Imetys

Nipsumuki: Masennusseulat otetaan neuvolassa automaattisesti jollain käynnillä, ainakin suositus oisi, ettet sit ihmettele kun tulee kyselyt nenän eteen. Meillä oli kanssa aluksi noin pieni korvikemäärä ja parin viikon iässä sain sen pois kun maito nousi ja rupesi riittämään enempi ja enempi. Ja nyt luotan siihen, että maitoa riittää kun tyttö kasvaa kovaa vauhtia ja maitotippoja on ympäri lattioita ym.

Yöhuudon jälkeen kun vauva nukahtaa ja tekee niitä tahattomia hymyjään niin mietin, että voiko mitään ihanampaa olla kuin oma vauva :Heartred

Meillä oli kans aika mielenkiintoinen ilta. Huutoa huudon perään ja ainut mihin rauhoittui oli tissi. Eli tissillä on ollut klo 17 jälkeen varmaan 6 kertaa. Nyt on nukkunut jo supermies-yökkärissään sohvalla tunnin verran <3 suloisuus!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Taisin nukkua varmaab vain muutamia tunteja viime yönä. Tonttu oli rinnalla melkein koko yön. Vaihdoin rintaa ja vaihdoin vaippaa. Onneksi sai taas tankattua aamupalaa ni on taas energiaa. Mut ilmeisesti aikamoinen yösyöppö tai sit se tekee tilausta!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Tilausta tilausta!!!

Suht hyvä yö takana.. Herätykset 1:00, 3:00, 6:00 ja nyt heräsin tuohon ähräämiseen. Tultiin kolmelta sohvalle kun esikoinen halus isän viereen . Tässä nukuttiin 3-6 niin että vauva oli rinnan päällä mahallaan <3 se on ihanaa! Ja siitä pitää nyt nauttia ennen kuin tuo oppii kääntymään!

Puolentoista tunnin välein tankattu koko yö. Vähän pukkaa nyt väsymystä, mutta tisseily kuulemma parasta lääkettä keltaisuuden vähentämiseksi, joten korvikkeet pysykööt vielä kaapissa.

Täälläkin on tankattu puolentoista tunnin välein tai tiheämmin. Oon niin väsynyt että nukahdan heti kun tissi on vauvalla suussa, joten ehtiihän tässä unta saada. Pari päivää on ollut tosi tiuhaa ruokailua.

Meillä tyttö syö nykyään korkeintaan 10 minuuttia kerrallaan. Mikäköhän sille on nyt tullu? Ja vasen tissi saa tytön venkoilemaan :o En yhtään tiiä mistä nyt on kysymys. Tähän asti on menny niin helposti koko imetystouhu!

Ihmettelinkin ilmeisesti liian aikasin. Tossa se tyttö on nyt ihan rauhassa syöny 15 min siitä vasemmasta tissistä. Ei vaan vissiin ollu aikasemmin nälkä!

Meilläkin vauva on tullut tehosyöpöksi. Imasee muutamassa minuutissa masun täyteen. Mut sylissä haluaa silti olla, vaikka tissin lotaseekin äkkiä. :)

Tää meidän jäbä on alusta asti ollut sellanen tehoimuri ettei siinä imetyksessä kauaa mene. Mutta kolikon kääntöpuolena se ilman kerääntyminen...

Meidän poika on oikea nautiskelija. Ei itse varmaan edes luopuisi tissistä, mutta jos touhussa menee yli puoli tuntia nappaan nännin suusta, röyhtäytän eikä toinen sen jälkeen enää edes kaipaa lisää. Kuhan lussuttais muuten vaan. Oonpa kauhea mutsi :oops:

Meidän poika on oikea nautiskelija. Ei itse varmaan edes luopuisi tissistä, mutta jos touhussa menee yli puoli tuntia nappaan nännin suusta, röyhtäytän eikä toinen sen jälkeen enää edes kaipaa lisää. Kuhan lussuttais muuten vaan. Oonpa kauhea mutsi :oops:
Mun esikoinen oli samanlainen :D

Iiii-saaa oliks tää vaihe ihan vastasyntyneenä vai jatkuko läpi imetyksen? Haaveena olis semmoset nopeat ja helpot 10 minuutin kattaukset :D

Likka imasee tissin nopeesti täälläkin. Mutta mullahan nyt ei maito tiukassa olekaan joten en ihmettele ollenkaan jossei viihdy rinnalla 5min pidempään. Ja meilläkin podetaan aika ajoin ilmavaivoja. Ei oikein joka päivä tuo röyhtäseminen onnistu pikkuisella

Mä oon alkanut pumppaamaan pelkästään ku ei imetyksestä tullut mitään. Poika jäi aina nälkäiseksi ja piti antaa korviketta välillä paljonkin. Pumppaamalla tulee yhteensä kuitenkin 50-100ml kerta. Poika tosin syökin tällä hetkellä 110ml/kerta. :)
Anoppi tänään sit päätti valasta et oon huono äiti ku oon luovuttanut imettämisen suhteen.

Tuhina, anopin kommentin saat jättää heti omaan arvoonsa! Se nyt vain on joillakin ihmisillä joku äitiyden mitta tuo imettäminen, vaikka se ei kenestäkään tee sen parempaa tai huonompaa äitiä. Sinä teet niin kuin itsellesi ja lapsellesi parhaaksi näet!
Ei muuta kun pumppu huutamaan! :)

Kiva anoppi Tuhina :( kiva että jaksat kuitenkin pumpata! Eikä se korvikekaan huono vaihtoehto ole :)

Sain nukuttua ihanasti alkuillasta. Nyt taas Tonttu rinnalla. Saas nähdä tuleeko rauhallisempi yö. Niin ainakin hoitajat lupasi kun edellinen yö meni kokonaan rinnoilla

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin