Imetys

Ootko MrsV kokeillu rintakumia? Mulla kipu lakkas ku korjas huonon imuotteen. Lämpö laski hieman ku kävin tulikuumassa suihkussa, ja vauva tyhjentänyt nyt tissejä tosi ahkerasti, mut ei vieläkään normi lukemissa. Ehkä odottelen keskiviikon neuvolan kotikäyntiä, ja kyselen sillon jos tilanne ei oo menny suuntaan tai toiseen.

Täytyy Lälly varmaa koittaa, mut mulla on kammo viime kerrasta ja rintakumista, jäimme koukkuun.. Imetätkö nyt kumilla vai ilman? Hyvä että sun olo helpotti :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Saunassa alkaa suihkuta... Jos sinne vielä uskaltautuu.

Kokeilkaa kapalointia, jos vauva huiskii niin ettei saa syötyä. Meillä osataan jo kohtuullisen hyvin ottaa itse hyvä imuote, mutta huitominen ja "nokkiminen" menee välillä niin överiksi, että täytyy napata jätkää käsistä kiinni.

Tää tapaus tuntuu hermostuvan kapaloinnista lisää. ..:confused:

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä oli se yks ilta just pari päivää sitten. Seuraavana päivänä ehkä vielä muutama ylimääräinen kerta mut vaikea erottaa meillä "vatsan vääntö"-imuista...

Must tuntuu että jatkuu ja jatkuu vaan. Mut kai toi maidontulo viel hiukan takkuaa. Eilisiltapäivästä eteenpäin tyttö on sentään jo pelkällä rinnalla rauhoittunut mutta viettää siinä kyllä sitten tosi pitkiä jaksoja vaikka välillä ottaa välitirsoja. Eilen tuli nukutettuakin sylissä joten meikä ei oo paljon sohvalta liikkunu. Mies tuo mulle ruuat ja vettä tähän. Ehkä tätä tänään hennois jo kokeilla muualle nukuttaa.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Onko kenelläkään muulla poltetta nänneissä? Mulla on molemmat ehjät ja imetys ei juurikaan alun kivun jälkeen satu, mutta sitten pitkin päivää polttelee kuin tulessa. Ei se kamalasti häiritse, mietin vain että noinkohan kyseessä on hiiva.

Tytöllä on kieli ihan valkoinen, pitää pyytää perjantaina että neuvolan täti tarkistaa ettei olisi sammasta.

Oi, sanottavaa tähänkin keskusteluun.

Tontulla hyvä imuote, sai sen heti ekalla. Eikä ainakaan vielä arista missään. Mulla vaan vielä opettelemista miten mie saan Tontun rinnalle ku se on niin PIENI! Käsittelyharjotuksia siis. (9kk on pienin, jota oon hoitanu)

Maidontuloa odotellessa Tonttu jaksaa olla rinnalla vaikka kuinka kauan. Tehdään tilausta ja samalla tissi toimii ilmeisesti tuttina. Ois vaan kiva välillä vessaankin päästä :)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Sammakseen kannattaa kokeilla ensiapuna hölvätä lapsen kieleen sitruunamehua tai puolukkaa tms hapanta esim pumpulipuikolla tai yhden teelusikallisen kipata suuhun. Samaa ainetta sitten tisseihin. Nämä toimenpiteet aina imetyksen päätteeksi.

Ja jos lapsen kieli on siis valkoinen ja nännipäät polttelee, niin todennäköisesti se sitä on. Kannattaa hoitaa se HETI, koska pahentuessaan voi vaikuttaa lapsen syömiseen negatiivisesti. Neukkutäti todennäköisesti antaa saman ohjeen aluksi ennen kuin apteekkituotteita alkaa kokeilla.

Voi ei :oops: en mä halua/tarkota olla mikään besserwisser..

mutku en tahdo myöskään pimittää tietoa ja toi sammas on oikeesti inha juttu, jos pääsee pahaksi. Nänneihin alkaa sattua tosissaan ja lapsella suuhun ja sit ei tuu syömisestäkään mitään.. mjooh.

Eiku just hyvä että täältä saa neuvoja!! :)

Meilläkii neuvolantäti on puhunu tuosta sammaksesta aikasemmin, mut eipähän sillon ollu ajankohtanen asia toisin kun ehkä nyt... Mullakin kun välillä vähän polttelee, ja tytöllä on suu valkeena. Oon ajatellu et se suun valkosuus johtuu vaan korvikkeesta, kun sitä on millon suupieletkin täynnä. Onneks on perjantaina neuvolassa käynti niin voin ottaa siellä puheeks.

Ei, älä sitä nyt noin ota Röppö! Kun se oli ihan ystävällinen ihailu :Heartred Musta on oikeesti ihailtavaa että tiedät paljon ja osaat neuvoa meitä uunoja asiassa kuin asiassa! Kokemusta kokemusta... Ja olisin mäkin osannut sammas.asiaan antaa sitruuna-neuvon :wink

Likalla on yhtäkkiä ihan hirveän voimakkaat syömishalut. Nukkuu 2-3 tuntia putkeen ja herätessä on kiljuva nälkä. Sitten se söisikin pari tuntia niin kovalla halulla, että kädet vaan vispaa, röhkinä kuuluu ja ote on miten sattuu.

Se ei haluaisi keskeyttää edes silloin, kun on pulautus tai aivastus tulossa... välillä näyttää siltä että tyyppi tukehtuisi mieluummin kuin luopuisi nännistä.

Kunnon huutokin on nyt löytynyt: sitä käytetään silloin kun mä yritän pantata nänniä (välillä on pakko, että toinen saisi hengittää esim. pulautettuaan tissillä nenän kautta!) Ruokailun lopettaminen on hankalaa, kun tissiä tulee kuitenkin hetken päästä ikävä. Miehen sylissä näyttää olevan vähän helpompi rauhoittua. Onkohan tää nyt joku vaihe vai pysyvää? Rauhallisen vauvan imettäminen on paljon helpompaa.

Ehdin jo iloita että päivä meni hyvin, vaikkakin pitkillä imumaratoneilla. Mutta taas piti tyttö rauhoittaa korvikkeella koska edellisistä unista alkoi olla jo tosi pitkä aika. Helvetti että se on mulle kova paikka. En edes tiedä miksi. Onneksi mies lähti Sonisphereen niin saan vollottaa täällä yksinäni.

Multa jäi tänään päikkärit väliin kun käytiin neuvolassa päivällä ja se näkyy ilmeisesti heti maidon määrässä. Ei vain rinnat täyty päivän aikana ja sitten tyttö roikkuu tississä tuntikausia ja maitoa nousee vielä vähemmän kun ei rinnat saa yhtään taukoa.

Siellä neuvolassakin oli koko ajan itku kurkussa tän takia. Kohta pääsen varmaan johonkin masennusseulaan. Tyttö oli kasvanut riitävästi ja terkka lohdutteli että niillä korvikemäärillä, joilla on menty (0,5-1 dl / päivä) ei ole paljon vaikutusta tuohon eli että omakin maito sinänsä riittäisi. Mutta vaikka itse voisin imettää vaikka miten pitkiä jaksoja niin tarvitseehan pienikin välillä lepoa. Ja pelkään että ehtii jo niin nälkäiseksi ettei jaksa tissillä roikkuakaan. Ja kun näköjään nää hinkitkään ei toimi ilman lepotaukoja.

Kokeillaan nyt ahkerasti ihokontaktia. Kotikaljaa juon sen mitä näiltä antabus-antibiooteilta uskallan ja laitoin imetysteetä tilaukseen. Pitäis vaan jotenkin vielä rauhoittaa oma nuppi tän asian suhteen ja se onkin vaikeempi se. Jatkuva itkeskelykin varmaan alkaa vaikuttaa maidonnousuun ja kai toi pienikin aistii mun mielialoja. Ja tietoisuus noista saa mut itkemään vähän lisää.

Järki sanoo ettei tilkka korviketta päivässä oikeasti oo mikään maailmanloppu, mut ehkä mulla on vielä joku liian vahva superäitiutopia päällä, johon toi ei vain sovi.

Täytyy kyllä heti ton marmatuksen päälle tulla sanomaan että nyt kun tyttö tuhisee tossa rinnalla vaippasillaan on kyllä parasta lääkettä ikinä <3

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin