Imetys

Oon yrittänyt miettiikin et sama se saako vauva maidon pullosta tai tissistä kunhan se vaan saa sen. Sitä paitsi oon huomannut et ollaan pojan kaa molemmat tyytyväisempiä näin. :) Ja maitoa tulee tolla pumpulla sen verran et korvikkeen kulutus on laskenut.

Ihan samaa samoin miehelle. Kotona meinaan pumpata, jotta mieskin saa syöttää. Sanoin vaan et ei mainita siitä sit hoitajille ku en jaksa alkaa selittämään syitä. Mies oli ihan ihmeissään et mitä me tarkotin. Selitin sitten miten paljon asiasta on mielipiteitä ja että muiden on turha meidän valintaan kommentoida. Ymmärsi sitten heti.

Tonttu ollu alkuillasta rauhallisempi syömisen suhteen. Sain jopa nukuttua, mutta klo 12-nyt se on ollu taas koko ajan rinnalla. Oon vaan vaihtanu välillä rintaa ja vaan torkahdellu. Pitäis kyllä vahvasti opetella päivällä nukkumaan. Se on vaan niin vaikeaa kun sillon ois aikaa taas tehdä muita juttuja -> valintojen maailma

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Mäkin sanoin et neuvolassa vaan myötäillään jos imetyksestä kysytään, koska en jaksa sitä painostusta. Eipä lapsi sen huonommaks kasva pullolla ku tissilläkään. :)

Jee oikea tissi ei enää kipuile :) vasen kyllä, nosti eilen lievästi kuumeenkin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on kans nyt oikeassa tississä joku perkuleen tukos. Alkoi eilen illalla tuntua suihkussa kun pesin itseäni niin jotenkin aralta. Yöllä oli pahempi, yritin hieroa samalla kun lapsi imi siitä. Aamulla aristus jatkuu,. Ei muuten mitään mutta kun se on tossa yläreunassa niin miten mä vauvaa imetän pää alaspäin? Täytyy vissiin kasata tuo pumppu kun ei tolla käsin lypsämisellä saa sitä kuitenkaan tyhjäksi...

Tuhina, reilu anoppi sulla! Jaksuja pumppaamiseen, sekään ei ole helppoa hommaa! Voisi anoppi itse koittaa pumpata monta kertaa päivässä ja sit miettiä mitä suustansa päästää!

Mulla oli eilen joku tukos rinnassa. Yksi kohta joka oli todella kipeä, kosketusarka ja pelkkät rintsikat painoi tuskasesti. Lämpimällä suihkulla, puristelulla ja teho imetyksellä sain sitä vähän laukeamaan. Yöllä en kärsinyt nukkua sen puolen kyljellä, kun sattui. Imetin kipeästä rinnasta enemmän ja nyt aamusta on paljon jo parempana.

Mulla ei ole ollut koskaan rintatulehduksia, mutta nyt olis varmaan tullut jos en olis heti alkanut toimiin. Tulee ilmeisesti yllättävän pienestä ja nopeasti.

Niinpä, rintatulehdus ei taida tulla pelkästä viimasta. Viime viikolla helteissäkin meinas jo vähän kipuilla, kiva oli kulkea villapaidassa helteellä... Mullakin tiheät imetykset helpottaneet selvästi, varsinkin imetysasennon vaihto.

Mä en tiedä voisko meilläkin olla sammasta. En oo kertakaikkiaan ehtiny ettimään tietoa aiheesta (ja nytkö sitä pitäs ku kerran ehtii foorumille, no way!). Vähän vaaleelta näytti pojan kieli mutta en muista katoinko just syömisen jälkeen. Mulla on tisseissä sellasta omituista tuntemusta välillä, hiukan ku kihelmöis. En nyt poltteluks sanois ku joku tais sellasestakin täällä mainita muistaakseni.
Meil on ens viikolla neuvola joten eiköhän me sinne saakka voida odottaa asian kanssa.

Tuhinamurmeli: Ihan älyttömän hyvä et saat pumpattua noin paljon! Mulla ei enää tuu ku n. 60ml kerrallaan enkä oo pumpannu montakaan kertaa päivässä. Et kyl meillä korvikettakin kuluu ihan kiitettävästi :(.

No nyt on jo vähän lämpöäkin :( oli kiva käydä sovittelee juhlamekkoja ton aran tissin kanssa :o kasasin pumpun mut ei se auttanut yhtään... Ei sieltä edes tullu paljon mitään kun oon imettänyt vaan siitä tissistä nyt aamuyöstä lähtien... Täytyy jo vaihtaa tai tuo toinenkin menee tukkoon :o kiva jos nyt tulee joku rintatulehdus. Huomenna olis lakkiaiset mihin pitäis lähtee... :(

Vauva murkinoi just kantoliinan suojassa ja nukahti sitten siihen! Silkkaa neroutta. Ipana syö tosiaan keskimäärin 20 kertaa päivässä, joten on ihan mieletön läpimurto, jos saan liikkua ja käyttää käsiäni samalla.

Tää imetys ois varmasti vähän helpompaa jos nää hinkit ois pikkuset pienemmät (ja kiinteämmät). Kantoliinassa imettäminen tuntuu ihan utopistiselta, toi vauvahböan tukehtuis tissiin ellen kädellä auttaisi.
Tänään reissussa imettäessä totesin että tyynyt on niiiin suuri apu tässä. Kyllähän homma hoitu siis ilmankin mutta kyl siinä ehti jo käsi ja selkä väsymään kun asennosta ei saa kovin hyvää ilman sohvaa ja tyynyjä. Tai sit en vaan osaa. Tai sit kestää tovi et oppii tonkin. Onneksi tyttö nykyään syö harvemmin varttia pidempään (tiheän imun kausia odotellessa)...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Olis kiva, jos sais oikean tissin myös tuottamaan maitoa...

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Haha joo, mulla on vaikeuksia tottua näiden lollojen kokoon. Mies tänään nauro kun katto vauvan syömistä, että tyypin päähän on melkein mun tissin sisään hautautunu... :D kyl se siellä tuhisee, et henki kulkee edes jotenki.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Onhan noissa eroa kumpi tissi tuottaa enemmän maitoa. Vasen aina ollu laiskempi vaikka sieltäkin maitoa tuntuu tulevan ihan tupehduksiin saakka..

Joo, samaa ongelmaa täälläkin. En tajua miten joskus löydän asennon, jossa vauva ei tukehdu, ja joskus on vaan pakko painaa kädellä lolloa niin että edes toinen sierain saa ilmaa.

Mä en oo ikinä pitänyt tisseistäni, mut imetyksen kannalta oikein kompaktit! Imettäminen onnistuu asennossa kuin asennossa ja vauvankin tuntuu olevan helppo ottaa ote. Muistan ku raskausaikana olin huolissani pystyykö nämä edes maitoa tuottamaan, mutta selvästi, kun nytkin vieressä köllii tyyppi masu täynnä.

Onneks sarra noissa nykyajan korvikkeissa on kaikki tarvittava lisätty.

Mul meni pitkään keksii et miten saan pumpattuu enemmän mut sit keksin et alotan pumppaa ja sit otan vauvan pariks minuutiks syliin ni sit maitoa tuleekin lorinalla. :)

Mä en käsitä miten siel kantoliinan sisällä pystyis lapsi imemään,sehän on niin naama kuitenkin niin lähellä,et miten saa otetta ja eikö sen pää tuu kuitenkin lähelle kaulaakin siinä kantaessa.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on kantoliinassa imettäessä vauva vaakatasossa vähän tissien alapuolella ja liina löysemmällä kuin normaalisti, silloin päätä pitävä olkain antaa sen verran tilaa että naperon naama ei jää ahtaalle.

Samoilla asetuksilla pystyin hyvin kävelemään parin tunnin lenkin, mutta se on varmaan hankalampaa sitten kun lapsen paino nousee, ei nimittäin ole yhtä ergonomista kuin tiukemmassa liinassa kantaminen.

Tuolla
on jotain ohjeita. Mä käytän kietaisuristisidontaa, joka onkin ainoa jonka osaan kunnolla.

Mua niin ärsyttää ku me ollaan täysin koukussa rintakumiin.. Oon yrittäny tänään ahkerasti opetella vauvan kanssa oikeaa imuotetta ilman tuota, mutta tuloksena saatanan kipeät ja kirvelevät nännin päät. Nyt sattuu jo rintakumin kanssa. En haluis soittaa mihinkään avun toivossa, ku vaikea uskoa, että puhelimitse saisin tarvittavat opit, vaan toivoisin ihan kädestä pitäen opastusta. Harmittaa ku se jäi äitipolilla saamatta, eikä neuvolan tädistäkään ollut sen suurempaa apua.

Takaisin