Minäkin pumppailut nyt pakkaseen maitoa kun sitä kerran tulee ihan hyvin. Ja onneksi tämä imetys näiden suihkutissien kanssa helpottaa koko ajan kun lapsi kasvaa :) Mutta meillä myös paljon riippuu siitä että hotkiiko lapsi niin että paljonko ilmaa menee masuun. Toisella syötöllä saattaa mennä hyvin ja toisella tuntuu etteii muuta saakkaan kun ilmaa masuunsa.

Oon niin kateellinen teidän maidontuotannosta! Meillä korviketta menee koko ajan vaan enemmän ku mun maidontuotanto on alkanut hiipumaan. Poika saa päiväs ehk 3 ruokaa äidinmaitoa ja loput mennää sit korvikkeella. :sad001

^^ Sama juttu, hieman olen kateellinen...
Mutta samalla mä katson poikaa ja totean että se kasvaa ja kehittyy hienosti ja on tyytyväinen joten mitä tässä on valittamista. Kaikilla ei ole niinkään hyvin, ja vauvaa on vaikea syöttää millään konstilla. Meidän jäbä vetää kauheita satseja sekä tissiä että korviketta ja niin kauan ku maitoa suinkin tulee, pitää olla onnellinen. Tosin mun pumppaukset on erittäin harmittavaa toimintaa, saldo yleensä yhteensä max 60ml ja aikaa menee ihan tajuttomasti...

Elisha; mä kanssa odotan kokoajan että suihkutissien kanssa helpottaa. Ja tosiaan, välillä menee syöttö ilman yhtään ilmaa ja sitten kun on TOSI KOVA nälkä niin menee puolet ilmaa ku syöminen on niin raivokasta... :sad001 Eilen meillä itkettiin poikkeuksellisesti jo kuuden-kahdeksan aikaan mutta sitten nukahtikin yöunille jo 9 aikaan. Jee, sain syötyä rauhassa iltapalaa ja katsottua jakson Orange is the new blackia :)

Mä oon tosi turhautunut pumppaamiseen. Saan vaan pisaroita sinne. Olen juossut jopa öisin, kun tissit tuntuu täysiltä, pumpulle mut ei sinne tuu kun ehkä 10 ml joka sekin menee vähä niiku hukkaan liruna pumpun seinillä. Maidonkerääjiin kertyisi tavaraa paljon enemmän mut nekin on öisin kauheen hankalat. Ja ei aina kaatelisi maitoa kerääjästä pitkin pöytiä. Ne on tosi huteran malliset ja keikkaa tosi helpolla, murrrrr...

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Oon varmasti väärä ihminen neuvomaan imetysasioissa, mutta jos mulla ei heruis pumpulle, antaisin vaan maidontuotannon lisäämiseksi tissiä taikka käsinlypsäisin. Mä oon huono käyttämään noita maidonkerääjiä, ajoittain tissit hanakammin vuotelevat, mutten saa niihin niin paljoa että jaksaisin käyttää niitä. Ja ne on muuten huterat.

Mä tein alkuun niin, että pumppasin toista tissiä, samalla kun tyttö söi toisesta. Tosi nopeasti sitä ehdollistui herumaan myös pumpulle. :)

Takaisin